اخبار کوتاه سیاسی و اجتماعی / راه اندازی «گشت رضویون» با همکاری پلیس و بسیج/دختر روحانی شهید: شایعه‌پراکنان را حلال نمی‌کنیم/نظر رهبری ۲۳ سال پیش درباره انتقاد‌ها به سریال «امام علی»

ضرباتی که از داخل به مواضع اصلاح گرایانه زده می‌شود، شدیدتر از ضربات خارجی است

مجلسی در گفتگو با «آزادی» با اشاره به اینکه «ما تهدید‌های طرف مقابل را جدی نگرفته و متقابلا تهدید‌هایی مثل بستن تنگه هرمز و … می‌کنیم» گفت: «امیدوارم جامعه جهانی این تهدید‌ها را جدی نگیرد و ایران در ورطه جنگ نیفتد. نباید فراموش کرد که در این دنبا جنگ‌های بسیاری به خاطر مسائل کوچک‌تر از این نیز رخ داده است».وی تاکید کرد: «وظیفه مقامات ایرانی است که جلو وارد آمدن زیان به ایران را بگیرند. زیان‌هایی اعم از عدم فروش نفت، جلوگیری از صادرات، محاصره دریایی و هوایی و … که ضربات سنگینی به ایران وارد خواهد کرد. باید توجه داشت که در صورت وقوع درگیری نظامی نیز جنگ زمینی و تن‌به‌تن که برخی دل بسته‌اند تا با فداکاری نیروی انسانی مقابل آن بایستند، رخ نخواهد داد. الان دنیای جنگ از راه دور است.» مجلسی در پاسخ به این پرسش که آیا مهلت ۶۰ روزه ایران نمی‌تواند زمینه انجام مذاکره و رسیدن به نتایج مثبت را فراهم کند؟ گفت: «امیدی ندارم، زیرا ضرباتی که از داخل به مواضع اصلاح گرایا نه زده می‌شود، شدیدتر از ضربات خارجی است. مثل همان که سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به اظهارات ظریف درباره تبادل زندانی گفت که او اختیاری برای مبادله زندانیان نداشته است. تا وقتی که اعتبار مسئولان و دیپلمات‌ها اینطور خنثی می‌شود نمی‌توان امیدی به این مهلت‌ها داشت».

راه اندازی «گشت رضویون» با همکاری پلیس و بسیج

سردار حسین اشتری» روز چهارشنبه در حاشیه همایش تجلیل از اساتید و هیات علمی دانشگاه انتظامی امین افزود: هم اکنون تفاهمنامه همکاری بین نیروی انتظامی با سازمان بسیج در زمینه تعامل و همکاری هرچه بیشتر در خصوص راه اندازی گشت رضویون به امضا رسیده است. وی ادامه داد: ارتقا امنیت مردم از مهمترین اهداف راه اندازی این گشت است، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، گشت رضویون یا همان «گشت‌های امنیت محله محور» پس از راه اندازی و شروع رسمی فعالیت خود قطعا نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت که مردم می‌توانند شاهد آن باشند. سردار اشتری گفت: هم اکنون برای راه اندازی گشت رضویون با مسئولان استان‌های مختلف کشور هماهنگی‌های لازم انجام گرفته که رضایت مردم از پلیس خدمت گذار بهترین سرمایه ناجا در زمینه ارائه هرچه بیشتر خدمات است.

کارتخوان‌های فروشگاهی۲ هزار و ۳۵۰ تریلیون تومان پول جابجا کردند

سال گذشته کمترین مبلغ جابجا شده توسط دستگاه کارتخوان فروشگاهی متعلق به فروردین ماه با رقمی بالغ بر ۱۲۸ هزار میلیارد تومان و بیشترین رقم متعلق به اسفندماه با ثبت مبلغ ۱۹۷ هزار میلیارد تومان است. این گردش مالی عظیم تنها روی موثرترین ابزار پرداخت الکترونیک کشور به ثبت رسیده که انحصار آن تنها در اختیار ۱۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت قرارداشته و به ازای هر یک تراکنش کارمزدی مشخص دریافت می‌کنند.

دختر روحانی شهید: شایعه‌پراکنان را حلال نمی‌کنیم

دختر روحانی همدانی می‌گوید: پدرم زندگی ساده‌ای داشت. شهادت پدرم برای ما افتخار است، اما آن‌هایی که در فضای مجازی به ما تهمت می‌زنند را حلال نمی‌کنم. این حرف‌ها و جهاد نکاح که گفته‌اند همه‌اش دروغ است و ما کسانی که این حرف‌ها را زدند حلالشان نمی‌کنیم… ما از خون شهیدمان نمی‌گذریم

پیام محدود کردن همکاری ایران در برجام چه بود؟

علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:خروج از برجام توسط ⁧ ایران⁩ گزینه مطلوب آمریکایی‌ها و گروه B. است. برخی تندرو‌ها نیز از داخل فشار برای خروج دارند. محدود کردن همکاری‌های ایران پیام روشنی دارد، آمریکا و اروپا به اجرای تعهدات خود برگردند و شرکای ⁧ برجام ⁩ برای حفظ آن هزینه کنند. قلدری آمریکا نمی‌تواند فشار برای ⁧ مذاکرات ⁩ باشد.

نظر رهبری ۲۳ سال پیش درباره انتقاد‌ها به سریال «امام علی»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به صورت مستمر روزانه‌های خود را می‌نوشتند که این روزانه‌ها حالا به صورت کتاب منتشر شده است. خاطرات و رویداد‌هایی که تنها متمرکز بر سیاست نیست و در آن‌ها می‌توان نمونه‌های فرهنگی و هنری هم دید. یکی از این موارد که در کتاب خاطرات مربوط به سال ۷۵ منتشر شده، خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضورش در دفتر رهبری برای ملاقات با اعضای مجلس خبرگان در روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۷۵ است. طبق نوشته او در این دیدار برخی از اعضای مجلس خبرگان به سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری انتقاد داشتند که رهبر معظم انقلاب هم اشکالات این سریال را پذیرفتند.

مادر شاکر پس از محکومیت قائدی

مادر احمدرضا شاکر:دادگاه، مهدی را به یک سال حبس تعزیری، ۳۶۰ میلیون تومان بابت دیه به ما و دختری که در خودرو حضور داشت و از ناحیه دنده آسیب دید، محکوم کرد. همچنین قائدی باید ۲۰۰ ساعت کار خدماتی شامل آموزش رایگان به بچه‌های بی‌بضاعت در آکادمی فوتبال انجام دهد. قائدی می‌تواند حکم حبس خود را با سه میلیون تومان بخرد، اما برای من نه دیه گرفتن مهم بود نه چیز دیگری، فقط می‌خواستیم حقیقت اثبات شود، اینکه او خودش پشت فرمان بوده و گواهینامه نداشت. او چند شاهد آورده بود و قصه‌ها تعریف کرد که پشت فرمان نبوده، اما امروز مشخص شد که خودش راننده بوده است/ تسنیم

ادعای جدید کریمی قدوسی
جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مشهد در مجلس در توئیتی نوشت: حضرت آیت الله صادق لاریجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت، شنیده شده حضرتعالی قسمتی از مجموعه تشریفات قوه قضاییه را که برای مهمانان خارجی تجهیز شده، جهت سکونت در تهران انتخاب کرده اید. قرار بر سکونت جنابعالی در منزل مهیاشده برای مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بود. او در تکمیل سخنانش نوشت: با توجه به جایگاه باارزش جنابعالی در نظام، انتظار مردم ایران این است که زی طلبگی و ساده زیستی همواره مورد توجه مقامات عالیرتبه باشد.
واکنش هوک به خروج احتمالی ایران از برجام
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعا‌های ضدایرانی، از سیاست‌های خصمانه کشورش در برابر تهران دفاع کرد.«برایان هوک» در گفت‌وگوی اختصاصی با «صدای آمریکا» مواضع ضد ایرانی خود را تکرار و از اقدامات اخیر مقامات این کشور دفاع کرد.وی درباره اعزام ناوگروه به ایران و اینکه آیا این اقدام بخشی از فشار حداکثری علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، گفت: «کاخ‌سفید با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که به دلیل هشدار‌ها و نشانه‌هایی که دریافت کرده‌ایم. ایالات متحده هر اقدامی را که لازم باشد انجام خواهد داد و هر حمله به منافع و یا هم پیمانان آمریکا با واکنشی سریع و قاطع مواجه خواهد شد. ما انتظار این را داشتیم و می‌دانستیم که رویه معمول جمهوری اسلامی ایران این است که وقتی خودشان را از لحاظ دیپلماتیک و اقتصادی دچار انزوای بیشتر ببینند، سعی می‌کنند جهان را به وحشت بیاندازند. اساسا نوع نگاه رژیم ایران چنین است. به باور ما همین موضوع در بسیاری از موارد کشور‌های زیادی را به وحشت انداخته است. به دنبال شکست داعش، پامپئو گفته است که امروز ایران چشمگیرترین تهدید برای ثبات خاورمیانه است و ما فکر می‌کنیم که برای مقابله با این تهدید، سیاست خارجی درستی را در پیش گرفته‌ایم. این شامل فشار شدید اقتصادی، انزوای سیاسی و آمادگی برای انجام هرگونه اقدامات لازم جهت محافظت از منافع آمریکاست.»
واکنش رییس پلیس به درخواست وزیر آموزش و پرورش
سردار اشتری گفت: ما آمادگی هرگونه کمک به نهاد‌های مختلف را داریم، اما وزارت آموزش و پرورش خود نهاد حراست و بازرسی دارد و باید از ظرفیت‌های خود برای شناسایی منبع انتشار کلیپ‌های نامتعارف از مدارس استفاده کند. در صورت درخواست، پلیس برای شناسایی و برخورد با انتشار دهندگان کلیپ‌های نامتعارف در مدارس از هیچ کمکی کوتاهی نخواهیم کرد.

دستور رئیس جمهور برای تنظیم بازار

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: رئیس‌جمهور امروز به برخی وزرا و از جمله وزیر صمت دستور داد نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند. درباره احتمال کوپنی شدن کالا‌های اساسی، وقتی که قرار است گزینه‌ها بررسی شود با توجه به شرایطی که داریم طبیعی است که همه آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم، اما مهم است که کدام گزینه انتخاب می‌شود که هنوز تصمیم گیری نهایی انجام نشده است. / فارس

واکنش دلار به سخنان رییس جمهور/ یورو ۱۶۶۹۰ تومان

پس از سخنان رییس جمهور و اعلام مهلت شصت روزه ایران، نرخ دلار در صرافی‌ها افزایشی در حدود ۲۶۰ تومان را نسبت به متوسط قیمت دلار در روز گذشته تجربه کرد. هر دلار صرافی‌ها تنها با ۱۰ تومان کمتر از ۱۵ هزار تومان، بر تابلو قیمت خورده است. نرخ خرید دلار در صرافی‌ها نیز ۱۴ هزار و ۷۹۰ تومان اعلام شد. بر اساس این گزارش نرخ فروش یورو در صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۹۰ و نرخ خرید اسکناس یورو ازمردم ۱۶ هزار و ۶۹۰ تومان است.

علت ممانعت صداوسیما از مجری گری بنیامین در تلویزیون

برنامه «ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری که قرار بود در آخرین ساعت قبل از افطار از شبکه سه سیما روی آنتن برود، پخش نشد و برنامه «محرمانه خانوادگی» جایگزین آن شد. روی آنتن رفتن بنیامین بهادری، خواننده پاپ به عنوان مجری برنامه تلویزیونی با مخالفت معاون سیما مواجه شده و مجوز پخش این برنامه در لحظات آخر صادر نشده است. نداشتن تجربه اجرای تلویزیونی و متناسب نبودن نفس حضور یک خواننده و سلبریتی در قامت مجری ویژه برنامه افطار از جمله دلایل مخالفت مرتضی میرباقری معاون سیما با اجرای این برنامه بوده است. / فارس

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*