چند خبر کوتاه خراسان جنوبی

جشن تکلیف دختران در خراسان جنوبی

جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی در قاین برای ۶۷۰ دانش آموز، سربیشه ۱۵۰ دانش آموز و در زیرکوه برای ۲۲۰ دانش آموز برگزار شد.

در این مراسم  که با حضور اولیای دانش آموزان و جمعی از مسئولان برگزار شد، دانش آموزان با قرائت قرآن و شهادتین، پیمان نامه و اجرای برنامه های متنوع اولین بهار تکلیف خود را جشن گرفتند.

 

 

برپایی نمایشگاه زمستانه در قاین

در این نمایشگاه تولیدکنندگان استان های خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، فارس، اصفهان، قم، قزوین، کرمانشاه، کهکولیه و بویر احمد، یزد و کرمان انواع محصولات خود از جمله سوغات و هدایا، کیف و کفش، پوشاک زمستانه، کت و شلوار، انواع شیرینی و ترشی را در ۱۲۰ غرفه عرضه کرده اند.

در این نمایشگاه با هدف حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف کننده انواع محصولات با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصد ارائه شده است.

نمایشگاه زمستانه قاین تا ۲۸ دی ماه صبح و عصر در سالن ورزشی عفاف واقع در بلوار بسیج قائن به روی مردم باز است.

 

 

image.jpeg

کتاب خانه سیار روستایی زیرکوه، مسابقه‌ی « سنجش هوش» را با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در سطح روستاهای تحت پوشش خود برگزار کرد.

 مسابقه سنجش هوش در کتاب خانه سیار روستایی زیرکوه بدون اطلاع قبلی اعضا  و با هدف تشویق اعضا به مطالعه دقیق کتاب‌ها، بالا بردن سطح حافظه و ایجاد شادابی و نشاط بین  کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری برگزار شد.

 در این مسابقه  از اعضا خواسته شد نام سه کتاب از مجموعه کتاب‌های کانون را که پیش از این مطالعه کرده‌اند، خیلی سریع نام برده و با نوشتن عناوین کتاب بر روی تخته سیاهِ کلاس به موضوعات آن کتاب‌ها اشاره کنند.

اعضا از برگزاری این مسابقه بسیار استقبال کردند و حافظه‌ی بعضی از آنان در به خاطر سپردن نام کتاب‌ها و موضوعات آن قابل تحسین بود.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*