سرمقاله: روزهای سهمگین‌تر در راه است…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / این روزها، هشدار است و سیلاب و تخلیه و تخریب… روزهای سختی است که کل نظام و مردم را در خود پیچیده …و باز این مردم بودند که قبل از مدیرانشان پای کار آمدند، باز این مردم هستند که خویش رااثبات کردند شاید برای هزار مین بار!!
سیلاب با حرف اول حروف الفبا آغاز شد یعنی آق قلا، اما در همان نقطه نابود نشد، آنقدر گسترد تا به گلستان و فارس و لرستان و اینک به خوزستان رسید، این دایره دارد بزرگ و بزرگتر می‌شود و دایره امکانات و ماشین آلات و تجهیزات و اقلام بهداشتی و غذایی تنگ و تنگتر، چرا؟!!
مگر سازمان ها و نهادهایی که مدیران بحران در آن جا خوش کرده‌اند طی این سالها بودجه مصوب برای چنین روزهایی را تدارک ندیده بودند؟ مگر متخصصین هواشناسی و زمین شناسی نقاط بحران خیز را بارها و بارها اعلام نکردند؟!! مگر نمی‌بایست در نقاط بحران خیزی که کاملاً مشخص گردیده چه به لحاظ زلزله یا سیل یا ریزگرد و برف و یخبندان نباید سوله‌های بحران و انبارهای دپو شده پیشرفته‌ترین ماشین آلات راهسازی و ابنیه و…وجود داشته باشد؟!!
مگر نباید مردم در موارد بحران های یاد شده دائم آموزش ببینند و آمادگی لازم برای مواجهه با آن ها را داشته باشند؟ مگر یکی از وظایف رسانه ملی به جز تخریب دولت و نا امیدی مردم، آموزش عوام الناس با واقعیات کشورشان نیست؟!! نیاید روزی که مردم را شقه شقه کنیم برای برداشت های ناصواب و کثیف سیاسی، تا چندصباحی باز گروه دیگری بیایند و باز نقطه سرخط و همان بازی های کودکانه دولت های حاکم و به هم ریختن تمامی برنامه‌ها و شروع طرح‌های جدیدی که نه مبنایی دارد و نه زیربنا و بستر علمی و تخصصی، و باز مردمی که دیگر نه توان پرداخت هزینه دارند و نه انگیزه دیدن فیلم و تئاترهای دوستان سیاستمدار سیاسی باز را …!!!
تولید ملی و اقتصاد مقاومتی دستمایه تبلیغاتی است که هیچکدام شان نه این که به مقصد نرسید که از دایره تصمیم نیز خارج شده است، این دو کلیدواژه دنیای پیچیده‌ای برای تحقق دارد که نیاز به بازنگری و خانه تکانی اساسی در دایره نخبگان واقعی و اقتصاد دانان غیر دولتی و مواجب بگیر دارد …!! روزهای سخت‌تر و پرفشارتری در راه است که با این مدیران فرتوت که در سال های گذشته گیر کرده‌اند و افکاری فریز شده دارند نمی‌توان از پس آن برآمد، تا مردم را به باور و اعتماد فروریخته باز نگردانیم شاید درآینده نه چندان دور شاهد صحنه‌هایی بس تأسف بارتر از مردم پلدختر و…. باشیم، همانگونه که به هشدار سیل باید دقت داشت، مدیران فرتوت نیز باید به هشدار سیل مردمی باور داشته باشند…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*