نارضایتی مردم از نحوه توزیع گوشت تنظیم بازار در بیرجند

در حالی مسئولان با اعلام خبر توزیع گوشت قرمز وارداتی و عدم نگرانی مردم خبر می‌دهند اما حقیقت حاکی از آن است که مردم بیرجند برای دریافت دو کیلو گوشت دو روز در صف‌های طویل می‌ایستند آخر شاید به برخی برسد و به عده‌ای دیگر هم نرسد.

نارضایتی مردم از نحوه توزیع گوشت تنظیم بازار در بیرجند

به گزارش خبرگزاری تسنیم  سبد در دست دارد و از سوز سرمای می لرزد انگار سرمای صبحگاه کویری بر تمام استخوان تنش نفوذ کرده، گام‌هایش را بلند برمی‌دارد تا خود را به صف برساند.

ساعت ۶ صبح جلوی فروشگاه اتکا بیرجند مملو از جمعیت است که برای خرید دو کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازار به صف ایستاده‌اند گویا دیروز هم این صف طولانی تشکیل شده و به تعداد زیادی گوشت نرسیده است.

ساعت‌ها در صف‌های طویل دریافت گوشت منجمد

ملاکی خانم بیرجندی است که با وجود اعتراض زیاد از نحوه توزیع گوشت به این سبک و عدم نظارت‌ها به  خبرنگار تسنیم گفت: روز گذشته ابتدا به فروشگاه رفاه بیرجند مراجعه کردم زیرا از اخبار شبکه استانی متوجه شدم که قرار است در چند نقطه از شهر گوشت قرمز تنظیم بازار هر چند وارداتی توزیع شود، بعد از اینکه سه ساعت  معطل در فروشگاه رفاه بودم، متوجه شدم در این فروشگاه گوشت عرضه نمی‌شود، به هر سختی که بود خود را به فروشگاه اتکا رساندم، وقتی به اتکا رسیدم با صف طویلی از جمعیتی روبه‌رو شدم که جای من در انتهای صف بود و به من و تعداد زیادی از جمعیت گوشت نرسید.

وی ادامه می‌دهد: امروز از ساعت ۶ صبح آمده‌ام تا روز دومی باشد که در صف می‌ایستم بلکه گوشت نصیبم شود اما با حضور این جمعیت می‌دانم باز هم چیزی نصیبم نخواهد شد.

دادی همشهری دیگر بیرجندی هم از صف‌های طویل در دیگر مراکز عرضه گوشت قرمز در بیرجند گفت: این حق مردم ما نیست که در این هوای سرد زمستان برای دو کیلو گوشت دو روز در صف باشیم، از کار، زندگی و خانواده بزنیم تا گوشت مناسبی دریافت کنیم، چرا نظارت بر توزیع نیست؟ چرا مسئولان برنامه‌ریزی درستی ندارند تا کی باید همه بی‌نظمی‌ها و این بی‌برنامه‌گی‌ها در استان ما باشد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: به اتاق یکی از مسئولان تماس گرفتم آنقدر با خیال راحت از حضور بازرسان و نظارت‌ها حرف زدند که انگار همه چی خوب است و هیچ مشکلی نیست، کسی نیست بگوید «مسئولی که در اتاق گرمتان نشسته‌اید و حتما برای خودت سهمیه‌ای در نظر گرفته و کسی از خانواده‌ات مجبور نیست در صف به ایستد، لطفا کمی به فکر ما باشید،کمی نظارت و برنامه‌ریزی داشته باشید».

اطلاع‌رسانی‌ها شفاف نیست

چند نفر دیگر هم از مردمی که درب فروشگاه فرهنگیان بیرجند در صف انتظار بودند با تایید سخنان مطرح شده خواستار برنامه‌ریزی درست و دقیق از نحوه توزیع گوشت بودند.

شجاع هم با گلایه از اینکه از صبح زود درب فروشگاه اتکا بیرجند صف ایستادم اما توزیعی انجام نشد افزود: چرا مسئولان در اطلاع‌رسانی‌های خود از توزیع گوشت قرمز در دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه شنبه خبر داده اما روز پنج‌شنبه با وجود اینکه چند ساعت در صف ماندیم اما گوشتی برای توزیع ارسال نشد و همه این‌ها ناشی از بی‌برنامگی مسئولان است که ما مردم باید تاوان دهیم.

آغاز توزیع اقلام طرح تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در راستای تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مربوطه توزیع اقلام طرح تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی آغاز شده است و گوشت قرمز شامل ران، سردست، گردن و قلوه‌گاه است.

بیجاری از توزیع مرغ منجمد و شکر خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده سهمیه خوبی در کالاهای طرح تنظیم بازار استان شده و مردم نگرانی نداشته باشند.

حال با این سخنان مدیران تنها باید گفت پس چرا گوشت به میزان بیشتری عرضه نمی‌شود که مردمی که در صف‌های طویل از صبح تا ظهر ایستاده‌اند، چرا سهم برخی‌ها سبدهای خالی از گوشت می‌شود، ای کاش نظارت‌ها بیشتر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*