اخبار کوتاه خراسان جنوبی

اعتبارات آسیب های اجتماعی با پیوست رسانه ای اجرا می شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند به کارگیری روش های نوین است گفت: سال آینده اعتبارات این حوزه با پیوست رسانه ای اجرا می شود.

علی اصغر موسوی کیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون روش های گوناگونی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جوامع مختلف به کار گرفته شده است اما طبق بررسی های انجام شده راهی جز کار میدانی و استفاده از روش های نوین وجود ندارد.
وی گفت: با تاکید استاندار خراسان جنوبی از ابتدای سال آینده حضور رسانه ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی پررنگ تر خواهد شد به طوری که در برخی ردیف ها ۵۰ درصد اعتبارات پیوست رسانه ای خواهد داشت.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به کالبدشکافی نیاز دارد اظهار داشت: خبرنگاران همواره در بطن جامعه مشکلات و آسیب های برخاسته از آن را مورد بررسی قرار می دهند که مطمئنا این همکاری نتیجه ای مثبت خواهد داشت.
وی یادآور شد: آسیب های اجتماعی را نمی توان با روش های تئوریک مهار کرد بلکه با به کارگیری علم ارتباطات و تولید محتوای مناسب توسط رسانه ها می توانیم تا حد قابل توجهی آسیب ها را کاهش دهیم.
موسوی کیا گفت: تجربه ثابت کرده است که تولید مستند، فیلم، تله فیلم، موشن گرافی و تیتر و گزارش هوشمندانه تاثیر بیشتری از سال ها کار تئوریک در حوزه آسیب های اجتماعی داشته است که از سال آینده با ایجاد تفاهم نامه های مشخص با رسانه ها این محوریت را آغاز خواهیم کرد.

 

 

۳ زخمی در واژگونی سواری پراید در محور قاین _ گناباد

جانشین رئیس پلیس راه استان گفت: یک خودروی سواری پراید در محور قاین – گناباد واژگون شد و ۳ سرنشین آن زخمی و به بیمارستان شهدای قاین منتقل شدند.

سرهنگ توفیقی نیا با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است افزود: محورهای مواصلاتی استان به خصوص محور قاین – بیرجند، قاین – زیرکوه و قاین – گناباد با ریزش خفیف برف مواجه است لذا مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری و رانندگان با توجه به لغزنده بودن جاده ها از عجله و شتاب پرهیز کنند.

 

 

 

درگذشت مادر شهید منوچهر مجتبی پور

مادر شهید منوچهر مجتبی پور در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
پیکر  این مادر شهید فردا ساعت ۱۳ در بیرجند تشییع و در روستای ریوخت  تشییع می شود.
شهید منوچهر مجتبی پور  سال ۱۳۶۰ در قصر قند سیستان و بلوچستان متولد شد و در سن۲۳ سالگی به شهادت رسید.

 

 

 

تکریم و تجلیل از ۱۷ مادر و همسر شهید در خضری دشت بیاض

از ۱۷ مادر و همسر شهید در خضری دشت بیاض تجلیل شد.

  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه  قاینات در همایش تجلیل از همسران ومادران شهید در خضری دشت بیاض گفت:
سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا  یادآور صبر و ایثار حماسه‌سازان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و تکریم ارزش‌های نظام است.
حجت الا سلام ملک آبادی با بیان اینکه  روز تکریم مادران و همسران شهدا، فرصت مناسبی برای تکریم مادرانی است که به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و زینب گونه در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی کردند افزود: آرامش و امنیت امروز کشور را مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های مادران و همسران شهدا هستیم و هرگز فداکاری‌هایشان را فراموش نکرده و نخواهیم کرد.

 

 

 

 

گرامیداشت یاد و نام ۱۳۲ شهید جاوید الاثر خراسان جنوبی

در مراسمی یاد و نام ۱۳۲ شهید جاویدالاثر خراسان جنوبی در بیرجند گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این مراسم  دیشب با  عنوان “بوی پیراهن یوسف” با حضور جمعی از استادان ، دانشجویان و چند تن از خانواده های شهدا در محل دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.
حجت الاسلام اسدالهی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در این مراسم گفت: باید همگان به خصوص جوانان  دنباله روی شهیدان باشیم و  عمل به  وصایای آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
در پایان این مراسم از همسر شهید لکزایی و ۲۰ تن از استادان و دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان که برای برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو و استادان کنگره ملی دو هزار شهید استان تلاش کردند ، قدردانی شد.
در این مراسم همچنین به قید قرعه شش نفر از دانشجویان نیز برای سفر معنوی راهیان نور انتخاب شدند.

کشف سکه تقلیدی از مسکوکات اسکندر

سکه تقلیدی از مسکوکات اسکندر کشف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست هیأت کاوش باستان شناسی شهر تون در فردوس گفت: این سکه در ترانشه لایه نگاری پارسال ارگ تون کشف شده بود  که پس از  پایان مطالعات آزمایشگاهی بر روی این  سکه مشخص شد که  از نظر گونه شناسی، نقوش آن مشابه گونه های رایج مسکوکات زرین اسکندر مقدونی است.

محمد اسماعیل اسماعیلی با بیان اینکه  بر روی این سکه، چهره نیمرخ ایزدبانوی آتنا و پشت سکه، تصویر ایستاده ی نیکه، تجسم پیروزی در اساطیر یونان است افزود: کتیبه معمولِ پشت این سکه ها که حاوی نام اسکندر بوده در این سکه ی کشف شده دیده نمی شود.

بنا به گفته کارشناسان این سکه از یک کاوش باستان شناختی به دست آمده است و نمی توان آن را یک نمونه جعلی جدید دانست.

به نظر می رسد زمانی که سکه های اسکندر و جانشینان او همچنان رایج بوده و استفاده می شده، یک نمونه ضعیف از مسکوکات زرین اسکندر از آلیاژی طلایی رنگ جعل شده و به طریقی به یک لایه متأخر در این محوطه در شرق ایران راه یافته باشد.

اظهار نظر قطعی درباره این سکه نیاز به مطالعات تکمیلی و بدست آمدن شواهد مطمئن تر دارد و  نمی توان در این باره نظر قطعی داد.

 

 

 

 

برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در طبس معرفی شدند
پس از رقابت ۱۵۳ فعال قرآنی، برگزیدگان مرحله شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در طبس معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، حسین بخشی در رشته قرائت (تحقیق)، از کانون امام سجاد(ع) حائز رتبه شد.

در رشته ترتیل و در بخش خواهران، فاطمه حسین پور از کانون فرهنگی وهنری قدس دیهوک و در بخش برادران، سبحان قلی زاده از کانون فرهنگی وهنری امام سجاد(ع) رتبه برتر کسب شدند.

در رشته صحت قرائت نماز، عارفه لطفی و ساجده سالاری و محمدسبحان عبداللهی هرسه از کانون فرهنگی و هنری قدس دیهوک به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در رشته حفظ جزء ۳۰، در بخش خواهران، مطهره قربان و در بخش برادران، میلاد خادمی زاده از کانون فرهنگی وهنری قدس حائز رتبه برتر شدند.

کانون فرهنگی هنری شهدای روستای زیرک آباد با بیشترین اثر در بخش نقاشی، در این دوره از مسابقات مدهامتان شرکت کردند.

برگزیدگان شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات مدهامتان ،جمعه ۱۰ اسفند در بیرجند و در مرحله استانی این مسابقات،شرکت می کنند.

مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات مدهامتان، اردیبهشت ۹۸،در مشهد مقدس، برگزار خواهد شد.

۱۱۲ کانون خادمیاری رضوی در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند- ۱۱۲ کانون خادمیاری رضوی در خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور تولیت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید نصیرایی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح همزمان بیش از ۲۰۰۰ کانون خادمیاری رضوی به صورت هماهنگ در سراسر کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد: دفتر آستان قدس  در بهمن ماه ۹۵ در خراسان جنوبی تاسیس شد و تاکنون اقدامات شایسته ای در راستای کمک به محرومین، زائر اولی ها و بیماران نیازمند و صعب العلاج، برنامه های عمرانی سازندگی، تخصصی توزیع بسته های غذایی، توزیع گوشت، لوازم تحریر و کمک به محرومین و غیره انجام داده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاسیس تاکنون ۱۵ هزار و ۲۷۲ زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شده اند، افزود: همچنین ۳۷ تیم جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند.

حجت الاسلام نصیرایی از اطعام ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر از محرومین خبر داد و اظهار کرد: شش هزار و ۵۵۷ سبد غذایی با مبلغ یک میلیون  و ۸۰۰ هزار ریال بین محرومین توزیع شده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳۲ یتیم با اهدای کارت هدیه دلجویی شده است، گفت: عیادت از ۳۴۱ بیمار صعب العلاج، سرکشی و عیادت از ۳۴ جانباز صعب العلاج و مساعدت به سادات و بیماران صعب العلاج در دهه کرامت از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی از ارائه خدمات درمانی، هزینه بستری و دارویی به چهار هزار و ۴۰ مورد خبر داد و افزود: چهار تیم در قالب اردوهای جهادی پزشکی و دندان پزشکی به شهرستان های نهبندان و درمیان اعزام شده اند.

حجت الاسلام نصیرایی پیگیری مطالبات و درخواست های مردمی، توزیع ۹ هزار بسته لوازم التحریر بین نیازمندان و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و اشتغال به ۲۱۹ نفر را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: همچنین ۲۱ تن گوشت در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی بیان کرد: تهیه و توزیع ۳۱۲ راس گوسفند عقیقه برای متقاضیان، ثبت نام شش هزار و ۳۰۱ مورد خادمیاری در استان و توزیع ۴۰۰ سری جهزیه با همکاری کمیته و قرارگاه پیشرفت و ابادانی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور ۱۱۲ مورد کانون موضوعی محله ای  خادمیاری رضوی در استان افتتاح شد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ مرکز موضوعی تخصصی است.

حجت الاسلام نصیرایی احداث ۱۲۴ واحد سرویس بهداشتی و حمام در نهبندان و سربیشه، احداث ۲۱ سامانه مجهز به تصفیه اب و طراحی و احداث هشت بند خاکی، سنگی و ملاتی را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی نمایندگی آستان قدس  در استان دانست.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

فرهنگ رضوی در جامعه توسعه یابد

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خبرهای خوشی از عملکرد آستان قدس رضوی گزارش شده است که باید این اقدامات، اهداف و فرهنگ رضوی در جامعه توسعه یابد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: امروز زمان کار جهادی و دلجویی از مردم است

 آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با خادمیاران اظهار داشت: گزارش ارائه شده از عملکرد دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گزارش خوبی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید توحید خالص باشد و هنگامی توحید خالص محقق می‌شود که شرایط آن از جمله شرط سیاسی مهیا شود.

وی افزود: باید جریان توحیدی در ریل توحیدی صالح جاری شود و اگر وارد شریان‌های شرک، خود پسندی و دنیاپسندی شود چیزی عاید مردم نمی‌شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دین توحید خالص است و خود دین سیاست دارد ادامه داد: شیعه امام رضا(ع) باید فردی آگاه و هوشیار و پاسخگو باشد.

عبادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی امروز وقت خدمت به مردم و ایستادن در مقابل افرادی است که می‌خواهند مردم را نابود کنند و امروز خدمات زیادی در سطح کشور در حال انجام است اما باید بیشتر از این تلاش شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*