اخبار علمی

مغذی سازی شیرمادر با بادام زمینی

بادام زمینی در طول شیردهی بسیار مفید است مگر اینکه بدن نوزاد واکنش آلرژیک به بادام زمینی نشان دهد؛ مصرف بادام زمینی به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و سلامت عمومی مادران شیرده را بهبود می‌بخشد، در عین حال، موجب بهبود کیفیت شیر ​​مادر می‌شود که برای نوزادان در حال رشد مفید است و شیرمادر را نیز افزایش می‌دهد، همچنین بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان‌هاست که می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی مادر و نوزاد در حال رشد او کمک کند.

///

خواص ماش برای لاغری

ماش از مواد غذایی کم کالری است که برای کاهش وزن بسیار مفید است و فیبر فراوان موجود در آن، ترشح هورمون مرتبط با سیری را دو برابر می‌کند و باعث کاهش اشتها خواهد شد؛ پروتئین موجود در ماش به دلیل اثر گرمایی که دارد به کالری سوزی در بدن کمک می‌کند؛ منیزیم از مواد معدنی مورد نیاز برای سنتز پروتئین است و برای افزایش حجم عضلات در بدنسازان مفید است، فیبر موجود در ماش به کاهش چربی و کنترل وزن در ورزشکاران کمک می‌کند.

///

نکات لازم برای مبتلایان به فشارخون

کاهش وزن و حفظ وزن طبیعی از ارکان اساسی هر برنامه طراحی شده برای مقابله با پرفشاری است؛ نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به نمک یک دهم قاشق چای‌خوری است، مقادیر بیشتر نمک فقط در شرایط آب و هوایی گرم و یا در طول شیردهی لازم است، در این موارد یک قاشق چای خوری نمک کافی خواهد بود، برای کاهش فشارخون پیاده روی سریع ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز و سه تا پنج بار در هفته توصیه می‌شود.

///

ورزشی که دیابت را ریشه کن می‌کند

ورزش‌های استقامتی و هوازی برای بیماران دیابتی مفید است و به کاهش وزن آنها کمک می‌کنند؛ ورزش هوازی بیشتر از ورزش استقامتی مفید است و به کنترل قند خون کمک می‌کند، اما ترکیب ورزش هوازی و استقامتی می‌تواند در این زمینه موثر نیز باشد؛ همچنین باید گفت ورزش هوازی برای مغز و آلزایمر هم مفید است، فعالیت‌های هوازی بر سلول‌های مغزی انسان نیز تاثیر می‌گذارد، میزان زوال عقل و آلزایمر در افراد مسنی که سه بار در هفته یا بیشتر ورزش می‌کنند، کمتر است، پس با ورزش‌های منظم هوازی به حفظ سلامت جسم، ذهن و روح کمک کنیم.

///

بهترین نان چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین نان برای مصرف نانی است که از ترکیب آرد گندم و آرد جو باشد، براساس توصیه WHO نان باید سرشار از فیبر (سبوس) و کم نمک باشد تا علاوه بر تأمین فیبر روزانه بدن انسان حاوی مواد آهن، کلسیم، فسفر، روی و منیزیم باشد و از بروز بیماری‌های چاقی، چربی خون بالا، قندخون، فشارخون بالا، سکته قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند، سبوس باید در آرد نان هم موجود باشد، سبوس پاشیده شده بر روی خمیر نان هیچ ارزش تغذیه‌ای ندارد.

///

 

ابداع ماده پُر کردن دندان‌ با ماندگاری دو برابری

تهران- ایرنا- محققان دانشگاه اورگان موفق به ساخت یک ماده کامپوزیتی برای پُر کردن دندان شده‌اند که ماندگاری آنها دو برابر بیشتر از مواد استاندارد کنونی است.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینتیفیک ریپورتز، یکی از مهمترین گلایه‌های افرادی که دندانهایشان را پر می کنند، دوام و ماندگاری پایین کامپوزیت‌های استانداردی است که توسط دندانپزشکها استفاده می‌شود. گاهی به دلایل پزشکی مختلف،‌ مانند کاهش گلبول‌های سفید و ضعف سیستم ایمنی، مراجعه مداوم به دندان‌پزشک توصیه نمی‌‌شود و به همین دلیل استفاده از مواد با ماندگاری بالا ضروری است.
محققان دانشگاه اورگان موفق به ساخت کامپوزیتی شده‌اند که نسبت به کامپوزیت‌های عادی دو برابر دوام بیشتری دارد. در ساخت این کامپوزیت از ترکیباتی استفاده شده است که به عنوان لایه محافظتی برای ساخت سپرهای ضربه‌گیر ماشین و عرشه‌های چوبی کشتی استفاده می‌شود و البته ضرری برای سلامتی ندارد.

مصرف گوجه فرنگی به مقابله با سرطان کبد کمک می کند

مطالعات نشان می دهد گوجه فرنگی می تواند به کاهش ابتلا به بیماری کبد چرب، التهاب و سرطان کبد کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات محققان دانشگاه تافتس آمریکا نشان می‌دهد مصرف بیشتر گوجه فرنگی می‌تواند با کاهش ریسک ابتلاء به سرطان کبد ناشی از رژیم غذایی پرچرب مرتبط باشد.

مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها نشان داد گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است که به کاهش مؤثر بیماری کبد چرب، التهاب و ابتلاء به سرطان کبد کمک می‌کند؛ لیکوپن یک آنتی اکسیدان، ضدسرطان و ماده ضدالتهاب قوی است.

 

 

 

 

مهم‌ترین خواص جوانه شنبلیله

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص جوانه شنبلیله گفت: این جوانه تاثیر چشمگیری در کاهش و کنترل قند خون مخصوصا دیابت نوع ۲ دارد؛ همچنین پتاسیم موجود در جوانه شنبلیله موجب کاهش و کنترل فشارخون می‌شود.

کاهش قندخون با «جوانه شنبلیله» / ناباروری را با مصرف این جوانه درمان کنید

وی افزود: جوانه شنبلیله برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید و اثربخش است، زیرا باعث چربی‌سوزی، لاغری و تناسب اندام می‌شود.


 


عظمایی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود.

کاهش قندخون با «جوانه شنبلیله» / ناباروری را با مصرف این جوانه درمان کنید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کاهش چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول خون، بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی از دیگر خواص این جوانه بی‌نظیر است.

عظمایی بیان کرد: این جوانه مشکلات تنفسی را رفع می‌کند و موجب بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.

کاهش قندخون با «جوانه شنبلیله» / ناباروری را با مصرف این جوانه درمان کنید

وی گفت: جوانه شنبلیله به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: فیبر موجود در این جوانه موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها می‌شود، همچنین هضم غذا را آسان‌تر کرده و یبوست را رفع می‌کند.


 


وی اظهار کرد: جوانه شنبلیله از سندروم پیش از قاعدگی پیشگیری می‌کند و تاثیر چشمگیری در درمان ناباروری دارد.

عظمایی گفت: این جوانه دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود؛ همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

کاهش قندخون با «جوانه شنبلیله» / ناباروری را با مصرف این جوانه درمان کنید

منع مصرف جوانه شنبلیله

عظمایی گفت: مصرف این جوانه برای زنان باردار ممنوع است، همچنین افراد مبتلا به افت قندخون نباید در مصرف این جوانه زیاده‌روی کنند.

دهان‌شویه فشار خون را بالا می‌برد

تهران- ایرنا- مطالعات اخیر محققان دانشگاه بیلور در آمریکا نشان می‌دهد ترکیبات ضدعفونی‌کننده موجود در دهان‌شویه، باکتری‌های مفید دهان و دندان را از بین‌ می‌برد و می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، مطالعات نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در سیستم گوارشی و به ویژه روده، نقش موثری بر سلامت کلی بدن دارند. تاثیر باکتری‌های دهان و دندان بر سلامت به تازگی مورد توجه قرار گرفته و بر اساس این تحقیقات، بیماری‌های لثه و تغییر باکتریوم دهان با بیماری‌های قلبی، آلزایمر و اختلال تنفسی مرتبط است. همچنین یکی از مقاله‌هایی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد باکتری‌های دهان می‌تواند سرعت پیشرفت سرطان روده را تسریع و بیماری را تهاجمی‌تر کند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد تعادل میکروبیوم دهان می‌تواند احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهد و زمانی‌که این تعادل از بین می‌رود،‌ خطر تشدید بسیاری از بیماری‌های التهابی از قبیل بیماری‌های روده، دیابت، آرتریت روماتوئید، چاقی و دیابت افزایش می‌یابد. در ادامه این تحقیقات آمده است تعادل میکروبیوم محیط دهان با تبدیل نیترات خوراکی به اکسید نیتریک، نقش مهمی بر کنترل فشار خون و سلامت قلب و عروق دارد. اکسید نیتریک یک مولکول سیگنال‌دهی است که به تنظیم فشار خون طبیعی کمک می‌کند.
در ادامه این مطالعه آمده است کلرهگزیدین که به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده در دهان‌شویه قرار دارد، ممکن است باکتری‌های تولیدکننده نیتریک اکسید را از نابود کند و باعث افزایش فشار خون شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*