در شورای هماهنگی ترافیک استان مطرح شد : تعیین تکلیف شرکت های حمل مسافر

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / بر اساس ماده ۹ قانون مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و هم چنین ماده ۲ آیین نامه این قانون موضوعات حمل و نقل مستقیما باید توسط شهرداری ها هدایت شود و رانندگان آژانس ها نیز به مانند سایر صنوف ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد در سطح شهر از شهرداری های مربوطه مجوز دریافت کنند. هم چنین این مجوز هیچ منافاتی با قانون نظام صنفی ندارد و در صورت عدم هماهنگی با شهرداری نسبت به برخورد قانونی اقدام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در شورای هماهنگی ترافیک استان بر اساس قانون فوق فعالیت آژانس ها و شرکت های حمل مسافر را در شهرهای استان تعیین تکلیف کرد و گفت: در اجرای این قانون هیچ ابهامی وجود ندارد و این آخرین روزی است که این موضوع در شورای ترافیک مطرح می شود. مجتبی علوی مقدم افزود: در این قانون نه به مجوز صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایرادی وارد است و نه به نظارت شهرداری و گرفتن مجوز از این مجموعه. وی تاکید کرد : صفر تا ۱۰۰ قانون حمل و نقل عمومی با شهرداری هاست و اگر تخلفی در این حوزه صورت گیرد شهرداری باید رسیدگی کند و جوابگو باشد و بر کار رانندگان هم نظارت کند. مدیر عامل شرکت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در این جلسه گفت: با نظارت بر آژانس های مسافربری عمومی برای رانندگان پروانه فعالیت و کارت شناسایی صادر می شود.
غلام پور داشتن گواهینامه پایه دو را جزو شرایط رانندگان حوزه حمل ونقل عمومی عنوان کرد.
تجهیزات و امکانات دولتی در مواجهه
با حوادث برف زمستانه کم است
فرمانده پلیس راهور خراسان جنوبی هم درادامه جلسه با اشاره به اجرای طرح زمستانه در جاده های استان از کم بودن امکانات و تجهیزات دولتی برای مواجهه با حوادث ناشی از برف و باران زمستانی انتقاد کرد و گفت : باید از امکانات بخش خصوصی در این حوزه استفاده شود. علوی مقدم هم در ادامه در مورد این دستور جلسه از دبیرخانه شورا خواست توصیه های طرح زمستانه را آماده کند و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد. وی هم چنین خواستار شناسایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مواجهه با حوادث برف و باران زمستانه شد.

انتقاد معاون استاندار از عدم تشکیل کارگروه استانی
حمل و نقل دانش آموزان
ارائه گزارش از طرح حمل و نقل دانش آموزان و سامانه پسند دستور کاربعدی این جلسه بود که معاون امور عمرانی استاندار از عدم تشکیل کارگروه استانی حمل و نقل دانش آموزان انتقاد کرد و آن را به حساب کم کاری دفتر فنی استانداری گذاشت.
علوی مقدم رسیدگی به وضعیت سرویس مدارس را حائز اهمیت دانست و افزود : در سال آینده به موضوع فرهنگی سرویس مدارس باید اهمیت بیشتری داده شود.
در مباحث فرهنگی بشدت در فقر بسر می بریم
وی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی بشدت در فقر بسر می بریم ، گفت : آموزش و پرورش و شهرداری سال آینده بسته فرهنگی برای سرویس مدارس تهیه کنند . مدیر عامل شرکت حمل بار و مسافر شهرداری هم از صدور ۱۵۵ پروانه برای متقاضیان سرویس مدارس و ثبت نام ۱۱۶ راننده در سامانه سپند خبر داد و گفت: در بازرسی از این سرویس ها ۱۷۶ مورد تذکر و ۲۲۰مورد جریمه صورت گرفته است. معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان هم تعداد دانش آموزان استفاده کننده از سرویس مدارس را ۵۳۵۷ نفر عنوان کرد که ۴۴۱۳ نفر شهری و ۹۴۴ نفر روستایی هستند. طیبی از عدم استقبال والدین از سامانه سپند برای سرویس مدارس ، عدم امکان دسترسی به اپلیکیشن سامانه و عدم پیش بینی مباحث مالی در سامانه سپند بعنوان مشکلات فرا روی اجرای طرح یاد کرد. همچنین در این جلسه دستور کار طرح دوربرگردان بلوار شهدای عبادی بدلیل عدم طرح در کمیته فنی فرمانداری برگشت داده شد تا در آنجا کارشناسی و بعد به کارگروه آورده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*