معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: مدیرکل با تمام تلاش به کار خود ادامه دهد/ اجرای طرح ۶۰ هزار نفری برای شناسایی استعدادهای ورزشی در استان

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه آقای سرپرست پذیرفت از تهران به این استان بیاید برای ما موجب خوشحالی شد و متأسفم الان که اینجا با جان و دل کار می کند، مسائل و حرف و حدیث هایی برایش ایجاد کرده اند که این مسائل به وزیر ورزش و جوانان منتقل شد و وی به طور قطعی اعلام کرد آقای سرپرست با قدرت به کارش در خراسان جنوبی ادامه دهد. امیررضا خادم در گردهمایی مسئولان ستادی و رئیسان ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و مسئولان هیئت های ورزشی و دبیران سازمان های مردم نهاد ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی افزود: در ۲سال اخیر در شورای معاونان نخستین بحثی که مطرح می شود، حوزه جوانان است و به علت حساسیتی که در شورای معاونان نسبت به این موضوع است هر هفته مدیران کل باید گزارش تسهیلات بانکی در حوزه جوانان و موضوعاتی که مرتبط با بحث تشکل هاست را ارائه دهند. وی ادامه داد: در این ۹ ماه که آقای سرپرست مدیریت ورزش و جوانان خراسان جنوبی را عهده دار است ۶ اعتبارنامه دیگر برای سازمان های مردم نهاد گرفته شده و سه اعتبارنامه دیگر هم به زودی می گیرند که این یعنی هر ماه یک سمن به سمن های استان افزوده شده است. به گفتۀ وی سمن ها باید مورد توجه قرار گیرد اما حمایت دولت حمایت مالی نیست چون اگر دولت به آنها هم مستقیم پول دهد، بخشی از دولت شده و دیگر خصوصی نیستند پس باید دستگاه ها شرایط کار برای سازمان های مردم نهاد را فراهم کنند.
سرمایه گذاری روی مربی
این مقام عالی دولت بیان کرد: هر مسئول در هر جایی که قصد خدمت داشته باشد، چون چاله ها و مشکلات زیادی وجود دارد که رفع آن نیازمند زمان است آن خدمت مسئول به خوبی دیده نمی شود. خادم افزود: مسئولان باید تهمت، توهین و غیره را قبول کنند و گرنه مسئولیت قبول نکنند چون اگر ما مسئولان هم متوقع بوده و توقع هم ایجاد کنیم شرایط بدتر می شود. وی با اشاره به وضع نابسامان اقتصادی کنونی جامعه بیان کرد: در جامعه ما موضوع پول و اعتبار مهم شده و حق هم دارند؛ چون به ناگاه می بینند که سه هزار میلیارد تومان نیست و از این طرف می گوییم پول نیست و از آن طرف این مبلغ گم می شود یعنی پول بوده اما درست توزیع نشده است. به گفتۀ وی تقاضای ما از هیئت های ورزشی این است که سرمایه گذاری آنها ابتدا روی مربی و نه ورزشکار باشد چرا که وقتی مربی رشد پیدا کند او چند نفر را می سازد و زمینه ایجاد قهرمانان خوب فراهم می شود.
بخشودگی مالیاتی بخش خصوصی
معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: زمانی که به وزارت ورزش آمدم بودجه ورزش کشور هزار میلیارد تومان بود و امروز این بودجه به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و طرح ها و موضوع های دیگری مثل مالیات بخش خصوصی را پیگیری کردیم که لحاظ شود چون حذف شده بود و کسی که برای ورزش هزینه می کند هزینه قابل قبول مالیاتی اش حساب شود و این ارزش افزوده اتفاق بزرگی برای ورزش کشور بود. خادم تصریح کرد: ۴ هزار طرح ناتمام در سطح کشور داریم و اینها میراثی است که از گذشته باقی مانده و توزیع عادلانه در خصوص اماکن ورزشی و نیاز مناطق مختلف اتفاق نیفتاده است و این کار موجب شده در بعضی مناطق مازاد اماکن ایجاد شود ولی در عین حال میلیاردها تومان برای یک پروژه هزینه شده و ناتمام مانده اما پول بیت المال است و باید تمام شود اما بعضی جاها حتی یک سالن کوچک هم ندارند. به گفتۀ وی سیاست وزارت ورزش و جوانان این بوده که خیلی از ورزشگاه های پنج هزار و ۱۵ هزار نفره که واقعا یک شهر نیازمند آن نیست، تعداد صندلی هایش را کم کند و این تفاهم نامه توسط وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان حوزه های مختلف انجام شود و هزینه ها به حداقل برسد که این امر موجب شده بسیاری از پروژه ها قابل اتمام و واگذاری به مردم برای بهره برداری شود.
سهم اندک خراسان جنوبی در ورزش ملی
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: تعداد قهرمانان، باشگاه ها و سهم استان در ورزش ملی اندک است در حالی که بعد از برگزاری المپیاد ورزشی، جامعه ورزش متوجه شد که استعدادهای خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد. مهران سرپرست افزود: باید استعدادها شناسایی شده و پرورش یابد که بر این اساس طرح پژوهشی را در شورای پژوهش تصویب کردیم. وی خاطر نشان کرد: برای اینکه قهرمانان خوبی داشته باشیم سال آینده با همکاری آموزش و پرورش یک طرح ۶۰ هزار نفری را اجرا می کنیم که شاید در کشور بی نظیر باشد و در قالب یک فراخوان عمومی نیز به ۶۰ هزار دانش آموز گواهینامه فعالیت های پزشکی می دهیم که از این تعداد چند هزار نفر شناسایی می شوند که بعد از شناسایی استعدادهای برتر، مربیان را بکار می گیریم و استعدادهای شناسایی شده با محوریت مربیان که هر ۲ ماه دانش آنها در مرکز سنجش قوای جسمانی استان به روز می شود تا فرایند شناسایی و پرورش استعدادها به مرحله مسابقات المپیاد نخبگان استانی برسد. به گفتۀ وی خراسان جنوبی به دلیل ضعف در نوع برنامه ریزی نیاز به ادامه این چرخه دارد تا با تداوم این حرکت بتوانیم قهرمانان و باشگاه های خوبی داشته باشیم که به عنوان نماد توسعه خراسان جنوبی بتوانند چرخ استان را به حرکت درآورند.
افزایش بودجه
مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: ابتدای حضورم در مجموعه ورزش و جوانان خراسان جنوبی به یک اداره کل وارد شدم که ۱۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در حساب باقی مانده بود و نیز یک تصویر کدر از حوزه فعالیت های آن نزد دستگاه های نظارتی استانی و ملی وجود داشت. سرپرست ادامه داد: در حوزه استانداری، وزارت ورزش و دستگاه های نظارتی و جامعه هدف، تصویر شفافی نداشتند که کار را با محوریت نیروی انسانی خوب شروع کردیم. وی اعلام کرد: امروز با افتخار می گویم که اعتبارات سال ۹۶ و ۹۷ حوزه ورزش و جوانان استان از مرز ۳۵ میلیارد تومان گذشته و ۳۴ پروژه ملی و استانی ، ۶۲ پروژه خیرساز، ۳۷ پروژه تفاهم نامه چمن مصنوعی محل بنیاد مستضعفان و یک استخر و یک سالن با کیفیت بالا ساخته شده است. به گفتۀ وی از ۱۳۵ مکان ورزشی استان ۹۷ مکان ورزشی امضای موجر نداشت یعنی سالن را تحویل داده بودیم و به هرشکلی که آن را به ما پس می دادند باید قبول می کردیم و امروز کمیسیون ماده پنج امور باشگاه های استان یکی از باکیفیت ترین کمیسیون های کل کشور است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*