اخبار حوادث استان/ثبت ۷۴۰۰ تخلف سرعت در فروردین

ثبت ۷۴۰۰ تخلف سرعت
در فروردین
فروردین امسال ۷ هزار و ۴۰۰ تخلف سرعت در محورهای خراسان جنوبی ثبت شد. سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: تردد خودروها در فروردین امسال در جاده های استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد و تخلفات سرعت ۴ درصد افزایش داشت.
هادی بهمنی با بیان اینکه بیشترین تعداد تخلف های سرعت در فروردین در محور بیرجند – نهبندان ثبت شد، افزود: سامانه های فعال ثبت تخلف سرعت در محورهای استان روزانه به طور میانگین ۲۵۰ مورد تخلف را ثبت می کنند.
سرپرست مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: تا یک یا دو ماه آینده تعداد ۳۴ سامانه جدید ثبت تخلف دیگر هم در استان راه اندازی می شود که با نصب آنها، تعداد سامانه های فعال در استان به ۶۸ سامانه افزایش می یابد.

محکومیت ۶ میلیون تومانی قاچاقچی سیگار در بیرجند
قاچاقچی سیگار به پرداخت ۶ میلیون و ۷۸ هزار تومان جریمه محکوم شد. انصاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: از این قاچاقچی، ۳۰ هزار نخ سیگار در بیرجند کشف شده بود که در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز مرکز استان، علاوه بر ضبط کالا به پرداخت این جریمه محکوم شد.
ضبط ۵۰ داروی دامی تاریخ گذشته
۵۰ قلم داروی دامی تاریخ گذشته و فاقد مجوز دامی در خراسان جنوبی کشف و جمع آوری شد. رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌ کل دامپزشکی استان با تأکید بر این نکته که برخی از افراد فرصت طلب و سودجو، اقدام به فروش و عرضه برخی از داروهای دامی با قیمت پایین می کنند، گفت: بخش اعظمی از این داروها قاچاق و تقلبی بوده و خارج از شبکه مجاز وارد کشور شده است. صباغ زاده افزود: اینگونه داروها در بسیاری از موارد عوارض پس از مصرف دارند که لازم است دامداران و مرغداران نسبت به موضوع توجه جدی کنند. وی به دامداران و مرغداران استان توصیه کرد: انواع داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی کننده را فقط با تجویز دامپزشکان و از داروخانه ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه کرده و در زمان خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضا و پروانه بهره برداری و مجوز صادره از دامپزشکی توجه کنند.
رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌ کل دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت نظارت دائم بر فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی، گفت: همه داروخانه‌ های دامپزشکی استان زیرپوشش نظارت مستمر دامپزشکی استان هستند.
وی گفت: نظارت بر عملکرد شرکت های پخش دارو و واکسن و همچنین داروخانه های سطح استان و همچنین نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها، واکسن ها و سموم دامی مورد استفاده در دام و طیور از مهمترین فعالیت های مستمر کارشناسان اداره تشخیص و درمان استان است.