دعوت ۲۷ ورزشکار خراسان‌جنوبی به‌ اردوهای تیم ملی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی \با اشاره به برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در سال جاری گفت: بیش از ۸۰۰ ورزشکار رشته‌های مختلف در نخستین دوره المپیاد شرکت کردند که ۲۷ نخبه ورزشی خراسان‌جنوبی به‌ اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

دعوت ۲۷ ورزشکار خراسان‌جنوبی به‌ اردوهای تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهران سرپرست عصر امروز در دومین نشست دورهمی پیشکسوتان ورزش شهرستان بیرجند اظهار داشت: آنچه امروز به‌عنوان ورزش خراسان‌جنوبی مطرح می‌شود متعلق به امروز و دیروز نیست، بلکه حاصل تلاش صدها نفر در بازه چندین دهه است که با دستاوردهای بزرگی امروزه در شکل‌های مختلف مدیریتی و ساختاری به دست ما رسیده است.

وی از ورزش به‌عنوان سازمانی تجمیع شده با ماهیت ساختاری اندرونی و عوامل بیرونی یاد کرد و افزود: این حوزه در قالب وزارتخانه، فدراسیون و در شکل استانی آن ادارات و هیأت‌های ورزشی با هم همکاری می‌کنند تا در سایه تعاملات به ارائه خدمات به پردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به‌رغم همه توفیقاتی که طی سال‌های اخیر در ورزش داشته‌ایم به استناد آمار و ارقام حاصله در ارزیابی وزارتخانه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و سهم قابل قبولی در حوزه ملی و بین‌المللی نداریم.

شفاف‌سازی و اعتمادسازی در حوزه سیاست‌گذاری و امور مالی

سرپرست با بیان اینکه در سال‌های نه‌چندان دور تیم‌های خوش‌نام از خراسان‌جنوبی در لیگ‌های دسته یک والیبال، بسکتبال و غیره حضور پررنگی داشتند و سالن‌های ورزشی سطح شهر بیرجند نیز مملو از تماشا‌چیان پرشوری بود که برای تشویق تیم‌های مورد علاقه خود سر از پا نمی‌شناختند.

وی داشتن طرح‌های راهبردی و برنامه‌های اجرایی مبتنی بر علم روز را لازمه رشد ورزش خراسان‌جنوبی دانست و گفت: برای نیل به چنین هدفی برنامه‌ای جامع و کامل در چندین هزار صفحه توسط کارشناسان خبره تدوین شده که به‌زودی به حوزه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: طی ۱۱ ماه گذشته علاوه بر ارتقاء جایگاه عملکردی سازمانی اداره‌کل نزد افکار عمومی و دستگاه‌های نظارتی توانسته‌ایم در حوزه سیاست‌گذاری‌، امور مالی و پروژه‌های مناقصه‌ای شفاف‌سازی و اعتمادسازی نماییم.

رشد ۹۰ درصدی اعتبارات ورزشی در سال ۹۷

سرپرست با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۴۰ پروژه ورزشی در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیده است، تأکید کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۴۰ طرح ورزشی در حال احداث است که تا سال ۱۴۰۰ تمامی این پروژه‌ها در جامعه هدف قرار می‌گیرد.

وی از رشد بالای ۹۰ درصدی اعتبارات سال ۹۷ حوزه ورزشی اداره‌کل نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در سال ۹۶ مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به حساب هیأت‌های ورزشی واریز شد و ابن در حالی است که در سال ۹۷ این رقم ۶۵ میلیارد ریال افزایش یافته که در هیچ استانی چنین اتفاقی رخ نداده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به سیاست ابلاغی توزیع اعتبارات وزارت ورزش در راستای توسعه ورزش همگانی و روستایی ابراز داشت: در سال ۹۷ مبلغ ۹ میلیارد ریال در اختیار حوزه ورزش روستایی و بومی محلی قرار گرفته است.

حمایت اداره‌کل ورزش از تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشور

سرپرست از رشد ۳۵ درصدی ورزشکاران سازمان‌یافته خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ خبر داد و افزود: هم‌اکنون قریب بر ۳۲ هزار ورزشکار رشته‌های متنوع ورزشی دارای کارت بیمه ورزشی هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در سال جاری و دستورالعمل ابلاغی به هیأت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی برای برنامه‌ریزی استانی این رویداد ورزشی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ ورزشکار رشته‌های مختلف در نخستین دوره المپیاد شرکت کردند که ۲۷ نخبه ورزشی خراسان‌جنوبی به‌ اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

این مقام مسؤول یادآور شد: برای حضور موفق تیم‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال و هندبال خراسان‌جنوبی در لیگ‌های دسته یک و دو کشور، اداره‌کل ورزش و جوانان نیز از حمایت‌های معنوی و مالی دریغ نخواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*