در حال حاضر ۸ هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی سخن می گفت با بیان این مطلب ، افزود: در حال حاضر بیش از هشت هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود که باید در این زمینه از توان بخش خصوصی نیز استفاده شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی اسنانداری خراسان جنوبی، اسماعیل نجار ، با بیان اینکه بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار برای تنش آبی در کشور به تصویب رسیده است ، افزود: قانون لایحه مدیریت بحران کشور نیز بعد از مدت زیادی پیگیری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که ظرفیت بسیار خوبی است.
وی با بیان اینکه در این قانون برای هر یک از دستگاه های اجرایی به طور مشخص وظایفی تعریف شده است، گفت: ماده ۱۰ و ۱۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در گذشته به صورت ردیف نبود در قانون جدید در قالب تنخواه مورد توجه قرار گرفته است.
معاون وزیر کشور ، بابیان اینکه روند گردش کار و فرایند تخصیص اعتبار با توجه به حوادثی که در کشور وجود دارد با هزینه های مرتبط با بحران که فوری است و مشمول زمان می شود تطابق ندارد و مناسب حوادث نیست، عنوان کرد:بر اساس این اصل توزیع اعتبارات بر اساس عدالت نیست بلکه بر اساس حادثه ای است که اتفاق می افتد بگونه ای که هر جا حادثه ای رخ دهد همانند کرمانشاه ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تزریق شده و جایی که حادثه ای رخ نمی دهد اعتباری اختصاص نمی یابد.
نجار ، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مجوز داده پنج درصد از اعتبارات کشور به صورت گلوبال (شناور) توسط دولت برداشت شود، که سه درصد از آن مربوط به طرح های پیشگیری است .
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: میزان خسارت در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی بسیار بالا اما میزان استمهال پایین است لذا برای استان ها درصد تعیین می شود.
نجار ، با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به هلال احمر اختصاص می یابد، گفت: همچنین در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز امسال ۴۵۰ میلیارد تومان از محل ماده های مذکور اختصاص یافته که باید برای تخصیص آن از خزانه اقدام لازم صورت گیرد.
معاون وزیر کشور ، با تاکید بر اینکه امسال ۱۵ بیمارستان صحرایی خریداری و در اختیار اورژانس قرار گرفت، افزود: تمام دستگاه های اجرایی کشور در زمان بحران دارای ماموریت و مسئولیت هستند که باید به آن عمل کنند.
نجار، با بیان اینکه مخالف اسکان اضطراری هستیم، افزود: مردم با اسکان اضطراری موافق نیستند چرا که تجربه های ۳۷ سال گذشته در بحران های مختلف نشان داده اسکان اضطراری عملاً نمی توان پاسخگوی نیاز مردم در زمان بحران باشد.
معاون وزیر کشور، ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران خراسان جنوبی در نظر گرفته می شود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تخصیص آن باید تلاش و برنامه ریزی لازم را صورت دهد.

نجار ، با بیان اینکه امسال با توجه به بارندگی های خوبی که اتفاق افتاد بیش از ۲۰۰ سد در کشور سرریز شد تصریح کرد: در برخی مناطق به دلیل قدیمی بودن سیل بندها خساراتی تحمیل شده است.
تعداد بازدید: ۱۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*