گفته می شود

 

 

 

گفته می شود منصور حقیقت‌پور با اشاره به اخبار منتشر شده درباره مسؤول مذاکره‌کننده با کشور چین برای امضای تفاهم‌نامه ۲۵ ساله گفته‌ مقامات دولتی این کشور رسما ناراحتی خود را از رفتار دولت یازدهم و دوازدهم بعد از برجام اعلام کردند. وی افزود: مقامات چینی عنوان می‌کردند که دولت ایران پس از برجام دولت چین را تحویل نگرفت و در واقع چین را تحقیر کرد و ما حاضر به همکاری با دولت ایران نیستیم ولی اگر «نظام» جمهوری اسلامی می‌خواهد با ما تعامل کند، ما هستیم. مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آن زمان رئیس مجلس وقت [علی لاریجانی]‌ را به عنوان مسؤول پیشبرد سند همکاری با چین می‌کنند و برای وی در این باره حکم صادر و آقای لاریجانی را رسما برای این منظور به مقامات چینی معرفی می‌کنند. حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: مجلس دهم و دوره ریاست آقای لاریجانی بر مجلس به پایان می‌رسد اما آقای لاریجانی در دوره مجلس یازدهم به رهبر معظم انقلاب می‌گوید من دیگر رئیس مجلس نیستم و اجازه بدهید کار را رئیس مجلس وقت ادامه دهد اما رهبر معظم انقلاب قبول نمی‌کنند و می‌گویند که کار را خودت ادامه بده. وی افزود: در دوره فعلی که آقای لاریجانی رئیس مجلس نیست در مکاتباتی که با چین دارد سمتش را مشاور رهبر انقلاب و مجری پروژه توافق‌نامه ۲۵ ساله عنوان می‌کند.

 

 

 

 

گفته می شود شب ۱۱ فروردین ماه حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس و پرسش و پاسخ وی با برخی فعالان رسانه، علاوه بر آنکه حاوی اخبار جدیدی در حوزه سیاست خارجه و مسائل مرتبط با برجام و سند همکاری ایران و چین داشت، موجب شد تا شبکه اجتماعی کلاب هاوس نیز بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتد.کلاب هاوس که بیش از یک ماه است تب نصب و حضور در آن در میان مردم به‌ویژه نخبگان در ایران بالا گرفته این‌روزها بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی محل بحث شده است اگر‌چه هنوز به لحاظ تعداد کاربران اختلاف فاحشی با دیگر پلتفرمها دارد.

 

 

 

گفته می شود وزارت خارجه آمریکا خبر داده که این کشور در نشست روز سه‌شنبه آتی در وین اتریش برای بحث درباره بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک حضور خواهد یافت.وزارت خارجه آمریکا دربیانیه خود اعلام کرد: «ما برای شرکت در گفت‌وگوها با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای مشخص کردن موضوعاتی که شامل بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام با ایران است، موافقت کردیم».

 

گفته می شود «علی صوفی» گفته معمولا میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل رقابت‌های محلی از انتخابات ریاست جمهوری همیشه بیشتر بوده است اما این بار قضیه برعکس می‌شود زیرا شرایط کشور از نظر داخلی و بین المللی ایجاب می‌کند تا مردم حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب رییس جمهوری داشته باشند.وی با بیان اینکه ارتباط انتخابات ریاست جمهوری از جهاتی با زندگی و معیشت مردم ملموس و عینی است، گفت: احتمال می‌رود بخشی از مردم با این ادراک از حساسیت اوضاع به صحنه انتخابات برگردند و سعی کنند رییس جمهوری را انتخاب کنند که هم معتقد به تنش زدایی بین المللی باشد و هم توانایی یک اجرای دیپلماسی فعال را برای تحقق این هدف داشته باشد.

 

 

گفته می شود یک فعال سیاسی درباره اینکه رئیسی و قالیباف چه‌قدر می‌توانند منشأ ایجاد وحدت و اجماع در بین اصولگرایان باشد، تصریح کرده «حتما آقای رئیسی ظرفیت اجماع‌سازی دارند اما آقای قالیباف هنوز نتوانسته است خود را به عنوان فرد اجماع‌ساز بعد از آقای رئیسی مطرح کند زیرا نیروهایی هستند که خود را در حد آقای قالیباف می‌دانند و به شاید به نفع او کنار نروند. من باور دارم اگر آقای رئیسی نامزد نشود، ممکن است بر آقای قالیباف اجماع شود اما به سختی».

 

 

گفته می شود مشاور رئیس جمهور به دعوت صداوسیما از ظریف پس از انتقاد او از گاندو واکنش نان داد و نوشته آیا وزیر موظف به اجابت درخواست تیم تخریبى و شرکت در برنامه کم مخاطب صدا و سیماست؟

 

 

گفته می شود یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی گفته که ایران احتمالا هفته آینده نفتکش توقیف شده این کشور و کاپیتان آن را آزاد خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

گفته می شود محمد عطریانفر درخصوص نامه خاتمی به رهبری گفته هرچند اشخاصی چون اقای تاجزاده گمانه زنی می کنند اما باید گفت آنچه که ایشان می گوید نکات درستی است اما جدید نیست. درباره شخصیت آقای خاتمی باید گفت اساسا شخصی در تراز گفتمان جمهوری اسلامی با یک نظریه مدرن، بهتر از سیدمحمد خاتمی وجود ندارد و نیست. دوم، اینها که تلاش می کنند خاتمی را یک شخصیت جدا بافته ای از جمهوری اسلامی به ترسیم بکشند حتما اشتباه می کنند. متکی بر اطلاعاتم می گویم شخصیت بزرگوار رهبری، حضرت آقای خامنه ای نسبت به سید محمد خاتمی به صفت ذاتی، نظری مثبت دارند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*