رهآورد سومین روز دهه مبارک فجر/ بهره برداری بیش از ۲۱۳ طرح در خراسان جنوبی

xرهآورد سومین روز دهه مبارک فجر در خراسان جنوبی بهره برداری بیش از ۲۱۳ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی با هزینه ۳۴ میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان بود.

 همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان سربیشه ۹۴ طرح با هزینه ۲۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان افتتاح شد که ۹ هزار نفر را بهره مند کرد.

این طرح ها آبیاری کم فشار مجتمع کشت و صنعت پیوند خاوران روستای حجت آباد به نمایندگی از ۴۰ طرح، گازرسانی به ۳۲ روستا و ۲۱ واحد صنعتی و احداث و آسفالت راه روستایی است.

۴۶ طرح عمرانی و تولیدی با هزینه ۴ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان در شهرستان نهبندان بهره برداری شد.

این طرح ها شامل پرواربندی ١٠ رأسی گوساله با ظرفیت  تولید ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در سال، ٧ مجتمع پرورش شتر داشتی ١٣٠ نفری با ظرفیت تولید سالانه ٣۵٠ تن شیر شتر، آبیاری نوین و مرمت قنات، ٣۵ طرح برق رسانی و اجرا زیرسازی معابر دیوار ساحلی روستای چاهداشی می شود.

با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۴١ نفر، ۴ هزار و ۱۶۰ خانوار نیز بهره مند شدند.

در شهرستان بشرویه ۳۸ طرح با هزینه ۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان بهره برداری شد که ۹۷۶ خانوار را بهره مند کرد.

مهمترین این طرحها سنگ فرش معابر بطول ۲ هزار مترمربع، یک واحد پرورش دام سبک در موتور پمپ خضر شهر ارسک به نمایندگی از ۳۳ طرح، طرح آبیاری کم فشار موتور پمپ شهید کبوتری و تامین برق روستای شهید کبوتری بخش ارسک و مرکز شبانه روزی نگهداری دختران بدسرپرست بود

در شهرستان بیرجند ۴ طرح با هزینه یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان بهره برداری شد.

کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد در روستای دستگرد بهره برداری شد. این کتابخانه در زمینی به مساحت ۲۲۰ مترمربع با هزینه ۲۷۶ میلیون تومان احداث شده است که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ازمزایای آن بهره مند شدند.

افتتاح ساختمان پست بانک و اصلاح و توسعه معابر روستای گازار،  طرح آبیاری تحت فشار سد شهید رجایی روستای هوج و نوج از طرح های سومین روز دهه فجر در شهرستان بیرجند است.

شهرستان خوسف هم امروز ۲۱ طرح با اعتبار۴۹۹ میلیون تومان بهره برداری کرد تا برای ۱۴ نفر شغل ایجاد شود.

بهره بردای از شبکه فشار متوسط ونصب پست هوایی در خیابان شهید فهمیده به نمایندگی از۱۱طرح مدیریت شهری توزیع برق، افتتاح نمایندگی بیمه به نمایندگی از ۹طرح اشتغالزایی کمیته امدا از مهمترین این طرح ها بود.

در بخش خضری دشت بیاض شهرستان قاین نیز ۵ طرح با هزینه یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان بهره برداری شد که شامل طرح آبیاری تحت فشار چاه شماره ۴خضری، افتتاح استخرذخیره آب کشاورزی روستای گزنشک، عملیات آبخیزداری احداث بند خاکی روستای کلاته سری و واحد تولیدی پوشاک گریمنج می شوند.

این طرح ها ۱۲ هزار نفر را بهره مند و برای هزار نفر شغل ایجاد کرد.

در باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس ۵ طرح با هزینه ۵۳۰ میلیون تومان افتتاح شد. این طرح ها یادمان شهدا باغشهر اسلامیه، پیاده رو سازی خیابان شهید جوادی با مشارکت مردمی، ۲ واحد گاوداری در اسلامیه و سرند و یک کارگاه گوهر تراشی و سازنده زیور آلات سنتی بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*