اخبار خراسان جنوبی/ دفاع از سلامت مردم، خط قرمز ماست

استاندار خراسان جنوبی:
دفاع از سلامت مردم، خط قرمز ماست

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که دفاع از سلامت مردم، خط قرمز ماست، تغییر رنگ استان از نارنجی به زرد (به استثناء شهرستان بیرجند ) را مرهون همدلی و همراهی مثال زدنی مردم و ستاد مدیریت بیماری کرونا دانست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، به مبحث مهم عادی انگاری مردم در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بزرگترین آسیب به موفقیت بزرگ استان در تغییر رنگ همه شهرستان ها به زرد (بجز بیرجند که همچنان نارنجی است)، عادی انگاری این بیماری از طرف مردم است که می تواند باعث از بین رفتن تمامی زحمات هفته های اخیر باشد.
🔹وی ضمن تقدیر از هم افزایی ایجاد شده در استان در مدیریت بیماری کرونا، از همه تلاش های دستگاه های عضو ستاد،اصناف، بازاریان و همچنین رسانه های مکتوب،خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و صدا و سیما در آگاهی رسانی به مردم در این ایام تشکر نمود.
🔹به گفته وی؛ با تلاش های شبانه روزی همه دستگاه های اجرایی مرتبط، در کنار همراهی مثال زدنی مردم، وضعیت ما رو به بهبود گذاشت و امید است با ادامه این جدیت ها، وضعیت بازهم بهتر شود و شاهد شکسته شدن زنجیره کرونا در استان باشیم.
🔹استاندار، دفاع از سلامت مردم را خط قرمز و اولویت برشمرد و گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس، بین اولین و آخرین روز این حماسه جاویدان تفاوتی وجود نداشت، لذا باید در مبارزه با ویروس منحوس کرونا نیز این چنین عمل نمود.
🔹ملانوری با اشاره به این که هزینه های فراوانی بر مدافعلان سلامت و عموم مردم وارد شده تا به وضعیت فعلی برسیم، تصریح نمود: عادی انگاری و کوتاهی باعث از بین رفتن همه این موفقیت ها می شود لذا همه دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداران و معاونین استاندار باید در جهت تثبیت و بهبود وضعیت فعلی تلاش نمایند.
🔹وی به درخواست رسیده به ستاد مبنی بر برگزاری مجمع عمومی اشاره کرد و گفت: برگزاری مجامع عمومی در فضای باز نیز چون ترویج کننده عادی انگاری در جامعه است، ممنوع می باشد.
🔹استاندار از شرایط تولید و توزیع ماسک در استان گفت و خاطرنشان کرد: از آنجا که سلامت مردم باید محور همه فعالیت ها قرار گیرد لذا اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان موظف است بر بازار ماسک و نحوه توزیع آن نظارت کافی داشته و نسبت به جمع آوری ماسک های غیر استاندارد اقدام نماید.
🔹ملانوری ضمن تقدیر از ورود به موقع کارآفرینان عرصه تولید ماسک در استان گفت: اولویت ما در توزیع، ماسک های استاندارد تولیدی استان است، که باید به قیمت هزار تومان در داروخانه ها و فروشگا ها عرضه گردد.
🔹وی به دستور رئیس جمهور مبنی بر تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی به حوزه امنیتی، که در بحث سلامت تلاش می کنند اشاره کرد و گفت:فرماندهی انتظامی، نسبت به گرفتن بودجه اختصاص یافته به استان، تلاش نماید.
🔹استاندار با تأکید بر آمار ۹۵ درصدی استفاده کارکنان ادارات استان از ماسک، اظهار داشت:میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات باید به ۱۰۰ درصد برسد لذا دستگاه های متخلف در این زمینه، در جلسات آتی ستاد معرفی خواهند شد.
🔹ملانوری ادامه داد: میزان رعایت پروتکل ها در اصناف و مراجعین آنها نیز باید صد درصدی شود.
🔹وی گفت: اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان باید بر این موضوع نظارت کند و اصناف نیز از ارائه خدمت به شهروندانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، بپرهیزند، در غیر این صورت واحدهای متخلف پلمپ خواهند شد.
🔹استاندار متذکر شد: فرمانداری ها موظفند از طریق شهرداران بر وضعیت آرامستان ها، نظارت مستمر داشته باشند.
🔹ملانوری درپایان از مردم خواست با رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و عدم برگزاری دورهمی های خانوادگی باعث بهبود شرایط موجود گردند و صدا و سیما نیز با ادامه تولیدات برنامه های متعدد و متنوع جهت فرهنگ سازی بیشتر در این مقوله تلاش نماید.

 

 

 

بهره برداری از دومین کتابخانه سیار روستایی خراسان جنوبی

۸۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بهره برداری از دومین کتابخانه سیار روستایی این استان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: این بهره برداری از دومین کتابخانه سیار روستایی خراسان جنوبیکتابخانه سیار روستایی با ۱۹ پایگاه روستایی از بخش مرکزی بیرجند با اعتبار ۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حمیدی افزود: در حال حاضر ۵ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است و تا ۸ هزار جلد ظرفیت دارد.

وی گفت: در خراسان جنوبی ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان تحت پوشش کتابخانه‌های سیار قرار دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: علاو بر ارائه کتاب به کودکان و نوجوانان، پخش فیلم‌های سینمایی، اجرای تئاتر و مناظره‌های ادبی نیز  در این کتابخانه ها انجام خواهد شد.

در این مراسم همچنین نقاشی یکی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شهید فخری زاده رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

۸۶ باند مواد مخدر در خراسان جنوبی متلاشی شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:
بصیرت شاخصه اصلی شهید سلیمانی بود/ برخی عطش مذاکره بی حاصل با امریکا دارند
خسروی با اشاره به بصیرت شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابل دشمن، گفت: اما در مقابل برخی در کشور عطش مذاکره بی حاصل با امریکا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستاناز بیرجند، «حسین خسروی» امروز (۱۴ دی) در همایش دختران حاج قاسم که در حسینیه جماران بیرجند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: بصیرت بسیار اهمیت دارد و خداوند در آیات قرآن به این مهم اشاره کرده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: اگر چه دشمنان شیشه عمر شهید سلیمانی را ۱۳ دی ماه سال ۹۸ شکستند اما عطر شهید سلیمانی در دنیا پیچید.

 

وی با تاکید بر اینکه محبت شهید سلیمانی را خداوند در دلها قرار داد چرا که او با اخلاص عمل صالح انجام می داد، افزود: به گفته دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ۴۳۰ شهر هند علیه شهادت سردار سلیمانی برنامه های اعتراض آمیزی برگزار کردند.

 

خسروی با اشاره به فرمایش امام علی علیه السلام  مبنی بر اینکه نابینایى، آسان تر و قابل تحمل‌تر از نداشتن بینش و بصیرت است، تصریح کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان عمار درجه یک رهبر معظم انقلاب بود که این عالم زندگی خود را برای روشنگری جامعه گذاشت و در دهه ۸۰ سخنران مستمر خطبه های نماز جمعه تهران بود اما برخی از رسانه علیه او تهمت می زدند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی هیچ وقت صبر، استقامت و ولایتمداری خود را از دست نداد، افزود: اما در سال ۹۶ آیت الله مصباح یزدی وقتی با یک سرباز ولایتمدار مثل خودش (سردار شهید سلیمانی) دیدار کرد در تعظیم و احترام از همدیگر سبقت گرفتند و این ناشی از بصیرت است.

 

وی با اشاره به اینکه همواره دعای ما باید عاقبت بخیری باشد، بیان کرد: امروز شیخ محمود امجد استاد اخلاق با انتشار ویدیویی از فرانسه ضمن بیان جمله‌ای علیه رهبر انقلاب، به روح‌الله زم لقب شهید می دهد بنابراین بصیرت خیلی اهمیت دارد.

 

خسروی با بیان اینکه  شناخت و نقشه و برنامه دشمن از شاخصه های بصیرت است، عنوان کرد: برخی از مسئولان اگر جنگ اقتصادی را تشخیص می دادند و خود را به موازت آن آماده می کرد اکنون وضعیت زندگی مردم اینگونه نبود و یا اینکه لایحه ۱۴۰۰ را به گونه ای تنظیم نمی کردند که با تورم ۴۰ درصدی بخواهد ۲۵ درصد به حقوق کارمندان اضافه شود! این موجب نارضایتی مردمی می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه و امکانات باید در اختیار عامه مردم قرار گیرد نه خواص، تصریح کرد: کارخانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی نیشکر هفت تپه با ۶ میلیارد تومان واگذار شده است به همین دلیل نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد در مورد واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه قانع نشدند و بر همین اساس وزیر اقتصاد از مجلس کارت زرد گرفت.

 

وی با اشاره ضرورت توجه مسئولان به عامه مردم، بیان کرد: عامه مردم گرانی را تحمل می کنند و کمک های مومنانه را همین ها می دهند.

 

خسروی با گلایه از وضعیت فضای مجازی و اشاعه فساد و فحشا، افزود: متاسفانه در چنین فضای لایو غیراخلاقی پسر نوجوان ۱۴ساله با خانمی از بلاگرهای معروف اینستاگرامی منتشر شد که صحبت‌های عجیبی می‌کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: کارشناسان فضای مجازی مطرح می کنند فضای مجازی منبع درآمد برخی از دولتمردان شده و همین خاطر حاضر نیستند شبکه اطلاعات ملی را راه اندازی کنند.

 

وی بر اقدام به موقع برای مقابله با فتنه و هجمه های دشمن تأکید کرد و گفت: امروز یکی از علت های مشکلات و نارسایی ها در کشور، نبود بصیرت و یا واقعا دشمن سربازگیری کرده است.

 

خسروی با گلایه از اینکه رئیس دولت دوازدهم در دفاع از وزرای خود نیز حاضر نیست به مجلس بیاید و قانون مجلس را قبول ندارند، عنوان کرد: یکی از علت های که نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی صمت (مدرس خیابانی) رأی ندادند، چون رئیس جمهور حاضر نشد در دفاع از وزیرش به مجلس بیاید و در این مدت فقط ۲ مرتبه به مجلس آمده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بصیرت باشد نباید مسائل درونی سه قوه را به بین مردم بکشانند، افزود: امروز مصوبه مجلس در کمک اقتصادی و معیشتی به مردم با مصوبه دولت یکسان نیست، در حالی که مجلس کمک به ۶۰ میلیون نفر برای مدت ۶ ماه را تصویب کرد اما اکنون کمک دولت به ۳۰ نفر  برای مدت سه ماه را در دستور کار قرار داده است و حتی همین کمک معیشت را برخی عنوان می کنند به ما پرداخت نشده است.

 

وی با اشاره به بصیرت شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: یکی مانند این شهید والامقام نامه وزیر خارجه امریکا را باز نمی کند اما در مقابل برخی اصرار  و عطش مذاکره بی حاصل با امریکا دارند.

 

خسروی تأکید کرد: هنری دیپلماسی اسلامی این است که دشمن پیش شما التماس کند نه اینکه اقتصاد کشور را به تغییر رئیس جمهوری امریکا شرطی کنید.

 

 

 

 

خراسان جنوبی همچنان اندوهگین از فراق سردار دل‌ها

همایش دختران حاج قاسم در حسینه جماران بیرجند یکی از این برنامه‌های امروز در ادامه ویژه برنامه های سالگرد شهادت سردار بزرک اسلام بود.

ارداتمندان و عاشقان مکتب سید الشهدای مقاومت، امروز هم با برگزارهمچنان خراسان جنوبی اندوهگین از فراق سردار دل‌های مراسمات مختلف یاد این اسطوره اخلاص و ایثار را گرامی داشتند .
خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تاکید بر ادامه راه شهید سردار سلیمانی، بصیرت را از جمله ویژگی‌های این شهید عنوان کرد و گفت: با بصیرت است که می‌توان نقشه‌های دشمن را شناخت و مشکلات جامعه را رفع کرد.
همچنین فرماندهان و کارکنان مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله ناجا هم با قرائت میثاق نامه‌ی سردار دل‌ها با آرامان‌های این شهید والامقام تجدید پیمان کردند.
در باغستان فردوس هم گرامیداشت یاد و نام شهید سلیمانی با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا برگزار شد.

 

 

افتخار آفرینی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بشرویه

افتخار آفرینی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بشرویه

اثر نقاشی حجت الهام بخش، عضو نوجوان کانون شهرستان بشرویه در جوار حرم حضرت زینب (س) به نمایش گذاشته شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی‌، اثر نقاشی حجت الهام بخش از اعضای کارگاه نقاشی مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه به عنوان یکی ازآثار برگزیده مسابقه هنرهای دستی و دیجیتال‌، با محوریت شهیدان مقاومت در جوار حرم حضرت زینب (س) به نمایش گذاشته شده است .

گفتنی است حجت الهام بخش از کودکی عضو کارگاه نقاشی کانون در شهرستان بشرویه  بوده و تا کنون افتخارات زیادی در سطح بین المللی،‌ کشوری و… کسب کرده و با شرکت در این فراخوان نیز به عنوان برگزیده معرفی شده است.

 

 

 

دانش آموزان ۱۱۰ روستای خوسف نیازمند اینترنت هستند
آخوندی گفت: دانش آموزان ۱۱۰ روستای خوسف نیازمند اینترنت برای تحصیل در بستر فضای مجازی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی آخوندی» امروز (۱۴ دی) در جلسه پیگیری مشکلات ارتباطی و مخابراتی شهرستان خوسف که با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات استان خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوسف علی رغم نزدیکی به بیرجند به دلیل پراکندگی زیاد و جمعیت کم در روستاها با مشکلات زیادی در حوزه ارتباطات مواجه است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه از ۲۰۸ روستای شهرستان خوسف، ۷۶ روستا دارای جمعیت بالای۲۰ خانوار هستند، گفت: دو سوم روستاهای شهرستان فاقد دهیاری و جمعیت کمی دارند و در خصوص زیرساخت های ارتباطات مشکل دارند.

آخوندی تصریح کرد: در حدود ۱۱۰ روستای شهرستان خوسف دانش آموزانی داریم که نیازمند اینترنت و شبکه شاد هستند، همچنین ۳۹ روستا از نعمت اینترنت بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه یک سوم روستاهای دارای دانش آموز خوسف فاقد اینترنت پایدار هستند، گفت: تاکنون مشکلات زیادی از سوی مردم به فرمانداری منتقل شده است، چراکه بسیاری از دانش آموزان برای تحصیل در اپلیکیشن شاد با مشکلاتی مواجه شده اند که باید قبل از فصل امتحانات رفع شود.

 

 

دستگیری سه اخلال گر بازار مرغ و تخم مرغ

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از بازداشت رانت خواران و سودجویان بازار مرغ و تخم مرغ با هوشیاری عوامل امنیتی و قضایی خبر داد.

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: این افراد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دستگیری اخلال گران بازار مرغ و تخم مرغدریافت کردند، اما نهاده‌ها را به قیمت آزاد می‌فروختند که با هوشیاری عوامل امنیتی و قضائی دستگیر شدند و برای آن‌ها بازداشت موقت صادر شده است.

وی افزود: این افراد نظام تولید و توزیع را بر هم زده و قیمت مرغ را به هر کیلو۳۷ هزار تومان رسانده بودند که حتی بالاتر از قیمت کشوری بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: پرونده این اخلال گران در حال بررسی است و قطعا نتیجه را به مردم اطلاع خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

درخشش سه عضو کانون پرورشی فکری در مسابقه نقاشی «کائو» ژاپن

سه عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از یازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن در سال ۲۰۲۰ جایزه گرفتند.

این دوره از مسابقه‌ی نقاشی «کائو» با موضوع «با هم، ما دوست محیط زیست درخشش سه عضو کانون پرورشی فکری در مسابقه نقاشی «کائو» ژاپنهستیم» برگزار شد که ۵ اثر از ایران حائز مقام شدند که سه اثر از خراسان جنوبی است.

 

فاطمه خسروپناه ۱۵ ساله و عرفان غلامی ۱۱ ساله به ترتیب اعضای مراکز کانون شهر‌های بیرجند و بشرویه موفق به دریافت «جایزه دوستی اکو» یازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن شدند.

 

همچنین عسل طوافی دیگر عضو ۷ ساله مرکز کانون بشرویه نیز «جایزه ویژه هیات داوران» این دوره از مسابقه را دریافت کرد.

 

۱۰۲ اثر نقاشی اعضای کودک و نوجوان از سراسر کشور در یازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن در سال ۲۰۲۰ شرکت کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سردار سلیمانی نمونه‌ای از انسان‌های دارای علم و بصیرت بود

سردار سلیمانی نمونه‌ای از انسان‌های دارای علم و بصیرت بود

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: سردار سلیمانی نمونه‌ای از انسان‌های دارای علم و بصیرت بود و همه ما به بصیرت نیاز داریم.

سردار علی قاسمی روز یکشنبه در آیین افتتاح خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی استان در دانشگاه پیام نور بیرجند افزود: شهید سلیمانی در دوران جوانی طاغوت را به خوبی شناخت، تشخیص داد کی وارد دفاع مقدس شود، در مبارزه با استکبار جهانی جلودار بود و استکبار، داعش، رژیم غاصب اسرائیل، تروریست‌ها، منافقین، آل سعود و سایرین را به طور کامل شناخت.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره بصیرت اظهار داشت: این بیانات راهبردی نشان می‌دهد ما واقعا می‌توانیم امروز با استفاده از نخبگان علمی، فرهنگی و انسان‌های با اراده و با مسئولیت، کارهای بزرگی را انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از توان نیروهای علمی و نخبه از جمله در حوزه علوم انسانی که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، استفاده کنیم.

وی افزود: علم بدون بصیرت بی‌فایده است لذا بصیرت به تعبیر مقام معظم رهبری یک قطب نما است که آدم دارای علم را به شناخت می‌رساند.

سردار قاسمی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در زمینه شناخت فتنه و گرفتار نشدن دوستان و همکاران در موج فتنه سخنان زیادی داشته از جمله در جایی گفته است، ما در موج فتنه و شب تاریک باید همدیگر را تکان دهیم به این معنا که باید همدیگر را بیدار کنیم.

وی تصریح کرد: در جهان امروز با توجه به بحث فضای مجازی و اطلاعات باید هوشیار باشیم و اگر کسی غافل مانده، وی را بیدار کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اینکه سردار سلیمانی وصیت کرده بود به عنوان سرباز ولایت نه به عنوان فرمانده نیروس قدس، در مزار شهدای قدیمی کرمان دفن شود، همان بصیرت است.

وی افزود: سردار سلیمانی تاکید داشت ما ولی زمان خود را بشناسیم و به فرمان او گوش کنیم چراکه او برای ما شاخص است و می‌تواند راه صحیح را به ما نشان دهد.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان ‌جنوبی هم گفت: برای انجام کار علمی و مفید به مولفه هم‌افزایی و استفاده از توان علمی و پژوهشی نیاز است.

مرتضی عظیمی‌فر افزود: با توجه به نقش حوزه علوم انسانی، این علم می‌تواند هدایت‌گر و راهبر باشد به همین دلیل با توجه به ظرفیت خوب دانشگاه پیام نور در استان تصمیم به راه‌اندازی خانه نخبگان علمی علوم انسانی گرفتیم.

خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی خراسان جنوبی امروز با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در محل دانشگاه پیام نور بیرجند افتتاح و فرشته اسدزاده یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به عنوان رییس خانه نخبگان علوم انسانی در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان معرفی شد.

وی در این آیین گفت: فعالیت‌های بسیار ارزشمندی توسط نخبگان حوزه‌های متعدد در استان انجام شده است که با افتتاح این مرکز سعی داریم خط موازی با عملکرد سایر نخبگان داشته باشیم.

رییس خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی خراسان جنوبی افزود: امید است این تعامل به لطف پروردگار ما را به سمت و سویی سوق دهد که بتوانیم ظرفیتی برای حل مساله در استان ایجاد کنیم.

وی گفت: در این مسیر به نگاه حقوقدانان، حوزه علمیه و سایر بخش‌ها نیاز مبرم خواهیم داشت تا در راستای اهداف این مرکز به درستی حرکت کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی هم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: دانشگاه پیام نور استان دارای ظرفیت نیروی انسانی توانمند در حوزه علوم پایه و انسانی است.

ابراهیم زنگویی زاده افزود: امید است مجموعه این دانشگاه بتواند همکاری مستمر و مفیدی را با همه دستگاه‌های اجرایی و مجموعه سپاه داشته باشد و از این ظرفیت به خوبی در استان استفاده شود.

 

 

 

 

 

کشف ۶۳۷ میلیون ریال کالای قاچاق در”نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۶۳۷ میلیون ریال کالای قاچاق کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” گفت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از خودرو، ۷۵ قطعه عروس هلندی و مقداری البسه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای مکشوفه بنا بر نظریه کارشناسان ۶۳۷ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

کشف ۲۴ دستگاه لپ تاپ در بازرسی از اتوبوس‌ها/۴

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری در شهرستان “بیرجند” ۲۴ دستگاه لب تاب قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی علی آباد شهرستان بیرجند به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو، ۲۴ لب تاب خارجی قاچاق کشف کردند که کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

افتتاح باشگاه کوهنوردی بتون در سرایان/۷

مسئول باشگاه کوهنوردی و سنگ نوردی بتون سرایان از افتتاح باشگاه کوهنوردی با هدف استعداد یابی جوانان خبرداد.

 

شکیبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان افزود: باشگاه کوهنوردی و سنگ نوردی با هدف برنامه ریزی متعهدانه و اجرای برنامه‌ های اصولی و با دانش روز افتتاح شده است.

او افزود: امیدواریم این باشگاه با همراهی گروه ‌های کوهنوردی گام‌ های مثبتی برای ورزش شهرستان بردارد چرا که هدف اصلی آموزش کوهنوری و تلاش برای سلامت و تندرستی جامعه است.

شکیبی بیان کرد: جذب جوانان و استعداد یابی و در کنار آن صعود ‌های مفرح و ایمن با آموزش حین برنامه ریزی و اجرای برنامه ‌های همگانی و درون شهری از اهداف دیگر فعالیت‌های این باشگاه است.

مسئول باشگاه کوهنوردی و سنگ نوردی بتون سرایان گفت: این باشگاه به منظور ارائه خدمات و آموزش ‌های ورزشی، کوهنوردی، طبیعت گردی و جذب اعضای جدید تشکیل شده است.

او ادامه داد: در این مسیر نسل جوان و افراد پا به سن گذاشته، پیشکسوتان و مربیان که سرآمدان سلامت جامعه هستند با هم همراه شده اند تا با تشکیل این باشگاه آثار با ارزشی در ورزش کوهنوردی سرایان برجای بگذارند.

 

 

 

 

واژگونی خودرو در محور بیرجند – قاین/۴

یک دستگاه خودروی سواری پژو در کیلومتر ۲ محور بیرجند- قاین واژگون شد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: یک دستگاه خودروی سواری پژو در کیلومتر ۲ محور بیرجند- قاین واژگون شد که سه مصدوم برجا گذاشت.
سرهنگ رضایی افزود: متاسفانه حال یکی از مصدومان وخیم اعلام شده است.
وی علت حادثه را بی توجهی به جلو ناشی از حواس پرتی راننده اعلام کرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*