اخبار علمی/کدام خوراکی‌ها برای مبتلایان به زخم معده ممنوع است؟+ اینفوگرافی/ارتباط باور نکردنی مصرف غذای سرخ کردنی با مرگ زودرس در خانم‌ها/محققان یونانی می گویند؛ تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر افزایش قدرت باروری زنان/از فواید شکر سرخ چه می‌دانید؟/ تقویت سلامت لثه‌ با چای

کدام خوراکی‌ها برای مبتلایان به زخم معده ممنوع است؟+ اینفوگرافی

افراد مبتلا به بیماری زخم معده باید از مصرف قهوه، مواد لبنی و گوشت قرمز پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، زخم معده در ناحیه بالای شکم همراه با درد‌های شکمی در افراد حس می‌شود و درد زخم‌های اثنی عشر رابطه مستقیمی با گرسنگی دارد به طوری که مبتلایان به این عارضه با گرسنگی دردشان زیاد می‌شود.

افرادی که دچار زخم معده هستند معمولا بی اشتها و میلی به غذا خوردن ندارند و مصرف دارو‌هایی مانند آسپیرین مسکن‌ها و دارو‌های درمان کننده پوکی استخوان از جمله موارد بروز عارضه زخم معده هستند.
افرادی که مبتلا به زخم معده هستند از مصرف قهوه که منجر به تحریک پوشش داخلی معده می‌شود به طور دی باید پرهیز کنند و دور نوشابه‌های گاز دار که ماهیت اصلی دارند را به طور کامل خط بکشند.

افراد مبتلا به بیماری زخم معده غذا‌های حاوی اسید‌های چرب اشباع مانند تکه‌های چربی دار گوشت قرمز شیرینی‌های خامه‌ای و شیرینی‌های روغنی را نباید مصرف کنند.

غذای‌های تند باعث تشدید بیماری زخم معده در افراد می‌شود و افراد مبتلا به این عارضه نباید فلفل‌سیاه نعنا و شکلات را مصرف کنند.

استعمال سیگار ابتلا به زخم معده را افزایش می‌دهد و مصرف الکل باعث ترشح اسید و افزایش علائم زخم معده در افراد می‌شود.

افرادی که دچار بیماری زخم معده هستند باید از مصرف لبنیات مانند شیر و پنیر پرهیز کنند تا بیماری آن‌ها تشدید پیدا نکند.

 

مواد غذایی ممنوعه برای مبتلایان به عارضه زخم معده +اینفوگرافی// یک شنبه

ارتباط باور نکردنی مصرف غذای سرخ کردنی با مرگ زودرس در خانم‌ها

محققان در مطالعه‌ای دریافتند که مصرف غذا‌های سرخ شده در زنان، خطر مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، مطالعه جدید نشان می‌دهد زنان بالای ۵۰ سال که مرتب غذا‌های سرخ شده مصرف می‌کنند خطر مرگ در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

شواهد در این مطالعه نشان می‌داد که مصرف غذا‌های سرخ شده می‌تواند سلامت قلبی و عروقی را تحت تاثیر قرار دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

ارتباط باور نکردنی مصرف غذای سرخ کردنی با مرگ زودرس در خانم‌ها

محققان دانشگاه آیووا در آیووا سیتی در تحقیقی جدید درباره زنان بالای ۵۰ سال از ایالات متحده دریافته اند که مصرف بیش از حد غذا‌های سرخ شده می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد.

در این مطالعه محققان داده‌های سلامتی ۱۰۶ هزار و ۹۶۶ زن ۵۰ تا ۷۹ ساله در فاصله سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ را که به اطلاعات تکمیلی آن‌ها تا سال ۲۰۱۷ دسترسی داشتند، مورد بررسی قرار دادند، در طی این مطالعه ۳۱ هزار و ۵۸۸ نفر فوت کردند که از میان فوتی‌ها ۹۳۲۰ نفر به علت مشکلات قلبی و ۸۳۵۸ نفر بر اثر سرطان و ۱۳ هزار و ۸۸۰ نفر بر اثر عوامل دیگر جان خود را از دست داده بودند.

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر افزایش قدرت باروری زنان

تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای که به خاطر کاهش وزن مشهور است، می تواند شانس باروری را در زنان تحت درمان IVF افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه آتن دریافتند زنانی که شش ماه قبل از درمان ناباروری از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند شانس باردارشدن شان به مراتب بیشتر بوده است.

این رژیم غذایی تاثیرش در بهبود سلامت بیماران مبتلا به دیابت و HIV اثبات شده است و نشان داده که خطر ابتلا به یکی از بدترین انواع سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد.

محققان در این تحقیق از ۲۴۴ زن قبل از درمان به شیوه IVF (لقاح آزمایشگاهی) در مورد رژیم غذایی شان پرسش کردند و دریافتند آنهایی که سبزیجات تازه، میوه، غلات کامل، حبوبات، ماهی و روغن زیتون بیشتر و گوشت قرمز کمتری خورده بودند، شانس بارداری شان ۶۵ تا ۶۸ درصد بیشتر بود.

از فواید شکر سرخ چه می‌دانید؟

شکر سرخ یکی از محصولات تولیدی نادر در جهان  است که در استان مازندران تهیه و آماده سازی می‌شود، محققان طب سنتی توصیه می‌کنند این گیاه را در برنامه غذایی خود جای دهید چرا که برای حلق، سینه و ریه خشک مفید است؛ خلط سودا را دفع می‌کند و امراض سوداوی را بهبود می‌بخشد، اگر آن را با آب گرم و روغن بادام بنوشید گرفتگی صدا درمان می‌شود.

///

 تقویت سلامت لثه‌ با چای

چای حاوی اسید تانیک است که ورم بافت‌ها را کاهش داده و از خونریزی جلوگیری می‌کند؛ اگر لثه‌های شما دچار تورم شده‌اند، یک چای کیسه‌ای سیاه مرطوب را به‌طور مستقیم روی آن فشار دهید تا بهبود پیدا کند، همچنین می‌توانید از چای به عنوان دهان‌شویه برای تقویت سلامت لثه‌ها استفاده کنید؛ سرطان بیماری مهلکی است که تا به حال جان میلیون‌ها نفر را گرفته است، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان تخمدان، نوشیدن چای سیاه را آغاز کنید.

///

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*