رشد ۱۲۲ درصدی تحقق برنامه‌های کمیته امداد استان/ کمک ۹۲۲ میلیون تومانی مردم استان به مناطق سیل زدگان

امروز خراسان جنوبی- حسین زاده / مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: از آنجا که مردم استان نسبت به سرنوشت نیازمندان، خود را مسئول می دانند با وجود هجمه های فراوان علیه کمیته امداد در سال گذشته باز هم کمک های مردمی به این نهاد حمایتی افزایش یافت. رضا سلم آبادی در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به پیشرفت سطح فقر در ابعاد مختلف زندگی افراد، افزود: مردم مؤمن و خیر استان به تناسب سرانه جمعیتی در کار خیر در سطح کشور بسیار پیشتاز هستند و از رنج دیگران احساس رنج می کنند.
پیگیر پهن کردن سفره های افطاری برای خانواده های
تحت پوشش با کمک خیرین هستیم
وی شعار کمیته امداد را در ماه مبارک رمضان امسال «چون علی(ع) باش و لحظه افطار، دیگری را به خود مقدم دار» ذکر و اضافه نمود: بیش از ۱۰۴ هزار نفر در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که در ماه مبارک رمضان پیگیر هستیم تا با مشارکت مردم حداقل هر مددجو یک وعده غذای گرم را میهمان خیرین باشد و به دنبال پهن کردن سفره های افطاری با همراهی مردم، مؤسسات خیریه، ادارات و سازمان‌ها برای استفاده مددجویان و نیازمندان هستیم.
۲۵ درصد خانوارهای تحت پوشش بسته های معیشتی
دریافت می کنند
وی ادامه داد: علاوه بر این در بحث توزیع بسته های معیشتی برنامه ریزی کرده ایم تا برای ۲۵ درصد از مجموع ۴۳ هزار خانوار تحت حمایت با تعامل مؤسسات خیریه داخل و خارج استان در ماه رمضان بسته های معیشتی تهیه و در اختیارشان قرار دهیم. به گفته وی در مقاطع مختلف سعی شده تا به تناسب مشکلات خانواده‌های تحت حمایت مسئولین مربوطه را برای حضور و طرح و بررسی و رفع این مسائل به منازل مددجویان دعوت نماییم و در ماه مبارک رمضان امسال برای اولین بار در استان برنامه‌ریزی شده تا سفره ساده افطاری در خانه مددجویان پهن شود و مسئولین و خیرین بر سر این سفره بنشینند و مشکلات آنان را بررسی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنند.
جذب ۴۵۰۰ حامی جدید در ماه رمضان
سلم آبادی با ذکر اینکه تعداد ۱۹ هزار و ۳۵۲نفر حامی ایتام و محسنین و ۳۰۲۰ یتیم نیازمند در استان داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه طی سال های قبل در ماه مبارک رمضان، شب های قدر و به ویژه در شب ۲۱ ماه رمضان بیشترین جذب حامی را نسبت به سایر ماه ها و ایام سال داشته‌ایم هدف ما این است تا با کمک رسانه ها بتوانیم ۴۵۰۰حامی در ماه رمضان امسال به تعداد حامیان ایتام و محسنین در استان اضافه کنیم.
رشد ۱۲۲ درصدی تحقق برنامه‌های کمیته امداد استان
وی به رشد ۱۲۲ درصدی تحقق برنامه‌های کمیته امداد استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از پایگاه های فعال ما در امر حامی یابی پایگاه های شب های قدر است. وی با اشاره به سهم کمیته امداد استان در رفع مشکلات برخی از بیماران صعب العلاج و زمین گیر نیازمند اظهار امیدواری کرد: در این راستا نیز کمک های خوبی جذب شود.
امسال ۴۳ مرکز نیکوکاری را به ۸۰ مرکز افزایش می‌دهیم
مدیرکل کمیته امداد استان با تأکید بر اینکه مسئولیت جمع آوری و هزینه کرد زکات با شورای زکات است و مؤسسات خاصی که حاضر به جمع آوری زکات فطریه و کفاره هستند باید از این شورا مجوز اخذ نمایند، افزود: قرار است به محض دریافت و شمارش مبالغ در روز عیدفطر بلافاصله با هماهنگی با صندوق امداد ولایت مبالغ به حساب نیازمندان واریز شود. سلم آبادی با ذکر اینکه پیگیر هستیم تا تعداد ۴۳ مرکز نیکوکاری کمیته امداد را در ماه مبارک رمضان به ۸۰ مرکز برسانیم، اضافه کرد: امسال قرار بر ایجاد مراکز نیکوکاری صنفی و تخصصی با هدف سر و سامان دادن بهتر کمک هاست.
وی اظهار کرد: یکی از هجمه هایی که در خصوص جمع آوری کمک های مردمی در روز قدس بر علیه کمیته امداد صورت می گیرد ارسال این کمک به فلسطین است و این در حالی است که هر یک از صندوق های جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد عناوین خاص خود را دارد و مردم کاملاً آگاهانه کمک های خود را بر اساس نیات شان به صندوق ها می ریزند و ما نیز مکلف به هزینه کرد کمک‌های جمع‌آوری شده بر اساس نیات خیرین هستیم و وقتی مردم کمک خود را آگاهانه در صندوق جمع آوری کمک برای مردم مظلوم فلسطین و غزه می ریزند، این کمک ها باید به مناطق مدنظر ارسال گردد.
ورود کمیته امداد برای اولین بار به آزادی زندانیان
وی همچنین گفت: امسال برای اولین بار کمیته امداد قصد دارد با هماهنگی دادگستری، اداره کل زندان ها و با همکاری مردم و مؤسسات خیریه برای آزادی تعدادی از زندانیان بدهکار مالی و غیر عمد تحت حمایت و نیازمند اقدام نماید که امیدواریم در این راستا نیز بتوانیم کمک‌های خوبی جذب کنیم و برای آزادی این زندانیان اختصاص دهیم.
جمع آوری ۹۲۲ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی
برای سیل زدگان
سلم آبادی به بحث سیل اخیر هم اشاره کرد و گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل در استان های شمالی و غرب کشور، در کلان کشور و به صورت رسمی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد به عنوان دو دستگاه جمع آوری کمک های مردمی مشخص شدند و ما ۱۵۳ پایگاه را در استان فعال کردیم که بالغ بر ۹۲۲ میلیون تومان شامل ۵۱۸ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان معادل ۵۶ درصد کل کمک ها به صورت نقدی و ۴۰۴ میلیون تومان معادل ۴۴ درصد مجموع کمک ها به صورت غیر نقدی جمع آوری گردید.
ارسال محموله کمک غیر نقدی به ۳ استان سیل زده
وی افزود: تاکنون ۵ محموله کمک غیر نقدی به ارزش ۳۷۴ میلیون تومان توسط کمیته امداد از استان به استان های خوزستان (سه محموله به ارزش ۱۵۷ میلیون تومان)، گلستان (یک محموله به ارزش ۱۳۲ میلیون تومان) و لرستان (یک محموله به ارزش ۸۵میلیون تومان) ارسال شده است.
وی اضافه کرد: در تاریخ ۱۲ فروردین ماه نیز ۷۰ میلیون تومان از کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد استان برای استان گلستان واریز شد و مابقی با هدف نیازسنجی خانواده های سیل زده و توزیع عادلانه به حساب متمرکز کمیته امداد در مرکز واریز گردید. وی از کمک رانندگان بخش حمل و نقل، گروه جهادی فاطمه زهرا(س) از قرارگاه خاتم الاوصیا و گروه هنرمندان استان در ارسال و توزیع این کمک‌ها قدردانی کرد‌.
کمیته امداد اولین دستگاه استان که کمیته ارزیاب
به مناطق سیل زده اعزام کرد
وی با ذکر اینکه در بحث سیل اخیر در خراسان جنوبی اولین دستگاهی که به مناطق سیل زده استان تیم ارزیابی اعزام نمود کمیته امداد بود، گفت: تیم ارزیابی کمیته امداد استان خسارات وارده به تمامی مددجویان شامل منازل، احشام و… را به دقت مورد ارزیابی قرار دادند و در گام اول مبلغ ۳۰۰هزار تومان برای هر یک از ۱۱۸ خانوار آسیب دیده واریز کردیم و در ادامه نیز معادل ۲۲ میلیون تومان بسته معیشتی در اختیار آنان قرار گرفت و ۸ میلیون تومان وام نیز به حساب آنان واریز شد.
آغاز عملیات احداث ۱۹ واحد تخریب شده مددجویان
در سیل طی ۱۰ روز آینده
به گفته وی در سیل اخیر استان ۱۹ واحد مسکونی مددجویان کاملا تخریب شد و ۲۷۱ واحد نیز نیاز به تعمیر دارد که کار تعمیرات واحدها را آغاز کردیم و عملیات اجرایی احداث ۱۹ واحد تخریب شده نیز ظرف ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود. سلم آبادی اضافه کرد: برای تأمین لوازم منزل خسارت دیدگان نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده ۱۱ دستگاه یخچال، ۴۶ تخته فرش، ۱۰ دستگاه اجاق گاز، ۱۰دستگاه تلویزیون، ۳۷ تخته پتو، ۴ دستگاه بخاری، ۳۵ رختخواب و ۲۱ مورد ظرف در اختیار آنان قرار می گیرد علاوه بر این ۲۱ میلیون تومان گوشت گرم گوسفندی و ۳۴ میلیون تومان وجه نقد میان آنها توزیع می‌شود. مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اخذ مجوز کمک به ۱۰۰ خانواده غیرمددجو و نیازمند که لوازم زندگی آنان در سیل از دست‌رفته گفت: در این راستا ۴۲ خانوار خسارت دیده شناسایی شدند که ظرف ۳روز نسبت به تأمین بخشی از لوازم ضروری زندگی برای آنان اقدام خواهد شد.
خسارت ۳۱۸ میلیونی به ۵۱ طرح خودکفایی کمیته امداد
به گفته سلم آبادی در سیل اخیر ۱۰۳ رأس احشام تلف شده و ۱۱۰ محل نگهداری دام خسارت دیده است. همچنین ۵۱ طرح خودکفایی که با وام کمیته امداد اجرا شده بود به میزان ۳۱۸ میلیون تومان خسارت دیده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*