همزمان با هفته سوادآموزی/ مرکز یادگیری محلی سردار شهید ناصری بیرجند افتتاح شد

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / مرکز یادگیری محلی سردار شهید ناصری شهر بیرجند روز گذشته همزمان با هفته سوادآموزی با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت بحث سوادآموزی تعداد مراکز یادگیری محلی در شهرستان بیرجند را تاکنون از یک مرکز به ۴ مرکز افزایش دادیم و سیاست نهضت سوادآموزی در این مراکز این است که بیش از سوادآموزی، به سوادآموزان مهارت های زندگی اعم از حقوق شهروندی، قرآن، احکام و صنایع دستی آموزش داده شود.
ضیائی افزود: در این مراسم علاوه بر خانواده معظم سردار شهید ناصری، خانواده معظم شهید قاسمی اول که تنها شهید سوادآموزی شهرستان بیرجند است حضور دارند و از آنجا که عزت و اعتلای ایران اسلامی از برکت خون شهدا است امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
میانگین با سوادی استان یک درصد بالاتر از کشور
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران میانگین با سوادی در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشورمان ۹۵درصد و در استان خراسان جنوبی یک درصد بالاتر یعنی ۹۶درصد است و استان از این حیث پرچمدار سوادآموزی در کشور می باشد.
مرتضوی به جهش ۲۲ پله ای استان و قرارگرفتن در جمع ۱۰ استان برتر کشور در امر سوادآموزی اشاره کرد و با بیان اینکه ادارات و دستگاه ها می توانند در راستای حذف بی سوادی به ما کمک کنند، افزود: فنی و حرفه ای به لحاظ تأمین مربی و استفاده از تجهیزات و بانک ها با اعطای تسهیلات به سوادآموزان می توانند در این راستا گام بردارند. در این مراسم از ۴۹ نفر شامل همکاران و آموزش دهندگان برتر حوزه سوادآموزی تجلیل به عمل آمد و حضار از نمایشگاه دست ساخته های سوادآموزان مراکز یادگیری محلی بیرجند دیدن کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*