اخبار علمی/راهی ساده برای افزایش وزن کودک/تنظیم کلسترول بد خون با هندوانه/خواص تغذیه دانه زردآلو/از خواص تخم بلدرچین چه می‌دانید؟/آنتی بیوتیک خشک و تر را با هم می سوزاند

راهی ساده برای افزایش وزن کودک

کره به افزایش وزن کودکان و نوزادان کمک می‌کند و برای کودکانی که خوب وزن نمی‌گیرند بسیار مفید است، اما فراموش نکنید برای کودکان مبتلا به کم خونی به جای کره (که حاوی کلسیم است و مانع جذب آهن می‌شود) باید در غذا‌هایی که حاوی آهن هستند از روغن زیتون بی بو استفاده کنید و در همه مواقع مزاج کودک خود را هم در نظر بگیرید؛ فراموش نکنید برای کودک مبتلا به اسهال، مصرف کره و روغن زیتون توصیه نمی‌شود.

برای افزایش وزن کودک چه کنیم؟/درمان 12 بیماری با تخم بلدچین/چه ماهی‌هایی در دوران بارداری مجاز است؟

تنظیم کلسترول بد خون با هندوانه

اغلب افراد نام سیب را به عنوان پرفایده‌ترین میوه در تامین سلامتی شنیده‌ا‌ند، درست است که سیب فایده‌های فراوانی دارد، اما در این میان نباید از فواید بی‌نظیر هندوانه و نقش آن در تامین سلامت قلب و عروق غافل شد؛ هندوانه از طریق کنترل وزن، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، متخصصان معتقدند ماده‌ای به نام سیترولین که در هندوانه به فراوانی یافت می‌شود، مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی است.

برای افزایش وزن کودک چه کنیم؟/درمان 12 بیماری با تخم بلدچین/چه ماهی‌هایی در دوران بارداری مجاز است؟

خواص تغذیه دانه زردآلو

دانه زردآلو حاوی مقادیر بالای آمیگدالین و میزان قابل توجه ویتامین E، اسی دپنگامیک pangamic یا ویتامین B۱۵ و مقادیر کمی چربی بدون کلسترول است؛ نیم لیوان هسته زردآلو حاوی ۱۴ گرم کربوهیدرات است که ۱۰ گرم آن را فیبر غذایی تشکیل می‌دهد، برخی از مزایای سلامت هسته زردآلو برای بدن عبارت است از تقویت سلامت دستگاه گوارش، بهبود رشد و ترمیم، متعادل کردن سطح کلسترول، افزایش انرژی، محافظت از پوست، پیشگیری از سرطان، تقویت قلب، حمایت از سیستم ایمنی بدن و تسکین مشکلات تنفسی.

برای افزایش وزن کودک چه کنیم؟/درمان 12 بیماری با تخم بلدچین/چه ماهی‌هایی در دوران بارداری مجاز است؟

 

از خواص تخم بلدرچین چه می‌دانید؟

تخم بلدرچین برای درمان بیماری‌های کبدی، کلیوی، کم خونی، آسم، سل، ناتوانی جنسی، استرس و بازسازی بدن پس از جراحی یا زایمان توصیه می‌شود؛ مصرف تخم بلدرچین در مادران شیرده باعث منظم شدن سیستم عصبی، قلبی و گوارشی بدن و افزایش شیر می‌شود، تخم بلدرچین به دلیل حجم کم و میزان بالای پروتئین آن برای ورزشکاران به خصوص بدنسازان توصیه می‌شود.

برای افزایش وزن کودک چه کنیم؟/درمان 12 بیماری با تخم بلدچین/چه ماهی‌هایی در دوران بارداری مجاز است؟

آنتی بیوتیک خشک و تر را با هم می سوزاند

ساری – ایرنا – متخصصان و پزشکان بیماری های عفونی با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک همان گونه که خاصیت درمانی و دفع عفونت دارد مصرف خودسرانه و بی ضابطه آن تبعات معکوس در درمان بیماری ها ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود یک قرن از کشف آنتی بیوتیک برای درمان بیماری های عفونی می گذرد و کشف آن نوید بخش کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها بود اما با افزایش روزافزون مصرف خودسرانه آن به تهدید بزرگی برای سلامت افراد جامعه مبدل شده است.
مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها در فصول خاصی همچون پاییز و زمستان برای درمان بیماری های ساده از جمله سرماخوردگی بیشتر از دیگر مواقع است به طوری که حتی تجویز این نوع داروها در مراجعه افراد به مراکز درمانی و مطب ها از پزشکان درخواست می شود.
بالا بودن سرانه مصرف آنتی بیوتیک ها در ایران بر اساس اعلام وزارت بهداشت به آن اندازه است که میزان مصرف این داروها ۱۶ برابر استاندارد جهانی است.
** اثرات مثبت و منفی
متخصصان بیماری های عفونی آنتی بیوتیک ها را براساس نوع و شیوه مصرف با خاصیت مثبت و منفی عنوان می کنند به طوریکه آنتی بیوتیکها از طریق مقابله با عوامل بیماریزا باعث ادامه زندگی می شوند٬ اما بعضی باکتریها آنقدر قوی می شوند که می توانند مقابل این داروها مقاومت کنند و در نتیجه داروها بخوبی عمل نکنند که این حالت را در اصطلاح پزشکی به عنوان مقاومت آنتی بیوتیکی عنوان می کنند.
در این صورت انواع قوی تر باکتری ها کشته یا متوقف نمی شوند٬ بلکه باقی می مانند٬ رشد وگسترش می یابند و در این حالت دیگر باکتریها سخت تر کشته یا متوقف می شوند.
مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از مهمترین معضلات بهداشتی جامعه امروز است. این مساله بطور آشکار باعث خطر برای افرادی می شود که عفونت ساده ای داشته و در صورت درمان تحت نظارت پزشک می توانستند به خوبی بهبود یابند٬ اما با مصرف نابجای آنتی بیوتیک در دفعات قبل باعث بی تاثیر شدن این داروها شده اند.
یک متخصص بیماری های عفونی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: درمان های خودسرانه که در جامعه نیز به وفور دیده می شود نتیجه معکوس داشته و باعث مقاوم شدن میکروب ها در بدن و نیز تضعیف ایمنی فرد می شود.
دکتر محمد حسین آری طبرستانی افزود: دیدگاه غالب و رایج مردم جامعه در خصوص درمان این نوع بیماری ها به سمت خوردن کپسول آنتی بیوتیک و یا تزریق پنی سیلین است، دیدگاهی که برای درمان این بیماری ها اثربخش نیست.

وی در تشریح اثرات نامطلوب استفاده از این داروها در افراد گفت: در بدن افراد انواع مختلف میکروب های خوب و بد وجود دارد که تعادل نسبت این میکروب ها در بدن باعث حفظ سلامتی و در پاره ای از موارد حتی باعث فایده هم برای بدن است.
دکتر طبرستانی افزود: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها باعث می شود تا ۲ عارضه بد به بدن تحمیل شود اول میکروب های مفید از بین می رود و دوم باعث از بین رفتن تعادل میکروبی بدن شده و همچنین باعث انتخاب میکروب‌های مقاوم به درمان در بدن شده و در نهایت یک بیماری معمولی تبدیل به عفونت خطیر می شود.
وی ادامه داد: در علم پزشکی مصرف آنتی بیوتیک ها و پنی سیلین تنها در گلودردهای عفونی که زمینه آنها باکتریال است تجویز می شود تا از این طریق جلوی روند پیشرونده و مخرب آن گرفته شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*