اخبار علمی

توسط محققان پارک علم و فناوری یزد صورت گرفت

تولید کرم ضد چروک و مرطوب‌کننده از محصولات طبیعی زنبور عسل

زنبور عسل

کرم ضد چروک و مرطوب‌کننده برپایه محصولات طبیعی زنبور عسل توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد تولید و به بازار عرضه شد.

به گزارش ایسنا، این محصولات، برپایه محصولات طبیعی زنبور عسل فرموله و تولید شده‌اند که عسل و ژل رویال موجود در این محصولات کاملاً طبیعی و دارای کیفیت بالا بوده و اثرگذاری محصول را افزایش داده است.

به گفته صادقیان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصولات تولیدی فاقد پارابن بودن است؛ پارابن‌ها از پرکاربردترین دسته مواد نگهدارنده هستند که به دلیل خواص آنتی باکتریال، قیمت ارزان و عملکرد مناسب در برابر آلودگی‌های میکروبی، در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند. این مواد از آنجایی که به همراه محصولات آرایشی-بهداشتی به عمق پوست و مو نفوذ می‌کنند، اثرات مخرب خود را در انتهای لایه‌های زیرین این بافت‌ها بر جای می‌گذارند. از جمله این اثرات، سوزش و التهابات پوستی، درماتیت، سرطان و واکنش‌های حساسیتی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، از ویژگی‌های کرم ضد چروک این شرکت می‌توان به تغذیه کننده سلول‌های پوستی، افزایش استحکام پوست، افزایش تعداد و کیفیت فیبروبلاست‌های درم، رفع افتادگی و افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری پوست صورت، کمک به رفع چروک‌های سطحی و کاهش چروک‌های عمیق پوست، تغذیه و محافظت از پوست به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری موجود در ماده موثره، تحریک سنتز پروتئین‌های ساختاری پوست، کلاژن و الاستین اشاره کرد.

تاثیر یک افزودنی غذایی پرمصرف بر سلامت روده

روده

متخصصان استرالیایی در بررسی‌های اخیر دریافتند که نوعی افزودنی غذایی موسوم به E171 بر میکروبیوم روده اثر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان سلامت در دانشگاه سیدنی به شواهد جدیدی دست پیدا کردند که نشان می‌دهد نانوذرات موجود در بسیاری از مواد غذایی اثرات نامطلوب و قابل توجهی بر سلامت بدن دارند.

در این مطالعه تاثیر افزودنی غذایی E171 (دی اکسید تیتانیوم) که به مقدار زیاد در مواد غذایی و برخی داروها به عنوان عامل سفید کننده استفاده می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت. این افزودنی در بیش از ۹۰۰ محصول غذایی از قبیل آدامس و سس مایونز وجود دارد و روزانه مقدار قابل توجهی از آن وارد بدن می‌شود.

مطالعه انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که مصرف مواد غذایی حاوی افزودنی E171 بر میکروبیوم روده اثر می‌گذارد و می‌تواند در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل بیماری‌های التهابی روده و سرطان روده نقش داشته باشد.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: هدف از انجام این تحقیق این است که استفاده از نانوذرات در استرالیا و دیگر کشورهای جهان بر اساس استانداردها و قوانین جدید باشد. درحالیکه نانوذرات در داروها، مواد غذایی و پوشاک کاربرد دارد تاثیرات احتمالی آن‌ها به ویژه اثرات طولانی مدت آن به درستی مورد مطالعه قرار نگرفته‌ است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، افزایش تعداد مبتلایان به زوال عقل، بیماری‌های خودایمنی، سرطان پیشرفته، اگزما، آسم و اوتیسم می‌تواند با قرار گرفتن در معرض نانوذرات مرتبط باشد.

سیر و گرسنه بودن شما تاثیری بر چربی سوزی هنگام ورزش ندارد

پژوهش ها نشان داده‌اند چه پیش از ورزش غذا بخورید و چه گرسنه باشید، بدن میزان مشابه از چربی را می سوزاند. با این وجود ورزش منظم با معده خالی در نهایت به از دست رفتن توده ماهیچه ای بدن شما منجر خواهد شد.
زمانی که گرسنه هستید، بدن وارد حالت بقا می‌شود و به جای کلیه‌ و کبد (اعضایی که بدن به طور طبیعی در پی کسب پروتئین است) برداشت از پروتئین موجود در ماهیچه ها را آغاز می کنند، در این شرایط بدن توده ماهیچه ای خود را از دست می دهد.
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

باور نادرستی درباره مصرف ادویه‌ها

باور نادرستی که به طب ایرانی نسبت داده شده، مضر بودن مصرف ادویه جات برای کبد است، در صورتی که این موضوع برای همه مزاج‌ها کلیت ندارد. گرم مزاجان باید توجه داشته باشند که از ادویه جات به دلیل مزاج گرم و خشک باید با احتیاط استفاده کنند؛ چون زیاده روی در مصرف آن باعث بروز مشکلاتی نظیرخارش و خشکی پوست بدن، سوزش ادرار، بواسیر و حتی خونریزی در افراد مستعد می‌شود. اما در مقابل مصرف به اندازه و متعادل ادویه‌ها همراه غذا در طبایع سرد و مرطوب عامل فعال شدن کبد و با تعدیل رطوبت‌های اضافی معده به کارکرد منظم دستگاه گوارش کمک کرده و در تخفیف و درمان بیماری‌های ناشی از سردی و رطوبت بسیار موثر است. افزودن ادویه‌ها به انواع غذا‌ها از دیرباز تنها برای طعم دهندگی نبوده و به عنوان مصلح برای کاهش سردی به غذا‌ها اضافه می‌شده است.
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

خواص شگفت‌انگیزی از گردو که نمی‌دانستید

گردو یک ماده غذایی مغذی محسوب شده و منبع خوبی برای ویتامین E، فولات، ملاتونین، اسیدهای چرب امگا-۳، و آنتی اکسیدان هاست که به پشتیبانی از سلامت مغز کمک می کند. پژوهش ها نشان داده است مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، مانند گردو به کاهش آسیب‌پذیری نسبت به استرس اکسیداتیو که با افزایش سن رخ می دهد، کمک کرده و به افزایش طول عمر و بهبود عملکرد شناختی و حرکتی در افراد مسن را منجر می‌شود.
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

پیشنهاد غذایی برای کنترل مشکلات گوارشی

زمانی که معده شما به هم ریخته است، مصرف غذاهای ساده و ملایم مانند برنج سفید، نان تست، یا سیب زمینی پخته ایده‌ای خوب خواهد بود. جدا از عدم افزایش استرس به دستگاه گوارشی که حساس شده است، این مواد غذایی به تسکین اسهال از طریق جذب مایعات و افزایش حجم مدفوع کمک می کنند. البته زمانی که ناراحتی شما برطرف شد باید غلات کامل، مانند برنج قهوه ای و کینوآ را انتخاب کنید زیرا از محتوای فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگر بیشتر نسبت به محصولات پالایش شده مانند برنج سفید برخوردار هستند.
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

گیاهی برای درمان خونمردگی‌های پوستی

این گیاه به خاطر وجود اسید سالی‌سیلیک و روتین، ضد التهاب و ضد درد است.

همچنین روتین موجود در آن باعث مقاومت جدار مویرگ‌ها شده و از پارگی و خون‌مردگی آنها جلوگیری می‌کند.

در پژوهش‌های جدید خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری بنفشه سه‌رنگ تا حدی به اثبات رسیده و اثر ضد میکروبی آن مورد تأیید قرار گرفته است. این گیاه همچنین خاصیت مسهلی دارد.

نام بنفشه سه‌رنگ در دارونامه بعضی کشورها، از جمله آمریکا، وجود دارد و از آن بیشتر در فرآورده‌های پوستی (اگزما) و تنفسی (برونشیت) استفاده می‌شود.
سلامت نیوزبا خواص دارویی بنفشه سه رنگ آشنا شوید

بنفشه سه‌رنگ به دلیل وجود اسید سالی‌سیلیک و روتین، خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد، همچنین روتین موجود در آن باعث مقاومت جدار مویرگ‌ها شده و از پارگی و خون‌مردگی آنها جلوگیری می‌کند.

در پژوهش‌های جدید خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری بنفشه سه‌رنگ تا حدی به اثبات رسیده و اثر ضد میکروبی آن مورد تایید قرار گرفته است، این گیاه همچنین خاصیت مسهلی دارد و از آن بیشتر در فرآورده‌های پوستی (اگزما) و تنفسی (برونشیت) استفاده می‌شود.

خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*