نشست هم اندیشی فرماندار بیرجند با جوانان منتخب/ جلسه برای جلسه برگزار نشود

امروز خراسان جنوبی- قاسمی/ روز گذشته نشست هم اندیشی فرماندار بیرجند با جوانان منتخب شهرستان بیرجند برگزار شد . به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این جلسه جوانان به بیان نقطه نظرات، گلایه، درخواست ها و پیشنهادات خود پرداختند و بیشتر نگاه ها معطوف به این مسأله بود که چنین جلساتی بازخورد و نتیجه ای ندارند.
بودجه ورزشی ادارات ساماندهی شود
سمیعیان، نماینده ورزش و جوانان شهرستان بیرجند در این جلسه عنوان کرد: بودجه ادارات که در حوزه ورزش است باید با برنامه ریزی برای ورزشکاران و قهرمانان هزینه شود نه اینکه با آن بودجه اماکن ورزشی مخصوص خود را می سازند. وی با بیان اینکه سالن تخصصی والیبال و هندبال و برخی رشته های دیگر را نداریم، گفت: برای نیروی انتظامی و آمبولانس که باید در مسابقات شرکت کنند هزینه های زیادی داده می شود که از مشکلات هیئت ها می باشد. به گفتۀ وی برای ایاب و ذهاب نیز مشکلاتی داریم که اتوبوسی در اداره کل خاک می خورد و برای اعزام ها در نظر گرفته نمی شود، همچنین هزینه لیگ ها بالا است و نیاز داریم مسئولان بودجه های بیشتری جذب کنند.
جلسات بدون خروجی
فؤادالدینی، نماینده بنیاد نخبگان و دانشگاه بیرجند نیز با بیان اینکه در جلسات اینچنینی به دلیل اینکه دستور کاری وجود ندارد خروجی هم نداریم، عنوان کرد: برگزاری این جلسات خوب است در صورتی که خروجی و روند انجام کار ارائه شود و به صورت مستمر این جلسات برگزار شود.
تولیدکننده جوان بدون بازار فروش
حسینی، نماینده هلال احمر هم درخواست کرد: سمن های حوزه هلال احمر نیز دیده شوند تا انگیزه ای برای ادامه کار و حرکت داشته باشند. به گفتۀ وی دانشگاه بیرجند و بهزیستی باید طرح های پژوهشی بیشتری در حوزه جوانان و مسئولیت پذیری آنها ارائه کنند.
صباغی، نماینده فنی و حرفه ای در این نشست با بیان اینکه تولیدکننده های جوان در بازاریابی مشکل دارند، گفت: جوانان استان که در فنی و حرفه ای و سایر نهادها مشغول اند برای محصولات تولیدی خود مشتری و بازار فروش ندارند و در این زمینه دستگاه های اجرایی می توانند کمک کننده باشند.
جامعه معلولان ورزشکار دیده شود
بابائیان، نماینده بهزیستی بیرجند هم با بیان اینکه خود از ورزشکاران است و چندین مدال قهرمانی پرتاب وزنه را دارد، گفت: مشکل جامعه معلولان نیز نبود اسپانسر، بودجه و تجهیزات می باشد که حتی به دلیل نبود بودجه اعزام هم نداریم. وی خاطر نشان کرد: مشکل دیگر ما اشتغال است و اینکه جامعه معلولان دیده شوند و هیئت معلولان هم به دلیل گستردگی رشته های ورزشی زیرمجموعه آن توان حمایت بیشتر را ندارد. مهشید چوبداری، نماینده مرکز بهداشت هم با بیان اینکه در مراکز بهداشت مراکز مشاوره هم قرار داده ایم، عنوان کرد: ولی تاکنون استقبال خوبی از این مراکز مشاوره نشده است. وی افزود: این در حالی است که در حوزه ازدواج و دیگر مسائل خانواده ها نیاز به مشاوره و حمایت دارند و باید برنامه ای دیده شود که خانواده ها را به این سمت جذب کنیم.
کریمی، نماینده کانون های مساجد نیز به ظرفیت مساجد برای برگزاری کارگاه ها و برنامه های اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و افزود: تاکنون هر برنامه ای که داشته ایم با استقبال جوانان روبه رو شده ایم.
خروجی جلسه با مشاور وقت استاندار اعلام نشد
مهرجویی، نماینده آموزش و پرورش بیرجند هم در این جلسه با بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی تاکنون چه برنامه هایی برای هویت بخشی جوانان داشته اند که اکنون درخواست مسئولیت پذیری از جوانان را دارند، گفت: در چند ماه قبل با رجبی مشاور وقت استاندار جلسه ای برگزار شد که هنوز خروجی آن اعلام نشده است. به گفتۀ وی با ادغام دو حوزه ورزش و جوانان مشکلاتی به وجود آمده است.
عرفانی، نماینده جهاد دانشگاهی بیرجند نیز اعلام کرد: جهاد دانشگاهی با طرح های پژوهشی که انجام داده است اکنون آمادگی این را دارد که در حوزه اشتغال، برندینگ و کارآفرینی کمک هایی داشته باشد.
بغض یک قهرمان ورزشکار
اشتری یکی از قهرمانان ورزشکار جوان نیز عنوان کرد: ما قهرمانان بغض های زیادی از بی مهری ها در استان داریم که کم از حق الناس ندارد. وی با بیان اینکه از جناب فرماندار هم انتقاد دارم، گفت: سال پیش جلسه ای با فرماندار داشتم که در آنجا انتقادهایی کردم و تنها نتیجه آن محدودیت های دستگاه های مختلف علیه من بود تا جایی که برای تمرین مجبور شدم به استان خراسان رضوی بروم و این مشکل خیلی از ورزشکاران دیگر هم می باشد. به گفتۀ وی جوانی مانند من برای قهرمانی هم درس می خواند، هم کار می کند و هم تمرین و تنها درخواستی که ما داریم حمایت های مالی برای قهرمانی است و هیچ گونه حمایت و کار دیگری نمی خواهیم و اگر انتقادی می کنیم برای رفع این کمبودها در عرصه قهرمانی می باشد تا حمایت ها از ورزشکاران صورت بگیرد نه اینکه تیشه به ریشه کسی بزنیم.
حمایت های مالی از جوانان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت جوان بیرجند ۷۲ هزار و ۱۱۵نفر می باشد، گفت: ۷۹ درصد جمعیت شهرستان بیرجند جوان هستند. بازیار افزود: ما در حوزه جوانان حمایت های زیادی داشته ایم که از جمله آنها می توانیم به پرداخت ۴۴۵ میلیون تومانی تسهیلات طی سال گذشته در راستای مطالبات و اجرای طرح‌های جوانان اشاره کنیم و ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز برای حمایت از طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد پرداخت شده است.
سه شنبه ها خانه جوان میزبان مدیرکل ورزش و جوانان
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم با بیان اینکه هیچ نهادی به تنهایی نمی‌تواند نیازهای جوانان را رفع کند، عنوان کرد: پایش و رصد مشکلات جوانان یکی از رسالت‌های ورزش و جوانان می باشد. مریم مهرور با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی جوانان و کمیته های زیرمجموعه تمام نیازهای جوانان را مورد بررسی قرار می دهد، بیان کرد: جوانان مطالبات و خواسته‌هایشان را به اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره شهرستان منتقل کنند تا در جلساتی با حضور خودشان بررسی شود. وی اعلام کرد: از این پس سه شنبه ها مدیرکل ورزش و جوانان استان در خانه جوان حضور خواهد داشت تا مشکلات جوانان از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد و برنامه داریم که مدیران دستگاه های اجرایی نیز هر ماه یک بار در این نشست در خانه جوان حاضر شوند. وی از اشتری ورزشکار هم درخواست کرد که امروز(سه شنبه) برای رفع این مشکلات و درخواست های خود در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان استان در خانه جوان حاضر شود.
بنیاد توسعه ورزش باید تشکیل شود
فرماندار شهرستان بیرجند در پایان این نشست و شنیدن تمام سخنان جوانان عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از جلسه‌ها در سیستم اداری با این هدف برگزار می‌شود که تنها جلسه‌ای گرفته شود ولی خوشبختانه در فرمانداری بعد از ۴ سال، دیگر به دنبال این تبلیغات نیستیم و برنامه های خوبی در حوزه جوانان در حال انجام است که در نشستی کامل توضیح می دهیم. علی ناصری با بیان اینکه علاوه بر جلسات هم اندیشی با جوانان، اتاق فکرهایی برای مشکلات شان برگزار می‌شود، افزود: ساختار ورزش استان و شهرستان در سه سال گذشته ساختار مخدوشی بود که به دنبال آن ورزشکاران ضربه زیادی متحمل شدند. وی با اشاره به اینکه تغییر مدیریت ها باعث اجرایی نشدن خیلی از برنامه ها می شد، گفت: مطالبه‌های حوزه جوانان و ورزش رویکرد متفاوتی داشته که نیاز است مدنظر قرار گیرد و باید مشکلات ورزش و جوانان، پهلوانی و ورزش قهرمانی مورد بررسی قرار گیرد. به گفتۀ وی برای رصد و پیگیری تمام مسائل از بودجه ها، اسپانسرها و خیرین ورزشی در یک مجموعه باید بنیاد توسعه ورزش تشکیل شود و به دنبال راه اندازی آن هستیم تا به صورت مستقل این کارها را انجام دهد و دیگر ورزشکاری برای کمبود بودجه مشکل اعزام نداشته باشد. فرماندار بیرجند خواستار بازنگری مدیریت هیئت‌های ورزشی و نحوه واگذاری اماکن ورزشی به هیئت‌ها شد و افزود: بسیاری از جوانان توانایی پرداخت هزینه‌های اماکن ورزشی را ندارند که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد. و حتی با صحبتی که با استاندار داشتیم گفتند اگر مشکلات در این حد باشد می توانیم اجازه ندهیم برخی اماکن ورزشی واگذار شوند. ناصری با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی جوانان حاضر در جلسه بیان کرد: بسیاری از مشکلات اعم از تأمین وسیله ایاب و ذهاب ورزشکاران برای اعزام به مسابقات، فروش تولیدات جوانان و مشارکت سمن‌ها با ادارات بررسی می‌شود چرا که راهکارهایی در این مسائل وجود دارد.
پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها
فرماندار بیرجند با بیان اینکه طی سال گذشته برخی از پروژه‌های ناتمام ورزشی به اتمام رسید، گفت: همچنین طی جلساتی مشکلات هیئت‌های ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ناصری بیان کرد: در سفر وزیر ورزش به استان و افتتاح ورزشگاه غدیر بیرجند، سه ساعت با وزیر ورزش نشسته بودیم اما حتی یک درخواست از سوی مدیرکل ورزش و جوانان وقت استان مطرح نشد تا ما پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه اشتغالزایی، ایجاد زیرساخت یکی از وظایف ما به عنوان بخش دولتی است، افزود: از ابتدای دولت گذشته تاکنون در شهرستان بیرجند بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به دهیاری‌ها داده شده است همچنین سال گذشته در راستای طرح اشتغال روستایی و عشایر ۴۱ میلیارد تومان انعقادقرارداد داشتیم که تاکنون ۳۶ میلیارد تومان پرداخت شده است. فرماندار بیرجند بیان کرد: اگر سازمان‌های مردم نهاد در چهارچوب تعریف شده طرحی دارند، دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری برای اجرای طرح هستند. ناصری با بیان اینکه مسائل فرهنگی چیزی نیست که از طریق شیوه نامه و به اجبار رفع شود و باید از طریق آموزش‌های دانشگاهی حل شود، گفت: دچار فست فود خوری فکری شده‌ایم و بسیاری از مسائل را قبول نمی‌کنیم و یا به غلط آموزش می‌دهیم و باید مطالعه در بین مدیران و جوانان افزایش یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*