چند خبر کوتاه خراسان جنوبی

انعقاد قرارداد طرح پژوهشی بین المللی توسط عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند

 
عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند بر اساس آئین نامه‌ همکاری‌های بین المللی ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به انعقاد قرارداد طرح پژوهشی مشترک با دانشگاه ملی نساجی کشور پاکستان شد.

دکتر هما مالکی، عضو هیأت علمی گروه فرش دانشکده هنر دانشگاه بیرجند بر اساس آئین نامه‌ همکاری‌های بین المللی ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به انعقاد قرارداد طرح پژوهشی مشترک با دانشگاه ملی نساجی کشور پاکستان شد.

به گزارش رئیس کارگروه هماهنگ کننده همکاری علمی با کشور پاکستان، در دور دوم از همکاری‌های علمی پژوهشگران ایرانی با پژوهشگران پاکستانی، تعداد ۶۴ پیشنهاد انجام طرح پژوهشی از دانشگاه‌های سراسر کشور دریافت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

از بین طرح های رسیده در نهایت با انجام ۱۰ طرح پژوهشی از دانشگاه‌ های بیرجند، تهران، صنعتی اصفهان، شیراز، ولایت، ارومیه، و پژوهشگاه تحقیقات مواد و انرژی کرج، موافقت گردید که لیست طرح‌های پژوهشی مصوب از سایت کارگروه هماهنگ کننده همکارهای علمی قابل دریافت می‌باشد.

لازم به ذکر است دکتر هما مالکی پیش از این نیز موفق به دریافت بورسیه پژوهشی ۲۰۱۸ از مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) شد و دوره فرصت مطالعاتی خود را به مدت ۳ ماه در دانشگاه کلن کشور آلمان به پایان رساند.

برگزاری سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در دانشگاه بیرجند

 
مرحله درون دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دوشنبه ۱۳ اسفند ۹۷ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در دانشگاه بیرجند

سید مجتبی حسینی دبیر جشنواره قرآن و عترت در خصوص این جشنواره گفت: امسال۴۰۰ شرکت کننده در بخش های شفاهی، کتبی و مابقی در رشته های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری اطلاعات شرکت کرده اند.

وی تصریح کرد: در بخش شفاهی خواهران ۳۵ نفر و برادران ۲۳ نفر شرکت کردند و در بخش کتبی نیز ۲۴۶ نفر شرکت کردند.

دبیر جشنواره قرآن و عترت افزود: نتایج بخش شفاهی این جشنواره تا پایان وقت امروز و نتایج کتبی تا پایان این هفته اعلام می شود.

حسینی ادامه داد: مهلت ارسال آثار و ثبت نام در رشته های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری اطلاعات تا اول اردیبهشت ۹۸ ادامه دارد.

انتحاب عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از مهندسان برتر تاسیسات کشوری

دکتر سیدعلیرضا ذوالفقاری عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از مهندسان برتر تاسیسات کشور، در جلسه هماهنگی دوره بین المللی “Climate competence” شرکت کرد.
انتحاب عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از مهندسان برتر تاسیسات کشوری

این جلسه هماهنگی که در محل سالن جلسات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور و با حضور دکتر بیرمن رئیس شرکت ikke آلمان و جمعی از مهندسان برجسته تاسیسات کشور برگزار شد، ۲۵ نفر از مهندسان برجسته صنعت تاسیسات کشور برای شرکت در دوره تکمیلی در کشور آلمان انتخاب شدند.

دوره مذکور قرار است در تابستان ۹۸ با همکاری شرکت ikke و سازمان نظام مهندسی کشور در کشور آلمان برگزار گردد و در آن، فرآیندهای مربوط به طراحی و اجرای آخرین تکنولوژی های منطبق با استانداردهای اقلیمی و زیست محیطی صنعت تاسیسات آموزش داده شود.

کسب مقام اول بخش انفرادی مسابقات آمادگی جسمانی منطقه ۹ ورزش کشور توسط دانشگاه بیرجند

 
کسب مقام اول بخش انفرادی مسابقات آمادگی جسمانی منطقه ۹ ورزش کشور توسط دانشگاه بیرجند

در مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان خواهر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور دکتر شعله قلاسی مود مقام اول رده سنی ۴۵ سال به بالا را از آن خود کرد.

در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، دکتر شعله قلاسی مود، عالیه آکار، زهرا انجیری، زهرا پارسا، منیره ترکاونی، سکینه راستگو بازیکنان تیم دانشگاه بیرجند در این مسابقات بودند.

تیم دانشگاه بیرجند را در این مسابقات حمید مرکی و زهره حسن پور فرد به عنوان مربی و سرپرست همراهی کردند.

برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته مقام زن

 
برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته مقام زن

به مناسبت گرامیداشت مقام مادر و روز زن مدیریت فوق برنامه دانشگاه اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان و دانشجویان خواهر دانشگاه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این دوره از مسابقات در ۳ رشته ورزشی برای کارکنان بانوان دانشگاهی در سه پردیس شوکت آباد، شهداء و امیرآباد و در ۳ رشته ورزشی برای دانشجویان دختر در خوابگاه های صدف، توحید و گلستان دانشگاه برگزار گردید.

در بخش مسابقات کارکنان بانوان در رشته هفت سنگ فاطمه کشمسی، لیدا خطیب و صغری مودی، و در مسابقات دارت زهرا خراسانی، طاهره صالحی و بتول می خوش، در مسابقات فریزبی ملیحه گرجی، فرشته مرتضوی و مهرنوش داودی به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.

در بخش دختران دانشجو در رشته هفت سنگ در خوابگاه صدف زینب مردانی، حمیده عرب نژاد  و فرشته تاج الدینی در خوابگاه توحید سمیرا خونیکی، فاطمه آشکار و منیزه اسماعیلی و در خوابگاه گلستان سیما الیاس پور، توران نظری و وجیهه زهانی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته طناب زنی هدی بهشتی، فرشته کرن کش و عاطفه ابراهیمی از خوابگاه صدف، سمیرا خونیکی، رابعه یعقوبی و زکیه حسنی از خوابگاه توحید و مهدیه علمدار، زهرا مرادنیا و حمیده محمودآبادی از خوابگاه گلستان به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.

در رشته فریزبی نیز هدی بهشتی، سمیرا رشیدی و حمیده عرب نژاد از خوابگاه صدف، منیژه حسنی، سمیرا خونیکی و فاطمه آشکار از خوابگاه توحید و کوثر رضایی، مریم فنودی و توران نظری از خوابگاه گلستان به ترتیب نفرات اول تا سوم را بدست آوردند.

در پایان مسابقات نیز به نفرات برتر جوایز نفیسی به رسم یادبود اهداء گردید.

همچنین در گلگشتی که بدین منظور برای بانوان کارمند برگزار شد در پایان به قید قرعه به ۱۰ نفر از افراد جوایزی به رسم یادبود اهداء گردید.


دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*