معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد: حمایت جهانی از برک مود

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / شورای جهانی صنایع دستی برای ۷ محصول صنعت پارچه بافی پرونده‌ای تهیه کرده و به ستاد یونسکو ارسال کرده است که به گفته معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی برک مود در رأس این ۷ محصول قرار گرفته تا از حمایت‌های مادی و معنوی سازمان‌های جهانی بهره مند شود. حسین عباس زاده به برگزاری اولین جلسه با شهردار، بخشدار و تعاونی صنایع دستی شهر مود اشاره کرد و گفت: شرکت حامی منسوجات سنتی ایران به عنوان سرمایه گذار از اول دی ماه برنامه خودش را در راستای حمایت از برک مود بدون حمایت بخش دولتی آغاز خواهد کرد.
وی افزود: هدف این شرکت تنوع منسوجات سنتی ایران است که روی برک هم به عنوان یک هدف مهم کار خواهند کرد. وی از افزایش تعداد کارگاه‌های برک بافی و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف احیا و بازار یابی این محصول سنتی به عنوان گوشه‌ای از برنامه‌های این شرکت یاد کرد و ادامه داد: برک در مود و بشرویه بیشتر بافته می‌شود.
نمایشگاه صنایع دستی یازدهم آذر برپا می شود
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی از یازدهم تا پانزدهم از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند با حضور ۱۵۰ هنرمند از ۲۸ استان کشور برپا خواهد شد.
حسین عباس زاده با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه فعال خواهد بود که ۴۵ غرفه متعلق به هنرمندان و صنعتگران خراسان جنوبی خواهد بود، افزود: علاوه بر این ۵ سیاه چادر از استان های کهکیلویه و بویر احمر ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری هم در محوطه نمایشگاه محصولاتشان را ارائه خواهند کرد. وی از معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل شده هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی و آشنایی بیشتر صنعتگران و هنرمندان با تولیدات خلاقانه به عنوان اهداف برپایی این نمایشگاه یاد کرد .
برپایی سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی
به میزبانی شهرستان قاین
عباس زاده هم چنین از برپایی سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی به میزبانی شهرستان قاین تا نیمه اول دی ماه خبر داد و گفت: استان های شرقی کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و ۶۰ غرفه برای صنعتگران در نظر گرفته شده است. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم چنین از تخصیص اعتبار ۱۷۰ میلیون تومانی برای احیا و ترویج صنعت پلاس بافی در قاین خبر داد و گفت : نمایشگاه ترویجی صنایع دستی با محوریت صنعت سفال هم در شهرستان خوسف برگزار خواهد شد. وی در ادامه از قول مساعد مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور برای تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی برای احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی در تیمچه امینی بازار بیرجند خبر داد و افزود : ۴۰ غرفه در این نمایشگاه پیش بینی شده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*