چند خبر از خراسان جنوبی

به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز انجام شد

تجلیل از جانبازان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

برگزاری مراسم تجلیل از جانبازان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

مراسم تجلیل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم علی مرصعی از مداحان اهل بیت(ع) و بازنشسته جانباز اداره کل به مدیحه سرایی در خصوص حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت.
در پایان نیز از محمدحسین خسروی، علی مرصعی و علی جمعه اصغرزاده جانبازان هشت سال دفاع مقدس اداره کل ورزش و جوانان تجلیل شد.
رقابت «نجمه خدمتی» در مسابقات آزاد تیراندازی کشور

در نخستین مرحله مسابقات آزاد تیراندازی قهرمانی سال ۹۸ کشور «نجمه خدمتی» سیبل رقابت‌ها را نشانه می‌رود.

رقابت «نجمه خدمتی» در مسابقات آزاد تیراندازی کشور

«نجمه خدمتی» به همراه ۱۳۱ بانوی برتر تیرانداز ایرانی از ۲۲ تا ۲۳ فروردین‌ماه جاری در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی تهران سیبل مسابقات را نشانه‌گیری می‌کند.

گفتنی است، خدمتی در مرحله نهایی رقابت‌های آزاد قهرمانی تیراندازی با تفنگ بادی سال ۹۷ بانوان کشور با گردن‌آویز طلا بر سکوی نخست این ماراتن ملی ایستاد و از سوی کمیته فنی فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ بانوی تیرانداز خوش‌نام خراسان‌جنوبی از ششم فروردین‌ماه امسال در اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات بین‌المللی پیش‌رو زیر نظر کادر فنی فدراسیون مشغول فراگیری جدیدترین تاکتیک‌ها و تکنیک‌های این رشته ورزشی است.

جشنواره یکروز با نشاط ویژه کودکان ونونهالان بشرویه ای برگزار شد.

کودکان ونونهالان بشرویه ای با شرکت در جشنواره بازیهای همگانی کودکانه محله ی شاد  یک روز با نشاط ومفرح را تجربه نمودند.

به همت کمیته بازیها وورزش کودکان هیات ورزشهای همگانی شهرستان بشرویه جشنواره یکروز بانشاط ومفرح ویژه کودکان ونونهالان محله شاد برگزارشد.

دراین جشنواره کودکان ونونهالان ضمن برگزاری جشن وسرور اعیادشعبانیه درمسابقات و جشنواره ورزشهای همگانی شامل(لی لی ،طنابکشی،پرتاب حلقه،چیدن پازل،وتفنگ بازی ورزشهای کودکانه دزدوپلیس ،شمشیربازی،عروسک بازی،فریزبی ،خروس جنگی ،کوهپیمایی واجرای سرود دسته جمعی و….)شرکت نمودند.
این جشنواره فرهنگی ورزشی در منطقه گردشگری و ییلاقی هوگند به همت کمیته بازیها وورزش کودکان و همکاری مهدکودک وپیش دبستانی باران برگزار گردید.
درپایان به تمامی کودکان نونهالان وهمچنین مربیان مهدازطرف هیات ورزشهای همگانی جوایزی تقدیم شد.

 همایش طبیعت گردی کودکان ونونهالان بشرویه برگزار شد

برگزاری همایش بزرگ طبیعت گردی کودکان ونونهالان در منطقه ییلاقی  روستای هوگند

به همت کمیته بازیها وورزش کودکان هیات ورزشهای همگانی شهرستان بشرویه همایش بزرگ طبیعت گردی کودکان نونهالان برگزارشد.

دراین همایش ابتداکودکان و نونهالان جهت زیارت درمحل امام زاده محمدابن اصغر(ع) گردهم آمدندوضمن زیارت در مراسم جشن ومولودی خوانی میلاد باسعادت امام حسین(ع) وروز پاسدارشرکت نمودند.
شرکت کندگان در روستای ییلاقی وگردشگری هوگند به گشت وگذارپرداخته واز طبیعت خداوند استفاده نمودند
گالری

“نوازش قلم ” در نگارخانه رضوان برگزار می شود

"نوازش قلم " در نگارخانه رضوان برگزار می شود

نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد مهدی اسماعیلی مود در نگارخانه رضوان برگزار می شود .به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ همزمان با اعیاد شعبانیه ، آیین گشایش نمایشگاه ” نوازش قلم ” ، آثار شکسته نستعلیق استاد مهدی اسماعیلی مود مدیر انجمن خوشنویسان استان و رونمایی از کتاب ” کلک خاوران ” شامل مجموعه آثار این استاد و هنرمندان فوق ممتاز استان ،ساعت ١٧ روزشنبه ٢۴ فروردین ماه جاری با حضور پروفسور مهدی بلالی مود و جمعی از اساتید و  هنرمندان خراسان رضوی در نگارخانه رضوان مشهد برگزار می شود.
در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در نگارخانه رضوان دایر خواهد بود  ٨٠ اثر خوشنویسی با مضامین مختلف دینی ، ادبی و عرفانی به نمایش گذاشته می شود.
علاقمندان می توانند جهت بازدید آثار همه روزه تا پنج شنبه ٢٩ فرودین جاری از ساعت ٩ تا ١٣ و ١۶ تا ١٩ به محل نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی ١٧ مراجعه نمایند.

 

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان جنوبی ساماندهی می ‌شود

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان جنوبی ساماندهی می ‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فرهیختگی و وجود شخصیت ‌های برجسته در استان خراسان جنوبی یادآور شد: تلاش داریم برای معرفی مفاخر خراسان جنوبی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان را احیاء و ساماندهی کنیم.ناصر نبی زاده در جلسه هم اندیشی در خصوص شناسایی و انتخاب مفاخر و مشاهیر استان در خصوص اهمیت تشکیل انجمن مفاخر استان بیان داشت:یکی از نقاط قوت این استان هم اندیشی با اعضاء انجمن مفاخر است که منجر به تصویب مجموعه ای از فعالیت ها و همایش می گردد.

وی با بیان اینکه باید انجمن آثار و مفاخر استان به عنوان متولی اصلی برگزاری نکوداشت ها و بزرگداشت ها باشد تصریح کرد:لازم و ضروری است بانک اطلاعاتی از مفاخر و مشاهیر فرهنگی در گذشته و حال با فرمت مشخص تدوین شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه لازم است تقویم و روزشماری جهت برگزاری همایش ها و بزرگداشت ها تهیه شود یادآور شد:یک برنامه استراتژیک برای انجمن از ضروریات است.

 

استاندار خراسان جنوبی وارد شهرستان زیرکوه شد
بازارچه ماهیرود ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه صادرات است
بازارچه ماهیرود ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه صادرات است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان که در دیدار با تجار و فعالان اقتصادی استان سخن می گفت با بیان این مطلب، به ظرفیت های بالای خراسان جنوبی در حوزه های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: بازارچه های مرزی خصوصاً بازارچه مرزی ماهیرود ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صادرات است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، محمدرضا بهرامی ، به وجود منطقه ویژه اقتصادی در نقطه صفر مرزی اشاره کرد و ادامه داد: این امر نیز موجب تسریع صادرات و واردات و کمک به رونق اقتصاد در مرز خواهد بود که ظرفیت بسیار خوبی است.
وی ضمن تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در نقطه صفر مرزی، گفت: در خصوص مستحدثات و ساختمان های اداری که در نقطه صفر مرزی ایجاد می گردد باید پیش بینی های لازم صورت گیرد تا در زمان وقوع بحران بتوان اقدامات لازم را صورت داد تا با خسارات جدی مواجه نشویم.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان در داخل افغانستان، گفت: این مهم به عنوان یک موضوع اساسی و زیرساختی در حوزه معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی بسیار مهم است و مورد حمایت نیز قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه موضوع انتقال ارز حاصل از صادرات به داخل را مورد پیگیری قرار خواهیم داد ، افزود: بحث جذب دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه های استان خصوصاً دانشگاه آزاد از دیگر مواردی است که می بایست به عنوان یک استراتژی و برنامه بلند مدت مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا بازارچه مرزی یزدان نیز بازگشایی گردد، گفت: فعالان اقتصادی و تجار و نیز مسئولین و متولیان امر پیشنهادات خود را در راستای بازگشایی بازارچه های مرزی و نیز اینکه چگونه می توان مشکلات موجود را مرتفع ساخت به صورت کتبی ارائه نمایند تا در یک فرایند زمانی مشخص مورد پیگیری قرار گیرد.

این گزارش حاکیست؛ در این جلسه هر یک از فعالان اقتصادی و تجار استان به ارائه نقطه نظرات ، مشکلات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف کاری پرداختند.
تعداد بازدید: ۹

محور بیرجند – قاین دوباره قربانی گرفت

براثر برخورد یک دستگاه کامیون کشنده با خودروی وانت پیکان در محور قاین_ بیرجند یک نفر کشته و یک نفر مصدوم شد.

جانشین رئیس پلیس راه استان گفت:  ساعت ۶ صبح در کیلومتر ۲۴ محوریک کشته در محور قاین _ بیرجند قاین_ بیرجند براثر برخورد یک دستگاه کامیون کشنده با خودروی وانت پیکان ، سرنشین ۳۱ ساله وانت پیکان فوت و راننده آن مصدوم شد.

سرهنگ توفیقی نیا افزود: علت حادث انحراف به چپ خودروی وانت پیکان اعلام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 استاندار خراسان جنوبی وارد شهرستان زیرکوه شد

 

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز وارد شهرستان زیرکوه شد و مورد استقبال گرم فرماندار و سایر مسئولین این شهرستان قرار گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، محمد صادق معتمدیان ، در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدای شهر زهان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
این گزارش حاکیست؛ حضور در جمع مردم شهر زهان و بررسی مسائل و مشکلات این شهر، بررسی مشکلات آب شرب روستای زردان، بررسی وضعیت گازرسانی به روستای فندخت ، دیدار با مردم شهر آبیز، بازدید از ناحیه صنعتی حاجی آباد، بازدید از مرکز بهداشتی – درمانی شاهرخت، بازدید از ایستگاه پمپاژ و منطقه گردشگری تجنود، بازدید از میز خدمت در مسجد جامع حاجی آباد، دیدار با خانواده معزز شهدا ، دیدار با منتخبین ، معتمدین و شوراهای شهرستان و نیز شرکت در جلسه جمع بندی سفر از جمله برنامه های سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه خواهد بود.

مردم ، بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم ، بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایرانند.

 معتمدیان که امروز به شهرستان زیرکوه سفر کرده است در جمع مردم مردم، بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایرانزهان درمسجد جامع این شهر افزود: نظام ما مبتنی بر حضور مردم است و هرجا به مشکل برخوردیم مردم در صحنه حضور یافتند و مشکلات کنونی هم به خواست خداوند با حضور مردم حل می شود.
وی افزود: همه ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ شأنی بالاتر از خدمتگزاری به مردم نداریم و بهترین لحظات ما لحظاتی است که مشکلی از مشکلات مردم حل شود .
استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط کشور حساس است و دولت و همه سطوح مدیریتی به مشکلات واقف هستند و اگر قرار است تحولی اتفاق بیفتد باید موجب پیشرفت و آبادانی شود.
معتمدیان افزود: شکاف بین مناطق برخوردار و کم برخوردار باید کم شود بنابراین تلاش داریم عدالت اجتماعی در خصوص توزیع امکانات و حل مشکلات رعایت شود.
وی هدف از سفرهای شهرستانی خود را بررسی بدون واسطه مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: با یک تیم کارشناسی، مشکلات موجود مورد بررسی قرار می گیرد و برای رفع آن برنامه ریزی خواهد شد.
استاندار با بیان اینکه تسهیلات کم بهره برای تعاونی ها در دستور کار قرار دارد و لازمه ارائه آن به مردم ، ارائه طرح و برنامه است گفت: به مردم توصیه می کنم دنبال انجام کار مشارکتی باشند .
معتمدیان گفت: ۹۷  درصد تولید زرشک کشور مربوط به خراسان جنوبی است اما درصد ناچیزی از عواید این محصول به جیب مردم می رود و چند برابر درآمد به جیب واسطه ها و دلال ها می رود که این جای کار و جای سؤال دارد.
وی افزود: کاشت زرشک باید توسعه پیدا کند و ما تلاش خواهیم کرد فرآوری محصولات استراتژیک در استان انجام و گمرکات تخصصی این محصولات در خود استان راه اندازی شود.
استاندار گفت: همه ۳۰ شهر خراسان جنوبی و ۶۰ درصد روستاهای استان به نعمت گاز دسترسی پیدا کرده اند و تلاش داریم تا پایان دولت، صد درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند شوند.

توسعه کشت محصولات راهبردی اولویت دولت در زیرکوه

استاندار گفت: توسعه سطح زیر کشت محصولات راهبردی زرشک و زعفران و ایجاد ارزش افزوده اولویت ما در زیرکوه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در جمع مردم آبیز در مسجد امیرالمومنین (ع)توسعه کشت محصولات راهبردی  اولویت ما در زیرکوهگفت:در این حوزه مردم می توانند با جمع کردن سرمایه های خرد، تعاونی هایی را تشکیل دهند تا ارزش افزوده محصولات زرشک و زعفران از استان خارج نشود.
وی با اشاره به تازه تاسیس بودن شهر آبیز و نیازهای این شهر به امکانات شهری و تفریحی افزود: تلاش می کنیم تا تغییرات زیرساختی را برای شهر آبیز فراهم کنیم و این مستلزم صبوری مردم است تا مرحله به مرحله انجام شود.
استاندار اشاره ای هم به اقدام امریکا در تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران کرد و گفت: اگر حضور سپاه در منطقه نبود، بزرگترین فتنه قرن یعنی داعش و گروههای تکفیری از بین نمی رفت و امروز باید در داخل کشور با آنان مقابله می کردیم.
آقای معتمدیان افزود: در برابر اقدام امریکا، مردم و مسئولان در اقدامی خودجوش نشان دادند که ایران اسلامی ۸۰ میلیون پاسدار دارد.
در این دیدار مردم آبیز مشکلاتی و درخواست هایی از جمله تعریض راه حاجی آباد- آبیز، ایجاد بلوار حدفاصل شهرک قدیم و جدید آبیز، نبود آمبولانس ، کمبود آب شرب و ممنوعیت برداشت خاک برای کشاورزی را مطرح کردند که استاندار قول پیگیری آن را در جلسه امشب میز خدمت در فرمانداری حاجی آباد، به مردم داد.
بازدید از شهرک صنعتی حاجی آباد، مرکز بهداشتی شاهرخت، منطقه گردشگری تجنود و حضور در شورای تامین و میز خدمت از دیگر برنامه های استاندار در شهرستان زیرکوه است.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

احیای بازارچه های مرزی کمک به حل مشکلات مردم است

بیرجند -ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: مرز استان یک فرصت است و احیای بازارچه های مرزی به حل عمده مشکلات مردم مناطق مرزی کمک می کند.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جمع مردم روستای «فندوخت» از توابع شهرستان زیرکوه اظهار داشت: سفرهای شهرستانی فرصت خوبی است تا ضمن مشاهده مشکلات از نزدیک مطالبات نیز به صورت کارشناسی شده بررسی شود.‌
وی افزود: برنامه ریزی و پیگیری مشکلات بر اساس منابع استان و اولویت ها انجام می شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ریزش باران های خوبی در کشور و استان داشتیم که شهرستان زیرکوه نیز از این باران ها بهره برده است.
وی رفع مشکلات مردم روستاهای مرزی را یک وظیفه سنگین بر دوش مسئولان عنوان کرد و گفت: تمام تلاش بر این است که نیازها و مشکلات را احصا و برای رفع آن گام های بلندی برداریم.
معتمدیان با اشاره به وجود جمعیت ناهمگون از لحاظ قومی و مذهبی در کشور افزود: سیاست های کلان کشور در خصوص قومیت ها و مذاهب مختلف تکثرگرایی است.
وی یادآور شد: بر همین اساس قوانین اسلام مبنای اقدامات حاکمیت بوده که مورد قبول استکبار جهانی نیست به همین دلیل هر روز یک توطئه علیه کشور انجام می دهند.
استاندار خراسان جنوبی اعمال فشار و تحریم را جزو همین توطیه ها عنوان کرد و افزود: نمونه این فشارها در سیل اخیر مشاهده شد که در سخت ترین شرایط، آمریکا با مسدود کردن حساب های هلال احمر از ورود کمک مسلمانان خارج کشور ممانعت کرد.
وی خدمات نظام در ۴۰ سال گذشته برای مناطق روستایی و محروم را یادآور شد و گفت: مقایسه وضعیت فعلی با قبل از انقلاب نشان می دهد که رژیم منحوس پهلوی به این مناطق چه نگاهی داشته است.
معتمدیان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های همچون جاده، ساخت و ساز آب و برق گوشه ای از خدمات نظام در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب است.
وی با بیان اینکه البته شهرستان زیرکوه عقب افتادگی بیشتری دارد گفت: بی آبی یکی از مشکلاتی است که بیشتر مناطق با آن دست به گریبان هستند و بخشی از آن ناشی از ۲۰ سال خشکسالی بوده است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییر نوع مطالبات مردم افزود: اکنون اینترنت پرسرعت یک مطالبه مردمی در روستاهاست که نشان می دهند نیازهای نسبت به گذشته مدرن تر شده است.
وی در خصوص مشکل گازرسانی به روستاهای فاقد گاز شهرستان زیرکوه نیز بیان کرد: بر اساس آمار ۳۰ درصد جمعیت روستاها از نعمت گاز بهره مند هستند و تلاش ها بر این است که تا پایان ۱۴۰۰ همه روستای خراسان جنوبی از نعمت گاز بهره مند شوند.
معتمدیان بر همکاری بیشتر برای رفع مشکلات تاکید کرد و یادآور شد: در پایان این سفر مشکلات جمع بندی و مصوبات ابلاغ خواهد شد.
وی امنیت را از بزرگترین نعمت های موجود در کشور برشمرد و گفت: بسیاری از کشورها علیرغم اینکه ادعای ابرقدرتی دارند اما در تامین امنیت خود درمانده هستند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت نیز توسط خود مردم تامین می شود افزود: مردم این مناطق سالها در کنار هم زندگی برادرانه داشته اند که حفظ وحدت و انسجام موجود مورد درخواست سیاست کلان است که امیدواریم استمرار داشته باشد.
به گزارش ایرنا در این دیدار مردمی گازرسانی به روستا، احداث سالن ورزشی، سرمایه گذاری در قنوات، احداث بندهای خاکی، راه اندازی اورژانس جاده ای، تعیین حریم جاده ورودی روستا و تامین آب شرب از مهمترین مطالبات مردمی بود که مطرح شد.‌

 

 

 

 

۱۵۰ دانشجوی افغان در دانشگاه آزاد بیرجند پذیرش شدند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: ۱۵۰ دانشجوی کشور افغانستان در ۲۵ رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند پذیرش و جذب شده اند.

به گزارش ایرنا سید غلامرضا موسوی سه شنبه شب در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با سفیر ایران در افغانستان افزود: به دلیل اینکه کارهای اداری این دانشجویان از طریق وزارتخانه های علوم و امور خارجه انجام می شد، اقدامات اداری پذیرش آنان طولانی تر شد.
وی گفت: اقدامات مختلف برای پذیرش دانشجویان افغانستان به اتمام رسیده و طی ۲ هفته آینده، آموزش این دانشجویان آغاز خواهد شد و امکانات و پتانسیل های آموزشی را به صورت ویژه برای آموزش آنان آماده کرده ایم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: امیدواریم با پیگیری استانداری خراسان جنوبی و سایر مسئولان متولی کشوری برای سال های آتی با جدیت زمینه برای جذب بیشتر دانشجویان افغان در دانشگاه آزاد بیرجند فراهم شود.
وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های خوب آب و خاک در افغانستان، کشت فراسرزمینی ظرفیت خوبی است که می توان در کشور افغانستان دنبال کرد، به طور مثال با کشت فراسرزمینی چغندر قند در افغانستان و خرید تضمینی آن می توان از ظرفیت کارخانه قند قهستان در شهر اسدیه برای فرآوری این محصول استفاده کرد.
موسوی گفت: در زمینه گیاهان دارویی نیز کشور افغانستان ظرفیت خوبی دارد که می توان برای فرآوری این محصولات در استان خراسان جنوبی برنامه ریزی هایی داشته باشیم.

 

 

 

 

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۹۷

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه زمستان ۱۳۹۷ تا ۳۱ فروردین امسال تمدید شد.

 

تمام مشمولان این قانون برای جلوگیری از تضییع حقوق حقه دولت و تعلق نگرفتن جرایم غیرقابل بخشش، در موعد قانونی مقرر نسبت به ارائه اظهارنامه خود اقدام کنند.

مودیان مالیات بر ارزش افزوده می‌توانند از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR اطلاعات تکمیلی در این ارتباط را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

سال گذشته از محل عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان بیش از ۷۹۳ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز کرده است که از این مبلغ بیش از ۵۵۸ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان برای توسعه خدمات شهری و روستایی و همچنین بهبهود فضای کسب و کار واریز شده است.

 

 

 

 

 

 

فتح آباد فردوس با بارش ۲۳ میلیمتری باران در شبانه روز بیشترین مقدار بارندگی اخیر را به خود اختصاص داده است.

در این مدت کریمو ۱۸ میلیمتر، انارستانک ۱۶ میلیمتر، کره قاین و سرند فردوسانارستانک فردوس رکورددار بارش‌های خراسان جنوبی ۱۴ میلیمتر، کریمو، مهوید، فردوس ۱۳ میلیمتر، قاین ۱۲، ایسک ۱۰.۵، نوغاب و حاجی آباد ۹، باغستان ۸، دیهوک و بغداده ۷، سرایان، خضری دشت بیاض، طاهرآباد فردوس و خرو طبس ۶، ارسک، محمد آباد پسکوه ۵، آبیز، حاجی آباد زیرکوه، سرند دیهوک ۴، پیکوه، رقه، سه قلعه، کلاته سورگ و بشرویه ۳ میلیمتر، آرین شهر، ماهمیران، خنگ، طبس، خلف و درخش ۲، بیرجند، چیروک و معصوم آباد یک میلیمتر باران باریده است.

 

 

 

 

 

عیادت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از دو جانباز ۷۰ درصد

ابلاغ سلام ویژه رهبر معظم انقلاب به جانبازان خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، از آقایان یعقوب پور و سعیدی دو جانباز ۷۰ درصد هشت سال دفاع مقدس در استان عیادت کرد.

آیت الله عبادی در این دیدارها ضمن تبریک ویژه میلاد حضرت ابوالفضل عیادت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از دو جانباز 70 درصدالعباس (ع)، خطاب به جانبازان گفت: جانبازان، سند هویت و حقانیت روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانند که در هشت سال دفاع مقدس برای اهداف والای این نظام جانانه دفاع کردند و جنگیدند.
وی همچنین در این دیدارها به خاطرات و صحبتهای دو جانباز استان گوش و ازآنها دلجویی کرد.
جانباز حسن یعقوب پور متولد سال ۱۳۱۴ است که در عملیات کربلای ۵ منطقه  شلمچه ۸۴ در اثر اصابت ترکش از ناحیه قفسه سینه، دست، چشم و پا و شکم مجروح شد و به درجه جانبازی نایل گشت.
جانباز دیگر حسن سعیدی نیز حین اعزام به مناطق عملیاتی در اثر سانحه رانندگی
از ناحیه چشم، گلو، فک، جمجمه و سر و اعصاب دچار مجروحیت شد.

 ۳۵ بانوی آیسکی برای سیل زدگان نان پختند

بانوان شهر آیسک در اقدامی خودجوش برای کمک به سیل زدگان کشور پخت نان را آغاز کردند.

۳۵ نفر از بانوان شهر آیسک از صبح امروز پخت نان برای سیل ‌زدگان کشور را در هیئت ابوالفضلی این شهر آغاز کردند.

پخت و توزیع روزانه ۳ هزار قرص نان در ایام اربعین حسینی در کاظمین از دیگر فعالیتهای خیرخواهانه این بانوان آیسکی است.

 

 

 

 

 

 

معلم فردوسی گردنبند ۱۲۵ میلیون ریالی خود را به سیل زدگان اهدا کرد

یک بانوی فرهنگی از شهرستان فردوس گردنبند طلای خود را برای کمک به هموطنان سیل زده اهدا کرد.

  رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس گفت: یک بانوی فرهنگی فردوسی گردنبند خود به ارزش ۱۲۵ میلیون ریال را برای کمک به هموطنان سیل‌زده اهدا کرد.
لاژوردی با اشاره به اینکه این بانو تأکید بر اعلام نشدن نام خود داشت، افزود: از تمام همشهریان عزیز می خواهم تا با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در این امر خداپسندانه و انسان دوستانه با جمعیت هلال احمر همراهی کنند.

به صفر رسیدن تصادفات جرحی و فوتی نوروز در بشرویه

فرمانده انتظامی بشرویه گفت: نوروز امسال تصادفات جرحی و فوتی در محورهای برون شهری این شهرستان به صفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرهنگ فاضل مریمی در نشست خبری افزود: در این مدت همچنین به صفر رسیدن تصادفات جرحی و فوتی در بشرویهدر معابر درون شهری نیز با وجود افزایش تردها، تصادفات جرحی ۳۳ درصد و تعداد مجروحان هم۵۰ درصد در مقایسه با سال ۹۶ کاهش داشت.
وی بیشترین تردد خودروها را در نوروز امسال، در محور فردوس به بشرویه اعلام کرد.
فرمانده انتظامی بشرویه افزود: کاهش تلفات و تصادفات یکی از دلایل افزایش حضور مسافران و رونق گردشگری است.
وی  همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در سال ۹۷،  از برخورد جدی با موتورسواران فاقد گواهینامه و فاقد پلاک یا پلاک مخدوش و موتور سوارانی که برای دیگران ایجاد مزاحمت کنند، خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

آغاز ساخت مرکز جامع اهدای خون خراسان جنوبی

عملیات ساختمانی مرکز جامع اهدای خون خراسان جنوبی در محل ساختمان فعلی آن در بیرجند آغاز شد.

  مدیرکل انتقال خون استان گفت: در حال حاضر خونگیری درآغاز احداث مرکز جامع اهدای خون خراسان جنوبی مرکز خونگیری قائم بیرجند با زیربنای ۱۵۰ مترمربع انجام می شود که با احداث مرکز جامع اهدای خون،  هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا به آن افزوده خواهد شد و تعداد تختها از ۱۱ تخت خونگیری به ۳۱ تخت  افزایش می یابد.

آقای عاملی با بیان اینکه برای ساخت این مرکز دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد، افزود: هم اکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان انتقال خون کشور برای توسعه این مرکز اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مرکز جامع اهدای خون شامل ۴۰۰ متر مربع پارکینگ، ۲۵۰ متر مربع زیربنای ساختمان خونگیری  و ۶۵۰ متر مربع بخش فنی مرکز است، گفت:  قرارداد احداث این مرکز با پیمانکار یکساله است و در صورت تأمین اعتبار، ساخت این مرکز فروردین سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل انتقال خون استان  افزود:  درصورت تکمیل ساختمان، تجهیز آن با کمک سازمان انتقال خون کشور و اعتبارات استانی صورت می گیرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*