اخبار خراسان جنوبی / محکومیت ۱۵۰ میلیون ریالی یک شن شویی در زیرکوه

خراسان جنوبی پیشرو در پویش‌های مدرسه‌سازی

خراسان جنوبی پیشرو در پویش‌های مدرسه‌سازی

طرح ملی «آجر به آجر» و پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» از پویش‌های مدرسه‌سازی در حوزه مشارکت‌های مردمی است که در خراسان جنوبی مردم و خیرین به ویژه فرهنگیان از آنها استقبال خوبی داشته‌اند.

به گزارش ایرنا هر سال با برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز بخشی از نیازمندی‌ها در حوزه ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس تامین می‌شد اما با شیوع ویروس کرونا برگزاری این گونه جشنواره‌ها نیز با توجه به محدودیت‌های موجود به تعویق افتاد.

با این وجود اقدامات خیرخواهانه و کمک‌های مردم نوعدوست ایران از جمله خراسان جنوبی توقف‌ناپذیر بوده و در دوران کرونایی و بنابر نیازهای جدیدی که شکل گرفت، کمک‌ها کمتر که نشد افزایش هم داشت.

اجرای طرح ملی «آجر به آجر» با ابتکار وزارت آموزش و پرورش از ابتدای سال جاری و پویش‌های زیرمجموعه آن نظیر پویش محرم و پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» حرکت بزرگی را در حوزه مشارکت‌های مردمی برای ساخت مدرسه به راه انداخت.

این طرح به منظور زمینه‌سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی در مدرسه‌سازی اجرا شد تا افراد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای بتوانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر (یک هزار تومان)، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

همچنین پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» ذیل طرح ملی آجر به آجر به عنوان یکی از بسته‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش با همکاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تعریف شد و براساس آخرین آمار، خراسان جنوبی رتبه سوم تعداد مشارکت‌کنندگان در این پویش را در کشور دارد.

پیش از این افرادی بودند که اطلاعی از نحوه مشارکت در مدرسه‌سازی و تامین فضای آموزشی با هر میزان درآمد نداشتند اما با راه‌اندازی این پویش‌ها و بهره‌گیری از فضای مجازی و فرهنگ‌سازی نحوه مشارکت، تعداد زیادی از مردم، خیرین، فرهنگیان و حتی دانش‌آموزان به جمع خیرین مدرسه‌ساز پیوستند.

خراسان جنوبی وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت دارد که در کنار خدمات‌رسانی در حوزه‌های زیربنایی آموزش استاندارد و عدالت آموزشی را هم با چالش مواجه کرده است.

از طرفی خشکسالی‌ پیاپی و برخی مشکلات اقتصادی، افزایش مهاجرت به شهرها بخصوص مرکز استان را به دنبال داشته و مساکن مهر هم مزید بر علت شده تا فقط در شهر بیرجند ۱۱۰ کلاس درس کمبود داشته باشیم.

این وضعیت سبب شده که ۳۵ مدرسه در شهرستان بیرجند و پنج مدرسه در شهرستان قاینات به صورت دونوبت اداره شوند که ۲۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

تعداد زیادی از مدارس استان هم نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۲ درصد آنها تخریبی است با این همه آموزش ادامه دارد و دستان سخاوت و مهر خیرین مدرسه‌ساز است که هر بار ساختمانی نو و ایمن را برای آینده‌سازان کشور آماده بهره‌برداری می‌کند.

شناسایی ۴۵ هزار خیر مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی 

راه‌اندازی پویش آجر به آجر همانطور که از عنوان آن مشخص است، این امکان و انگیزه را برای عموم افراد جامعه با هر میزان درآمد و اهدای کمک به منظور مشارکت در ساخت مدرسه فراهم کرد و در خراسان جنوبی مورد استقبال چشمگیر مردم و خیرین قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این باره گفت: با اجرای طرح آجر به آجر در سال جاری ۴۵ هزار خیر مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی شناسایی شدند در حالی که این آمار قبل از این با برگزاری جشنواره سالانه خیرین مدرسه‌ساز به پنج هزار نفر هم نمی‌رسید.

محمود چاوشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح آجر به آجر شاهد درخشش مردم استان خراسان جنوبی از نظر مشارکت در مدرسه‌سازی مانند سایر امور خیر بودیم و این مشارکت رتبه سوم کشوری را برای خراسان جنوبی به همراه داشت.

وی گفت: در پویش محرم که زیرمجموعه طرح آجر به آجر در استان همزمان با سراسر کشور اجرایی شد، بیش از ۱۵ هزار خیر شناسایی شدند که با مشارکت خُرد این افراد ۸۵ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: پویش محرم زمینه‌ساز خشت‌گذاری اولین مدرسه در استان شد و خشت‌گذاری مدرسه روستایی در بخش دستگردان طبس در ادامه این روند بود و همه این اقدامات خیرخواهانه در سال کرونایی انجام شد.

وی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح ملی آجر به آجر، توسعه مشارکت‌های مردمی در امور خیر و مدرسه‌سازی بود که اتفاقات مبارکی را در استان خراسان جنوبی رقم زد.

پویش من مادرم و توسعه مشارکت‌های مردمی

پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» هم در همین راستا طراحی و اجرا شد که به گفته چاوشان راه‌اندازی این پویش در خراسان جنوبی توسعه مشارکت‌های مردمی بخصوص فرهنگیان را به دنبال داشته است و این حجم از مشارکت و تقویت آن می‌تواند مدارس متعددی را برای خشت‌گذاری آماده کند.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای پویش من مادرم تاکنون بیش از ۲۶ هزار بانوی خیر مدرسه‌ساز از این طریق در خراسان جنوبی شناسایی شدند که ۱۲۰ میلیون تومان کمک‌های خُرد خیرین به این بخش بوده و این پویش همچنان ادامه دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: جامعه فرهنگیان اعم از معلمان و دانش‌آموزان بخش عمده‌ای از این خیرین را تشکیل می‌دهند و این حجم از مشارکت نگاه ویژه ملی را به این حوزه می‌طلبد.

وی افزود: برای آغاز خشت‌گذاری مدارس بخشی از اعتبارات مورد نیاز را خیرین استانی فراهم می‌کنند و بخش دیگر هم به صورت ملی تامین می‌شود.

چاوشان گفت: برخی از خیرین که توانایی مشارکت در ساخت مدارس را به تنهایی دارند، طبق قانون با پرداخت یک سوم از مخارج ساخت مدرسه می‌توانند عنوان پیشنهادی را برای نامگذاری مدرسه بدهند که در حوزه مدرسه‌سازی انگیزه‌بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه مساکن مهر بیشترین سهم نیازمندی‌ها را در کمبود فضای آموزشی دارند افزود: امیدواریم با کمک خیرین و نگاه ویژه ملی بتوان توسعه فضای آموزشی استاندارد را در این مناطق محقق کرد.

نیاز به ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه

ساخت مدرسه در سراسر استان خراسان جنوبی با توجه به کمبود فضای آموزشی استاندارد در این استان همچنان ادامه دارد و آن طور که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفته در حال حاضر ۲۲۲ طرح آموزشی با ۶۲۷ کلاس درس و زیربنای ۹۵ هزار متر مربع با کمک خیرین در دست اجرا است.

محمدعلی واقعی بیان کرد: برای تکمیل و تجهیز این تعداد مدرسه در استان ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: بیش از ۲۶ هزار و ۳۸۰ معلم و دانش‌آموز خراسان جنوبی در پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من» برای مدرسه‌سازی شرکت کردند که عدد قابل توجهی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن خراسان جنوبی در جایگاه سوم مشارکت در پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزندان من» عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه استان را بانوان و دانش‌آموزان دختر تشکیل می‌دهند و دارای ظرفیت‌های ویژه هستند، اکنون این پویش با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امر مقدس مدرسه‌سازی در حال اجرا است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی فرهنگ‌سازی را مهمترین رسالت و هنر فرهنگیان دانست و اظهار داشت: براساس سند تحول بنیادین یکی از زیرنظام‌ها و زیرشاخه‌های سند، مشارکت مردم و حضور مردم در مدرسه‌سازی است.

وی گفت: این پویش یک طرح فرهنگی و تربیتی است و دانش‌آموزانی که در بازسازی و تکمیل مدرسه نقش داشته باشند، ثمره آن را در سالیان بعد خواهند دید.

واقعی افزود: عواطف مادرانه آن قدر عمیق است که بانوان با دیدن کودکان محروم حتی اگر فرزندشان نباشد، تمایل به حمایت دارند و به واسطه نیروی محبت وجودشان، نسبت به آینده کودکان احساس مسئولیت می‌کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان مشارکت در این پویش می‌توانند با مراجعه به سامانه ajorBajor.ir نسبت به انتخاب استان و واریز مبلغ اهدایی خود اقدام کنند.

حدود سه هزار آموزشگاه با ۱۰ هزار کلاس درس و ۱۷۶ هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی فعال است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دستور اهدای بسته کمک معیشتی 900 میلیون ریالی به مجتمع علی اکبر(ع)

 

کمک 3 میلیارد ریالی استاندار خراسان جنوبی به خانواده زندانیان

 

 

 

 

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی خبر داد:

۵۰ درصد حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی در محورهای بیرجند/۴

۵۰ درصد حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی در محورهای بیرجند

 رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد حوادث رانندگی جاده ای استان در بیرجند و عمدتا در محورهای روستایی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا رضایی اظهارکرد: در ۱۱ ماه گذشته با اقدامات خوبی که توسط دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی انجام شد و همچنین کاهش تردد مبنی بر محدودیت‌های تردد به خاطر شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش آمار نسبی تلفات جاده‌ای در استان هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای در پلیس راه بیرجند به ویژه راه‌های روستایی رخ داده است افزود: ۵۲ درصد تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی است که در برخی پایگاه‌های پلیس این میزان از نُرم میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد تصادفات در بازه زمانی هشت صبح تا هشت شب اتفاق می‌افتد چراکه بیشترین ترددها نیز در این ۱۲ ساعت است همچنین بیشترین علت تصادفات انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه ثبت شده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عامل اصلی شدت حوادث رانندگی سرعت است عنوان کرد: بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، خودروهای سواری هستند.

رضایی گفت: اما در مابقی موارد هم تصادف زیاد داریم به ویژه کامیون های کشنده که ۱۳ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

کسب چهار مدال رنگی جودوکاران خراسان‌جنوبی/۷

برترین‌های مسابقات قهرمانی جودو لیگ منطقه شش کشور با حضور ورزشکارانی از خراسان‌های رضوی، شمالی، جنوبی و استان مازندران به میزبانی شهرستان مشهد معرفی شدند.

در این رویداد ورزشی منطقه‌ای از خراسان‌جنوبی حمیدرضا کارگر در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم، امیرحسین پوستینی در وزن منفی ۷۳ کیلوگرم، محمدابراهیم قنبری در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم و علی مولایی در وزن منفی ۱۰۰کیلوگرم با گردن آویز نقره بر سکوی سوم رقابت‌ها قرار گرفتند.

محمدامین چراغ در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و عارف آزموده نیز در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم به گردن‌آویز برنز مسابقات قهرمانی جودو لیگ منطقه شش کشور رضایت داد.

 

 

ورزشکار خراسان جنوبی مقام سوم مسابقات تیراندازی کشور را کسب کرد/۷

رونده نخستین دوره مسابقات آنلاین تیراندازی با تفنگ‌بادی و تپانچه بادی ۱۰ متر استاندارد ایران با معرفی برترین‌ها بسته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این ماراتن ملی ۳۴۷ تیرانداز زن و مرد از ۳۳ باشگاه ورزشی ۱۶ استان کشور به میزبانی تهران سیبل رقابت‌ها را نشانه‌روی کردند.

شهرزاد سلیمانی از بیرجند در بخش تیراندازی با تپانچه ۱۰متر نوجوانان نخستین دوره مسابقات آنلاین تیراندازی کشور با گردن‌آویز برنز بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد، ساناز شادیخواه از کهگیلویه و بویراحمد و پرهام سلیمان‌تبار از مازندران مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

 

 

 

کشف ۴۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در”قاین”/۴
فرمانده انتظامی شهرستان”قاین” از کشف ۴۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران در این رابطه ۳ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان قاین به یک سواری پژو مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.
وی افزود: ماموارن با انجام اقدامات پلیسی سواری پژو را متوقف کردند که در بازرسی و پاکسازی از محل تردد خودرو۴۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین با بیان این که ۲ خودروی سواری دیگر که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می کرد نیز شناسایی شد؛ تصریح کرد: در این عملیات ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر شده است که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

طرح بررسی ناهنجاری اسکلتی زنان روستایی در خوسف اجرا شد/۷

طرح بررسی ناهنجاری های اسکلتی زنان روستایی در دو روستای کوشه و معدن قلعه زری شهرستان خوسف انجام شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،طرح ناهنجاری اسکلتی زنان روستایی کشور در سال جاری طی تفاهم نامه ای که بین معاونت بانوان وزارت ورزش وجوانان و فدراسیون ورزش های همگانی ایران امضاء گردیده توسط هیات ورزش های همگانی استانهای کشور انجام خواهد شد.
با شروع این طرح در استان خراسان جنوبی اولین تیم ارزیابی هیات در اولین سفر به روستاهای شهرستان خوسف سفر کرده و زنان روستای کوشه و معدن قلعه زری را مورد ارزیابی قرار دادند.
طبق قول مساعد رییس هیات ورزش های همگانی استان، در سفر به هر شهر و روستا پک وسیله ورزشی به شهرستان و روستای میزبان طرح اهداء خواهد شد.
گفتنی است در مجموع دو روستا تعداد ۱۵۰ نفر از بانوان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مسابقات هفته نهم گروه اول لیگ دسته سه فوتبال کشور

تیم پیام بادامک قائنات بر تیم انتظار بجنورد غلبه کرد

مسابقات هفته نهم گروه اول لیگ دسته سه فوتبال کشور به میزبانی شهرستان قائنات برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این رقابت که در مجموعه ورزشی شهدای انقلاب شهر قائن برگزار شد، تیم پیام بادامک قائنات با نتیجه یک برصفر در مقابل تیم انتظار بجنورد فاتح میدان شد.
گفتنی است زننده گل ابوالفضل عبداللهی در نیمه نخست بازی بوده است.

مراسم تجلیل از مربیان فعال ژیمناستیک قائنات/۷

به همت هیات ژیمناستیک شهرستان قائنات از مربیان فعال این رشته تجلیل به عمل آمد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سید علی ترحمی رئیس اداره ورزش وجوانان و رئیس هیات ژیمناستیک شهرستان از زحمات مربیان فعال این رشته مهدی اسدنژاد و خانم ها آشورپور و موسوی نژاد به پاس تلاش در سال جاری با وجود بیماری کرونا که با صبر وحوصله به آموزش هنرجویان پرداختند، با اهدا لوح و هدیه قدردانی نمود

 

 

 

 

 

 

 

شایان ذکر است: مجتمع حضرت علی اکبر (ع) در شهریور ماه ۱۳۷۶ به همت تعدادی از خیرین در بیرجند راه اندازی شد و در حال حاضر، بزرگترین مؤسسه مجهز بخش خصوصی جهت نگهداری و توانبخشی معلولان و سالمندان در شرق کشور است که در فضایی به وسعت ۵۱ هزار متر مربع و در زمینه های نگهداری از دختران و پسران- حرفه آموزی- توانبخشی- امور متکدیان و …به جامعه هدف خود خدمات رسانی می کند.

 

 

اجرای ۱۷برنامه فرهنگی و تربیتی در هفته تربیت اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل بیش از۱۷ برنامه ی قرآنی، فرهنگی، هنری و تربیتی در هفته تربیت اسلامی برگزار می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز در دیدار با کادر حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل اظهار کرد: تبلور اندیشه های والا و ناب  تربیت اسلامی در جای جای اهداف سند تحول بنیادین، حکایت از جامعیت و ریزبینی این سند در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی دارد.

وی؛ از تجلیل از معاونین و مربیان منتخب استان،برگزاری مسابقه ویژه مربیان ومعاونین پرورشی ومشاوران مدارس از بیانات مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقه کتاب خوانی به صورت مجازی اززندگی نامه شهدای والامقام رجایی وباهنر و توزیع یک هزارجلد کتاب جذاب سازی کلاس های درس دینی بین مربیان ، مشاوران ومعاونین پرورشی مدارس؛به عنوان مهم ترین این برنامه ها یاد کرد.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از فعالیت های فرهنگی و پرورشی به عنوان فعالیت های بدون مرز یاد کرد و ادامه داد: داشتن نگاه تخصصی، جامع گراو نقادانه لازمه موفقیت وخدمت درحوزه فرهنگی، هنری و پرورشی است و روسای ادارات، کارشناسان، معاونین، مربیان و فعالان این حوزه لازم است تا ضمن مطالعه و با نگرش جامع دراین حوزه گام بردارند و از هرگونه حرکت بدون پشتوانه فکری و برنامه ای پرهیز نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تقویت زیرساختهای فرهنگی، تربیتی و پرورشی در بهارستان علم و ادب را اصلی ترین رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان  دانست و تصریح کرد: عامل بودن مربی در حوزه های مختلف قرآنی، تربیتی،فرهنگی، هنری و پرورشی می تواند آثار پایدار و ماندگاری را در متربی ایجاد نماید که در تمام طول عمر وی را از سقوط در ورطه ی گمراهی حفظ کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که بین فعالیت های آموزشی و پرورشی ارتباطی دو سویه و مستقیم برقرا است، افزود: خروجی ارتباط و تعامل بین فعالیت های آموزشی و پرورشی زمینه ساز تربیت و پرورش انسان هایی تمام ساحتی، مهارت محور، توانمند، متعهد و متخصص می شود.

وی، سم پاشی ها، کارشکنی ها و توطئه های دشمنان در این حوزه را در امتداد پروژه نفوذ دانست و  عنوان کرد: یکی از مسیر هایی که باید به طور جد و مستمر مراقبت و محافظت شود؛  بستر فضای مجازی است که سلامت و امنیت روح و روان دانش آموزان را هدف گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از حوزه فرهنگی و پرورشی به عنوان حساس ترین حوزه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی یاد کرد و ابراز داشت: تولید و ارتقای  محتوای الکترونیک فرهنگی در دو بخش سخت و نرم افزاری، زمینه ساز تزریق برنامه ها و هموار شدن  مسیر خدمت و تعالی این حوزه در خطه قهستان زمین خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی بسته کمک معیشتی را به مجتمع توانبخشی اهدا کرد

استاندار خراسان جنوبی بسته کمک معیشتی را به مجتمع توانبخشی اهدا کرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی برای رفع نیازهای روزانه مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند، بسته کمک معیشتی به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال را به این مرکز اهدا کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، پس از بازدید استاندار از مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند در آستانه هفته گرامیداشت معلولان، رفع مشکلات این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

حمید ملانوری به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل برخی طرح‌های نیمه‌تمام موجود در این مجموعه از جمله مجتمع آبدرمانی، پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حوزه‌هایی بود که به جهت نوع فعالیت، برای تامین این اعتبار مورد رایزنی قرار گرفت و نتایج خوبی حاصل شد.

استاندار خراسان جنوبی به منظور رفع نیازهای روزانه این مرکز توانبخشی که به همت جمع زیادی از خیرین اداره می‌شود، بسته کمک معیشتی به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال را اهدا کرد.

موسسه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) در شهریور ۱۳۷۶ به همت تعدادی از خیرین در بیرجند راه‌اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین مؤسسه مجهز بخش خصوصی برای نگهداری و توانبخشی معلولان و سالمندان در شرق کشور است که در فضایی به وسعت ۵۱ هزار متر مربع و در زمینه نگهداری از دختران و پسران، حرفه‌آموزی، توانبخشی، امور متکدیان و سایر موارد به جامعه هدف خود خدمات‌رسانی می‌کند.

کمک سه میلیارد ریالی استاندار خراسان جنوبی به خانواده زندانیان

همچنین استاندار خراسان جنوبی در پی بازدید از زندان مرکزی بیرجند، دستور تامین بسته کمک معیشتی ویژه برای خانواده زندانیان را صادر کرد.

بعد از حضور استاندار در زندان مرکزی بیرجند و بازدید از بندها، مزرعه پرورش شتر مرغ، مجتمع گلخانه‌ای، کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی، ملانوری بر ارائه راهکارهایی به منظور کاهش زمینه‌های بروز بزه و ارتکاب به جرم در جامعه تاکید کرد.

وی ضمن مطلوب خواندن دوره‌های آموزشی و فضای فراهم شده برای افراد محکوم به حبس متذکر شده بود: باید کاری کنیم که خانواده فرد مجرم از این حبس، متاثر نشود و آسیب نبیند.

استاندار خراسان جنوبی علاوه بر صدور دستورات لازم برای مساعدت در رفع برخی مشکلات موجود در زندان مرکزی بیرجند، بر تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌های زندانیان نیز تاکید کرد.

حسب دستور استاندار با اعتباری به مبلغ سه میلیارد ریال، بسته‌های کمک معیشتی ویژه برای خانواده‌های زندانیان استان تامین و بین خانواده‌های جامعه هدف توزیع شد.

 

 

فرماندار نهبندان: آماده کمک برای از سرگیری احداث کارخانه شیر هستیم/۲

فرماندار نهبندان: آماده کمک برای از سرگیری احداث کارخانه شیر هستیم

 فرماندار نهبندان گفت: همه تلاش ما این است که با رفع مشکلات سرمایه‌گذار کارخانه شیر در این شهرستان، روند اجرای طرح از سرگرفته شود.

مجید بیکی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند احداث کارخانه شیر نهبندان به دلیل مشکلات حقوقی سرمایه‌گذار با بانک کشاورزی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه فرآوری شیر توسط بخش خصوصی در دست احداث است گفت: آمادگی پرداخت تسهیلات جدید از محل تسهیلات جهش تولید به سرمایه‌گذار طرح را داریم ولی تاکنون سرمایه‌گذار به دلیل معوقات بانکی استقبال نکرده است.

فرماندار نهبندان گفت: سرمایه‌گذار کارخانه شیر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معوقات بانکی دارد و تا این معوقات پرداخت نشود، نمی‌تواند از تسهیلات جدید استفاده کند.

وی عنوان کرد: همچنین چندی پیش برای رفع مشکل معوقات کارخانه جلسه‌ای برگزار شد تا با همکاری بانک کشاورزی از محل تسهیلات داخلی بانک، معوقات طرح پرداخت و مشکل سرمایه‌گذار رفع شود.

بیکی افزود: عملیات اجرایی ساختمان کارخانه شیر به اتمام رسیده و نصب تجهیزات باقی مانده که هشت میلیارد تومان اعتبار برای خرید و نصب تجهیزات کارخانه نیاز است.

وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت فرآوری ۶ هزار و ۶۰۰ تن شیر را در سال دارد گفت: مقرر شد با توجه به اینکه نهبندان قطب پرورش شتر در خراسان جنوبی است، در این کارخانه خط فرآوری شیر شتر نیز ایجاد شود.

احداث کارخانه شیر نهبندان سال ۸۹ در زمینی به مساحت حدود ۳ هکتار آغاز شد و با گذشت ۱۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

 

 

 

 

 

 

۷۸ درصد امدادرسانی خراسان جنوبی مربوط به حوادث جاده‌ای است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران این جمعیت هفته گذشته به ۱۸ حادثه امدادرسانی کردند که ۷۸ درصد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

محمدرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این حوادث ۱۴ مورد مربوط به حوادث جاده‌های استان بوده است.

وی ادامه داد: از این آمار فقط سه مورد مربوط به برف و کولاک بوده و امدادگران به صورت فنی نسبت به رهاسازی ۲ مورد اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: ۵۳ حادثه‌دیده در هفته گذشته از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شدند که ۵۰ نفر از آمار امداد جاده‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

رضایی اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی و سرما و یخبندان به استان رانندگان نسبت به تامین تجهیزات زمستانی ضروری سفر، اقدام کنند.

وی گفت: ۲۸ تیم امداد و نجات در قالب ۶۹ نفر در این مدت نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

 

 

 

 

 

آموزش همه پایه‌های تحصیلی در بیرجند غیرحضوری برگزار می‌شود/۳

آموزش همه پایه‌های تحصیلی در بیرجند غیرحضوری برگزار می‌شود

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا آموزش دانش‌آموزان شهر بیرجند در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

محمدعلی واقعی افزود: با توجه به تصمیم‌گیری ستاد استانی کرونا به احتمال زیاد این وضعیت تا پایان سال جاری در مرکز استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آموزش در سایر شهرستان‌های استان با توجه به رنگ‌بندی فعلی برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس فنی هنرستان‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آموزش حضوری در مدارس روستایی استان خبر داد و افزود: آموزش در مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر به صورت حضوری و با تعداد حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هر کلاس درس ادامه دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و فقط سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد که نسبت به شرایط قبلی کمتر شده است.

 

 

 

 

 

اجرای یک طرح در نقطه صفر مرزی برای جلوگیری از مهاجرت/۲

جوادی از اجرای طرح انتقال آب رودخانه با لوله در روستای مرزی هنگر سربیشه با هدف جلوگیری از مهاجرت خبر داد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اجرای طرح انتقال آب به روستای مرزی هنگر سربیشه، گفت: عملیات انتقال آب رودخانه روستای هنگر شهرستان سربیشه از محل اعتبارات استانی امسال در دستور کار قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه افزود: این پروژه به طول هزار و ۳۰ متر و با اعتبار دولتی ۱۰۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (مصوبات سفر استاندار) آغاز شد.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح آب جاری در رودخانه هنگر به محل استخر ذخیره آب کشاورزی روستای هنگر منتقل و سپس در اراضی زیردست استخر توزیع و از هدر رفت آب جلوگیری می شود.

وی میزان صرفه جویی آب با اجرای این پروژه را ۱۳ هزار و ۸۰۲ متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این پروزه جلوگیری از مهاجرت روستاییان مرزی، ثبات جمعیت، صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب و… است.

آغاز طرح زمستانه کتاب ۹۹ از امروز/۲-۳

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز طرح زمستانه کتاب ۹۹ از امروز، ۹ اسفندماه جاری خبر داد.

 ناصر نبی زادگفت: طرح زمستانه کتاب در راستای حمایت از کتابفروشی‌هایآغاز طرح زمستانه کتاب ۹۹ از امروز سطح استان و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، همچون طرح‌های بهاره، تابستانه و پاییزه همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند به اجرا در می‌آید، افزود: ۱۵ کتاب فروشی خراسان جنوبی در این طرح مشارکت دارند که ۱۲ کتابفروشی در مرکز استان و ۳ کتابفروشی در شهرستان‌ها واقع شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که سقف خرید کتاب در طرح زمستانه کتاب امسال همانند طرح پاییزه، ۲۰۰هزار تومان است، گفت: میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها از ۲۰ درصد در طرح‌های گذشته به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

نبی زاده افزود: با توجه به شرایط جدید بیماری کرونا و لزوم پرهیز از ترددها، طرح زمستانه کتاب بهترین فرصت برای سپری کردن اوقات فراغت در خانه با کتاب است.

به گفته وی، با وجود گرانی کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب، این طرح‌ها علاوه بر این که فرصت مناسبی را برای افراد علاقه‌مند به کتاب فرآهم می‌کنند، به اقتصاد کتابفروشی‌ها نیز کمک کننده هستند.

وی به استقبال بالای کتابفروشان و مردم از طرح پاییزه ۹۹ اشاره کرد و افزود: در این طرح ۶ هزار و ۲۶۶ جلد کتاب ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال به فروش رفت

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش خراسان جنوبی:

آموزش فرهنگ شهروندی، سرآغازی برتربیت شهروندان نمونه/۷

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت:آموزش فرهنگ شهروندی به دانش آموزان آغازراهی است؛ که بتوان شهروندانی تربیت کردکه نه تنهاشهروندنمونه باشند،بلکه بتوانندتصمیمات درست راباتوجه به مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود اتخاذ کنند.

به ‌گزارش  امروز خراسان جنوبی، مهدی گلدانی مقدم در آیین اختتامیه حقوق شهروندی، اظهار گرد: جوامع در هر دوره زمانی موافق شرایط و مقتضیات خود از افرادی که عضو آن هستند مطالبات معینی دارند که از ذات زندگی اجتماعی سرچشمه می‌گیرد.

وی، آگاهی بخشی،مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان دخترو پسر استان در زمینه فرهنگ شهروندی را مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی در زمینه تحقق حقوق شهروندی در فرایند تعلیم و تربیت دانست و افزود: آموزش و پرورش استان با اتخاذ برنامه ها و تدابیر هدفمند و سنجیده سعی دارد که دانش آموزان را به عنوان شهروندان امروز و فردا به مهارت‌هایی آشناکند،که بتوانند در عرصه زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی و شغلی نقش مؤثری داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف اصلی از آموزش شهروندی را ، آماده‌سازی آینده سازان انقلاب را  برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: حقوق شهروندی به دانش آموزان می‌آموزد که چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت ‌پذیر باشند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که آموزش ‌فرهنگ شهروندی ‌و ‌تربیت ‌شهروندی دانش ‌آموزان  یکی ‌از رسالت های حساس و خطیر خادمین تعلیم و تربیت در این خطه به شمار می رود؛ تصریح کرد:  در واقع آموزش ‌شهروندی عامل مهمی ‌در نهادینه شدن ‌حقوق شهروندی است ‌و منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی، مهارت‌های شهروندی ‌و مشارکت ‌پایدار می شود. ‌

به گفته گلدانی مقدم مدرسه مهمترین ‌مکانی است که به واسطه آن ‌و با یک برنامه ریزی درست ‌و حساب شده می توان مسائل مهم اجتماعی ‌و فرهنگی را به دانش آموزان از همان اوان کودکی و دوره ابتدایی ‌آموزش داد.

 

 

محکومیت ۱۵۰ میلیون ریالی یک شن شویی در زیرکوه/۴

یک متهم یک شن شویی در شهرستان زیرکوه به پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قائنات گفت: با عنایت به دریافت گزارش از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زیرکوه مبنی بر اینکه در یک واحد صنعتی شن و ماسه بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسیده، پرونده‌ای تشکیل و در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی قائنات رسیدگی شد.
عباس خزائی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد در فروش مقدار ۲۵۰۰ تن شن و ماسه گران فروشی انجام شده است.
وی گفت: متهم در شعبه با توجه به تخلف انتسابی به پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

ورود تجهیزات پزشکی جدید به بیمارستان قاینات/۲

یک دستگاه سی تی اسکن فیلیپس۱۶ اسلایس اهدایی سازمان بهداشت جهانی به تجهیزات بیمارستان قاینات اضافه شد.

علاوه بر این تعداد چهارده تخت برقی ICU به همراه چهارده لاکر و کمد، پیرو سفر معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و با پیگیری‌های نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ، دیروز تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای قاینات شد.

۲۱ بهمن نیز بیست دستگاه ونتیلاتور به همراه پنج تشک مواج، پنج لاکر و کمد تحویل این مرکز شده بود.

 

 

۳۰۰ بسته کمک معیشتی در طبس/۲

۳۰۰ بسته کمک معیشتی در راستای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه و در چهارمین مرحله توسط جمعیت هلال احمر شهرستان طبس بین نیازمندان توزیع شد. ارزش این بسته‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

تاکنون طی چهار مرحله هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی نیز توزیع شده و خواهد شد.

احتکار ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودر در بیرجند/۴

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرویی احتکار شده در شهرستان بیرجند خبر داد.

مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی بر احتکار لوازم یدکی خودرو در سطح شهرستان بیرجند دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ بخشی افزود: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالای احتکار شده را شناسایی  و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو کشف کردند.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی کالای احتکار شده را ۵ میلیارد ریال براورد کردند، گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

واگذاری ۱۱ محدوده اکتشافی به بخش خصوصی/۳

۱۱ محدوده اکتشافی خراسان جنوبی، آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

رئیس اداره امور صنایع معدنی سازمان صمت استان، مساحت این محدوده‌ها را ۲۵۴ کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران علاقه مند می‌توانند از فردا برای نام نویسی برای سرمایه گذاری به سامانه ستاد مراجعه کنند.

حجت ایمان طلب افزود: بیشتر محدوده‌های معدنی مربوط به شهرستان‌های نهبندان، طبس و قاین است که مواد معدنی مس، آهن، سرب، روی و پلی متال از فراوانی بیشتری برخوردار است که از طریق مزایده واگذار می‌شود.

وی گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یازده محدوده اکتشافی به سایت سازمان صمت استان مراجعه کنند.

این دومین مزاید محدوده‌های اکتشافی استان از آغاز امسال است که در مرحله قبل ۷ محدوده به بخش خصوص واگذار شد.

 

 

 

 

کامیون حامل قند قاچاق در بیرجند متوقف شد/۴

مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک کامیون بنز ، ۱۵ تن قند قاچاق بدون مجوز کشف و ضبط کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ بخشی گفت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون قند قاچاق که بدون مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر شده که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

تشکیل ۱۶ پرونده تخلف در طبس/۲

۱۶ پرونده تخلف در اجرای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ در شهرستان طبس تشکیل شد.

رئیس اداره صمت طبس گفت: طی بازدید‌های انجام شده از ۲۸۰ واحد صنفی در شهر طبس و بخش دیهوک ، تعداد ۱۶ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحد‌ها به ارزش ۷۹۶ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

زارع نیا افزود: خواروبار، مواد لبنی ، رستوران ، میوه فروشی ، نانوایی و بنگاه املاک از واحد‌های متخلف بودند.

وی گفت:همچنین پنج گشت مشترک نظارتی با همکاری اداره تعزیرات حکومتی؛ شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف در شهرستان طبس برگزار شد.

 

رئیس اداره صمت طبس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی؛ احتکار، تقلب، عدم درج قیمت و. مراتب را به تلفن‌های ۱۲۴ یا ۳۲۸۲۲۳۵۵ (اتاق اصناف) و ۱۳۵ (تعزیرات حکومتی) اعلام کنند.

 

واکسینه شدن ۹۰ درصدی واحد‌های مرغداری خراسان جنوبی/۳

بیش از ۹۰ درصد مرغ‌های تخم گذار و نیمچه گوشتی خراسان جنوبی علیه ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: بیش از ۸۰ درصد هم واکسن مرحله دوم را دریاقت کردند و تا پایان سال هم تمامی مرغ‌های تخم گذار و نیمچه تخم گذار مرغداری‌های استان علیه این ویروس واکسینه می‌شوند.

اصغرزاده با اشاره به اینکه حدود ۳ هفته است که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است، افزود: به زودی عملیات مهارشدن این ویروس اعلام می‌شود.

وی از معدوم شدن ۸۰۶ هزار قطعه مرغ تخمگذار، ۲۷۰ هزار قطعه مرغ گوشتی، ۱۰۵ هزار قطعه مرغ مادر، دو هزار و ۹۰ قطعه بوقلمون و ۵۲ قطعه شتر مرغ در پی شیوع بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان خبر داد.

اصغر زاده با تأکید بر اجباری بودن بیمه مرغداری‌ها در استان گفت: از این پس چنانچه مرغ‌های تخمگذار و نیمچه واکسینه نشده باشند اجازه‌ جوجه ریزی داده نمی‌شود و تمامی مرغداری‌ها باید بیمه باشند.

برآورد ۱۱۰ میلیارد ریال غرامت واحد‌های مرغداری بیمه/۳

غرامت بیمه به واحد‌های خسارت دیده از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما بابرآورد ۱۱۰ میلیارد تومانی غرامتواحد‌های مرغداری بیمه بیان اینکه از واحد‌های مرغداری خسارت دیده از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۱۱ واحد از بیمه طیور برخوردار بودند، گفت: ۱۱۰ میلیارد ر یال غرامت برای این واحد‌ها برآورد شد.
بخشی افزود: در این واحد‌ها ۴۲۵ هزار و ۵۱۰ قطعه است.
به گفته وی تاکنون غرامت بیمه به یک واحد مرغداری پرداخت شده است.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: همچنین غرامت بیمه به هشت واحد دیگر نیز تأئید شده و در حال واریز است.
وی افزود: مدارک غرامت بیمه دو واحد دیگر نیز تکمیل شده و به زودی تأئید می‌شود.
تاکنون ۲۳ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی شده است.
کانون‌های شناسایی شده در خراسان جنوبی شامل یک واحد بومی با معدوم سازی یک قطعه طیور ، ۱۹ واحد صنعتی با  معدومسازی ۹۲۳ هزار و ۱۴۰ قطعه طیور و یک کانون وحشی شناسایی و یک قطعه طیور معدوم شد.

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی/۳

در شبانه روز گذشته موردی از فوت در بیماران کرونایی مشاهده نشد و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همان ۷۵۴نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۷۲ زمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۰ بیمار جدید شامل ۴ بستری و  ۶ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۹ مورد از بیرجند و ۱ مورد از نهبندان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۳بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۵نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که خوشبختانه بیمار بدحال نداریم.

مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۲۶ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۲۴ بیمار شامل ۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴هزار و ۸۹۱ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مهدی زاده گفت: تا روز گذشته ۴۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵هزار و ۶۷۰بیمار شد.

 

 

 

 

 

کشف ۴۴۰ میلیون ریال آرد قاچاق در شهرستان بیرجند/۴

ماموران انتظامی بیرجند در بازرسی از ۲ کامیون آرد خارج از شبکه توزیع به ارزش ۴۴۰ میلیون ریال کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بیرجند گفت: مأموران انتظامی پاسگاه مرک در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ کامیون مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ شکوهی راد افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون‌ها ۴۴۲ کیسه آرد قاچاق خارج از شبکه توزیع کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین انتظامی شهرستان بیرجند افزود: ماموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری وکنترل کرونا در خراسان‌جنوبی :

 استفاده از دو ماسک مورد توجه باشد/۷

توصیه کارشناسان به شهروندان/ استفاده از دو ماسک مورد توجه باشد

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری وکنترل کرونا درخراسان‌جنوبی گفت: با توجه به ورود ویروس جهش یافته به استان، به شهروندان توصیه می شود از دو ماسک سه لایه و پارچه ای استفاده کنند.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۱۵ هزار و ۶۶۰ هم استانی به کرونا مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز ۱۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

شریف زاده با بیان اینکه ۲۵ بیمار بستری قطعی کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به ۷۵۴ مورد رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: میزان ورود تجمعی در استان به هزار و ۸۹۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده که مشابه با شاخص کشوری است.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر بیماری های اختصاصی ریوی در استان نسبت به شاخص کشوری بالا است، افزود: شهرستان های طبس، سرایان و قاین به ترتیب بیشترین میزان ورود تجمعی را دارند.

شریف زاده با اشاره به پیش رو بودن ایام تعطیلات بیان کرد: با توجه به ورود کرونای جهش یافته در کشور و استان خواستار جدی گرفتن رعایت مسائل بهداشتی و محدودیت های کرونایی هستیم.

وی خواستار استفاده از دو ماسک شد و گفت: با توجه به ورود ویروس جهش یافته به استان، به شهروندان توصیه می شود از دو ماسک سه لایه و پارچه ای استفاده کنند.

 

 

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

کمبود کیت تشخیص ویروس جهش یافته کرونا/محدودیت ها جدی گرفته شود/۷

کمبود کیت تشخیص ویروس جهش یافته کرونا/محدودیت ها جدی گرفته شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کیت های کرونای انگلیسی در کشور و استان محدود بوده و قیمت بالایی هم دارد بنابراین از مردم خواستاریم محدودیت ها و مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

کامبیز مهدی زاده  با اشاره به آخرین رنگ بندی شهرستان های استان بیان کرد: در حال حاضر شهرستان درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی و شهرستان های بیرجند، زیرکوه، قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد قرار دارند.

مهدی زاده با اشاره به محدودیت های جدید کرونایی بیان کرد: با توجه به مشاهده مواردی از کرونای انگلیسی در بیرجند، محدودیت های جدیدی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تمام آموزشگاه ها اعم از مدارس پایه اول و دوم، حوزه ها و کاردانش تا پایان سال جاری در بیرجند تعطیل است.

مهدی زاده با بیان اینکه در دیگر شهرستان ها محدودیت ها تابع رنگ بندی است، افزود: همچنین در تمام شهرستان ورود افراد و خودرو به آرامستان ها ممنوع شد.

وی با بیان اینکه تمام موارد مشاهده شده از کرونای انگلیسی در شهر بیرجند بوده است، افزود: موارد دقیق از ابتلای این افراد بعد از تایید نهایی اعلام می شود.

مهدی زاده با بیان اینکه حداقل یکی از اعضای خانواده افراد مبتلا به ویروس جهش یافته سابقه سفر داشته اند، افزود: از شهروندان خواستاریم از سفرهای غیر ضرور به جد خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تجهیزات آزمایشگاه ویروس شناسی بیرجند، اظهار کرد: اگرچه تجهیزات پایه مولکول شناسی ویروس جهش یافته تامین شده اما کیت های کرونای انگلیسی در کشور و استان محدود بوده که قیمت بالایی هم دارد.

وی با بیان اینکه تب، سرفه، درد عضلانی و گلو درد از جمله علائم کرونای جهش یافته هم محسوب می شود، افزود: گسترش سریع بیماری، درگیر کردن گروه های سنی پایین تر و مرگ و میر بالا از جمله مشخصه های ویروس جهش یافته است.

 

 

 

 

خرید دو میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی/۳

خرید دو میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: دو میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری از محل درآمد موقوفات خریداری شده است.

پرویز بخشی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تلاش ما بر این است که درآمدهای موقوفات را در راستای نیاز جامعه و با توجه به نیت واقف هزینه کنیم و از این جهت با شروع کرونا از محل درآمد موقوفات در راستای رفع نیازهای درمانی جامعه گام برداشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته ما در خراسان‌جنوبی موقوفات درمانی زیادی نداریم ولی همان چند موقوفه شاخص درآمدهای خوبی دارند که در راستای نیت واقف هزینه می‌شود.

بخشی‌پور گفت: از ابتدای سال جاری و با توجه به شیوع کرونا و نیاز جامعه برای مراکز درمانی خراسان‌جنوبی از محل درآمد موقوفات دستگاه‌هایی چون هولتر فشار، دستگاه الکتروشوک و هشت کپسول اکسیژن ساز خریداری شده است.

وی اظهار کرد: همه این دستگاه‌ها برای مرکز استان نبوده است و به عنوان مثال کپسول‌های اکسیژن‌ساز را برای شهرستان طبس خریداری کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: در مجموع برای خرید این دستگاه‌ها دو میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال هزینه شده است.

بخشی پور بیان‌کرد: خواست قلبی ما پایان شیوع ویروس کرونا در جامعه است ولی تا هر زمان که این گرفتاری در جامعه وجود داشته باشد کمک‌های ما به مراکز درمانی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا که جامعه با کمبود ماسک مواجه بود نیز در حوزه تولید این کالا قدم برداشتیم و در مجموع ۷۰ هزار ماسک تولید و توزیع کردیم.

بارش ۱۰ سانتی متری برف در ماهمیران خراسان جنوبی

بارش ۱۰ سانتی متری برف در ماهمیران خراسان جنوبی/ هوا گرم می شود

 مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی بارندگی های اخیر، در ماهمیران بارش ۱۰ سانتی متری برف و در علی آباد زارعین بارش ۹.۹ میلی متری باران گزارش شده است.

علیرضا خندان رو  با اشاره به شرایط جوی ۲۴ ساعت آینده بیان کرد: با تضعیف سامانه پر فشار، روند دما طی سه روز آینده به ویژه برای روز دوشنبه افزایشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرما و یخبندان شبانه کماکان طی امشب و یکشنبه شب ادامه دارد، اظهار کرد: برای اواخر وقت دوشنبه تا سه شنبه در مناطق شمالی استان، بارش پراکنده باران و افزایش باد شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان بیان کرد: در ماهمیران بارش ۱۰ سانتی متری برف و در علی آباد زارعین بارش ۹.۹ میلی متری باران گزارش شده است.

 

 

 

 

رئیس شورای شهر فردوس:

اورژانس هوایی در فردوس راه‌اندازی شود/۲

اورژانس هوایی در فردوس راه‌اندازی شود

رئیس شورای شهر فردوس گفت: اورژانس هوایی در فردوس راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبری در دیدار با اعضای شورای شهر بیرجند اظهار کرد: از جمله مشکلات مردم فردوس و سرایان وضعیت جاده‌ها است که وضعیت جاده منتهی به بیرجند مطلوب نیست.

رئیس شورای شهر فردوس با بیان اینکه در سال‌های قبل موضوع قطب علمی شدن فردوس در استان مطرح شد، بیان‌کرد: این موضوع جز با ایجاد دومین دانشکده علوم پزشکی خراسان‌جنوبی در فردوس محقق نخواهد شد.

ساختمان پژوهشکده انار هنوز به اتمام نرسیده است

اکبری ادامه‌داد: با توجه به حجم سفرهایی که به مقاصد گردشگری فردوس و سرایان صورت می‌گیرد، نیاز به راه‌اندازی اورژانس هوایی در فردوس داریم.

وی با بیان اینکه فردوس سومین شهر انارخیز کشور است، اظهار کرد: از ۱۳ سال پیش تاکنون ۲۰ درصد باقیمانده از پروژه ساختمان پژوهشکده انار هنوز به اتمام نرسیده و یک آجر روی آجرهای قبلی گذاشته نشده است.

رئیس شورای شهر فردوس گفت: باید به سمتی برویم که خراسان‌جنوبی همانطور که از نظر علم و فرهنگ شناخته شده است از نظر اقتصادی نیز شاخص شود.

محمد مهدی عظیمی، رئیس شورای شهر سرایان نیز در این جلسه گفت: غرب استان قبل از تشکیل خراسان‌جنوبی به واسطه نزدیکی به مرکز پیشرفت‌هایی داشته و از این جهت نباید با جنوب و شرق استان مقایسه شود.

سند تحول غرب خراسان‌جنوبی تدوین شود

وی با بیان اینکه سند تحول غرب استان باید تدوین شود، نرسیده: ما در سرایان مرغوب‌ترین زعفران را داریم ولی نتوانسته‌ایم در بازار سهمی داشته باشیم.

ابراهیم محمدی، رئیس شورای اسلامی باغستان نیز در این جلسه اظهارکرد: باغستان به واسطه جاذبه‌های گردشگری، وجود اثر جهانی قنات بلده و باغستان‌های متعدد انار بی نظیر است.

وی با بیان اینکه قبل از تحریم‌ها انار باغستان به کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شد، بیان‌کرد: در شرایط فعلی باغستان از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد.

انتقاد از وضعیت آب باغستان

رئیس شورای اسلامی باغستان با بیان اینکه ما از سال ۵۳ آب لوله کشی داشته‌ایم، یادآور شد: ولی در حال حاضر به واسطه برداشت بی رویه آب و خشکسالی‌های عدیده آب لوله‌کشی باغستان با سه تانکر تأمین می‌شود که به هیچ وجه پسندیده نیست.

محمدی با تأکید بر اینکه انتقال آب از خلیج فارس به استان نیاز منطقه است، گفت: از دیگر مسائلی که در فردوس باید پیگیری شود اتمام ساختمان پژوهشکده انار است.

نسخه‌های تامین اجتماعی الکترونیکی شد/۷

نسخه‌های تامین اجتماعی الکترونیکی شد

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از اول اسفندماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی متوقف شد.

فرزاد فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از این پس، همه اقدامات تشخیصی و درمانی از جمله تجویز دارو، عکس رادیولوژی، آزمایش به صورت الکترونیک ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: کاهش مراجعات به شعب تامین اجتماعی و کارگزاری‌ها برای تمدید تاریخ اعتبار و یا تعویض دفترچه، صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین، عدم نیاز به همراه داشتن دفترچه بیمه در مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشک، مشاهده سابقه درمان، کاهش مشکلات مفقودی دفترچه، کم شدن درصد خطاهای ناشی از نسخه نویسی و عدم بروز اشتباه در نسخه خوانی در داروخانه از مزایای نسخه‌های الکترونیک است.

وی تصریح کرد: عرضه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که نوزاد فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد (حداکثر تا یک ماه پس از تولد) از طریق کدملی مادر امکان‌پذیر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران اورژانسی منوط به دریافت استحقاق درمان نیست و در حین درمان این فرایند انجام می‌شود.

فیروزی بیان کرد: تمامی بیمه‌شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌ها با وارد کردن کد ملی از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار کرد: روش‌های مراجعه به سایت  medical.tamin.ir و شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* یا شماره گیری #۱۶۶۶* انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی) و استفاده از اپلیکیشن موبایل با مراجعه به سایت pwa.tamin.ir از جمله این روش‌هاست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان باشد در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.

فیروزی تصریح کرد:  بیمه‌شدگان برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی eservices.tamin.ir برای ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کند.

وی یادآور شد: در این صورت می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را در پنجره مخصوص بیمه شدگان قسمت خدمات سلامت الکترونیک – پرونده سلامت الکترونیک من ملاحظه کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص ارائه خدمات به اتباع خارجی، گفت: تا اطلاع ثانوی احراز هویت بیمه شدگان اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی (۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه) صورت می‌گیرد بنابراین ارائه جلد دفترچه درمانی برای برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع ضروری است.

فیروزی خاطرنشان کرد: آن‌دسته از بیمه‌شدگان اتباع خارجی که جدیدالورود هستند با ارائه شماره اختصاصی فراگیر (فیدا) می‌توانند از خدمات درمانی در تعهد سازمان بهره‌مند شوند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی ۳ میلیارد ریال به خانواده زندانیان کمک کرد

استاندار خراسان جنوبی 3 میلیارد ریال به خانواده زندانیان کمک کرد

گروه استان‌ها ـ استاندار خراسان جنوبی دستور تأمین بسته کمک معیشتی ویژه‌ای را برای خانواده زندانیان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در بازدید از زندان مرکزی بیرجند با مطلوب خواندن دوره‌های آموزشی و فضای فراهم شده برای افراد محکوم به حبس اظهار داشت: باید کاری کنیم که خانواده فرد مجرم از این حبس، متأثر نشود و آسیب نبیند.

استاندار خراسان جنوبی علاوه بر صدور دستورات لازم برای مساعدت در رفع برخی مشکلات موجود در زندان مرکزی بیرجند، بر تأمین اقلام مورد نیاز خانواده‌های زندانیان نیز تأکید کرد.

طبق دستور استاندار با اعتباری به مبلغ ۳ میلیارد ریال بسته‌های کمک معیشتی ویژه خانواده‌های زندانیان استان تأمین و در بین خانواده‌های جامعه هدف توزیع شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) نیز بازدید کرد و دستور اهدای بسته کمک معیشتی ۹۰۰ میلیون ریالی به این مجموعه را صادر کرد.

ملانوری به منظور تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل برخی طرح‌های نیمه تمام موجود در این مجموعه از جمله مجتمع آبدرمانی، پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حوزه‌هایی بود که به جهت نوع فعالیت برای تأمین این اعتبار مورد رایزنی قرار گرفت و نتایج خوبی را حاصل کرد.

استاندار خراسان جنوبی به منظور رفع نیازهای روزانه این مرکز توانبخشی که به همت جمع کثیری از خیرین اداره می‌شود، بسته کمک معیشتی به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال اهدا کرد.

مجتمع حضرت علی اکبر (ع) در شهریور ماه ۱۳۷۶ به همت تعدادی از خیرین در بیرجند راه‌اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین مؤسسه مجهز بخش خصوصی جهت نگهداری و توانبخشی معلولان و سالمندان در شرق کشور است که در فضایی به وسعت ۵۱ هزار متر مربع و در زمینه‌های نگهداری از دختران و پسران، حرفه آموزی، توانبخشی و امور متکدیان به جامعه هدف خود خدمات رسانی می‌کند.

 

 

خرید توافقی زعفران در استان خراسان جنوبی آغاز شد/۳

خرید توافقی زعفران در استان خراسان جنوبی آغاز شد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از آغاز خرید توافقی زعفران در استان خبر داد و گفت: مقرر شد در مرحله نخست، زعفران از نوع دسته را در مرکز استان از امروز به صورت توافقی خریداری کنیم.

ضیائیان احمدی اظهار داشت: با توجه به افت قیمت زعفران در بازار فعلی خرید توافقی از امروز در بیرجند آغاز شد.

وی گفت: از امروز  زعفران نوع دسته را در مرکز استان آغاز کردیم که بازار قیمتش حدود شش میلیون و ۶۰۰ است اما تا ۷ میلیون تومان هم خریداری می‌کنیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی افزود: هزینه زعفران خریداری شده حداکثر ۱۵ روزه واریز می‌شود.

ضیائیان احمدی بیان کرد: در روزهای آینده تلاش می‌کنیم انواع دیگر زعفران را هم خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید زعفران توافقی فقط در بیرجند انجام می‌شود افزود: در برنامه داریم در صورت امکان در در شهرستان‌های قاین و سرایان هم خرید انجام شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات زعفران کاران در خرید حمایتی گفت: ۹۹ درصد از مطالبات زعفران کاران پرداخت شده و یک درصد باقی مانده هم به زودی پرداخت می‌شود.

ضیائیان احمدی اظهار داشت: در مرحله نخست قرار است تا ۱۵۰ کیلوگرم زعفران از نوع دسته را خریداری کنیم. کشاورزان می‌توانند برای تحویل زعفران خود به تعاون روستایی  مرکز استان مراجعه کنند.

 

 

 

 

رکورد بیشترین گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی ثبت شد

رکورد بیشترین گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی ثبت شد

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: این شرکت موفق به کسب رکورد گازرسانی به ۵۵۸ روستا در یک سال شده که این حجم گازرسانی روستایی بین شرکت‌های گاز استانی بی‌سابقه است.

سید محمود هاشمی روز شنبه در تشریح فعالیت‌های شرکت گاز استان خراسان جنوبی به رسانه‌ها اظهار داشت: با تلاش و همت تمامی کارکنان، موفق شدیم طی سالیان اخیر افتخارات گسترده‌ای را در کارنامه خدمت‌رسانی شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت کنیم و ثبت این افتخارات مرهون تلاش کارکنانی است که خدمت‌رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: ابتدای امسال بالاترین تعهد گازرسانی بین شرکت‌های گاز استانی به تعداد ۴۰۰ روستا به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد که روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر کارکنان بر این تعداد هم فائق آمد و در نتیجه گازرسانی به ۵۵۸ روستا طی یک سال در کارنامه شرکت گاز استان ثبت شد که طی فعالیت ۶۰ ساله شرکت ملی گاز ایران بی‌سابقه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: طی سه سال گذشته رشد بی‌سابقه‌ای در گازرسانی روستایی این استان شکل گرفته است به طوری که تا ابتدای سال ۱۳۹۷ فقط ۲۹۳ روستای خراسان جنوبی با ۴۶ درصد جمعیت پوشش روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بودند، به همین دلیل این استان یکی از چهار استان کم‌برخوردار در حوزه گازرسانی در کشور محسوب می‌شد.

وی گفت: با تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز استان و حمایت کامل شرکت ملی گاز ایران که دستاورد این همکاری، گازرسانی به یک هزار و ۲۰ روستا طی سه سال اخیر بود، در حال حاضر تعداد روستاهای گازدار استان به یک هزار و ۳۱۳ روستا و جمعیت زیر پوشش روستایی به ۹۴ درصد افزایش یافته که بالاتر از میانگین کشوری است.

هاشمی افزود: گازرسانی به یک هزار و ۲۰ روستا طی سه سال نیز یک رکورد قابل توجه در سطح شرکت ملی گاز ایران در حوزه گازرسانی به روستاها است.

رشد ۱۰ برابری گازرسانی به صنایع

وی درباره گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان هم گفت: خوشبختانه با توجه به بستر مناسب ایجاد شده برای گازرسانی به واحدهای مشمول مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز خراسان جنوبی با گازرسانی به ۹۱۰ واحد صنعتی و تولیدی مشمول این مصوبه، حائز کسب رتبه نخست از لحاظ تعداد صنایع وفق مصوبه در بین شرکت‌های گاز استانی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه گازرسانی به صنایع توانسته‌ایم راه ۱۰ ساله را در کمتر از ۲ سال طی کنیم.

وی افزود: تا ابتدای سال ۹۷ و گذشت ۱۱ سال از فعالیت شرکت گاز خراسان جنوبی، تعداد واحدهای صنعتی گازدار استان ۵۰۸ واحد بود که با گازرسانی به ۹۳۲ واحد صنعتی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، این تعداد در ابتدای سال ۹۹ به یک هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی گازدار رسید.

هاشمی گفت: در واقع طی ۲ سال گذشته سرعت گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نسبت به میانگین سنوات قبل بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

وی بیان کرد: امسال نیز ۲۶۰ واحد صنعتی و تولیدی باقیمانده استان خراسان جنوبی به شبگه گاز متصل خواهند شد و منتظر احداث واحدهای صنعتی جدید و گازرسانی به این واحدها هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با وجود محدودیت‌های نقدینگی و شرایط اقتصادی کشور، شتاب گازرسانی در این استان به‌ صورت قابل توجهی در سال‌های اخیر افزایش یافته که نشانگر تلاش جدی کارکنان مجموعه شرکت گاز خراسان جنوبی و عزم راسخ همکاران برای خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها و حمایت کم‌نظیر شرکت ملی گاز ایران است.

وی گفت: همچنین شرکت گاز خراسان جنوبی رکورددار پروژه‌های استان در دهه فجر امسال بوده است و همزمان با دهه فجر ۹۹ در خراسان جنوبی ۸۵۳ پروژه گازرسانی با هزینه اجرایی ۶۲۱ میلیارد تومان افتتاح و ۳۹۰ پروژه گازرسانی با پیش بینی اعتبار ۳۴۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

هاشمی اظهار داشت: شرکت گاز خراسان جنوبی با یک هزار و ۲۴۳ پروژه در صدر جدول پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در دهه فجر امسال قرار گرفت و پس از آن شرکت توزیع نیروی برق استان با ۳۰۳ پروژه در رتبه دوم بود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*