سرمقاله: نرده‌های ماندگار…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / این روزها نرده برداری از نمازهای جمعه تبدیل به پز سیاسی روشنفکری شده که انگار پس از چهار دهه چه اتفاق بزرگ و باورنکردنی افتاده که با برداشتن یک ردیف نرده، صدا و سیما برای اولین بار امام جمعه موقت تهران را آنقدر آگراندیسمان کرد و از رزومه پیشروی ایشان گفت و گفت که واقعاً باورمان شد که اتفاق بسیار مهمی در حد برجام افتاده! آیا برداشتن تعدادی از نرده ها واقعاً مشکلات مهم و عظیم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورمان را که در شرایط نامطلوبی نیز قرار دارد حل کرده و می کند؟!
چرا مسائل و پیچیدگی هایی را که خودمان عامل به وجود آمدن آن هستیم را بدون واکاوی و آسیب شناسی بایگانی نموده اما برداشتن چند نرده را از حاشیه به متن تبدیل می‌کنیم؟! تا دلتان بخواهد دور و برمان پر از نرده‌هایی است که خودمان کاشته‌ایم و داریم در درون آنها دست و پا می‌زنیم، اگر می توانیم و می خواهیم آنها را جمع آوری کنیم! اما نمی‌توانیم، چرا؟ چون بودنمان در برقراری آن نرده‌هاست.
لطفاً نرده‌های شعار را بردارید و برچینید، نرده‌های خود محوری هایی که منجر به فروپاشی اعتماد اجتماعی که بزرگترین سرمایه هر کشور هست را قلع و قمع کنید، خواهشا نرده‌های فسادی را که چه در ادارات و سازمان ها و چه در اقتصاد بیمارمان گذارده شده است را برچینید، می‌توانید؟
التماستان می‌کنیم که نرده‌های خودی و غیر خودی و انقلابی و ضدانقلابی را که سال هاست در ذهن جامعه فرو کرده‌اید را منهدم کنید، می‌توانید؟
التماستان می‌کنیم که نرده‌های مدیریت های رابطه‌ای و ضدشایسته سالاری را که تبدیل به شعار دهان پرکن و سرگرم کننده‌ای شده است را نیز از هم بپاشید، می‌توانید؟!
خواهش می‌کنیم حصارها و نرده هایی را که باعث شده تا مردم از مطالعه و کتابخوانی فرسنگ فرسنگ فرار کنند را بردارید، واقعاً می‌توانید؟
لطفاً نرده‌های بی قانونی و دور زدن قانون، تملق، چاپلوسی و تدلیس را هرچه سریعتر برچینید، آیا می‌توانید؟!
برما منت بگذارید و نرده‌های طلایی قانون بانکداری ربوی که به نام اسلام زینت داده‌اید را به آتش بکشید، مگر نمی‌گویید که ربا خوار و ربا گیرنده هر دو با خداوند می‌جنگند، واقعاً می‌توانید؟!
قسمتان می‌دهیم که نرده‌های باورهای غلط، دروغ اندیشی و تعصبات کور و احمقانه را هر چه سریعتر برچینید، واقعاً می‌توانید؟!
تا دلتان بخواهد، نرده‌های دروغ، ریا و تهمت فراوان است، آقایان! اگر می‌توانید این نرده‌های مرگباری را که به آن اشاره شد را برچینید و به جایش نرده‌های صداقت، بی غل و غشی، صاف بودن و راستگویی و امید را در جای جای این کشور بکارید، واقعاً می‌توانید؟!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*