اخبار علمی

یک متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن ترکیب پودر سنجد و شیر می‌تواند با تامین کلسیم و منیزیم شما را از خستگی روزمره خلاص کند.

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره فواید مصرف ترکیب شیر و پودر سنجد، اظهار کرد: ترکیب شیر و پودر سنجد یکی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌های ارائه شده در طب سنتی است که می‌تواند به جذب املاح معدنی و مواد مغذی مثل منیزیم و کلسیم کمک کند.

مینایی اظهار کرد: ترکیب پودر سنجد وشیر می‌تواند از بروز بیماری‌هایی مثل پوکی استخوان جلوگیری کند و به طو کلی قوای استخوانی را بهبود بخشد؛ همچنین از بروز خستگی‌های زودهنگام پیشگیری می‌کندزیرا اغلب خستگی‌های زودهنگام به دلیل کمبود منیزیم و کلسیم ایجاد می‌شود که با مصرف این ترکیب، خستگی رفع می‌شود و شادابی و انرژی به بدن بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: بهتر است سنجد استفاده شده در این ترکیب  توسط خودتان پوست کنده و مغز آن آسیاب شود تا از کیفیت پودر سنجد تهیه شده اطمینان داشته باشید؛ در هنگام تهیه سنجد هم به کیفیت آن دقت کنید تا محصول نهایی اثر بخشی لازم را داشته باشد.

ترکیبی سنتی برای فرار از خستگی زود رس/ با پودر سنجد پوکی استخوان را از خود دور کنید

شیوه صحیح ترکیب پودر سنجد و شیر

مینایی درباره شیوه صحیح ترکیب پودر سنجد و شیر گفت: برای تهیه این نوشیدنی پودر سنجد را با مقدار مناسبی شیر ترکیب کنید؛ توجه داشته باشید که برخی افراد شیر گرم و برخی افراد شیر سرد را برای استفاده از این ترکیب ترجیح می‌دهند، پس می‌توانید مطابق مزاجتان از شیر با دمای مناسب استفاده کنید.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف این ترکیب برای جوانان محدودیتی ندارد اما ممکن است افراد میانسال و مسن را با اختلالات گوارشی مثل یبوست مواجه کند؛ اگرچه شیر گرم خاصیت مسهل بودن دارد اما مصرف این ترکیب گاهی افراد با سن بالاتر را با مشکل مواجه می‌کند.

وی درباره راه‌های مصرف این ترکیب در سنین بالا گفت: افراد میانسال می‌توانند با مصرف همزمان سیر و سنجد با مربای بالنگ، مربای به، مربای گل و عسل از عوارض گوارشی این ترکیب جلوگیری کنند و از خواص آن بهره برند.

ترکیبی سنتی برای فرار از خستگی زود رس/ با پودر سنجد پوکی استخوان را از خود دور کنید

این متخصص طب سنتی تشریح کرد: ترکیب پودر سنجد و شیر به دلیل املاح معدنی سرشاری که دارد سطوح مفصلی را روان  و از بروز آرتروزو عوارض ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

ویتامین E را مستقیم روی پوست قرار ندهید

داریوش دائر متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،گفت:  برای حفظ سلامت پوست و مو در کل بدن وجود ویتامین E  تاثیر زیادی دارد اما بر خلاف آن چیزی که در محافل و فضای مجازی گفته می‌شود جذب ویتامین E از طریق روزنه‌های پوست بسیار اندک است  زیرا مولکول‌های ویتامین E بسیار بزرگ هستند و از طریق روزانه‌های پوست  جذب نمی‌شوند. افراد برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست و حفظ جوانی پوست کپسول‌های این ویتامین را می‌شکنند و مواد داخل آن را روی پوست ماساژ می‌دهند اما نتیجه اثبات شده‌ای برای  این کار وجود ندارد؛ حتی ممکن است این روش  ایجاد حساسیت  و پوست را بیمار ترک ترک کند؛ روش جذب ویتامین‌ها خوراکی است و استعمال خارجی آن هیچ تاثیر در سلامت پوست و مو ندارد.

دائر تاکید کرد: همانطور که گفته شد بعضی از ویتامین‌ها محلول در چربی هستند و مصرف بی رویه آن باعث ایجاد مسمومیت در افراد می‌شود؛  بنابراین تا زمانی‌که از سطح ویتامین‌های خون خود اطلاعات درست و دقیق ندارید، نباید از ویتامین‌ها و مکمل‌ها بدون نسخه پزشک استفاده کنید؛ بهتر است ویتامین‌های مورد نیاز بدن را از مواد غذایی و به شکل طبیعی جذب کنید.

یک متخصص طب سنتی گفت: استفاده از سنگ‌پا با بهبود جریان‌خون در کف پا، خون‌رسانی و عملکرد این قسمت از بدن را بهبود می‌بخشد.

حسن اکبری متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره تاثیر استفاده از سنگ پا بر بهبود دیابت اظهار کرد: استفاده از سنگ پا یکی از روش‌های قدیمی است که فواید بسیاری برای بدن به همراه دارد؛ این ابزار به دلیل مالشی که در ناحیه پاشنه و کف پا ایجاد می‌کند، خون‌رسانی این ناحیه را بهبود خواهد بخشید.

وی افزود: کف پا و کف دست دارای مناطقی هستند که از نظر طب فشاری، طب سوزنی و طب سنتی اعمال فشار و یا هر تغییر دیگری در آنها می‌تواند باعث اصلاح عملکرد قسمت‌های مختلفی از بدن شود.

این متخصص طب سنتی گفت: از جمله این مناطق حساس می‌توان به پانکراس اشاره کرد که وظیفه تولید انسولین و در پی آن  کنترل قند خون را بر عهده دارد؛ استفاده از سنگ پا و اعمال فشار به برخی از نقاط پا می‌تواند عملکرد این غده را بهبود بخشیده و در نتیجه شما را در کنترل قند خون همراهی کند.

محبی/ کنترل دیابت با استفاده از سنگ پا/ این ابزار سنتی عملکرد بدنتان را بهبود می‌بخشد
اکبری اظهار کرد: این روش که از روش‌های قدیمی و متداول طب سنتی است تاثیری مناسب بر بهبود عملکرد بسیار از نقاط بدن دارد؛ سنگ پای سنتی که اغلب از سنگ‌های آتش فشانی که به اصطلاح سنگ آذرین نامیده می‌شود تهیه می‌شود؛ این سنگ‌ها که ساختاری متخلخل دارند می‌تواند به بهبود خون‌رسانی در کف پا و جلوگیری از ایجاد برخی از مشکلات بیماران دیابتی جلوگیری کند.

وی بیان کرد: یکی از شایع‌ترین مشکلات بیماران دیابتی اختلالات اعصاب محیطی به خصوص در پاست که با استفاده از سنگ پا می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد، همچنین این راه‌کار طب سنتی نه تنها بیماران دیابتی بلکه همه افراد را در امر کنترل قند خون همراهی کرده و به طور کلی وضعیت بدنی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

محبی/ کنترل دیابت با استفاده از سنگ پا/ این ابزار سنتی عملکرد بدنتان را بهبود می‌بخشد
این متخصص طب سنتی تاکید کرد: توجه داشته باشید که سنگ پا باید کاملا شخصی باشد و هر شخص سنگ پای مخصوص به خود را داشته باشد تا از بروز برخی از مشکلات جلوگیری شود؛ سنگ پا نباید در محیط مرطوب نگهداری شود یا بدون شست و شو مورد استفاده قرار بگیرد چرا که می‌تواند به محل مناسبی برای شد میکروب‌ها تبدیل شود.
اکبری ادامه داد: این ماده مفید باید هر بار بعد از استفاده مورد شست و شو قرار بگیرد و از بقایای پوست پا پاک‌سازی شود؛ نگهداری نامناسب از این ابزار می‌تواند به ایجاد عفونت و یا ایجاد زخم‌های عفونی در دیابتی‌ها منجر شود.

از ترکیب پودر زردچوبه و فلفل سیاه لذت ببرید و خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید

محققان دریافتند که ترکیب کورکومین (ترکیبی که به زردچوبه و ادویه کاری رنگ می‌دهد) و پیپرین (ماده آتشین موجود در فلفل سیاه) می‌تواند مانع رشد سلول‌های سرطانی سینه شود. دانشمندان معتقدند مواد شیمیایی گیاهی مانند کورکومین و پیپرین در همکاری با هم قدرت مبارزه با بیماری بسیار زیادی پیدا می‌کنند.

سیاه دانه و دیابت

نتایج بررسی‌های علمی حاکی از تأثیر عصاره سیاه دانه بر میزان گلوکز سرم می‌باشد.
مکانیسم‌های احتمالی که برای اثر مذکور بیان شده عبارتند از: افزایش تولید انسولین از سلول‌های بتا پانکراس، کاهش گلوکونئوژنز (یکی از مسیرهای داخل سلولی تولید گلوکز) در کبد و افزایش حساسیت سلول‌های کبدی به انسولین.
یافته‌های حاصل از مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که عصاره سیاه دانه باعث کاهش جذب گلوکز از روده می‌شود و میزان تحمل گلوکز را افزایش می‌دهد.
سازوکار این اثر سیاه دانه، تنظیم عملکرد انتقال دهنده سدیم گلوکز-۱ (SGLT-1) که یک انتقال دهنده مهم گلوکز در روده است، عنوان شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*