نیروی انسانی ماهر عامل پایداری بنگاه اقتصادی است

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از عوامل اطمینان بخش برای پایداری بنگاه اقتصادی را توان نیروی انسانی آن دانست و گفت: امروز در این زمینه متر و عیاری نداریم.

به گزارش ایرنا سلیمان پاک سرشت روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت کویر تایر بیرجند افزود: شرکت کویر تایر تنها یک واحد صنعتی نیست بلکه زنجیره فعالیت اقتصادی به طور کامل در آن انجام شده و از جمله مولفه های مهارت در آن آشکار است.
وی اظهار داشت: در دوران کاری مجوزهای زیادی برای صنایع، دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی صادر می کنیم اما یکی از دغدغه ها این است که آیا مجوز صادر شده منجر به تحول خواهد شد یا در ویترینی که انبوه مجوزها در اتاق مدیران است قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با حضور در شرکت کویر تایر مطمئن شدم دغدغه ای که زمان صدور مجوز و تمایل داشتم در عمل نتیجه آن را ببینم رفع شد و یک بنگاه خوشنام فعالیت آموزشی را نه به عنوان یک فعالیت اجتناب ناپذیر که به عنوان مولفه ارزش افزوده در بازار کار استفاده کرده است.
وی گفت: در آینده یکی از کلیدی ترین ویژگی های بنگاه های تولیدی در بازار توان نیروی کار، مهارت و صلاحیت در استفاده از تکنولوژی های جدید خواهد بود.
پاک سرشت ادامه داد: اکنون در کشور چنین بازاری نداریم و آنچه می بینیم بیشتر محصولات است لذا اگر به دورنما توجه کنیم در آینده بخشی از رقابت در این زمینه خواهد بود.
وی یادآور شد: اگر قرار است تسهیلات یا امتیازی پرداخت شود به حوزه ای باشد که سرمایه گذاری در آن تاثیر مهمی در سرمایه نیروی انسانی داشته باشد اینکه بخشی از واحدهای تولیدی دچار مشکل شده اند بخشی به خاطر نیروی انسانی فاقد مهارت بوده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: این بنیان و چارچوب در کویر تایر خراسان جنوبی در حال شکل گرفتن است که نه فقط صنعت که نیازهای نیروی ماهر و توان مهارتی صنعت تایر کشور را تامین می کند.
وی اظهار داشت: منابع کم و کارهای بزرگ نیازمند افراد توانمند و ماهر است تا سرمایه گذاری ها را به خروجی های بزرگ تبدیل کنند.
پاک سرشت با بیان اینکه خلاء نیروی انسانی ماهر این روزها بیشتر در کشور احساس می شود افزود: اگر زمانی در برنامه ریزی های توسعه مساله منابع و دارایی ها بود امروز سرمایه اصلی نیروی انسانی توانمند است که می تواند خلاقیت و نوآوری ایجاد کند.
وی تاکید کرد: اگر با تدبیر و نگاه بلندمدت و مبتنی بر عقل اقتصادی درست تصمیم بگیریم دچار چالش و آسیب ها نخواهیم شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه نهاد آموزشی واسطه بین نیروی کار و صنعت است تاکید کرد: بخش صنعت بایستی به نهاد آموزش فنی و حرفه ای اعتماد کند و فراموش نکنیم بسیاری کشورها که آمادگی این تکنولوژی های جدید و امواج را نداشتند واحدهای تولیدی آن تعطیل و بیکاری زیاد شد.
وی افزود: اکنون دنیا به سمت انقلاب صنعتی چهارم در حرکت است و بایستی تحولات و تکنولوژی ها را پذیرفت، به سمتی می رویم که بخش خصوصی در برنامه های ما دخالت می کند ما نیز تمایل داریم نقش بیشتری به این بخش بدهیم.
پاک سرشت گفت: هدف ما این است در این ایام که یکی از نیازمندی های نیروی کار ما مهارت است مدیریت های لازم را در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: به عنوان یک نهاد آموزشی این آمادگی را داریم آموزش های لازم را در اختیار بخش صنعت قرار دهیم تا این آموزش ها منجر به بهبود رونق و امید در کشور شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: جامعه به توانمندی های بخش خصوصی نیاز دارد و با وجود ناملایمات اقتصادی باید روی پای خود بایستیم، مردم ما انسان های قدردانی هستند اما باید ظرفیت ها را معرفی کنیم.
مرکز پیش کارگاهی آموزش شرکت کویر تایر بیرجند در فضای ۳۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت تئوری و ۷۰ نفر به صورت عملی در محل این کارخانه افتتاح شد.
در این مرکز آموزشی تمامی مهارت های فنی و مهندسی مرتبط با لاستیک، فناوری، سیستم مدیریت کیفیت و الزامات خودروسازان ارایه می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*