مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند خبرداد : افزایش ۳۷ درصدی نرخ کرایه اتوبوس های درون شهری

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از افزایش ۳۷ درصدی نرخ کرایه اتوبوس های درون شهری و حومه بیرجند از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر بیرجند خبر داد . دکتر غلام پور در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد افزایش ۳۷ درصدی کرایه و اینکه چرا نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل شهری باید به یکباره حدود ۱۷۰ تومان افزایش پیدا کند، گفت: طی یکسال گذشته قیمت لاستیک بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و یک لاستیک دو میلیون تومانی به ۵/۵ میلیون تومان رسیده و علاوه بر این لوازم یدکی اتوبوس ها هم تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است . وی به افزایش ۵/۳۶ درصدی دستمزد رانندگان و افزایش قابل توجه تعویض روغن در این بازه زمانی اشاره کرد و افزود : افزایش ۳۷ درصدی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در مقایسه با این افزایش قیمت ها زیاد نمی باشد چرا که باز هم جبران کمبودها را نمی کند. وی با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی به حمایت جدی شهرداری و دولت نیاز دارد ، ادامه داد : اگر این حمایت ها صورت نگیرد عملا با بحران مواجه خواهیم شد .
مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به ارائه پیشنهاد افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهریور ماه سال گذشته به شورای شهر بیرجند گفت : تا تصویب این پیشنهاد ۵ ماه زمان صرف شد و بر اساس دفترچه اخذبهای خدمات شهرداری اجرای آن از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
رونمایی از ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان اتوبوسرانی
در هفته شهرو شهروند
غلام پور در مورد تزریق ناوگان جدید به سازمان اتوبوسرانی هم بیان کرد : از ۱۸ دستگاه اتوبوسی که قرار بود وارد بیرجند شود تاکنون ۷ دستگاه در اختیار ما قرار گرفته و بنا بر قول جدید معاون بازاریابی شرکت ایران خودرو دیزل مشکل شماره گذاری ۱۱ دستگاه دیگر هم مرتفع شده که امید می رود ظرف دو هفته آینده همزمان با هفته شهر و شهروند با ورود این ناوگان به استان شاهد رونمایی رسمی از آنها باشیم .
خروج ۱۱ دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی
وی هم چنین از خروج ۱۱ دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند خبر داد و افزود: این اتوبوس های مدل ۳۳۵ بالای ۱۵ سال عمر داشته اند که تاکنون ۷ دستگاه از ناوگان خارج و مابقی نیز تا پایان سال از رده خارج خواهند شد که این اقدام با تزریق ناوگان جدید، میانگین عمر ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش خواهد داد که خود افزایش رضایت مندی شهروندان را در پی خواهد داشت. غلام پور کرایه اتوبوس های درون شهری را با کارت ۶۰۰ تومان ، حومه با کارت ۷۰۰ تومان و پرداخت نقدی هر کدام را بدون استفاده از کارت ۱۰۰۰ تومان اعلام کرد و از شهروندان خواست برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از کارت های اتوبوس استفاده کنند .
عدم حمایت بخش دولت از ناوگان حمل و نقل عمومی
طی ۳ سال گذشته
وی هم چنین از عدم حمایت دولت از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری انتقاد کرد و گفت : درطی سالهای ۹۵ و ۹۶ هیچ گونه یارانه دولتی به ناوگان اختصاص پیدا نکرد که در سال ۹۷ این رقم ۵ تا ۱۰ درصد محقق شد و نتوانست افزایش هزینه های ما را جبران کند .
افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد نرخ کرایه تاکسی
وی هم چنین از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر بیرجند خبرداد و افزود : از دو سال پیش اصلاح نرخ کرایه تاکسی ها در دستور کار قرار گرفته است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*