اخبار علمی/زیبایی پوست با این راهکار ساده/خواص دارویی گیاه رازک چیست؟/از خواص خرما چه می‌دانید؟/درمان زگیل به روش خانگی/درمان سردرد با موز/تقویت حافظه با مصرف چغندر/طعم دادن به غذای کودک با ادویه‌جات/۴ خاصیت مهم زردچوبه

زیبایی پوست با این راهکار ساده

مصرف مناسب پروتئین در سلامت پوست بسیار مهم است؛ کسانی که رژیم‌های کاهش وزن می‌گیرند، به علت افت مصرف پروتئین دچار افتادگی عضلات صورت و پوست می‌شوند. سفیده تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی، لبنیات و انواع حبوبات مثل لپه، دال عدس و لوبیا و ماش منابعی خوب از پروتئین هستند که باید در رژیم روزانه افراد به‌خصوص کسانی که رژیم کاهش وزن دارند، گنجانده شود.

///

خواص دارویی گیاه رازک چیست؟

پزشکان معتقد هستند با استفاده از گیاه رازک می‌توان درل درد را معالجه کرد؛ ۱۰ تا ۱۵ گرم میوه‌های خشک رازک را در یک لیتر آب جوش به مدت ۱۲ دقیقه دم کرده سپس صاف و به همراه عسل شیرین مخلوط کنید. قبل از صبحانه، ناهار و شام، یک فنجان از دمنوش آماده شده را بنوشید، دم کرده رازک تقویت کننده صفر است و در هنگام بحران‌های کبدی، یرقان، و سنگ کیسه صفرای شدید به کمکتان خواهد آمد.

///

از خواص خرما چه می‌دانید؟

خرما خواصی بسیار زیاد دارد که می‌توان از آن بهره برد؛ یکی از این خواص برای افزایش وزن است. خرما باید در رژیم غذایی سالم برای افزایش وزن قرار گیرد. این ماده در برگیرنده شکر، پروتئین و سایر ویتامین‌های ضروری است، اگر خرما با خمیر خیار مصرف شود می‌تواند وزن را در حالت متعادل نگه دارد، یک کیلوگرم از خرما در برگیرنده ۳ هزار کالری است، البته نباید چنین حجم از خرمایی را در یک روز بخورید، اگر لاغر هستید و می‌خواهید وزنتان را بیشتر کنید یا اگر تلاش می‌کنید حجم عضلات را بهبود ببخشید، خرما بخورید.

///

 

 

درمان زگیل به روش خانگی

محققان طب سنتی معتقد هستند که با سرکه سیب می‌توان زگیل را درمان کرد؛ سرکه سیب خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد؛ دو پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه از آب مخلوط کنید، با استفاده از یک پنبه تمیز این مخلوط را روی محل آسیب دیده بگذارید و روی آن را با باند یا چسب بپوشانید، این درمان آسان را چند هفته تکرار کنید، در عرض چند روز زگیل شروع به سیاه شدن می‌کند، به زودی پس از آن زگیل‌ها از بین می‌روند و فقط یک جای کوچک از آن‌ها باقی می‌ماند که به تدریج ناپدید می‌شود.

///

درمان سردرد با موز

برای درمان سردرد یک راه ساده، ارزان و طبیعی را معرفی می‌کنیم که به خلاص شدن از شر سردرد‌های شدید کمک کرده و سرعت اثر بخشی بالایی دارد؛ شما در این روش درمانی طبیعی به پوست یک موز و مقداری یخ نیاز دارید، چند تکه یخ را در قسمت انتهایی و در داخل پوست موز قرار داده و آن را با یک نوار ببندید تا یخ در بین پوست موز باقی بماند، حال پوست موز را روی پیشانی خود قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه در مکان تاریکی استراحت کنید، یک حوله همراه خود داشته باشید تا به محض ذوب شدن یخ از آن استفاده کنید.

///

این روش بلافاصله سردرد شما را تسکین می‌دهد؛ در این روش درمانی سردرد به سرعت آرام می‌گیرد و علت اصلی آن به دلیل وجود پتاسیم بالای پوست موز است، اگر سردرد شما شدید بود و بعد از ۲۰۰ دقیقه درد را حس کردید می‌توانید این روش را تکرار کنید.

تقویت حافظه با مصرف چغندر

چغندر به خروج سم از خون کمک شایانی می‌کند و نیترات طبیعی موجود در آن موجب راحت‌ترشدن گردش خون و در نتیجه بهبود عملکرد مغز می‌شود؛ همچنین این گیاه توانایی انجام تمرینات سنگین را بالا می‌برد و سطح عملکرد را بهبود می‌بخشد، می‌توانید چغندر را به‌صورت آب‌پز میل کنید یا به سالادهایتان مقداری چغندر اضافه کنید و ترکیبی بی‌نظیر و خوش‌طعم ایجاد کنید.

///

طعم دادن به غذای کودک با ادویه‌جات

زمانی که صحبت از طعم دادن به غذای نوزادان و کودکان می‌شود، اولین گزینه‌هایی که به ذهن می‌آیند افزودن نمک و شکر هستند؛ اما چرا افزودن ادویه‌جات مفید کمتر به ذهن والدین می‌آیند؟گیاهان تازه یا خشک شده و ادویه‌جاتی که می‌توانید به غذای نوزادتان اضافه کنید، تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد، توصیه می‌کنیم همان ادویه‌هایی که هنگام درست کردن غذا برای کودکان بزرگتر استفاده می‌کنید،‌به‌کار گیرید.

استفاده از ادویه‌جات مفید راه خوبی برای طعم دادن به غذای کودک، بدون استفاده از نمک یا شکر است؛ توصیه می‌شود هیچ‌وقت نمک یا شکر را به غذای نوزادتان اضافه نکنید، اما ادویه‌های مفید برای طعم بخشی به غذای نوزاد توصیه می‌شود.

///

 

۴ خاصیت مهم زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه از ادویه‌های شناخته شده و پرمصرف است که علاوه بر ویژگی طعم‌دهندگی مطلوب به مواد غذایی دارای خواص ضد التهابی نیز هست.

به گزارش ایسنا، در حالی که افزودن این ادویه به غذا یا استفاده از آن روی پوست صورت بی‌خطر است، لازم است پیش از مصرف آن به شکل مکمل با پزشک مشورت شود.

سایت تخصصی “مدیکال دیلی” در مطلبی در این رابطه آورده که طبق بررسی‌های انجام شده این ادویه دارای خواص مهمی برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان بیماری‌های مزمن 

زردچوبه دارای ترکیب‌های ضد التهابی طبیعی موسوم به “کورکومینوید” است که تاثیرات مثبتی بر انواع بیماری‌ها دارد. التهاب، عامل بیماری‌های متعددی است و در نتیجه در بسیاری از مطالعات، تاثیرات بالقوه زردچوبه در درمان بیماری‌های قلبی یا کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. درحالیکه تحقیقات انجام گرفته در مراحل ابتدایی قرار دارد، محققان به نتایج امیدبخشی دست یافته‌اند.

کمک به کاهش وزن 

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ترکیب “کورکومین” به کاهش التهاب در پانکراس، سلول‌های ماهیچه و چربی کمک می‌کند. درحالیکه در بیشتر این بررسی‌ها موش‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند در سال ۲۰۱۵ مطالعه‌ای روی ۴۴ انسان انجام گرفت که حاکی از تاثیر این ماده در کاهش وزن افراد در دوره‌ای دو ماهه بوده‌ است.

با این حال به گفته کارشناسان تنها افزودن زردچوبه به رژیم غذایی موجب کاهش وزن نمی‌شود و این ترکیب در کنار اقدامات دیگر همچون فعالیت فیزیکی و خودداری از مصرف غذاهای فرآوری شده تاثیرگذار است.

بهبود سلامت پوست

مصرف چای زردچوبه یا استفاده از محصولات بهداشتی حاوی این ماده باعث می‌شود پوست ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان را دریافت کند. در حالی که شواهدی در مورد تاثیر معجزه‌آسای زردچوبه در درمان آکنه وجود ندارد، برخی از متخصصان پوست تاکید کرده‌اند که این ماده به تولید کلاژن کمک می‌کند.

تسکین دردهای آرتروز 

برای افراد مستعد دردهای مفصلی افزودن زردچوبه به رژیم غذایی مفید است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت مشاهده شد ترکیب کورکومین دردهای ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهد. همچنین تاثیر آن در کاهش درد، عملکرد جسمی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به آرتروز در بسیاری از بررسی‌ها مورد تاکید قرار گرفته‌ است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*