اخبار علمی/ابداع ماسک ضدویروسی که جهش‌های جدید کرونا را از بین می‌برد

ابداع ماسک ضدویروسی که جهش‌های جدید کرونا را از بین می‌برد

ابداع ماسک ضدویروسی که جهش‌های جدید کرونا را از بین می‌برد

 محققان انگلیسی با استفاده از ترکیبات آلی ضدعفونی کننده در منسوجات، ماسک‌های ضد ویروسی ابداع کردند که جهش‌های جدید ویروس کرونا را در مدت یک ساعت از بین می‌برد.

به گزارش روزنامه تلگراف، محققان دانشگاه «کمبریج» این ماسک ها را با استفاده از فناوری به نام DiOX ابداع کردند که از ترکیبات آلی ضدعفونی کننده در منسوجات استفاده می کند.

داروی ضد افسردگی نویدبخش درمان آرتروز

داروی ضد افسردگی نویدبخش درمان آرتروز

 محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند یک داروی ضدافسردگی مورد تایید سازمان غذا و دارو، زنجیره رخدادهای عامل بروز آرتروز را مختل کرده، مانع پیشرفت این بیماری می‌شود و حتی فرایند بازتولید غضروف را در مفاصل بهبود می‌بخشد.

به گزارش ساینس‌دیلی، در این تحقیقات مشخص شد داروی ضدافسردگی موسوم به Paroxetine قابلیت مهار آنزیمی موسوم به GRK۲ را دارد. این آنزیم از طریق سیگنال‌دهی اشتباه، نقش اساسی در تخریب سلول‌های غضروف ایفا می‌کند.

۵ ماده غذایی که برای کلیه‌ها سمی هستند

حفظ سلامت کلیه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و برای این منظور باید استفاده از برخی مواد غذایی را محدود کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غذایی که می‌خورید به طور غیر مستقیم کلیه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، زیرا وظیفه آن‌ها فیلتر کردن مواد زائد و سموم پس از متابولیسم مواد مغذی در کبد است. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ایمن برای حفظ سلامت و عملکرد کلیه‌ها اهمیت زیادی دارد. اگر مواد غذایی سمی برای کلیه‌ها را بیش از حد استفاده کنید، ممکن است به آن‌ها آسیب برسانید. که شامل موارد زیر است

۱. گوشت قرمز و سایر مواد غذایی حاوی پروتئین زیاد

۲. نمک

۳. کافئین

۴. نوشابه

۵. شیرین‌کننده‌های مصنوعی

یافته محققان اسکاتلندی؛

ارتباط رژیم غذایی مدیترانه ای با مهارت ها در سنین بالا

ارتباط رژیم غذایی مدیترانه ای با مهارت ها در سنین بالا

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که دارای رژیم غذایی مدیترانه ای هستند در سنین بالاتر ذهن هوشیارتر و آماده تری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند نشان داد که پیروی دقیق از یک رژیم غذایی مدیترانه ای با نمره بالاتر در طیف وسیعی از تست‌های حافظه و تفکر در بین افراد بزرگسال در اواخر ۷۰ سالگی مرتبط است.

نکات تغذیه‌ای جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

نکات تغذیه‌ای جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

یک متخصص تغذیه در خصوص نقش تغذیه سالم در پیشگیری از کرونا نکاتی مطرح کرد.

به گزرش ایسنا، دکتر گلبن سهراب متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، در خصوص نقش تغذیه سالم در پیشگیری از کرونا عنوان کرد: دریافت زیاد مایعات بدون کافئین به آحاد جامعه توصیه می‌شود، چرا که مایعات دارای کافئین همچون چای، قهوه و نوشابه‌های مشکی موجب دفع آب از طریق ادرار با سرعت بسیار  بالا می‌شوند، اما آب باید در بدن باقی بماند تا سیستم ایمنی  بدن، عملکرد بهتری داشته باشد.

وی افزود: در شرایط کرونا بهتر است گیاهان ضد التهابی شامل سیر، زنجبیل، زردچوبه و فلفل و سبزیجات از قبیل کدو حلوایی و کلم قرمز…. را در برنامه غذایی خود داشته باشیم و از مواد غذایی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده، پرهیز کنیم.

وی همچنین بر پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی قندهای ساده و نبات، فست فودها و هر غذای حاوی روغن جامد تاکید کرد.

نوشیدن زیاد قهوه در بارداری با بروز مشکلات رفتاری در کودک ارتباط دارد

نوشیدن زیاد قهوه در بارداری با بروز مشکلات رفتاری در کودک ارتباط دارد

 نتایج یک مطالعه نشان می دهد؛ مصرف زیاد قهوه در دوران بارداری می تواند با بروز مشکلات رفتاری کودک در سال های بعدی زندگی ارتباط داشته باشد.

به گزارش یونایتدپرس، بحث‌های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی می‌گویند کافئین موجب بروز مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط جنین و نارس بودن نوزاد می‌شود. پس از بررسی‌ها و تحقیقات فراوان مشخص شد، یک فنجان قهوه در طول روز ضرری ندارد، اما در عین حال نوشیدن زیاد قهوه هم خوب نیست.

اکنون محققان دانشگاه «روچستر» در آمریکا در این مطالعه با بررسی اسکن های مغزی ۹ هزار کودک ۹ و ۱۰ ساله متوجه شدند، کودکانی که در رحم مادر در معرض کافیین قرار می گیرند در سال های بعدی زندگی دچار مشکلات رفتاری می شوند.

شناسایی روشی آسان برای تشخیص یک سرطان

شناسایی روشی آسان برای تشخیص یک سرطان

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس می‌گویند به روش تازه‌ای برای تشخیص سرطان رحم از راه آزمایش ادرار دست یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، این روش در حالی شناسایی شده که آزمایش‌های فعلی که اغلب با عوارض جسمی نظیر درد همراه هستند باید به دلایل گوناگون در حدود یک‌سوم موارد تکرار شوند.

این یافته در آخرین شماره مجله تخصصی «نیچر اکونومیست» منتشر شده است.

در حال حاضر تشخیص این سرطان با آزمایش‌هایی چون سونوگرافی و نمونه‌برداری صورت می‌گیرد.

همچنین بر اساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده‌ است آزمایش‌های فعلی باید در حدود یک‌سوم موارد تکرار شوند، زیرا در حین آزمایش مشکلات فنی بوجود می‌آید یا این که بیمار دچار درد شدید می‌شود و ادامه معاینه را با مشکل روبرو می سازد.

در روش تشخیصی جدید از نمونه‌های ادرار که حتی می توان در خانه گرفت، برای بررسی در آزمایشگاه استفاده می‌شود.

به گفته متخصصان انگلیسی از طریق روش جدید ۷/ ۹۱ درصد موارد بیماری زنان مبتلا به سرطان رحم تشخیص داده شده است.

همچنین نتایج منفی این آزمایش روی زنانی که مبتلا نبوده‌اند در ۹/ ۸۸ درصد موارد درست بوده است.

 

درمان سرگیجه با ایپملنت گوش میانی

درمان سرگیجه با ایپملنت گوش میانی

 محققان ایمپلنت جدیدی را برای گوش میانی ساختند که توانایی تحریک عصب دهلیزی حلزونی گوش را دارد و موجب بهبود سرگیجه در افراد مبتلا به این عارضه می‌شود.

به گزارش ساینس‌دیلی، عارضه BVH (مخفف Bilateral vestibular hypofunction) نوعی اختلال است که موجب از بین رفتن توانایی گوش میانی در برقرار تعادل شخص می‌شود و افراد مبتلا به آن معمولا به سادگی دچار سرگیجه می‌شوند.

این ایمپلنت در اصل برای درمان ناشنوایی از طریق تحریک عصب شنوایی ساخته شده است، اما محققان با ایجاد تغییراتی در آن توانستند ایمپلنت را به منظور تحریک عصب دهلیزی حلزونی که در نزدیکی عصب شنوایی قرار دارد به کار گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*