معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کم آبی و کوچ بی رویه مردم: باید به خراسان جنوبی کمک کرد

امروز خراسان جنوبی- حسین زاده / معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که باید در بحث کم آبی و کوچ بی رویه مردم به دلیل خشکسالی های مداوم به این استان کمک کرد.
دکتر نمکی در سفر دو روزه اش به استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران هدف از این سفر را بررسی قابلیت ها و مشکلات استان ذکر کرد و با اشاره به پیشینه بسیار غنی فرهنگی خراسان جنوبی گفت: در این سفر همکارانم در شهرستان های استان حضور یافته‌اند و بازدیدهایی از مراکز علمی، آموزشی، درمانی، زندان ها و… داریم و مسائل و مشکلات را جمع بندی و اولویت بندی می کنیم تا بتوانیم از قابلیت های بودجه سال ۹۸ برای رفع آنها استفاده نماییم.
به ایجاد پارک موزه دفاع مقدس استان کمک می‌کنیم
وی در خصوص پروژه احداث پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی که از پروژه‌های ملی مصوب این استان است، اظهار کرد: موزه های دفاع مقدس یادآور رشادت های مردم ما در طول هشت سال دفاع مقدس است و ایجاد این موزه ها به عنوان یک اولویت در دستور کار ما قرار دارد و امسال تا حد ممکن اعتبار حداکثری به آن اختصاص یافته و سال آینده نیز اختصاص خواهد یافت زیرا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های اصلی نظام اسلامی است و در اسرع وقت به ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در بیرجند نیز کمک خواهیم کرد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برای معضل کمبود آب در استان که در حال تبدیل شدن به یک بحران است چه برنامه‌ای دارید، گفت: خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که باید در بحث کم آبی و کوچ بی رویه مردم به دلیل خشکسالی های مداوم به این استان کمک کرد.
پیگیر انتقال آب به استان و پروژه راه آهن
دکتر نمکی افزود: در این راستا بحث استفاده بهینه از منابع آبی موجود و انتقال آب از سرزمین‌های دیگر به استان در حال مطالعه است و مهمترین بحثی که در این زمینه پیگیری می‌شود شیرین کردن و انتقال آب از دریاهای آزاد و به خصوص دریای عمان می باشد. وی در زمینه پروژه اتصال استان به راه آهن سراسری و رفع مشکلات راه های استان نیز گفت: در این خصوص پیگیری ها و بررسی هایی در حال انجام است و راهکارها و منابعی را در نظر گرفته ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*