سرمقاله: ایران وژاپن…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / رحیم پور ازغندی که این روزها برعلیه عملکرد حوزه های علمیه خصوصا قم شمشیر از نیام برکشیده و باعث عکس العمل برخی از علمای حوزه گردیده در سخنرانی دیگری ایران و ژاپن را در ترازوی قیاس گذاشته و بدون نگاه به عمق، بسیار سطحی نتیجه گرفته که ژاپنی ها فقط به دلیل کارایی زیاد و تولید بیشتر از مصرف توانسته اند ژاپن شوند اما کشور ما به دلیل عدم کارایی لازم مصرفش بیشتر از تولیدش است و این یکی از دلایل مهم عقب ماندگی ماست …!!!
متأسفانه به دلیل عدم توجه به ریشه های هرزی که هر کدامش دلیل عمده ای برای عقب ماندگی هر کشوری کفایت می کند نه اشاره ای می شود و نه شناخت علمی از آن وجود دارد.
در کشور ما متأسفانه مردم همیشه بدهکارند و مدیران کوچک و بزرگ ما طلبکار ، انگار پست ها ارث پدری هستند که هیچکس به خود اجازه پاسخگویی نمی دهد، انگار مردم دایم باید چشمشان به دست اغنیای دولتی و خصولتی باشد تا کرمی کنند و تکه نان بیشتری به آنان عنایت کنند، کلا این درد بی درمان تاریخی ماست که مردم همیشه ابزار ظل السلطانها و …بوده و هستند ، مردم به وقت نیاز دولت ها ناگهان قهرمان می شوند و پس از اجابت فراموش می شوند وباید گوش به فرمان بنشینند تا قهرمانی دیگر ، اگر هم کسی یاکسانی، مزخرفی بنام عدالت وحق خواهی از گلویشان خارج شود سریعا و بدون فوت وقت به صلابه کشیده می شوند وتبدیل به مزدور و نوکرا جانب می شوند.
آقای ازغندی هنوز متوجه نشده اند که یکی از تولیدات ما که از مصرف نیز بسیار بالاتر است سخنرانی است اما تولیدی که هیچگاه حتی درصدی از مشکلات ساختاری کشور را نه اینکه حل نکرد بلکه گره ای بر گره های موجود نیز افزود.
مگر جناب آقای خاوری کم سخنرانی آتشین کرد ، چفیه برگردن و ذوب در ولایت ، هنوز فیلم هایش دردسترس است ، مگر باسخنرانی مشکلات لاینحل فرهنگی ما حل شد ؟مگر باسخنرانی فاصله وگسل طبقاتی در جامعه ما ازبین رفت ؟ مگر با سخنرانی حجم عظیم و باورنکردنی قاچاق در مقوله های مختلف حتی کنترل شد ؟ مگر با سخنرانی مسئولان و مدیران خود را پاسخگو دانستند؟ مگر با سخنرانی ژن های خوب در صف آدم های بیچاره بی ژن قرار گرفتند؟ مگر با سخنرانی جلوی رانت خواری، رانت بازی و فسادهای نهادینه شده اداری و مالی گرفته شد؟ خاوری مشتی است نمونه خروار ، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !
ده تن از بهترین جوانان این کشور نابودشدند و آقایان حتی به خود اجازه ندادند که بیایند رودر رو بامردم یک عذرخواهی کوچک بکنند ، لذا رئیس کل دانشگاه آزاد لازم دید مقامات پایین ترش جواب های کلیشه ای تحویل مردم دهند و خود به دهها مسئولیت دیگرش بپردازد، کلا جان باختن چنین جوانانی شاید به اندازه ترکیدن بادکنکی نیز ارزشمند نباشد، زمانی که هواپیمایی سقوط میکند سریعا خطای انسانی شامل خلبان مرحوم شده می شود و سر و ته قضیه را سریعا بنام مصلحت به هم می آورند ، مسئولان رده بالای دانشگاه آزاد نیز از این روش نخ نماشده خواستند استفاده کنند و شایعه مرگ راننده به دلیل سکته را بر سر زبان ها انداختند ولی پس از برملا شدن حقایق مجبور به جابجایی برخی مهره های کم ارزش شدند.
آقای ازغندی باور کنید که فقط باید ما را با خودمان قیاس کنید نه با دیگر کشورهای صاحب فرهنگ و علم ، سخنرانی ها تبدیل به نوعی دهن کجی به افکار عمومی شده است !!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*