۲۸ مبتکر و پژوهشگر خراسان جنوبی تجلیل شدند

همزمان با برگزاری جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان جنوبی از ۲۸ مخترع، مبتکر و پژوهشگر تجلیل شد.
 «جواد عقیلی پور» امروز (۲۲ آذر) در جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان، اظهار کرد: در سطح کشور علم ما با فناوری و اقتصاد همخوانی ندارد و باید در دانشگاه ها باید به سمت بحث های فناوری و پژوهشی پیش برویم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه ایران رتبه ۱۶ علمی و ۷۷ فناوری در سطح دنیا را دارد، افزود: این جشنواره با هدف تقویت روحیه خودباوری، ترغیب و تشویق مخترعان و مبتکران، ارائه ایده از سوی آنها و تبدیل آن به محصول و بیان توانمندی های نیروهای مسلح در حوزه دفاعی برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور ۴۰۰ مخترع، مبتکر و صاحب ایده از یگان های انتظامی، ارتش و بسیج خراسان جنوبی در این جشنواره، گفت: افرادی که طرح آنها پذیرفته شود از کمک های بلاعوض و خدمات آزمایشگاهی و مشاوره و راهنمایی بسیج بهره مند می شوند.

گفتنی است در این مراسم از ۲۸ مخترع، مبتکر و پژوهشگر تجلیل شد و اختراعات و توانمندی های نیروهای مسلح استان در قالب نمایشگاهی در معرض بازدید شرکت کنندگان این جشنواره قرار گرفت.

طرح پهباد، دستگاه کنترل هوشمند، طرح اورگونومیک، موس طبی و دستگاه دان کن زرشک از جمله طرح های به نمایش گذاشته در این نمایشگاه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*