پدرها، با فوت و فن دخترداری آشنا شوید

یک متخصص اطفال گفت: پدر‌ها برای اینکه بتوانند به دختر خود نزدیک شوند و رابطه صمیمی با او برقرار کنند باید کار‌هایی انجام دهند.

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شما به عنوان یک پدر، برای نزدیک شدن به دختر خود و برقراری رابطه صمیمی با او، باید کار‌هایی را انجام دهید که تعدادی از آنها را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ در قدم اول به مادر او احترام بگذارید، اگرچه دختر‌ها عاشق پدرهایشان هستند، اما همیشه مادر خود را به عنوان الگوی زندگی‌شان در نظر می‌گیرند.

وی بیان کرد: اگر شما سعی کنید به مادر یا همسرتان احترام بگذارید، احترام دخترتان به شما نیز افزایش پیدا می‌کند و بالعکس اگر سعی دارید همسرتان را در چشمان دخترتان کوچک نشان دهید، در واقع فاصله خود را با دختران افزایش خواهید داد؛ دوستان دخترتان را بشناسید، چند سال بعد هنگامی که کودکتان به آمادگی و مدرسه رفت، دوستانی پیدا خواهد کرد که بخشی مهم از زندگی او می‌شوند.



پدرها، با فوت و فن دخترداری آشنا شوید

دختر‌ها بیش از شنیدن، به شنیده شدن احتیاج دارند

این متخصص اطفال ادامه داد: دخترتان به دوستانش چیز‌هایی را خواهد گفت، که شما یا مادرش نمی‌دانید، بنابراین گاهی مهمانی ترتیب دهید تا با دوستانش بیشتر آشنا شوید؛  به حرف‌های دخترتان گوش دهید، دختر‌ها بیش از شنیدن، به شنیده شدن احتیاج دارند، سعی کنید حرف‌های دخترتان را بدون قضاوت و نصیحت گوش دهید.

محتشمی افزود: تنها در مواقعی که می‌خواهید حرف‌ها و احساسات او را بیشتر درک کنید، نظر دهید؛ دختر شما این رفتارتان را ستایش خواهد کرد؛ یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که با هم کتاب بخوانید، کتاب خواندن با دخترتان نه تنها علاقه او را به خواندن افزایش می‌دهد بلکه زمینه‌ای را برای گفتگویی موثر در آینده فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه  پدرها باید با دخترشان قرار ملاقاتی بگذارند، گفت: هر چند وقت یک بار با کودکتان قرار بگذارید، او را به ناهار بیرون از خانه، به سینما یا بولینگ ببرید، او این قرار‌ها را از یاد نخواهد برد؛ علاقمندی‌های دخترتان  را بشناسید، اگر دختر شما عاشق والیبال است، گاهی با او والیبال بازی کنید یا اگر به موسیقی علاقه دارد، به تمرینات موسیقی او گوش دهید یا به همراه او به کنسرت بروید.

پدرها، با فوت و فن دخترداری آشنا شوید



به تمرینات موسیقی کودکتان گوش دهید

این متخصص اطفال افزود: این کار باعث می‌شود بتوانید با او از علاقمندی‌هایش صحبت و او را به مراحل بالاتری تشویق کنید؛ در  در موقعیت‌های مهم زندگی دخترتان مانند تولد، اولین روز مدرسه، اولین اجرا و غیره کنارش باشید، کودکتان این لحظات را تا آخر عمر از یاد نخواهد برد و با این کار، شما هم عضوی از آن خواهید شد.

پدرها، با فوت و فن دخترداری آشنا شوید

محتشمی با بیان اینکه پدرها باید به قول‌های خود وفادار باشند، یادآوری کرد: اگر به دخترتان قولی دادید، تمام تلاشتان را بکنید تا عملی شود، او با این کار، هم به شما و هم به مرد‌های دیگری که به زندگی‌اش وارد می‌شوند، اعتماد خواهد کرد؛ دخترتان را گاهی در آغوش بگیرید، او را ببوسید و دست‌هایش را در دستانتان نگه دارید، او به ابراز علاقه شما احتیاج دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*