اخبار علمی

ترکیبات فلفل تند از متاستاز سرطان ریه جلوگیری می‌کند

تهران – ایرنا – مطالعات اخیر نشان می‌دهد ترکیبات موجود در فلفل تند از گسترش و متاستاز سرطان ریه جلوگیری می‌کند. متاستاز سرطان ریه مهمترین عامل مرگ بر اثر این بیماریست.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، فلفل تند دارای ترکیبی به نام کپسایسین (capsaicin) است. این ماده علت طعم تند فلفل است و در فلفل‌های تند سبز و قرمز یافت می‌شود. مطالعات اخیر محققان دانشگاه مارشال در آمریکا نشان می‌دهد این ترکیب از گسترش و متاستاز سرطان ریه جلوگیری می‌کند. سلول‌های سرطان ریه و سرطان‌های دیگر معمولا از طریق گردش خون یا سیستم لنف به نقاط دیگر بدن سرایت کرده و در این صورت درمان را با مشکل مواجه می‌کنند. بر اساس این مطالعات ترکیب کپسایسین درمان جدیدی برای مبارزه با متاستاز سرطان ریه است.

رویای جوان‌سازی مغز به واقعیت نزدیک شد

تهران- ایرنا- محققان دانشگاه استنفورد موفق به شناسایی ژنی شدند که با انسداد آن توسط آنتی‌بادی‌های خاص می‌توان مغز مدل‌های حیوانی را جوان‌سازی کرد؛ این راهکار در درمان انواع اختلالات شناختی موثر است.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری نیچر، پژوهشگران در حین تحقیقات دیگری موفق به شناسایی یک تک‌ژن شدند. بررسی ها نشان داد این ژن قادر به رمزگشایی پروتئین مسئول اختلال شناختی مرتبط با سن است. ادامه تحقیقات نشان داد با استفاده از آنتی‌بادی های مسدودکننده در مدل‌های حیوانی می‌توان مغز موش‌های پیر را جوان‌سازی کرد.
شروع این مطالعه از سلول‌هایی به نام میکروگلیا بود که مسئول واکنش ایمنی و حذف مواد زائد به صورت مستمر هستند. این سلول‌ها به طور پیوسته رسوب‌های پروتئینی و بقای سلول‌ها را حذف می‌کنند تا فعالیت طبیعی مغز حفظ شود. قابلیت پاکسازی این سلول‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد و محققان احتمال دادند این امر در اختلال شناختی مرتبط با افزایش سن موثر باشد.

 

 

 

 

 

این کارها را انجام دهید و سلامت‌تان را تضمین کنید

یاد بگیرید که چگونه از سیکل قدرت روزانه، هفتگی و فصلی بدن‌تان جهت ارتقاء سلامت‌تان استفاده کنید، بدون اینکه به درد سر بیفتید.

فشار خون‌تان را صبح‌ها و شب‌ها چک کنید

به طور کلی فشار خون در طول روز نوسان دارد؛ نزدیک به زمان خواب در پایین‌ترین سطح خود است و صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بالاترین میزان را دارد. اگر قرار است فشار خون‌تان را تحت کنترل داشته باشید تا به پزشک‌تان کمک کنید تصمیم بگیرد آیا به دارو نیاز دارید یا نه، پس با یک بار چک کردن فشار خون در روز نمی‌توانید اطلاعات درستی به پزشک‌تان بدهید.

سر شب ورزش کنید

اگر دوست دارید زودتر به تناسب اندام و وضعیت بهتری در سلامتی خود برسید باید بدانید ورزش کردن در ساعات پایانی روز موثرترین راه است. تحقیقات نشان می‌دهد بین ساعات ۴ تا ۸ عصر، در مقایسه با ساعات صبح، قدرت و استقامت به میزان ۵ درصد بالاتر می‌رود و شما می‌توانید سخت‌تر تمرین کنید و ضمنا عضلات‌تان نیز گرم‌ترند که کمک‌تان می‌کند از آسیب پیشگیری کنید.

شام‌تان را دست کم سه ساعت پیش از خواب میل کنید

در بیماری ریفلاکس اسید معده به مری، اسید معده مکررا به سمت مری می‌رود و این می‌تواند علائم آسم را نیز تشدید کند. کارشناسان توصیه می‌کنند حتی اگر سوزش معده ندارید، به نفع سلامتی‌تان است که شام‌تان را دست کم سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب تمام کنید.

این کارها را انجام دهید و سلامت‌تان را تضمین کنید

 

خواص میخک برای لاغری

میخک برای سلامت پوست  فوایدی دارد و می تواند به صورت اسکراب یا ماسک مورد استفاده قرار گیرد، دستورالعمل هایی برای دم کردن چای میخک وجود دارد که به کاهش وزن کمک می کند.

میخک ادویه ای است که در آشپزی کاربرد گسترده ای دارد، این ادویه برای طعم دهی به غذا های آماده بسیار مفید است و آن ها را خوش بو و خوش طعم می کند، شاید تعجب کنید، اما میخک همچنین می تواند برای کاهش وزن نیز به کار رود و استفاده از آن به این منظور در طب سنتی تایید شده است.

سرعت روند متابولیسم، کاهش اشتها، افزایش میزان ترشح اسید معده، متعادل کردن باکتری میکروفلور در روده، کاهش باد معده و اسهال، افزایش تعریق از جمله خواص میخک برای لاغری هستند.

این کارها را انجام دهید و سلامت‌تان را تضمین کنید

تغییرات در دستگاه گوارش با ورزش هوازی

ورزش های هوازی یا قلبی عروقی با فواید اساسی مانند معجزه در بدن عمل می کند؛ معمولا هنگامی که از حجم عضلات صحبت می شود تاثیر ورزش های هوازی نادیده گرفته شده و بیشتر تمرکز روی ورزش های قدرتی و استقامتی است، مردانی که چهار تا پنج روز در هفته به مدت ۴۰ دقیقه ورزش هوازی شدید انجام می دهند شاهد پنج تا ۶ درصد افزایش حجم عضلات پا خواهند بود؛ ورزش های هوازی اگر به درستی انجام شود به رشد عضلات منجر شده و تاثیری مشابه تاثیر ورزش های استقامتی خواهد داشت، ورزش های هوازی به خصوص شنا باعث می شود بدن به صورت بهینه اکسیژن مصرف کند؛ این نوع ورزش ها میزان ضربان قلب را در حالت استراحت کاهش می دهند، کم بودن میزان ضربان قلب در حالت استراحت نشان دهنده سلامت قلب و عروق است.

افرادی که شنا کرده و می دوند شرایط قلبی بهتر نسبت به افرادی که پیاده روی می کنند، دارند و افرادی که پیاده روی می کنند شرایط قلبی شان بهتر از افرادی است که زندگی ساکن دارند؛ ورزش هوازی به ایجاد تغییرات در دستگاه گوارش منجر می شود، افرادی که سه تا پنج بار در هفته ورزش می کنند تمرکز نوع خاصی

انجام ورزش هوازی میزان LDL یا کلسترول بد را کاهش می هد؛ کلسترول احتمال بیماری های قلبی – عروقی را افزایش می دهند، ورزش همچنین باعث افزایش HDL (کلسترول خوب) در بدن می شود.

این کارها را انجام دهید و سلامت‌تان را تضمین کنید

راه های آسان حفظ سلامت دندان ها و لثه ها

بهداشت نامناسب دندان می تواند باعث بروز مشکلات متعددی نه تنها در دهان، بلکه در سرتاسر بدن شود، از جویدن غذا گرفته تا کمک به صحبت کردن، دندان‌ها نقش‌های زیادی را به عهده دارند.

با رعایت راه‌های ساده می توانید سلامت دندان‌ و لثه‌هایتان را تضمین کنید.

– مسواک زدن شب و صبح.

– تمیز کردن دندان‌ها با نخ دندان.

– به حداقل رساندن مصرف مواد قندی.

– مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه دندان‌ها.

این کارها را انجام دهید و سلامت‌تان را تضمین کنید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*