مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد: افزایش ۳۱ درصدی حوادث در مدت اجرای طرح نوروزی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۹۶ تا ۱۶ فروردین سال جاری ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات، یک پایگاه هوایی، پوشش امدادی حوادث ایام نوروز را بر عهده داشتند. شهریاری با بیان اینکه تعداد حوادث نسبت به مدت مشابه در دوره قبل ۳۱درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد ۱۸۸ مورد حادثه به هلال احمر استان گزارش شده که از این تعداد ۹۵مورد آن حادثه جاده‌ای، ۱۴ مورد حادثه شهری، ۲۰ مورد مراجعه حضوری، ۷ مورد حادثه کوهستان، ۷ مورد حادثه طوفان، ۴۳ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد زلزله و یک مورد دریایی – ساحلی بوده است. وی با اشاره به طوفان آخرین روز های سال گذشته که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر شهرستان های فردوس، بشرویه و طبس را درنوردید، گفت: در این حادثه به ۲۵۳۶ نفر خدمات ارائه شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اعلام اینکه مجموع حادثه دیدگان ۳۶۹۲ نفر بوده است، گفت: به ۶۹۱ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی، ۳۶۰ نفر در حوادث جاده، ۷۰ نفر با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادونجات، ۲۷ نفر در حوادث شهری، ۷ نفر در حوادث کوهستان و یک نفر غرق شدگی خدمات‌رسانی شد. شهریاری با اشاره به اینکه تمرکز این طرح بر حوادث جاده ای است، افزود: تعداد حادثه دیدگان حوادث جاده ای نیز نسبت به مدت مشابه ۱۸درصد افزایش داشته که در این حوادث ۱۵ مورد عملیات رهاسازی انجام شد. وی با بیان اینکه ۲۲۹۳ نفر طی این مدت اسکان اضطراری یافتند، گفت: بیشتر این افراد مربوط به حادثه طوفان با ۲۱۲۰ نفر، در مرتبه بعدی سیل و آبگرفتگی با ۱۲۴ نفر و بقیه افراد با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادونجات بین شهری از خدمت اسکان اضطراری بهره مند شدند.
وی از اعزام ۲۶۱ تیم به محل حوادث خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۶۹۶ نیروی امدادی به حادثه دیدگان امداد رسانی کردند که با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در دوره قبل همراه بوده است. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ۲۸ اسفند سال گذشته در ورودی شهرهای استان با هدف کاهش سوانح جاده‌ای برپا شد، اظهار کرد: بیش از ۱۸۴ هزار مسافر به این پست ها مراجعه کردند. شهریاری با اشاره به اینکه ۱۱۹۲ نفر روز جوانان هلال احمر در این طرح مشارکت داشتند، گفت: در شهرهای بیرجند، طبس و قاین ۶ تیم سیار سحاب(سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه) به ۲۷۳۵ نفر خدمات اولیه امدادی ارائه کردند. وی به جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان سیل در ۲۳ پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: همراه با سنجش فشار خون و خدمات اولیه امدادی در ایستگاه های سلامت به ۲۵ هزار و ۹۳۴ نفر آموزش در راستای مقابله با اعتیاد و ایدز در قالب طرح پیمان به مسافرین ارائه شد.
وی با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۷۴۱ نفر با حضور در ۱۶ایستگاه دوستدار ضمن مشارکت در برنامه های متنوع شامل مسابقه نقاشی صلح و دوستی و طرح های ابتکاری خلاقانه از خدمات فضای شاد این ایستگاه ها بهره مند شده اند، گفت: ۱۱ خیمه نماز در پست های ایمنی و سلامت برپا شد که ۳۶۲۵ نفر از این خیمه ها استفاده کردند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در این راستا کمپین «بهرفت» با شعار بهبود رفتارهای ترافیکی اجرایی شده که ۹۶ هزار و ۱۲۳ نفر از مسافران در خراسان جنوبی به این کمپین ملحق شدند. شهریاری به توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ جعبه کمک های اولیه با مشارکت بانک آینده اشاره کرد و افزود: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافرین تا کنون ۱۴۶ هزار و ۴۹۵ بسته فرهنگی شامل نقشه، بروشور و سایر محصولات آموزش و انگیزشی در بین مسافران نوروزی توزیع شد. وی خاطر نشان کرد: در روز طبیعت اعضای جوانان هلال احمر در ورودی شهرهای استان و اماکن گردشگری با هدف فرهنگ سازی و احترام به طبیعت و مشارکت محیط زیست به توزیع کیسه زباله در بین گردشگران نوروزی پرداختند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*