چند خبر کوتاه خراسان جنوبی

اختتامیه نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم و عکس تلفن همراه در خراسان جنوبی برگزار شد

 
اختتامیه نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم و عکس تلفن همراه در استان خراسان جنوبی برگزار شد

نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم و عکس تلفن همراه با حضور استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در استان خراسان جنوبی با معرفی برترین های جشنواره به کار خود پایان داد.ناصر نبی زاده  در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن ذوالفقار بیرجند برگزار شد بیان داشت:اولین جشنواره‌ منطقه ای فیلم و عکس تلفن همراه با هدف فرهنگ‌سازی استفاده صحیح و ثبت آثار خلاقانه با تلفن همراه با سوی این اداره کل با همکاری انجمن سینمای جوان دفتر بیرجند  در شهرستان بیرجند برگزار شد.

وی افزود: عکس‌ها و فیلم‌های خلق شده توسط دوربین تلفن همراه و با هدف کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی با موضوع «طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، فقر، حاشیه نشینی، خشونت، بزه و همچنین نقش نماز در کاهش آسیب ها» تهیه و به جشنواره ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ٢٧ مهرماه سالجاری آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره بود تصریح کرد:تا پایان این مهلت ١٣٣ اثر عکس از ۶١  هنرمند  به دبیرخانه این جشنواره واصل شد.

در ادامه این مراسم از منتخبین این جشنواره و همچنین از فعالین انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بیرجند تقدیر شد.

در بخش عکس سید علی حسینی فر از سبزوار به عنوان نفر اول،مرتضی صدیقی فرد از مشهد بعنوان نفر دوم  و علی پهلوان از بجنورد به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

در بخش فیلم محسن جهانی از طبس،ابراهیم معلم از بیرجند و محمد ابراهیم غفاریان از مشهد مشترکا بعنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در این مراسم از بیش از ١٠٠ فعال انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بیرجند در بخش فیلم و عکس با حضور مسئولان استانی تقدیر بعمل آمد.

 

توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خراسان جنوبی در سطح ملی معرفی نشده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه مانند سایر موضوعات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در سطح ملی معرفی نشده است.

توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خراسان جنوبی در سطح ملی معرفی نشده است

 محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در بازدید از شرکت کویرتایر خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون در شرکت کویرتایر موفقیت‌های بسیار بزرگی صورت گرفته است که قطعاً باید تلاش کنیم این توانمندی را در سطح کشور معرفی کنیم.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه کویرتایر افزود: هدف از بازدید آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های این واحد تولیدی و بررسی مشکلات و موانع تولیدی و فعالیت این واحد است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کارهای بزرگی انجام شده و از نمونه‌هایی الگویی در زمینه اقتصاد مقاومتی است که امید است بتوانیم در سطح کشور نیز این الگوها را معرفی کنیم.

معتمدیان تصریح کرد: اخیراً کاری در سطح وزارت کشور در راستای توسعه مناطق کمتر برخوردار انجام شده که در بحث سرمایه‌های اندکی است که محور توسعه مناطق است.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۱ شهر در ۳۱ استان کمترین توسعه یافتگی را دارند گفت: در این طرح الگو بر مبنای طرح کویرتایر است که با سرمایه‌های اندک مردم انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر این طرح در قلعه گنج کرمان انجام شده و قرار است در سایر مناطق نیز انجام شود.

معتمدیان اظهار داشت: خوشبختانه در سطح استان الگوهای خوبی اعم از واحد تولید سیمان باقران داریم که ۳۰ هزار نفر سهام‌دار دارد که با سرمایه‌های اندک خود توانسته‌اند این واحد را راه‌اندازی کنند بدون اینکه نیازمند کمک مستقیم دولت باشند.

وی با بیان اینکه این واحدها از الگوهای بسیار موفق مردمی هستند که در سطح استان انجام شده است افزود: متاسفانه مانند سایر موضوعات توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در سطح ملی به خوبی معرفی نشده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قطعاً خلاقیت، نوآوری و فناوری که که در استان انجام شده حاصل زحمات نیروی بومی استان است که حاکی از توانمندی استان در این زمینه است.

معتمدیان به مشکلات کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا تلاش می‌کنیم و جلساتی را با مدیران واحد‌های تولیدی برگزار می‌کنیم و مسائل و مشکلات را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موفقیت این واحد باعث تشویق سرمایه گذاران دیگر در سطح استان است خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در سفری که دکتر نوبخت به استان خواهند داشت از شرکت کویرتایر نیز بازدید داشته باشند تا از نزدیک در جریان این واحد تولیدی قرار گیرند و همچنین برای سرعت بخشیدن به طرح توسعه کویرتایر نیز پیگیر خواهیم بود.

 

 

جشنواره مجسمه های تالاب کجی نهبندان ظرفیت بین المللی شدن را دارد

 
جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان این ویژه گی را دارد که به سرعت بین المللی شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد محدود جشنواره را داریم که می تواند متکی و از لحاظ زیست محیطی و محلی این قابلیت را داشته باشد که در حوزه های گسترده تری از سطح جغرافیایی خودش هم حضور داشته باشد بیان داشت:جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان این ویژه گی را دارد که به سرعت بین المللی شود.

نبی زاده در ادامه خاطرنشان کرد:این جشنواره از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و توانایی این را دارد که ما بتوانیم با بستر این جشنواره  ظرفیت های استان را در حوزه های ملی بین المللی بیش تر جلوه دهیم.

نبی زاده در ادامه با اشاره به اینکه  نشست هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  پیرامون این جشنواره داشته ایم و  تجربیات سالیان گذشته ما بصورت خاص و ویژه برای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری برنامه ریزی کرده ایم،گفت، ١٠ گروه از انجمن مجسمه سازان کشور در این جشنواره علاوه بر ٢۵ گروهی که به مرحله پایانی انتخاب شده اند شرکت خواهند کرد،

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با توجه به ظرفیت بسیار بالا،بکر بودن این منطقه و محیط زیبا و دل انگیز تالاب کجی نمکزار نهبندان  بیان  کرد و گفت، تالاب کجی نمکزار نهبنذان به شکل بسیار مناسبی جایگاه خودش را پیدا کرده است. و امسال باید این جشنواره را بصورت ملی پایدار و بصورت تقویم در بیاوریم و در سال آینده گام به سوی بین المللی شدن این رویداد بزرگ فرهنگی هنری برداریم.

در ادامه فرماندار شهرستان نهبندان با توجه به اینکه تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان از جاذبه های بسیار مناسبی برخوردار است و می تواند گردشگران زیادی را در خود جای دهد، گفت:خیلی خوشحال هستیم که  امسال نسبت به سال گذشته شاهد بارندگی بهتری بودیم و تالاب کجی نمکزار از این لحاظ مستثنی نبوده است.

کریمان خراسانی بیان داشت:با تمام توان و با همکاری کلیه ادارات شهرستان پای کار هستیم و با توجه به اینکه هدف همه ما یکی است انشالله که بتوانیم در شهرستان نهبندان میزبان خوبی برای عمومو مردم و هنرمندان باشیم.  معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت:انشاءالله  بتوانیم جشنواره تالاب کجی نمکزار نهبندان را شایسته  و خوب و در خور شان استان و شهرستان برگزار کنیم.وی در ادامه وظایف کمیته ها را در این جلسه تشریح کرد و  از همه دستگاه‌های متولی استانی و شهرستانی خواست تا هماهنگی، همدلی و  همکاری و به شکل مطلوب و شایسته  اقدامات لازم را جهت  برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر جشنواره مذکور داشته باشند، زمزم در پایان بیان کرد، بخش بومی این جشنواره را بصورت ویژه دیده ایم و در این بخش هم هنرمندان بومی می توانند با گروه های دو نفره شرکت کنند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان، هم در این جلسه بیان کرد:امیدواریم بتوانیم دومین جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان را در فروردین ماه سال ١٣٩٨ به نحوی شایسته و باشکوه برگزار کنیم.حسین هاشمی تصریح کرد:اگر زیر ساخت ها فراهم بشود تالاب کجی نمکزار نهبندان قابلیت فرا ملی را هم دارد و در سال آینده می توانیم شاهد برگزاری جشنواره مذکور در سطح بین المللی باشیم و با درایت مدیران اجرایی استان و فرماندار شهرستان و همکار و همدلی دستگاه های اجرایی، بهتر و شایسته تر از سال های قبل این جشنواره را برگزار کنیم و یک برگ افتخار را به نام استان خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان نهبندان ثبت کنیم.

 

 

 

 

دکتر نوبخت و اردکانیان میهمان خراسان جنوبی
دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه معاونین این سازمان و وزیر نیرو به دعوت استاندار خراسان جنوبی امروز به خراسان جنوبی سفر می کنند.
پیرو دیدار محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با دکتر نوبخت و دعوت از وی برای حضور در استان، دکتر نوبخت به همراه معاونین و مدیران عالی رتبه سازمان برنامه و بودجه، دوشنبه به خراسان جنوبی سفر می کنند.
برپایه این گزارش، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در سفر دو روزه به استان، ضمن بازدید از مناطق کمترتوسعه یافته، جلسه با فعالین حوزه اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات ، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور پیداخواهد کرد.نماینده عالی دولت در استان همچنین گفت: در ماه های اخیر مباحث مربوط به انرژی به ویژه در حوزه آب با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی از دیگر اولویت های ما بوده است.محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از کارخانه کویر تایر افزود: در این زمینه رایزنی و پیگیری هایی با حضور مدیران دستگاه های ذیربط در حوزه وزارت نیرو، مجمع نمایندگان استان و سایرین با حضور وزیر نیرو انجام شده است.
معتمدیان از سفر «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به استان خبر داد و گفت: در سفر ۲ روزه وزیر نیرو به استان، از نزدیک مشکلات و مسایل مربوط به استان بازگو و بررسی خواهد شد.
وی اظهار داشت: امید است با برنامه ریزی هایی که انجام خواهیم داد وارد فاز اجرایی برای تامین نیازهای استان در تامین آب شرب و نیازمندی های آب بخش صنعت شویم. 

نوبخت و اردکانیان به خراسان جنوبی سفر می کنند

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*