خبری خوش برای ساکنان بافت های فرسوده استان / ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای به خراسان جنوبی اختصاص یافت/ متقاضیان برای دریافت تسهیلات به شهرداری مراجعه کنند

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تخصیص ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات یارنه ای ساخت مسکن به منظور نوسازی بافت های فرسوده استان خبر داد. مهندس ولی پور مطلق در گفت وگو با امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه این تسهیلات بصورت یارانه ای به متقاضیان بافت های ناکارآمد شامل بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی پرداخت خواهد شد، افزود : منابع این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است. وی ادامه داد: تفاهم نامه پرداخت این تسهیلات هم بصورت کشوری و برای تمام استان ها فی ما بین اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی منعقد شده که در مرحله ابلاغ به بانک مسکن برای پرداخت قرار دارد. وی مبلغ این تسهیلات یارانه دار را در سراسر استان ۴۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد عنوان کرد و گفت: دولت ۹ درصد از این سود تسهیلات را متقبل شده و متقاضی فقط ۹ درصد سود این تسهیلات را پرداخت می کند. وی با تاکید بر اینکه تاکنون چنین فرصتی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور فراهم نشده از ساکنان این بافت ها خواست در صورت متقاضی بودن با مراجعه به شهرداری درخواست دریافت تسهیلات را بدهند تا محدوده بافت فرسوده مشخص و تایید شود و برای پرداخت به بانک مسکن معرفی شوند .
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه این تخصیص اولین یارانه سود تسهیلاتی است که به بافت های فرسوده ابلاغ شده، گفت: متقاضیان اگر درخواست تسهیلات مازادی داشته باشند می توانند تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان هم تشکیل پرونده دهند که ۷۰ میلیون مابقی با سود ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد. ولی پور مطلق افزود: منابع این تسهیلات تخصیص یافته که به حساب راه و شهرسازی و یا بانک مسکن در آینده نزدیک واریز خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*