چند خبر از خراسان جنوبی

امام جمعه بیرجند|طلاب در مقابل کسانی که جامعه را گمراه می‌کنند قاطعانه بایستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امانتی بزرگتر از دین نداریم خطاب به طلاب گفت: در مقابل آنهایی که می‌خواهند به نحو مختلف جامعه را گمراه کنند باید سینه سپر کنید و از دین خدا دفاع کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی  در مراسم سالگرد شهدای حوزه‌ علمیه، اظهار داشت: متأسفانه برخی از حرف‌های پارازیتی مسؤولان مردم را سرگردان می‌کند، مردم روی حرف خود از زمان انقلاب تاکنون ایستادگی کردند اما عده‌ای پارازیت می‌اندازند و حرف‌های ترامپ و فرانسه را می‌زنند.

حرف‌های پارازیتی مسؤولان مردم را سرگردان می‌کند!/ لزوم تبیین دین توسط متخصصان

وی افزود:  آنچه که مسلم است این است که شهید به جلسه یادبود نیاز ندارد بلکه ما به این مراسمات نیاز داریم تا مسیر شهدا را فراموش نکنیم.

وی با اعلام اینکه شهدا بازوی پیغمبران هستند، بیان داشت: اگر دین خدا نباشد انسان بدترین موجود می‌شود و حیات جوامع بشری برای تحکیم دین خدا مسلم یک حالت دانی و عالی دارد و جایگاه فدای شدن است، یکی فدا می‌شود تا دیگری بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر انسان در ریلی که خدا مشخص کرده حرکت کند به مقصود رسیده و در غیر این صورت به انحراف کشیده می‌شود، اضافه کرد: جامعه یکی از عوامل مهم و سرنوشت‌ساز پرورش استعدادهای انسانی است.

عبادی با اشاره به مفهوم سخن«جدایی دین از سیاست»، توضیح داد: دین از سیاست جدا باشد یعنی اینکه دین در هیچ مسأله‌ای ورود پیدا نکند و جامعه رها باشد و دشمن همه چیز را غارت و تصرف کند، کدام انسان عاقلی این حرف را می‌زند!

ضرورت پرهیز از سخنان غیرکارشناسی

وی با بیان اینکه خدا دین را به وسیله حجت حفظ کرده و اگر کسی به دنبال دین نرود خودش مسؤول است، تصریح کرد: برخی‌ها از گذشته‌های دور تاکنون می‌گویند دین از سیاست جدا است، هر حرف و هر مسأله‌ای باید کارشناسی شده باشد ولی متاسفانه هر فرد جاهلی در مورد دین یک حرفی می‌زند و اظهارنظر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: کسانی که می‌گویند دین با سیاست کاری ندارد، آیا می‌پذیرند که یک انسان کافر سرنوشت مردم را بر عهده گیرد؟ می‌پذیرند یک مسلمان فاسق، ناهنجار و ظالم به جای پیغمبر دین را سرپرستی کند؟ می‌پذیرند انسان جاهلی که از دین چیزی نمی‌فهمد سرنوشت مسلمانان را به دست بگیرد؟

عبادی با تأکید بر اینکه کسی که تخصصی ندارند نباید در دین اظهارنظر کند، اضافه کرد: کسانی که تخصص ندارند چه کاره هستند که قرائت از دین داشته باشند!

حرف‌های پارازیتی مسؤولان، مردم را سرگردان می‌کند

وی ادامه داد: دزدی و اختلاس به نام دین نیز جامعه قدرتمند ایران اسلامی را آسیب‌پذیر می‌کند متأسفانه برخی از حرف‌های پارازیتی مسؤولان، مردم را سرگردان می‌کند، مردم روی حرف خود از زمان انقلاب تاکنون ایستادگی کردند اما عده‌ای پارازیت می‌اندازند و حرف‌های ترامپ و فرانسه را می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین خدا مبارزه و ایستادگی کرد خطاب به روحانیون و علما، گفت: اکنون این امانت در دست روحانیون است و باید در مقابل کسانی که از روی جهل و سلیقه‌های نفسانی دین فروشی می‌کنند، با جرأت ایستادگی کنید.

 لزوم تبیین دین توسط متخصصان

عبادی با بیان اینکه علمای دین و روحانیون امانت‌دار مسأله ولایت، سیاست و حکومتی که خدا پسندیده، هستند، تبیین کرد: علما باید آنچه که دین خدا است نه کم و نه زیاد را برای مردم تبیین و برای اجرای دین خدا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه انسان دارای حیات شخصی و اجتماعی است، توضیح داد: مظهر حیات و زندگی شخصی انسان قلب وی است اما در زندگی اجتماعی اینطور نیست یعنی اظهارنظر، امضا، حضور و غیاب و حرف انسان بازتاب دارد بنابراین زندگی اجتماعی چیزی نیست که به حساب شخص گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه، گفت:روحانیون غذای فکری، اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی مردم هستند و مردم حرف‌های علما را به عنوان دین می‌گیرند اگر همه چیز روی ضابطه و ملاک باشد یک جامعه ضابطه‌مند خواهیم داشت.

عبادی با اشاره به نقش دین در جوامع، اعلام کرد: دین به معنای پاسخگویی به تمام نیازهای مردم است که متأسفانه عده‌ای در طول تاریخ برای انواع و اقسام سوء استفاده‌های خود دین را بازیچه قرار داده و به نام دین جنایت‌های زیادی انجام داده‌اند.

 

 

 

 

 

برگزاری تورهای سرایان گردی در ایام نوروز
عرب گفت: در ایام نوروز ۹۸ تورهای یک روزه سرایان گردی، بازی‌های بومی محلی، فعالیت همیاران مسافر و معرفی توانمندی‌های شهرستان ویژه مسافران و گردشگران پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، «ابراهیم رسولی مقدم» امروز (۴ اسفند) در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرایان از نوروز به عنوان فرصتی برای مرور مجدد رفتار و فعالیت‌ها یاد کرد و اظهار داشت: شهرستان سرایان در مسیر توسعه نیازمند معرفی است و این ایام بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان است.

فرماندار سرایان با بیان اینکه باید در ایام نوروز با معرفی مناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان زمینه تولید ثروت را فراهم کنیم، افزود: فعالیت‌های متفاوت و نو در ستاد سفر و رفتارهای شهروندان در جذب گردشگران موثر خواهد بود .

وی بر آمادگی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل‌های گردشگری بویژه اقامتگاه‌های گردشگری تاکید کرد و از کمیته های اجرایی ستاد سفر خواست خدمات دهی به مسافران نوروزی را به صورت همه جانبه پیگیری کنند.

 

»محمد عرب»مسئول اداره میراث و گردشگری سرایان هم از آمادگی شهرستان در پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و افزود: در این ایام تورهای یک روزه سرایان گردی و بازی‌های بومی محلی، فعالیت همیاران مسافر و معرفی توانمندی‌های شهرستان از جمله برنامه های تدارک دیده در شهرستان خواهد بود.

 

 

پرداخت هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی

هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال به واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و تسهیلات مستقیم بانکها به ۳۰۱ طرح تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد.

شهرکی افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده بیش از ۸۸ میلیارد تومان برای ۵۹ طرح در قالب رونق تولید پرداخت شده و همچنین برای ۲۴۲ طرح نیز بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم بانک ها پرداخت شده است.

وی گفت: در پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی با دو پله صعود در مقایسه با پارسال در جایگاه ۲۱ کشور هستیم.

شهرکی افزود: پارسال نیز به ۷۰۳ طرح بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

 

 

 

 

سرشماری اشتغال مهاجران خارجی در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح سرشماری اشتغال مهاجران و پناهندگان خارجی از ۲۳ بهمن ماه امسال در استان آغاز شد و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

احسان افسر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور شناسایی و سرشماری کارگاه ها، کارفرمایان و پناهندگان و اتباع خارجی شاغل اعم از مجاز و غیرمجاز و جمع آوری اطلاعات از حوزه های اشتغال این افراد اجرا می شود.
وی ادامه داد: جلوگیری از اشتغال فرصت های شغلی ایرانیان، حمایت از اشتغال قانونی پناهندگان و مهاجران، الزام به رعایت قانون توسط کارفرماییان و سرشماری و ساماندهی اشتغال پناهندگان و مهاجران از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ دفتر خدمات اقامت اشتغال اتباع خارجی در مرکز استان در خیابان پاسداران ۲۱ و بین مفتح ۴۰ و ۴۲ برای خدمات دهی به مراجعه کنندگان فعال هستند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح سرشماری اشتغال مهاجران خارجی محدودیت زمانی دارد تاکید کرد: شاغلان جامعه مهاجر در تمامی صنوف و حوزه مشاغل شرکت کننده در این طرح تحت تعقیب قرار نمی گیرند.
افسر اظهار داشت: کارفرمایانی که در این طرح شرکت نکنند طبق مقررات مشمول مجازات های قانونی قرار گرفته و به عنوان متخلف بایستی جرایم نقدی پرداخت کرده و حبس بگذرانند.
وی یادآور شد: موضوع اشتغال و جاذبه های شغلی به عنوان یکی از مولفه های مهم و موثر در مهاجرت های غیرقانونی و همچنین ساماندهی مهاجران و پناهندگان داخل کشور نقش مهم و بسزایی دارد لذا در طول سال های گذشته همواره در طرح های مختلف مورد توجه بوده است.
مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: این در حالیست که هیچگاه کارآفرینان و صاحبان مشاغل به عنوان اصلی ترین عامل مهاجرت غیر قانونی اتباع و مهاجران خارجی در طرح های اجرا شده قبلی شناسایی و همکاری موثر نداشته اند.
وی افزود: در طرح کنونی، محور و اساس شناسایی و سرشماری از طریق صاحبان حِرف و مشاغل، با همکاری و اجرا از طریق اتحادیه های صنفی و با مدیریت فرمانداری ها و بخشداری ها و تحت نظارت دفاتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ها انجام می شود.
افسر اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با اتباع خارجی که مستلزم برنامه ریزی جامع کوتاه، میان و بلند مدت است موضوع ساماندهی و قانونمندسازی حوزه اشتغال مهاجران و پناهدگان خارجی است.
وی با بیان اینکه طرح سرشماری اشتغال مهاجران خارجی در سه مرحله به اجرا گذاشته شده است یادآور شد: اطلاع رسانی، توجیه و هماهنگی تشکل های صنفی و صاحبان مشاغل، فراخوان کارفرمایان، کارگران و ثبت اطلاعات از سه حوزه کارفرما، شغل و شاغلان غیر ایرانی و ساماندهی و قانونمند سازی کارفرماینان، نوع شغل و شاغلان خارجی از جمله این مراحل است.
افسر اظهار امیدواری کرد؛ در فرصت باقی مانده با مشارکت به موقع و شایسته دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، صاحبان حِرف، اتحادیه های صنفی، کارفرمایان و همه شاغلان جامعه هدف شاهد ساماندهی بجا و مناسب و رضایت آحاد جامعه در استان باشیم.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

 

 

 

 

 

 

 

از ابتدای سال جاری تاکنون

افزایش بیش از دو برابری کلاهبرداری های تلفنی در خراسان جنوبی

کلاهبرداری های تلفنی در خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با اعلام این خبر گفت: کلاهبرداران تلفنی با ترفند اینکه از صدا و سیما تماس گرفته ایم و شما برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید مردم را به پای دستگاه خودپرداز می کشانند و با استفاده از شیوه های اینترنتی حساب کارتی مردم را خالی می کنند.
سرهنگ مرادی با بیان اینکه شب گذشته از حساب خانمی در شهر قاین ۶۰ میلیون تومان به همین شیوه برداشت شد افزود: پلیس فردی را که اقدام به کلاهبرداری از این خانم کرده است را در کرج شناسایی شده که پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی داده می شود.
همچینین تمامی حسابهای این کلاهبردار نیز مسدود شده است.
وی همچنین با اشاره به تعطیلی بیشتر شعب بانکی در تعطیلات سال نو گفت: مردم نسبت به اینگونه کلاهبرداری ها هوشیار تر باشند و به توصیه های پلیس توجه کنند تا به دام چنین افرادی نیفتند.
رئیس اداره مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان از اقدامات پیشگیرانه پلیس نیز در این خصوص خبرداد و افزود: اگرچه افزایش کلاهبرداری ها را داشته ایم اما خوشبختانه موارد موفقیت این کلاهبرداران کاهش داشته است.
سرهنگ مرادی از مردم خواست چنانچه با مورد مشکوکی مواجه شدند در اسرع وقت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

برای آمادگی تیم های عملیاتی هلال احمر

اولین دوره زندگی در شرایط سخت در خراسان‌جنوبی برگزار شد.

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: اولین دوره زندگی در شرایط سخت با حضور ۳۰ نفر از شهرستان‌های بیرجند ، قاین و فردوس به مدت ۲ روز در اردوگاه کمیته امداد بیرجند برگزار شد.
لطیفی هدف از اجرای این دوره را حفظ و ارتقاء آمادگی‌های تخصصی ، حرفه‌ای و جسمانی تیم های عملیاتی بهداشت و درمان اضطراری عنوان کرد و افزود: پزشک ، پرستار ، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس تعذیه ، کارشناس بهداشت روان ، ماما و تکنسین های دارویی اعضای این تیم‌ها می باشند.
وی گفت: آشنایی با سامانه بهداشت و درمان اضطراری ، کلیات و تعاریف بقا ، آشنایی با روانشناسی بقا، سرپناه اضطراری و کیت بقاء ، جهت یابی ، کار با جی پی اس و تثبیت‌ و حمل مصدوم از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*