شناسایی ۵ محدوده معدنی طلا

۵ محدوده معدنی طلا با ذخیره ۳۳ میلیون تن،تاکنون در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با توجه به شناساییشناسایی 5 محدوده معدنی طلا تا کنون در استاناین محدوده ها، فرآوری طلا در دستور کار این سازمان قرار گرفته است که در همین خصوص به زودی با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان‌های نهبندان و خوسف احداث می‌شود.

شهرکی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مواد معدنی خراسان جنوبی حداقل یک مرحله داخل خود استان فرآوری می‌شود افزود: امید است با راه اندازی کارخانه فرآوری طلا، بخشی از ذخایر معدنی خراسان جنوبی را بتوان به چرخه فرآروی و تولید محصول برسانیم تا بخشی از مشکل اشتغال حل شود.

وی گفت:  تلاش می‌کنیم چرخه فرآوری‌های مواد معدنی را در خراسان جنوبی گسترش دهیم و به یک مرحله فرآوری اکتفا نکنیم تا تنوعی از نیازهای کشور را تهیه کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین افزود: پارسال سه هزار و ۸۰۰ درخواست ثبت محدوده معدنی در استان داشتیم که توسط بخش خصوصی شناسایی اولیه را انجام دادیم و بعد از انجام مراحل استعلامات، اکتشاف در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

هم اکنون از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۵۰ نوع آن در خراسان جنوبی شناسایی شده و بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر قطعی این مواد معدنی در استان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*