اخبار خراسان جنوبی/بیمارستان‌های خراسان جنوبی تجهیز می‌شو‌د‌

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی:
🔸اطلاع رسانی دستاوردها به انعکاس خدمات دولت و نظام منجر می شود

🔹مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستاوردها هر چه بیشتر اطلاع رسانی شوند، به انعکاس خدمات دولت و نظام منجر می گردد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ مقامی با بیان این مطلب در همایش مدیران روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان خاطرنشان کرد: ما باید با تولید محتوای مناسب و غنی، اقدامات شاخص دستگاه ها را که در یک سال گذشته در راستای سیاست های دولت انجام شده، اطلاع رسانی کنیم.
🔹وی با اشاره به اقدامات شاخص برخی دستگاه های استان در یک سال گذشته، تصریح کرد: این که برخی پروژه ها از جمله بیمارستان خوسف که قبل دولت تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی این یک سال به بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده، نشان دهنده عزم دولت در خدمات رسانی به مردم است و نیاز به اطلاع رسانی دارد.
🔹مشاور استاندار از نبود زیرساخت لازم برای انتشار محتواهای تولیدی در روابط عمومی ها در سطح گسترده گفت و متذکر شد: در حال بسترسازی برای ایجاد یک شبکه متمرکز اطلاع رسانی هستیم که بتوانیم با استفاده از این ظرفیت، محتواهای تولیدی را در سطح وسیعی نشر دهیم تا در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
🔹مقامی با ذکر این نکته که برخی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی از عدم ارائه اطلاعات توسط روابط عمومی ها گلایه مندند، گفت: تعامل روابط عمومی با فعالان رسانه ای و انتقال اطلاعات درست و بموقع به آنها برای مستندسازی، این فرصت را به ما هم می دهد که اقدامات دستگاه ها را در بسترهای مختلف اطلاع رسانی نماییم.
🔹وی با تأکید بر این که از فرصت هفته دولت هم باید به درستی برای تبیین اهداف و سیاست های دولت در راستای خدمات رسانی به مردم استفاده شود، گفت: روابط عمومی استانداری، مسئول کمیته تولید محتوای ستاد بزرگداشت هفته دولت است لذا در همین راستا طی مکاتبه ای از همه دستگاه ها خواسته شده که اقدامات شاخص خود را در قالب کارهای هنری ارائه نمایند.
🔹به گفته وی؛ کلیپ ها، موشن گرافی ها و… برای نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.
🔹مدیر روابط عمومی استانداری از یک اتفاق جدید در حوزه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: با پیگیری هایی که در راستای ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها و تغییر نگاه برخی مدیران به این حوزه اثرگذار در دستگاه ها صورت گرفت، امسال و برای اولین بار، اقدامات روابط عمومی ها هم در جشنواره شهید رجایی ارزیابی می شود.
🔹مقامی ادامه داد: این پیشنهاد از ناحیه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی و در جریان سفر مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور به استان مطرح شد و خوشبختانه مورد موافقت دست اندرکاران جشنواره هم واقع گشت.
🔹وی به جایگاه قابل قبول دستگاه های اجرایی در پاسخگویی به مطالبات مردم اشاره کرد و گفت: این رتبه بندی ها در اجلاسیه اخیر مدیران روابط عمومی استانداری های سراسر کشور ارائه شد.
🔹به گفته وی؛ با توجه به این که این ارزیابی ها همچنان ادامه دارد و در قالب گزارش های تجمیعی به نهاد ریاست جمهوری هم ارائه می شود، لذا انتظار می رود که این روند همچنان ادامه یابد تا ضمن حفظ شرایط موجود، به ارتقاء جایگاه استان در این ارزیابی ها بینجامد.
🔹مشاور استاندار از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان یک فرصت برای ارتباط با مردم یاد کرد و گفت: این سامانه، زیرساختی مهم برای ارتباط گیری مردم با دستگاه ها می باشد لذا باید در سطح وسیعی اطلاع رسانی شود تا مردم بتوانند مطالبات خود را از طریق این بستر پیگیری نمایند.
🔹مقامی متذکر شد: مهلت تعیین شده برای پاسخگویی به سؤالات مردم در این سامانه ۱۰ روز است.
🔹وی در بخش دیگری از سخنانش به اجلاسیه ملی اردوهای جهادی اشاره کرد که شهریور ماه در فردوس برگزار می شود.
🔹به گفته وی؛ با توجه به دستاوردهای خوب این اجلاسیه، از تمامی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود از ظرفیت های در اختیار خود برای اطلاع رسانی این اقدام فرهنگی بزرگ استفاده نمایند.

درخواست از مدیران برای نگهداشت خیرین در خراسان جنوبی

درخواست از مدیران برای نگهداشت خیرین در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا فرد خیر به دلیل مشکلات اداری ناچار به ترک استان نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمود حسینی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی (۲۲ مرداد) که با حضور استاندار خراسان جنوبی در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، افزود: این مجمع از سال ۱۳۸۹ به منظور تدابیر انسان‌دوستانه مبنی بر جلب و جذب مشارکت‌های همگانی و کمک‌های خیرین در توسعه اجتماعی به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد راه‌اندازی شد.

وی گفت: مجمع خیرین سلامت تاکنون موفق به اجرای ۸۴ پروژه خیرساز به مساحت بیش از ۴۰ هزار مترمربع در استان خراسان جنوبی شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: احداث بیمارستان ایرانمهر بیرجند برای درمان بیماران سرطانی، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از جمله این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت در ۱۱ شهرستان استان شعبه دارد اظهار داشت: برای افتتاح برخی پروژه‌های خیرساز در استان مانند اورژانس‌های شهری یا روستایی مشکلاتی وجود دارد که درخواست داریم پیگیری و رفع شود.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان‌ جنوبی هم در این همایش با اشاره به دوران شیوع کرونا و نقش سمن‌ها در این زمینه، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بعد از اینکه مقام معظم رهبری رزمایش مومنانه را مطرح کردند، هرچه داشتند به میدان آورده ‌و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار دادند.

سید مصطفی حسینی افزود: چارچوب‌مند و قانونمندترین‌ سازمان‌های مردم‌نهاد را در خراسان جنوبی داریم که با موضوعات مختلف شکل گرفته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم به سمت تخصصی و موضوعی شدن گام‌ برداشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی نیاز به تشکل‌های اجتماعی داریم اظهار داشت: تشکل‌هایی با موضوعات کشاورزی و آب باید در استان ایجاد شود تا توسعه اجتماعی با نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی شده انجام شود.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان‌ جنوبی با تاکید بر لزوم توانمندسازی و حمایت از سمن‌های استان گفت: هر چه به این سمت برویم، اعتماد اجتماعی افزایش می‌یابد زیرا سرمایه اجتماعی لازمه اعتماد اجتماعی است، بنابراین افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی از مسیر سازمان‌های مردم‌نهاد می‌گذرد.

وی افزود: امیدواریم قانون جامع سازمان‌های مردم‌نهاد هرچه سریعتر وارد مجلس شورای اسلامی زیرا سمن‌ها باید به سمت تخصصی شدن حرکت کنند.

حسینی گفت: درخواست داریم از نگاه مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد در موضوعات مختلف استان استفاده شود و در جلسات استانداری حداقل یک نماینده از سمن‌ها حضور داشته باشد.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان جنوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر از بانوان استان در ۲۶۰ کارگاه قالی‌بافی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشارکت فعال دارند.

موسی جوینده افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشرو در کمک به بازسازی عتبات عالیات است و در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد.

وی بیان کرد: معتقدیم کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات مراکز فرهنگی بی‌بدیل است که از بروز بحران‌ها و موضوعات اجتماعی جلوگیری می‌کند و باید از این ظرفیت بهره‌ بگیریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در بخش عتبات عالیات به عنوان کار مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، اگر قرار بود دولت کمک کند باید چند صد نفر کارمند داشت اما با توجه به اعتقادات مردم استان این مهم با کمترین تعداد و توسط خیرین مدیریت می‌شود بدون اینکه هزینه‌ای بر دولت تحمیل کند.

وی با اشاره به ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس ادامه داد: سال ۱۳۹۲ زمین برای ساخت زائرسراها توسط شهرداری مشهد به استان واگذار شد و این زائرسرا در ۹ طبقه با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای اسکان ۵۰۰ نفر پیش‌بینی شده که اکنون فاز اول آن در سه طبقه در حال اجرا است.

جوینده گفت: بر سر راه تشکل‌های مردمی اشکالات و موانعی وجود دارد که باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری و مساعدت کنند.

وی عنوان کرد: انسجام لازم برای فعالیت سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی در استان وجود ندارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

بهره برداری از ۶ معدن جدید در خراسان جنوبی/۲-۳

۶ معدن جدید از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید .

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاررا ه اندازی ۶ معدن جدید در خراسان جنوبی صداوسیما استان گفت: معدن آفاق طبس با ماده معدنی خاک صنعتی در بخش مرکزی طبس، معدن ربیع با ماده معدنی کلسیت در شهرستان قائنات بخش نیمبلوک، قلعه معدن عشق آباد با ماده معدنی روی در بخش دستگردان طبس، معدن سام با ۲ ماده معدنی مرمر و دولومیت در بخش مرکزی طبس، معدن اولَنگ گزیک با ماده معدنی گرانیت در درمیان و معدن سنگ لاشه برک در شهرستان نهبندان بخش شوسف از جمله معادن راه اندازی شده است.

جرجانی مجموع ذخایر قطعی این معادن را ۴ میلیون ۲۳۳ هزار و ۴۰۰ تن عنوان کرد و گفت: از این معادن سالانه ۶۲ هزار ۵۱۵ تن ماده معدنی استخراج می‌شود.

وی با اشاره به مساحت حدود ۱۵ کیلومتر مربعی معادن راه اندازی شده امسال افزود: در این معادن ۲۰ میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری شده است.
با راه اندازی این معادن زمینه اشتغالزایی برای ۳۲ نفر در معادن جدید خراسان جنوبی فراهم شده است .

 

 

 

افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی/۲

دمای هوا در خراسان جنوبی امروز و فردا افزایش می یابد.

با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، در برخی ساعت ورزش باد و گردو خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق شرقی استان قابل پیش بینی است.
نخعی گفت: همچنان در نوار شرقی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه احتمال طوفان گرد و خاک وجود دارد.
وی افزود: سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاری با تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه وزش شدید باد و خیزش گردو خاک در منطقه گسترده‌تر می‌شود
به لحاظ دمایی برای امروز و فردا افزایش می‌یابد و در روز‌های پایانی هفته حدود ۲ تا ۳ درجه کاهش می‌یابد.

آموزش مهارت برای اشتغال خانگی در روستای مرزی ماهیرود خراسان حنوبی/۲

۱۵ هنر آموز پایان مرداد ماه در روستای مرزی ماهیرود از دوره های آموزشی حوله بافی بهره مند می شوند .

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه گفت :حوله بافی به روستای مرزی ماهیرود رسید هم‌اکنون در روستای مرزی ماهیرود برگزاری دوره آموزش حوله‌بافی در دستور کار قرار گرفته که در پایان مرداد ماه  این دوره با حضور ۱۵ نفر هنرآموز برگزار می شود .

حق‌پناه با اشاره به  برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در روستا‌های مرزی این شهرستان افزود : ایجاد اشتغال برای اهالی مناطق مرزی در کنار جلوگیری از خالی شدن مناطق مرزی از سکنه به‌عنوان یکی از معضلات امنیتی در
پیشگیری از اعتیاد در این مناطق که نسبت به دیگر مناطق کشور در معرض اعتیاد بیشتری است، مؤثر بوده و لزوم توجه به ارائه آموزش‌های صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از راهکار‌های رسیدن به اشتغال پایدار و جامعه‌محور را دوچندان می‌کند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه افزود: در همین رابطه از ابتدای سال تقریباً هر دو ماه یک دوره کلاس آموزش صنایع‌دستی دریکی از روستا‌های مرزی و شهر مرزی درح برگزار شده است.

حق‌پناه گفت: نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه در کنار ارائه آموزش‌های رایگان نسبت به اعطای تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت بلندمدت نیز اقدام کرده است که اغلب این تسهیلات از محل تسهیلات بنیاد برکت، تبصره ۱۸ ومشاغل خانگی بوده است.

 

 

 

روز بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی/۲

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۷ نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۳۴ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۲۷ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۷۶ مورد از بیرجند، ۲ مورد از خوسف، ۳ مورد از زیرکوه، ۱ مورد از سرایان، ۲ مورد از سربیشه، ۳۶ مورد از طبس، ۶ مورد از فردوس و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۶۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۴ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۹ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر نا مساعد است.

 

 

 

افزایش ۴۴ درصدی پذیرش دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی/۲-۳

پذیرش دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی ۴۴ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش ۴۴ درصدی پذیرش دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبیمدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سه پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند و فردوس فعالیت می‌کنند.

موسوی نژاد با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۳۴۸ دانشجو در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی پذیرش شده اند، گفت: در سال تحصیلی پیش رو ۵۰۰ دانشجوی جدید در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان پذیرش می‌شوند که نسبت به سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۱_۱۴۰۲) ۶۵۲ دانشجو از دانشگاه فرهنگیان در استان فارغ التحصیل می‌شوند و به  عنوان همکاران فرهنگی به کادر آموزشی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزوده خواهند شد.

 

 

 

۱۳ شهریور به نام روز ملی اردوهای جهادی در تقویم کشور ثبت شود
فرماندار فردوس گفت: ۱۳ شهریور به عنوان روز ملی اردوهای جهادی در تقویم مناسبت های کشور، ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی روشن» امروز (۲۳ مرداد) در همایش مدیران روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: سیزدهم شهریور ماه سال ۱۳۴۷ و دو روز بعد از اتفاق تلخ زلزله ۷ ریشتری فردوس که ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت به مردم پرداختند.

 

وی ادامه داد: این اقدام در حالی انجام شد که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تنها ۲۹ سال داشتند اما خدماتی ماندگار به مردم ارائه کردند، آن هم در شرایطی که مردم مورد بی توجهی دولت قرار گرفته بودند و تنها کمکی که به آنها شده بود، ۱۰۰ گرم شکر بود.

 

به گفته وی؛ با هماهنگی آن گروه جهادی که در منطقه مستقر شد، ۱۲ کامیون از کمک های امدادی مردم به منطقه امد و در بین زلزله زدگان توزیع شد.

 

فرماندار فردوس با اشاره به این که تمام اتفاقات این ایام در قالب کتابی با عنوان دوباره فردوس منتشر خواهد شد، اظهار داشت: این تاریخ با افتخار برای خراسان جنوبی و به ویژه فردوس، ثبت و ضبط خواهد شد و سندی به افتخارات استان اضافه خواهد کرد.

 

روشن متذکر شد: ما پیگیر این هستیم که این تاریخ با عنوان روز ملی اردوهای جهادی در تقویم مناسبت های کشور، ثبت شود.

 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری اجلاسیه، معرفی جایگاه اردوهای جهادی در بحران ها و نیز تعیین مبدأ و تاریخ سازی اردوها برای خراسان جنوبی با محوریت فردوس است.

 

فرماندار فردوس، اردوهای جهادی را از برکات نظام و انقلاب خواند و به تشریح برنامه هایی پرداخت که برای اجلاسیه پیش بینی شده است.

 

روشن گفت: با حضور ۶۰۰ نخبه جهادی و گروه های جهادی عرصه های اجتماعی، فرهنگی و پزشکی، مسئولان کشوری در این اجلاسیه، هم اندیشی و هم افزایی خوبی شکل خواهد گرفت و این تجربه در نظام مند سازی تشکیلاتی کارهای جهادی کمک خواهد کرد.

 

 

وی ادامه داد: جهادگران به مدت سه روز در منطقه خواهند بود و در زمینه های مختلف عمرانی و اجتماعی به مردم، خدمات ارائه خواهند کرد.

 

به گفته وی؛ برگزاری یادواره شهدای پایگاه‌ امدادی روحانیت، گرامیداشت افرادی که از جمع نیروهای امدادی سال ۴۷ مرحوم یا شهید شده اند، برپایی مسابقات فرهنگی توسط دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رونمایی از کتاب خاطرات رهبر انقلاب از جمله برنامه های این مراسم می باشد.

 

فرماندار فردوس با اشاره به این که اجلاسیه ملی است و برای اولین بار در کشور برگزار می شود، گفت: با تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی به گونه ای برنامه ریزی شده که از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

 

روشن با بیان این که افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی مرتبط با برخی مطالبات چندین ساله مردم شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای اجلاسیه است، تصریح کرد: در این مراسم از یک قرارداد ملی رونمایی می شود و در همین راستا تفاهم نامه ای در زمینه محرومیت زدایی منععقد می گردد که انتفاع همه شهرستان های استان را به همراه خواهد داشت.

 

وی متذکر شد: این کار بزرگ که به برکت دولت سیزدهم و با نگاه زیبای استان انجام خواهد شد، نیاز به انعکاس گسترده دارد و همراهی و هم افزایی همه حوزه ها به ویژه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی را می طلبد.

 

 

به گفته وی؛ این اجلاسیه برای استان دستاوردهای زیادی به همراه خواهد داشت، لذا باید ظرفیت های رسانه ای استان هم برای تبیین اهداف و برنامه ها و پیامدهای آن پای کار بیایند.

 

 

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حوزه های علمیه برای تربیت نیروهای کارآمد فرهنگی تلاش کنند/۲-۳

حوزه های علمیه برای تربیت نیروهای کارآمد فرهنگی تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ناامیدی موجود در جامعه اسلامی ثمره جنگ‌های روانی دشمن بوده بنابراین حوزه‌های علمیه باید نسبت به تربیت نیروهای کارآمد فرهنگی اقدام کنند.

 آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به عظیم بودن کار فرهنگی، اظهار کرد: استعمار از ۲۰۰ سال قبل که پا به کشورهای اسلامی گذاشته برای ضربه زدن به اسلام از هیچ کاری فروگذار نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات دشمن از میان بردن نیروهای کارساز و کارآمد برای جامعه اسلامی است، بیان‌کرد: ۱۷ هزار ترور در ایران اسلامی توسط منافقین از دیگر جنایات استکبار است.

عبادی ادامه‌داد: به شهادت رساندن شهید مطهری‌ها، شهید صدرها و شهید بهشتی‌ها و شهید چمران‌ها نمونه جنایت‌های انجام شده برای از بین بردن نیروهای کارساز و کارآمد است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید نسبت به تربیت نیروهای کارآمد و کارساز اقدام کنند، بیان کرد: ناامیدی‌های در جامعه اسلامی ثمره جنگ‌های روانی دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هیچ کاری به عظمت تربیت نیروی انسانی نیست، گفت: حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی در مورد نیروی انسانی توجه داشته باشند.

عبادی اظهار کرد: ما نیرو را برای فردایی تربیت می‌کنیم که بی شک به سمت اسلام و امام حسین (ع) توجه نشان خواهد داد.

وی با تأکید بر رفع مشکلات بیرونی طلاب، یادآور شد: البته علاوه بر مشکلات بیرونی باید به تربیت درونی طلاب نیز توجه داشته باشیم و بدانیم در مسیر حق سختی وجود دارد.

 

آیین تکریم و معارفه مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برگزار شد

سرپرست دانشگاه بیرجند طی ابلاغی دکتر جواد زراعتکارمقدم؛ عضو هیأت علمی گروه آموزشی مهندسی برق دانشکده فنی فردوس را به سمت سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی منصوب کرد.
آیین تکریم و معارفه مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برگزار شد

 آیین تکریم دکتر سامان فرزین؛ مدیر سابق روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و معارفه دکتر جواد زراعتکارمقدم؛ سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند با حضور سرپرست دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران حوزه ریاست در سالن شکوه شرق دانشگاه برگزار شد. در این مراسم دکتر احمد لامعی‌گیو؛ سرپرست دانشگاه بیرجند با تسلیت ایام حزن الله و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، افزود: مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و گروه همکاری‌های علمی بین المللی دو حوزه مهم دانشگاه هستند؛ حوزه روابط عمومی به مثابه چشم و گوش دستگاه و عامل انسجام و هماهنگ کننده بخش‌های دانشگاه و خارج دانشگاه است. وی با قدردانی از خدمات و زحمات دکتر فرزین در طول دوره مدیریتی گفت: دکتر فرزین جوانی باانگیزه و بانشاط است که در دوره ایشان تحولاتی در سیمای دانشگاه، سایت دانشگاه و تعاملات با خارج دانشگاه انجام شد. دکتر لامعی با قدردانی از دکتر زراعتکارمقدم بابت قبول این زحمت، گفت: ایشان هر سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه طی کرده‌اند و ضمن آشنایی با دانشگاه بیرجند، درعرصه‌های فرهنگی، رسانه و فضای مجازی از فعالان استان هستند.
در ادامه دکتر سامان فرزین؛ مدیر سابق روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه گفت: وظیفه مدیر روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی به مدیران دانشگاه است. وی با اشاره به تلاش‌های مهندس مشاوری نیا در یازده سال مدیریت ایشان در روابط عمومی، گفت: تقویت نیروی انسانی در این مدیریت با تزریق سه کارشناس به بدنه این مجموعه صورت گرفت و ایجاد تعلق سازمانی با ایجاد المان‌ها، تهیه سرود دانشگاه و انعکاس دستاوردهای علمی، پژوهشی و آموزشی اساتید محترم دانشگاه انجام شد. دکتر فرزین اعلام کرد: در این مدت شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی دانشگاه در ۱۰ مجموعه برای اطلاع مخاطبان از اخبار دانشگاه راه‌اندازی شد. وی زیباسازی محیط دانشگاه با اجرای نورپردازی ساختمان‌ها و یکپارچه سازی تابلوهای اعلانات و بروزرسانی و تغییر سایت دانشگاه و اعلام اخبار بصورت لحظه‌ای و حضور مداوم در فضای مجازی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
وی انتشار ۴۲ شماره از ماهنامه الکترونیکی و عضویت در کمیته‌ها و ستادها، کسب رتبه دوم کشور در بین ۱۵۳ دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم و کسب رتبه اول در بخش اطلاع رسانی ستاد کرونا، دریافت عنوان مدیر برتر روابط عمومی دانشگاه‌های کشور در بین ۱۰ مدیر برتر معرفی شده از سوی وزارت علوم و دبیری روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور را بخش دیگری از افتخارات کسب شده در این مدیریت دانست. وی با قدردانی از زحمات تمامی کارشناسان این مجموعه، برای دکتر زراعتکارمقدم در این سمت آرزوی موفقیت کرد.
دکتر زراعتکارمقدم؛ سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند با اشاره به آیه ۵۱ سوره توبه« قُلْ لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (بگو: هرگز جز آنچه خدا برای ما خواسته به ما نخواهد رسید، اوست مولای ما، و البته اهل ایمان در هر حال باید بر خدا توکل کنند. )» گفت: ضمن تقدیر از اعتماد دکتر لامعی به عنوان عضوی از جامعه دانشگاه به جهت عمل به توصیه مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: ” امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است وظیفه قدردانی و قدرشناسی از مسئولان انقلابی وظیفه سنگینی است” از اقدامات و خدمات شایان تقدیر دکتر لامعی کمال تشکر را ابراز می‌دارم.
وی نگاه خود به حوزه روابط عمومی را نگاه روایتگری توأم با تبیین دانست و گفت: کشور ما پیروز در همه عرصه‌ها است و متأسفانه به دلیل عدم روایت درست و عدم تبیین صحیح مسائل وارونه جلوه داده می‌شود و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و امید کاهش می‌یابد. مقام معظم رهبری بحث جنگ روایتها و جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه واجب قطعی و فوری نام می‌برند و ما سعی خواهیم کرد در بدنه دانشگاه با روایتگری توأم با گفتمان و تبیین این پیروزی‌ها را به بدنه جامعه دانشگاه بیرجند منتقل کنیم و باعث تقویت روحیه خودباوری و امید باشیم. دکتر زراعتکارمقدم با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) را به عنوان الگو قرار خواهیم داد همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت زینب(س) را رسانه واقعی یاد می‌کنند، گفت: روایتگری توأم با تبیین حضرت زینب(س) باعث شد کربلا و اسلام زنده بماند. سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه اذعان کرد: در مبحث روایتگری اصول معرفت و بصیرت و جوانب اخلاق را رعایت خواهیم کرد. روابط عمومی مغز متفکر، چشم بینا و گوش شنوا و بازوی دانشگاه است که از طریق انعکاس دستاوردها و موفقیت‌ها و ضعف‌ها و کاستی‌ها می‌تواند نقش مؤثری در تصمیم گیری مدیران ایفا نماید. نگاه ما راهبردی و بلند مدت است و به امور روزمره اکتفا نخواهیم کرد و برنامه محوری اصل اساسی در جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه خواهد بود. وی با برشمردن پنج اولویت اصلی وزارت در سال جاری شامل؛ دست یافتن به مرجعیت علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری‌های فرهنگی، شاگرد فناور و نوآور پروری و تولید ثروت از دانش گفت: با سرلوحه قراردادن این اصول در حوزه روابط عمومی نقش خود را به بهترین شکل ایفا خواهیم کرد. همچنین از تمام ظرفیت‌های دانشگاه بخصوص دانشجویان استفاده خواهیم کرد و دوره‌های توانمندسازی برای دانشجویان و کارشناسان برگزار خواهد شد. وی در پایان سخنانش درخواست کرد: همه واحدها برنامه‌های خود را بصورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه با پیوست رسانه‌ای در اختیار روابط عمومی قرار دهند.
دکتر حسینی‌واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با قدردانی از همکاری دکتر فرزین در ستاد جذب دانشجویان و همکاری با حوزه آموزشی به افزوده شدن سه رشته کارشناسی جدید به ظرفیت دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: در طی چند سال اخیر برای اولین بار و بصورت همزمان در دفترچه انتخاب رشته سال جاری سه رشته کارشناسی جدید “مهندسی شهرسازی، مشاوره و مدیریت آموزش سازمانی” به دانشگاه بیرجند اضافه شد. وی اطلاع رسانی خلاقانه، به موقع و صادقانه و معرفی دانشگاه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین المللی و اعلام دستاوردهای دانشگاه و حضور در مناسبت‌ها و اثرگذاری را از وظایف مدیریت روابط عمومی برشمرد.
شایان ذکر است؛ در ابلاغ انتصاب دکتر جواد زراعتکارمقدم آمده است؛ نظر به مراتب تعهـد، تجـارب و شایسـتگی‌های علمی و اجرایی جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ و با حفظ سـمت آموزشـی و پژوهشی، به عنـوا ن سرپرست مدیریت روابط عمـومی و اطلاع‌رسانی منصـوب می‌شویـد. امیـد است بـا اتکـال به خـداوند سـبحـان و بهره‌گیری از مشـارکت و همفکری همکـاران دانشــگاهی در راسـتای تحقق اهداف و مأموریت‌های محوله (از جملـه: طراحی و نظارت بر اجرای فعالیت‌های ارتبـاطی و تبلیغی کلان دانشـگاه، انجـام مطالعات افکارسنجی درخصوص برنـامه‌هـا و فعالیت‌های دانشـگاه، برقراری ارتباط با سایر مؤسسات و ارگان‌های دولتی بمنظور هماهنگی و تنظیم برنامه‌های ملاقات‌ها و کنفرانس‌ها و سمینارها در چارچوب اهـداف دانشـگاه، مدیریت محتوای پایگاه‌های اطلاع‌رسـانی دانشـگاه و به روز نمودن اطلاعات در سایت اینترنتی دانشـگاه، نظـارت برجمع آوری آمـار و مسـتندات مربوط به فعالیت‌ها و پیشـرفت‌های دانشـگاه، ارتباط مسـتمر با جرایـد و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی، و تنظیم و پیشـنهاد برنامه و بودجه سالانه حوزه تحت مـدیریت ) موفق و مؤید باشید.

 

 

 

درخشش نونهالان طبس در رقابت های انتخابی کشتی خراسان جنوبی/۷

تیم کشتی نونهالان طبس که به رقابت‌های انتخابی المپیاد برتر کشور در بیرجند اعزام شده بود توانست ۱۱ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند.

در این مسابقات امیر محمد تقیان، امیر علی تقیان، احسان آذر نسب و علی اصغر توفیقی عنوان اول، صادق غفاریان و ابوالفضل مرادیان مقام دوم

و علی رستمی، محسن خلیلیان، امیرحسین شیردل، امیرحسین شکاری و مجتبی میرابی عنوان سوم را در اوزان مختلف کسب کزدند.

تیم کشتی نونهالان شهرستان طبس زیر نظر اکبر میراب زاده، مربی هیات و سرپرستی نوری زاده و محمودیان به این مسابقات اعزام شدند.

 

اعزام تیم والیبال دختران خراسان جنوبی به مسابقات کشور/۷

 

تیم والیبال جوانان دختر خراسان جنوبی با بدرقه ی اعضای هیات والیبال استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی این دوره از مسابقات ۲۳ لغایت ۲۷مرداد ماه به میزبانی استان خراسان شمالی( شهرستان بجنورد)برگزار خواهد شد.

فاطمه مومن زاده/ماریا خالدی/ ساجده بیضایی/فاطمه بصیریان/آیدا کلنگی خواه/ یگانه قوی/محدثه گنجه/مهلا بهزادی/ریحانه فروتن/ وحیده واله/مائده نسائی/عارفه دهشوری با مربیگری  فاطمه رباب عبادی و کمک مربی معصومه کارگر و سرپرستی طاهره مجنونی به این مسابقات اعزام شدند

 

 

 

 

 

 

 

 

اجرا نشدن ۱۶ حکم تخلف زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی/۷-۳

فرمانداران شهرستان‌های قاین، طبس و خوسف موظف به پیگیری اجرای ۱۶ حکم تخلف در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی شدند.

 

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز استان گفت: زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی یکی از معضلاتی است که در سراسر کشور مطرح است، اما در خراسان جنوبی این مورد کمتر از استان‌های دیگر نمود دارد.

او افزود: در این جلسه که اولین کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان است گزارشات دستگاه‌های مختلف در مورد مدیریت اراضی کشاورزی و اراضی ملی در استان دریافت شد.

عباس زاده بیان کرد: کانون‌هایی در استان وجود دارند که مورد تجاوز متصرفین است و زمین خواری یا تغییر کاربری غیرقانونی در آن‌ها صورت گرفته که تعدادی از آن‌ها به دادگاه‌ها معرفی شدند و رأی صادره در مورد آن‌ها اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اما بخشی از رأی‌های صادره در مورد زمین خواری یا تغییر کاربری غیرقانونی انجام نشده است که در این جلسه به تصمیم گیری‌های لازم برای نظارت بیشتر دستگاه‌های مربوطه، برنامه ریزی برای پیشگیری از این گونه تخلفات و اجرای احکام دادگاه‌هایی که در خصوص متخلفین صادر شده پرداختیم.

او گفت: در کشور عزم بر این است که سازمان و ساختار استفاده از زمین مشخص شود و اراضی کشاورزی به طور بی رویه تغییر کاربری پیدا نکرده و در آن ساخت و ساز انجام نشود، زیرا این امر می‌تواند تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی داشته باشد.

عباس زاده گفت: تبدیل اراضی کشاورزی به اراضی غیرکشاورزی می‌تواند باعث ضربه زدن به تولید در این بخش شود لذا قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای همه لازم الاجرا است و در صورت مشاهده تخلف بایستی با افراد متخلف برخورد شود.

جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: یک دهه است که از صدور احکام قضایی متخلفین در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در شهرستان‌های قاین، طبس و خوسف می‌گذرد، اما هنوز این احکام اجرایی نشده اند.

او گفت: ۵ مورد از این احکام مربوط به شهرستان قاین، ۸ مورد مربوط به شهرستان طبس و ۳ مورد مربوط به شهرستان خوسف است.

همچنین در این جلسه مقرر شد فرمانداران این شهرستان‌ها بر روند اجرای احکام صادره نظارت کنند.

 

 

 

دستگیری ۲ سارق احشام در “طبس”/۴

 

جانشین فرمانده انتظامی”طبس” از دستگیری ۲ سارق احشام با کشف ۱۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد عباسی” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت احشام از دامداریهای اطراف شهرستان طبس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان طبس با بررسی اظهارات مالباختگان و سرنخ های به جا مانده، ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی متهمان را طی ۲ عملیات ضربتی در مخفیگاهایشان دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: سارقان در بازجویی های پلیسی به ۱۷ فقره سرقت احشام به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند که در نهایت متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

 

کشف بیش از یک تن تخم مرغ فاقد مجوز در “طبس”/۴

 

جانشین فرمانده انتظامی”طبس” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک وانت نیسان یک تن و ۶۸۰ کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۶۷۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد عباسی” اظهار داشت: مأموران انتظامی بخش دیهوک شهرستان طبس هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از وانت نیسان، یک تن و ۶۸۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و فاقد مجوز حمل کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۷۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

سوداگر مرگ با ۱۱۹ کیلوگرم تریاک در”قاین” زمین گیر شد/۴

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم در شهرستان”قاین” خبر داد و گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۱۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار فردوس:
🔸سیزدهم شهریور ماه، سندی به افتخارات خراسان جنوبی اضافه می کند

🔹 فرماندار فردوس گفت : سیزدهم شهریور ماه، سندی به افتخارات خراسان جنوبی اضافه می کند.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ روشن با بیان این مطلب در همایش مدیران روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان خاطرنشان کرد: سیزدهم شهریور ماه سال ۱۳۴۷ و دو روز بعد از اتفاق تلخ زلزله ۷ ریشتری فردوس که ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت به مردم پرداختند.
🔹وی ادامه داد: این اقدام در حالی انجام شد که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تنها ۲۹ سال داشتند اما خدماتی ماندگار به مردم ارائه کردند، آن هم در شرایطی که مردم مورد بی توجهی دولت قرار گرفته بودند و تنها کمکی که به آنها شده بود، ۱۰۰ گرم شکر بود.
🔹به گفته وی؛ با هماهنگی آن گروه جهادی که در منطقه مستقر شد، ۱۲ کامیون از کمک های امدادی مردم به منطقه امد و در بین زلزله زدگان توزیع شد.
🔹فرماندار فردوس با اشاره به این که تمام اتفاقات این ایام در قالب کتابی با عنوان دوباره فردوس منتشر خواهد شد، اظهار داشت: این تاریخ با افتخار برای خراسان جنوبی و به ویژه فردوس، ثبت و ضبط خواهد شد و سندی به افتخارات استان اضافه خواهد کرد.
🔹روشن متذکر شد: ما پیگیر این هستیم که این تاریخ با عنوان روز ملی اردوهای جهادی در تقویم مناسبت های کشور، ثبت شود.
🔹وی ادامه داد: هدف از برگزاری اجلاسیه، معرفی جایگاه اردو های جهادی در بحران ها و نیز تعیین مبدأ و تاریخ سازی اردوها برای خراسان جنوبی با محوریت فردوس است.
🔹فرماندار فردوس، اردوهای جهادی را از برکات نظام و انقلاب خواند و به تشریح برنامه هایی پرداخت که برای اجلاسیه پیش بینی شده است.
🔹روشن گفت: با حضور ۶۰۰ نخبه جهادی و گروه های جهادی عرصه های اجتماعی، فرهنگی و پزشکی، مسئولان کشوری در این اجلاسیه، هم اندیشی و هم افزایی خوبی شکل خواهد گرفت و این تجربه در نظام مند سازی تشکیلاتی کارهای جهادی کمک خواهد کرد.
🔹وی ادامه داد: جهادگران به مدت سه روز در منطقه خواهند بود و در زمینه های مختلف عمرانی و اجتماعی به مردم، خدمات ارائه خواهند کرد.
🔹به گفته وی؛ برگزاری یادواره شهدای پایگاه‌ امدادی روحانیت، گرامیداشت افرادی که از جمع نیروهای امدادی سال ۴۷ مرحوم یا شهید شده اند، برپایی مسابقات فرهنگی توسط دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رونمایی از کتاب خاطرات حضرت آقا(حفظه الله ) از جمله برنامه های این مراسم می باشد.
🔹فرماندار فردوس با اشاره به این که اجلاسیه ملی است و برای اولین بار در کشور برگزار می شود، گفت: با تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی به گونه ای برنامه ریزی شده که از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.
🔹روشن با بیان این که افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی مرتبط با برخی مطالبات چندین ساله مردم شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای اجلاسیه است، تصریح کرد: در این مراسم
از یک قرارداد ملی رونمایی می شود و در همین راستا تفاهم نامه ای در زمینه محرومیت زدایی منععقد می گردد که انتفاع همه شهرستان های استان را به همراه خواهد داشت.
🔹وی متذکر شد: این کار بزرگ که به برکت دولت سیزدهم و با نگاه زیبای استان انجام خواهد شد، نیاز به انعکاس گسترده دارد و همراهی و هم افزایی همه حوزه ها به ویژه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی را می طلبد.
🔹به گفته وی؛ این اجلاسیه برای استان دستاوردهای زیادی به همراه خواهد داشت، لذا باید ظرفیت های رسانه ای استان هم برای تبیین اهداف و برنامه ها و پیامدهای آن پای کار بیایند.

 

 

استقرار تنها یک درصد صنوف در شهرک صنوف آلاینده/۲-۷

۲ هزار واحد صنفی باید در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مستقر شوند، اما به دلیل نبود زیر ساخت‌های کافی، تاکنون تنها ۲۰ واحد در این شهرک مستقر شده اند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخشی معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند گفت: در پی سفر اخیر رئیس جمهور به استان مبلغ ۳۸ میلیارد تومان برای شهرک صنوف آلاینده بیرجند در نظر گرفته شده که قرار است شبکه برق مجموعه با این اعتبار اصلاح و ساماندهی شود.

در این بین تعداد زیادی از صنوف از وضعیت برق رسانی و هزینه‌های سنگین اجرای برق در ملک خود از جمله خرید کنتور و کابل گلایه مندند؛ در این خصوص معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند بیان کرد: با اصلاح شبکه بدون شک هزینه‌های زیادی از دوش صنوف برداشته می‌شود که از جمله آن خرید کمتر کابل خواهد بود.

بخشی گفت: هم اکنون شبکه آب در کل مجموعه اجرا شده است و بالغ بر ۵۰۰ امتیاز آب در این مجموعه خریداری شده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون تنها یک مسیر دسترسی از جاده قدیم روستای حاجی آباد به این شهرک وجود دارد اظهار کرد: هم اکنون برنامه ریزی کرده ایم که ۳ مسیر دسترسی برای این شهرک در نظر بگیریم که یک مسیر آن از بلوار پیامبر اعظم و ۲ مسیر دیگر آن از کمربندی‌های شرقی و غربی باشد.

بخشی با بیان اینکه پیش بینی شده برای اجرای طرح جاده دسترسی به شهرک صنوف آلاینده به ۷۵ میلیارد تومان نیاز داریم تصریح کرد: بعد از تصویب این طرح در شورای ترافیک استان به دنبال تعیین اعتبار برای این طرح خواهیم بود.

معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند عنوان کرد: هم اکنون هزار نفر پروانه ساخت و ساز را دریافت کرده اند و نیاز است برای پیشرفت روند کاری این شهرک هرچه زودتر صنوف اقدام به دریافت پروانه ساخت و ساز کنند.

بخشی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد آماده سازی معابر و جدول کشی شهرک صنوف آلاینده انجام شده است اظهار کرد: تعدادی از خیابان‌های اصلی این شهرک نیز آسفالت شده، اما اکنون به دلیل حفاری برای ایجاد شبکه‌های برق به این شهرک انجام آسفالت خیابان‌ها به تأخیر افتاده است و دیگر از صنوف هزینه‌ای برای انجام آسفالت دریافت نمی‌شود.

نیاز تعدادی از صنوف به برق صنعتی

کامران نژاد یکی از تراشکاران بیرجندی گفت: هم اکنون ساخت کارگاهم به پایان رسیده است، اما هم اکنون با توجه به آنکه در پروانه تراشکاری من تولیدی ذکر شده است، برق اعطا شده به من، برق تجاری است.

او گفت: مکاتبات زیادی با اداره برق داشته ایم تا بتوانیم برق صنعتی بگیریم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم.

بخشی در این خصوص گفت: پیگیری‌های لازم را با اداره برق خواهیم داشت تا بتوانیم این مشکل را برای صنوف بر طرف کنیم.

 

 

 

محفل ادبی «حماسه خورشید» در بیرجند برگزار می شود/۲-۳

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت ماه محرم محفل ادبی «حماسه خورشید» همراه با نقد کتاب «محشر اربعین» ۲۴ مردادماه در کتابخانه اولوالباب شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: محرم، ماه بصیرت افزایی و روشنگری است و بهترین فرصت جهت آشنایی با کتاب های عاشورایی و حماسه حسینی محسوب می شود.

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی در خصوص برگزاری محفل ادبی«حماسه خورشید» گفت: این محفل ادبی و شعرخوانی با حضور شاعران آئینی خراسان جنوبی در محل کتابخانه اولوالباب شهرستان بیرجند به مناسبت ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: در این مراسم با حضور یکی از آزادگان بیرجندی به نقد کتاب «محشر اربعین» پرداخته خواهد شد و این کتاب به قلم «محمد نظام دوست تامند» تهیه شده که حاوی سفرنامه های کربلا معلی است.

حاجی در خصوص برگزاری این محفل ادبی عنوان داشت: محفل ادبی «حماسه خورشید» ۲۴ مردادماه ساعت ۱۰ و نیم صبح در بیرجند برگزار خواهد شد و میزبان عموم مردم خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: هر محفل ادبی امروز باید محل رویش و شناسایی ده ها استعداد ادبی باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن این استعدادها را پرورش دهند.

 

در جلسه مرکز عالی دادخواهی مالیاتی مطرح شد؛

سیر نزولی شکایت مودیان مالیاتی در خراسان جنوبی/۳

سیر نزولی شکایت مودیان مالیاتی خراسان جنوبی در سامانه ماده ۲۵۱

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی از سیر نزولی شکایت مودیان مالیاتی خراسان جنوبی در سامانه ماده ۲۵۱ خبر داد.

 مظفر زارعی در جلسه تخصصی مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، اظهار داشت: طبق ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستندات به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود، وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیئت جهت رسیدگی ارجاع کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جلسه کمک به اعضای هیئت و دادرسی جهت ارتقای کیفیت عملکرد است، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری از یک قابلیت هماهنگ و مساوی هیئت‌های استانی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مقررات ماده ۲۵۱ مکرر به عنوان ابزاری در اختیار وزیر اقتصاد و دارایی است، گفت: چنانچه سقف مالیات از اختیار هیئت‌های استانی عبور کند خود مرکز عالی دادخواهی جهت رسیدگی ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای ماده ۲۵۱ مکرر اعتماد عمومی مودیان مالیاتی است، عنوان کرد: مرکز عالی دادخواهی علاوه بر رسیدگی مازاد بر سقف تعیین شده در پرونده‌های استانی، تمامی پرونده‌های استان تهران را بدون هیچ محدودیتی رسیدگی می‌کند.

زارعی ادامه داد: به صورت میانگین در سطح کشور حدود ۲۰ هزار پرونده در سال ثبت شکایت می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد مربوط به استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای مرکز عالی دادخواهی کاهش اطاله دادرسی جزو اهداف راهبردی وزیر تعریف شده است، بیان کرد: رسیدگی‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه دیده شده لذا امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم در حداقل زمان پرونده‌ها را رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل ماده ۲۵۱ مکرر با دستور مقام عالی وزارت، اظهار داشت: تدوین دستورالعمل رسیدگی هیئت‌های استانی جهت جلب رضایت دادرسان و ارتقا کیفیت عملکرد در حوزه دادرسی و هیئت‌های مستشاری نیز در دستور کار قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه بررسی آمار عملکرد هیئت مستقر در استان خراسان جنوبی نشان از ارائه خدمات مطلوب اداره کل امور مالیاتی به تکالیف خود در تشخیص و قطعیت مالیات است، افزود: خوشبختانه تعداد شکایت‌های ثبت شده در سامانه ماده ۲۵۱ مکرر در خراسان جنوبی سیر نزولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ که تشکیل هیئت‌های ۲۵۱ مکرر را داشته ایم استان خراسان جنوبی به لحاظ شکایت‌های ثبت شده رتبه سوم را داشته است، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به رتبه بیست و یکم کاهش پیدا کرده که نشان از عملکرد بسیار خوب هیئت در استان دارد.

احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد پرونده‌های دادخواهی بررسی شده در استان ۳۴۲ مورد بوده است، در حالی که این تعداد در مقایسه با سال گذشته آن ۸۰۰ پرونده بوده است، گفت: شاخص رضایت مندی با توجه به کاهش تعداد پرونده‌ای مورد بررسی در استان افزایش پیدا کرده است.

 

هشدار درباره کلاهبرداری با ترفند کمک به مسکن محرومان/۴

هشدار درباره کلاهبرداری با ترفند کمک به مسکن محرومان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی درباره طراحی صفحات فیشینگ نوعی حمله سایبری با ترفند خالی‌ کردن حساب افراد به بهانه کمک برای ساخت مسکن محرومان هشدار داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ قدرت الوانی افزود: مجرمان فضای سایبر با انتشار تصاویری از خانه و زندگی افراد نیازمند سعی در سوء‌استفاده از احساسات پاک کاربران فضای مجازی به بهانه کمک برای ساخت منزل و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی اظهار داشت: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری جعلی از یک ساختمان نیمه‌کاره وانمود می‌کنند که این تصاویر مربوط به خانواده‌ای نیازمند است که شرایط زندگی بسیار سختی دارند و قادر به تکمیل کردن منزل خود نیستند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی افراد را به درگاه بانکی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان کرده و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری به‌شدت در تلاش هستند که با روش‌های مختلف از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کنند و شهروندان چنانچه قصد کمک برای ساخت منزل نیازمندان را دارند وجه مورد نظر را به حساب‌های معتبر که از طریق رسانه ملی معرفی می‌شود، واریز کنند.

سرهنگ الوانی تاکید کرد: مردم از واریز وجه به شماره حساب و شماره کارت‌هایی که توسط افراد ناشناس در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی معرفی می‌شود، خوداری کنند.

وی گفت: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

 

 

 

با حفر چاه صورت می‌گیرد

بازگشت سرسبزی به بزرگترین پارک جنگلی دست کاشت شرق کشور

بخشی از درختان پارک جنگلی قاین به دلیل آبیاری نشدن خشک شده، اما با حفر چاه آب دوباره طراوت به این پارک باز می‌گردد.

 

پارک جنگلی قاین بزرگترین پارک جنگلی دست کاشت در شرق کشور است که کاشت درختان آن از سال ۱۳۶۰ آغاز شده است.

خشکسالی و نبود آب درختان این مجموعه را تا حدی از بین برد، اما حالا قرار است دوباره رونق و سرسبزی به این پارک بازگردد.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین قصد دارد با حفر چاه نسبت به آبیاری درختان و جبران تشنگی آن‌ها اقدام کند.

خشک شدن درختان به دلیل آبیاری نکردن

یکی از شهروندان شهر قاین گفت: این پارک در سه کیلومتری شهر قاین واقع شده است، اما چند سالی است که درختان توت آن خشک شده است.

او افزود: پارک جنگلی هم در مسیر تردد مسافرین قرار دارد و هم خود شهروندان قاین از آن استفاده می‌کنند و این وضعیت مناسب و زیبنده آن نیست.

یکی دیگر از شهروندان نیز بیان کرد: مسئولین آبیاری درختان در چند سال گذشته کوتاهی کرده اند و آبیاری درختان به خوبی انجام نشده است.

او گفت: همین موضوع سبب شده است تا زیبایی پارک کاهش یابد و درختان که هر کدام موجودی زنده بودند خشک شوند.

حفر چاه به عمق ۱۲۵ متر

گلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قائنات گفت: حفر چاه به عمق ۱۲۵ متر برای آبرسانی به درختان پارک جنگلی قاین چند روزی است آغاز شده است.

او افزود: بخشی از اعتبارات عملیات حفاری با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تأمین شده است.

گلی اظهار کرد: بخش دیگری از اعتبارات نیز باید به صورت شهرستانی و با تصویب شورای برنامه ریزی به این عملیات اختصاص یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قائنات گفت: امیدواریم تا ۲۰ روز آینده این عملیات به اتمام رسد.

 

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

طرح‌ها و اقدامات امیدآفرین در اولویت اطلاع‌رسانی است

طرح‌ها و اقدامات امیدآفرین در اولویت اطلاع‌رسانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح‌ها و اقداماتی که باعث امیدآفرینی در جامعه شود باید در اولویت اطلاع‌رسانی رسانه و روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی افزود: هفته دولت فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای نظام است که برون‌داد همه اقدامات باید با نقش‌آفرینی روابط عمومی‌ها و جامعه رسانه‌ای منعکس شود.

وی گفت: طیف عملکردی حوزه اطلاع‌رسانی هنر روابط عمومی است که باید در عرصه واقعی و برنامه عملیاتی نشان داده شود و در مانور عملیاتی روابط عمومی باید پروژه‌هایی به سرانجام برسد که امیدآفرینی کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت مصمم به رفع مشکلات کشور است تصریح کرد: امیدآفرینی برعهده روابط عمومی‌ها است که با تولید محتوای مناسب و هم‌افزایی با رسانه‌ها، اقشار مختلف جامعه را از کارهای انجام شده یا در دست انجام آگاه کنند.

وی با اشاره به یک سالگی دولت سیزدهم در هفته دولت امسال افزود: دولت یک سال کار کرده و این وظیفه دستگاه‌هاست که بگویند از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور امسال چه کرده‌اند و کارنامه اقدامات خود را منعکس کنند.

عباس‌زاده اظهار داشت: ‌وظیفه انعکاس این اقدامات و عملکرد برعهده روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی است که باید هنرمندانه، هوشمندانه، بدون اغراق و بزرگنمایی، با کمترین هزینه و به بهترین شکل در هم‌افزایی با رسانه‌ها انجام شود.

وی گفت: روابط عمومی با خبرنگاری تفاوت دارد و عمدتا کار روابط عمومی خبررسانی نیست، اگر قرار باشد فلسفه حضور یک سازمان برای مردم بیان شود باید از سوی روابط عمومی‌ها باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خراسان جنوبی گفت: برای اینکه اصل وجود دستگاه‌های دولتی برای مردم توضیح داده شود روابط عمومی‌ها باید پیوسته فعال باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین و امیدآفرینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان از اینکه اقدامات انجام شده آن طور که باید برای مردم بیان می‌شود، گلایه‌مند بوده‌اند.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع انجام نشود یکی از پایه‌های اساسی دولت می‌لنگد و مقام معظم رهبری تاکید دارند که دستاوردها به مردم گفته شود تا امیدآفرینی و اعتمادسازی شکل بگیرد.

وی به راه‌اندازی ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان اشاره کرد و گفت: این ستاد به ریاست استاندار شکل گرفته و ستادهای متناظر در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز تشکیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: ستاد استانی بزرگداشت هفته دولت با ۱۳ کمیته شکل گرفت ولی به جهت اهمیت موضوع، کمیته روستایی هم اضافه شد و به این ترتیب تعداد کمیته‌ها به ۱۴ مورد رسید.

وی تصریح کرد: براساس تاکیدات در شورای اداری استان، پروژه‌هایی در فهرست افتتاح‌ هفته دولت قرار می‌گیرند که به‌طور کامل آماده باشند و بلافاصله بهره‌برداری شوند، این موضوع در مورد پروژه‌های جدید هم صدق می‌کند و مواردی کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار داشته باشند و بلافاصله شروع شوند.

عباس‌زاده گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت و اطلاع‌رسانی درخصوص اقدامات دولت برای این است که تیر دشمن برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن دولت به سنگ بخورد همچنین ایجاد انگیزه در مدیران برای اینکه سال دوم دولت را با نشاط و دقت بیشتری شروع کنند، از دیگر اهداف است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی هم با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم شهریور گفت: اقدامات و دستاوردهای نظام باید لحظه به لحظه برای مردم بیان شود.

محمود مقامی افزود: اولین بار شاهد انسجام تولید محتوا در حوزه روابط عمومی دستگاه اجرایی پس از سفر اول ریاست جمهوری به استان هستیم که قابل تقدیر است.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور براساس پروژه‌های مصوب، برنامه گزارش محوری برای مردم آغاز شد و مستندسازی و تهیه گزارش اقدامات دولت انجام شده یا در دست انجام است.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی افزود: تولیدات چندرسانه‌ای باید در دستور کار قرار گیرد که موجب افزایش مخاطب و اعتمادسازی بیشتر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر با کاهش اعتماد مردم به محتوای اخبار روبه‌رو هستیم لذا تولید محتوای مناسب و شفاف سبب اعتماد مضاعف مردم خواهد شد.

مقامی اظهار داشت: زنجیره شبکه اطلاع‌رسانی در استان در حال شکل‌گیری است که امیدواریم در نشر محتوای جذاب موثر واقع شود.

وی افزود: یکی از گلایه‌های جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران در اختیار نگذاشتن آمار و اطلاعات لازم از سوی برخی مدیران و روابط عمومی‌ها است که قابل توجه است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی تاکید کرد: هرچه در تریبون‌های مختلف دستاوردهای دولت منتشر شود امیدآفرینی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در هفته دولت امسال کمیته اطلاع‌رسانی به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان واگذار شد که همراهی خوبی را شاهد هستیم و روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی مهمترین دستاورد شاخص دستگاه خود را به عنوان یک کلیپ برای استفاده هرچه بهتر از محتوا به روابط عمومی استانداری ارسال کنند.

مقامی افزود: کمیته تولید محتوا را فعال کردیم که دستگاه‌های اجرایی هم باید آن را مورد توجه قرار دهند و تولید محتوا از زبان مردم و جریانات مردمی باشد.

وی گفت: هفته دولت امسال فصل ویژه‌ای در جشنواره شهید رجایی برای مدیران روابط عمومی‌ها دیده شده که کار در حوزه رسانه بیشتر صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و عده‌ای به دنبال زیر سوال بردن دستاوردهای نظام هستند پس باید ظرفیت‌های رسانه‌ای در نشر و تبیین دستاوردهای نظام و دولت تجمیع شود.

 

 

 

۱۵ هزار کودک و نوجوان بهره‌مند از خدمات کتابخانه سیار/۲-۳

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ار بهره مندی ۱۵ هزار کودک و نوجوان از خدمات کتابخانه‌های سیار خبر داد.

حمیدی گفت: هم اکنون ۱۲ کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری در استان مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.

او افزود: در مجموع این کتابخانه‌ها به بیش از ۲۵۰ نقطه روستایی و شهری رفته و به ارائه خدمات می‌پردازند.

حمیدی بیان کرد: امانت کتاب، پخش فیلم، قصه گویی، کتابخوانی، نقاشی، بازی‌های بومی و محلی و آموزش کاردستی از جمله خدماتی است که این کتابخانه‌ها ارائه می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: ۱۲ مربی در طرح کتابخانه‌های سیار مشغول به فعالیت هستند.

 

 

 

 

اعزام هزار و ۹۰۰ موکب دار خراسان جنوبی به عراق/۲-۳

هزار و ۹۰۰ موکب دار خراسان جنوبی در ایام اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شوند.

الهی معاون پشتیبانی و فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: از ۵۱ موکب خراسان جنوبی ۴۶ موکب در عراق مستقر می‌شوند.

او افزود: هزار و ۹۰۰ نفر شامل راننده، کمک راننده، خدمه و عوامل اجرایی در این موکب‌ها از ۱۲ شهریور به عراق اعزام می‌شوند که  از ۱۵ شهریور در عراق به مردم خدمت رسانی کرده و ۲۸ شهریور به ایران بر می‌گردند.

الهی با اشاره به اینکه از ۴۶ موکب ۳ موکب در کربلا مستقر می‌شوند بیان کرد: موکب امام رضا (ع) بشرویه در ورودی کربلا، موکب سرایان در مرز مهران و ۲ موکب قاین در عمود ۸۲۳ نجف به کربلا به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.

معاون پشتیبانی و فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی عنوان کرد: ۴۳ موکب دیگر در کاظمین در صحن صاحب الزمان و باب الجواد حرمین امامین جوادین مستقر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه زائران اربعین می‌توانند از تمامی خدمات بهره‌مند شوند تصریح کرد: اطعام، خدمات پزشکی، برق رسانی، آبرسانی، تعمیر موبایل و کفش و اصلاح سر و صورت از جمله خدماتی است که در موکب‌ها  به زائران ارائه می‌شود.

الهی همچنین به  ۱۲ موکب دارای نانوایی اشاره کرد و گفت: با توجه به گرمای هوا دستگاه یخ ساز سیار پیشرفته هم در ۵ موکب وجود دارد.

معاون پشتیبانی و فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵ موکب خراسان جنوبی  در داخل استان مستقر می‌شوند گفت: ۱۰۰ نفر در ۴ موکب خراسان جنوبی از جمله موکب ۱۴ معصوم در سه راهی نوفرست، موکب امام رضا خضری در مجتمع رفاهی دشت بیاض، موکب نهبندان در مسجد حضرت ابوالفضل العباس، یک موکب در مزار سید علی و موکب شهدای باقریه در امامزادگان باقریه به زائران پاکستانی، هندوستانی  و افغانستانی خدمات ارائه می‌کنند.

 

 

 

 

ایمن سازی جاده خوسف ـ طبس با اعتبارات ملی/۲

ایمن سازی جاده خوسف ـ طبس با اعتبارات ملی

سرپرست فرمانداری خوسف از تخصیص اعتبار ملی برای ایمن سازی ۳.۵ کیلومتر از مسیر خوسف به طبس در محدوده روستاهای خور، نوغاب و سروباد خبر داد و گفت: ایمن سازی این پروژه به زودی آغاز می‌شود.

محمدعلی ایمانی،  در بازدید از روستای خور اظهار کرد: با توجه به ساخت و ساز در دو طرف جاده اصلی ایمن سازی شامل دوبانده سازی و ایجاد زیرگذرهای مناسب بسیار با اهمیت بوده و این موضوع به صورت جدی در دست پیگیری است.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: برای جلوگیری از ورودی شتر به جاده اصلی نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است و میزان ۵۰ کیلومتر برای نصب سیم خاردار پیگیری‌های لازم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف بیش از یک هزار کیلومتر مربع منطقه کویری دارد و حضور مردم در روستاهای این شهرستان سبب افزایش امنیت استان خراسان جنوبی شده است، اظهار کرد: با تاکیدات دولت مردمی و انقلابی سیزدهم حمایت از مردم یکی از اصول مهم می باشد و دستگاه های اجرایی موظف هستند از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای حمایت از مردم گام بردارند.

ایمانی با اشاره به اینکه اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است، افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌های اساسی شهرستان بوده و برای رفع محرومیت از شهرستان در  سفر استاندار با نگاه ویژه ایشان، ۲۲ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۳۵۴ میلیارد ریال برای شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: علی رغم این افزایش اعتبارات، نگاه ویژه‌ای برای جذب اعتبارات از سایر منابع داشته‌ و توانسته‌ایم بنیاد علوی را برای سرمایه گذاری در شهرستان ترغیب کرده و اتفاقات بسیار خوبی با حضور این نهاد انقلابی در شهرستان رقم خواهد خورد.

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: خوسف با داشتن فرهنگ غنی متاسفانه از نظر زیر ساختی با مشکلات متعددی روبروست و امیدواریم با نگاه ویژه ای که دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی به مناطق کمتر توسعه دارند، قطار توسعه این شهرستان سرعت دوچندانی بگیرد.

ایمانی از همکاری و تعامل دهیاری و شرکت آب و فاضلاب خبر داد و افزود: با همکاری این دو نهاد برای تامین آب شرب شهرک جدید روستای خور، مشکل تامین آب شرب برطرف خواهد شد.
ایمانی ادامه داد: برای مبالغ خارج از عرف مشترکین در روستاهای این دهستان، کارگروهی تشکیل و موضوع برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های چندین ساله لزوم مدیریت منابع آبی یک موضوع مهم در سطح ملی بوده و باید مردم صرفه جویی‌های لازم را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: روستای خور به عنوان  روستای ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ثبت ملی شده است و باید پیگیری لازم برای ثبت قطعی آن صورت پذیرد و همه دستگاه ها اجرایی مرتبط و همچنین اهالی این روستا باید همتی دو چندان کنند.

ایمانی در مورد تامین روشنایی معابر روستا نیز قول مساعد داد و اظهار کرد: این پروژه به زودی شروع خواهد شد تا دغدغه اهالی برطرف شود.

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به اجرای طرح نضت آسفالت طی چندماه اخیر در شهرستان خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده میزان آسفالت معابر در این روستا  بیش از ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرد و ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع آسفالت شده است.

وی از پیگیری افزایش این سطح در مرحله دوم اجرای طرح خبر داد و اظهار کرد: قول‌های مساعدی دریافت کرده و امیدواریم این مرحله نیز مشابه مرحله اول میزان بسیار خوبی سهیمه شهرستان را جذب کنیم.

 

 

 

 

اراضی طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای خراسان جنوبی تامین شد/۳-۷

اراضی طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای خراسان جنوبی تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان تامین شده است و واحدهای مسکونی این طرح در همه شهرها به جز بیرجند و قاین به‌صورت ویلایی احداث می‌شود.

ب‍ه گزارش امروز خراسان جنوبی، وحید داعی شامگاه شنبه در بازدید استاندار از پروژه نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه شهر بیرجند اظهار داشت: هدف از این بازدید اطلاع از روند اجرای کار، پیشرفت فیزیکی پروژه و نحوه تامین زیرساخت‌های لازم است.

وی افزود: خراسان جنوبی به لحاظ اجرای طرح نهضت ملی مسکن از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در سایت ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه شهر بیرجند، اراضی زون‌های ۳ و ۵ به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و در این مجموعه تاکنون برای احداث ۴ هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی قرارداد واگذاری و ساخت با ۲۳ شرکت انبوه ساز منعقد شده که در مرحله انجام عملیات خاکی است.

وی گفت: بلوک‌های این پروژه به‌صورت ۵ طبقه (۱۰ واحدی) و ۴ طبقه (۸ واحدی) طراحی شده و زیربنای مفید واحدها ۹۲ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان‌ جنوبی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار بیرجند، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و انبوه‌سازان از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه شهر بیرجند بازدید کرد.

جواد قناعت در ادامه از سایت ۲۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهر بیرجند نیز بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: در پروژه ۲۷ هکتاری شهر بیرجند تعداد ۴۲۸ قطعه برای احداث ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی به‌صورت گروه ساخت به متقاضیان طرح واگذار شد که پس از گذشت ۲ سال از واگذاری اراضی، متاسفانه تاکنون افراد فقط برای ۲۴۰ واحد مسکونی نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام کرده‌اند.

داعی افزود: آماده‌سازی سایت شامل بازگشایی همه معابر و اجرای جوی و جدول معابر اصلی به همراه اجرای زیراساس معابر توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی گفت: در اراضی مزبور واگذاری‌هایی به بنیاد شهید و امور ایثارگران (حدود ۸۰ واحد مسکونی) و سهم ۱۰ درصد شهرداری نیز انجام شده است.

بازدید از پروژه برق‌رسانی به سایت ۲۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند از دیگر برنامه‌های بازدید استاندار بود.

قناعت مراحل پایانی عملیات برق‌رسانی به سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند را از نزدیک بررسی کرد.

اجرای ۷.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، شبکه فشار ضعیف و روشنایی معابر به همراه ۱۲ دستگاه پست توزیع هوایی با تابلوی مربوطه از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام شده و اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان است.

این پروژه که از حدود یک ماه قبل آغاز شده، قرار است هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

 

 

 

 

بیمارستان‌های خراسان جنوبی تجهیز می‌شو‌د‌

 

بیمارستان‌های خراسان جنوبی تجهیز می‌شو‌د‌

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اختصاص چندین دستگاه دیالیز، رادیولوژی دیجیتال، لیزر چشم، پمپ‌های قلبی ریوی به دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، سیدمحمد موسوی میرزائی صبح امروز در بازدید از بیمارستان‌های استان از اختصاص چندین دستگاه دیالیز، رادیولوژی دیجیتال، لیزر چشم، پمپ های قلبی ریوی به دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه‌ها به زودی تحویل استان می‌شود و خواهد توانست به میزان قابل توجهی نیازهای درمانی استان را مرتفع و کمبودها را جبران کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ارزش تجهیزات درمانی تخصصی تخصیص یافته به مراکز درمانی استان بیش از ۲۰ میلیارد تومان است و مکاتبات لازم در این زمینه از مدت‌ها قبل با وزارت بهداشت انجام شده بود و فرآیند تحویل آن از هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت به دانشگاه نیز با پیگیری‌های استاندار و نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بسیار تسهیل شد و به زودی وارد استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجهیزات بالا تنها بخشی از درخواست تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی استان بوده که به دلیل موجود بودن در انبار هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان‌های استان نیز به زودی تحویل شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه برخی دستگاه‌ های مورد استفاده در اعمال فوق تخصصی جراحی قلب باز و چشم پزشکی در مرکز استان و مابقی تجهیزات به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود تاکید کرد: لیست تجهیزات درمانی مورد نیاز از شبکه‌های بهداشت و درمان استان گرفته شده و اخذ مجوزهای لازم جهت تامین آن انجام شده و قاعدتاً با پیگیری‌هایی که در آینده هم اتفاق خواهد افتاد، به محض دریافت از هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، تحویل شبکه‌های بهداشتی درمانی خواهد شد.

موسوی میرزائی افزود: از جمله این موارد خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان بشرویه بوده که قول داده شده تا پایان شهریورماه سالجاری تحویل شبکه بهداشت  و درمان این شهرستان شود.

وی از قول قطعی تامین دستگاه mri برای شهرستان‌های طبس و فردوس خبر داد و گفت: کارهای اولیه و قسمت عمده اخذ مجوزهای لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم طبق زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا پایان سال جاری جهت ارائه خدمت به مردمان این دو شهرستان، نصب و راه‌اندازی شود.

 

 

 

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

ارائه کمک هزینه درمانی بلاعوض به ۶۰۰ بیمار نیازمند خراسان جنوبی

ارائه کمک هزینه درمانی بلاعوض به ۶۰۰ بیمار نیازمند خراسان جنوبی

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه کمک هزینه درمانی بلاعوض به ۶۰۷ بیمار نیازمند این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمد علی کاوسی با اشاره به اینکه حمایت از بیماران نیازمند از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک حمایتی درمانی بلاعوض به ۶۰۷ بیمار نیازمند اختصاص داده شده است.

وی با با بیان اینکه عموم افراد نیازمند می‌توانند از این کمک بلاعوض برخوردار شوند، افزود: بیماران نیازمند می‌توانند با مراجعه به جمعیت هلال احمر و ارائه درخواست مساعدت و اسناد درمانی و دارویی به واحد مددکاری معاونت داوطلبان از این خدمات بهره مند شوند.

کاوسی با بیان اینکه بیماران نیازمند پس از انجام امور مددکاری، کمک هزینه درمان و داروی خود را دریافت می‌کنند، گفت: سقف کمک‌ها برای هر بیمار نیازمند تا مبلغ هفت میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: کمک‌های درمانی انجام شده به بیماران در زمینه‌های کمک هزینه دارو و درمان، بستری طبی و جراحی، دردهای مفصلی و پروتز، زایمان طبیعی، کمک هزینه پاراکلینیکی، کمک هزینه تعمیر و تأمین وسایل و تجهیزات توانبخشی، تأمین وسایل بهداشتی درمانی و مصرفی، کمک هزینه درمان سرپایی و همچنین کمک هزینه شیر خشک است.

خبرنگاران خراسان جنوبی پایش و رتبه بندی می شوند
فرخنده از پایش و رتبه بندی خبرنگاران خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین به ۳۰ نفر از خبرنگاران خراسان جنوبی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نماینده مردم بیرجند،‌درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، رئیس بسیج رسانه استان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیرجند ظهر امروز (۲۲ مرداد) به همراه برخی از مدیران رسانه و اعضای گروه جهادی شهید فرهادی و مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران به دیدار خانواده شهید «محمدرضا فرهادی» شهید رسانه‌ای استان رفتند.

 

«حسین خسروی اسفزار» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آوینی، صارمی و فرهادی اظهار داشت: این دیدار به مناسبت روز خبرنگار و به منظور گرامیداشت یاد و نام شهید فرهادی انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی، به حقیقت زندگی‌ها رسوخ کرده است، به گلایه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رهاشدگی فضای مجازی اشاره کرد و بر مدیریت این فضا تاکید کرد.

 

خسروی با بیان اینکه مطالبات مردم همواره بررسی می‌شود و در دیدار با مسئولان ارشد کشور، به آنها منتقل می‌شود، ادامه داد: در همین راستا در دیدار نمایندگان و استانداران استان‌های خراسان بزرگ با رئیس جمهور، مطالبات راه‌های استان به آیت‌الله رئیسی منتقل شد.

 

«علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار به جلسه سه ساعته خبرنگاران استان با استاندار در ۲۰ مرداد اشاره کرد و گفت: پایش و رتبه بندی خبرنگاران خراسان جنوبی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به ۳۰ نفر از خبرنگاران، پیگیری مشکل مسکن خبرنگاران و اعزام جامعه رسانه‌ای استان به کربلای معلی در ایام اربعین از مصوبات این دیدار بود که پیگیری می‌شود.

 

وی از برگزاری یادواره شهدای رسانه در آینده‌ای نزدیک با حضور یکی از سخنرانان برجسته کشوری در بیرجند خبر داد.

 

«رضا افراخته» دوست و همکلاسی شهید فرهادی هم در این دیدار با اشاره به چگونگی کسب رضایت شهید از مادرش در آخرین اعزام به جبهه با توجه به اینکه تنها فرزند ذکور خانواده بود، گفت: در یکی از روضه‌هایی که مادر شهید برای امام حسین علیه‌ السلام گریه می‌کردُ محمدرضا به او گفت، من بخاطر همان امامی که برایش گریه می‌کنی، می‌خواهم به جبهه بروم.

 

وی یادآور شد: شهید فرهادی هیچ کار فرهنگی را روی زمین نمی‌گذاشتند و همزمان علاوه بر فعالیت در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، در پایگاه مقاومت بسیج نیز فعالیت داشت.

 

«پروین فرهادی» خواهر شهید فرهادی هم با تاکید بر اینکه با مادرم عهد بسته‌ام تا زمانی که زنده‌ام،‌ یاد و نام محمدرضا را زنده نگه دارم،‌ یاد و نام شهدای خبرنگار را گرامی داشت و گفت: این افراد، جزو اقشار مظلوم جامعه هستند که امید است مسئولان مطالبات به حق آنها را پاسخ دهند.

 

وی با گلایه از وضعیت حجاب برخی بانوان در جامعه، بر پاسخگویی مسئولان به مردم و رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا تاکید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*