مسؤول متنا خراسان‌جنوبی: متنا بدون کوچک‌ترین بودجه‌ای اداره می‌شود/ تولید اولین نرم‌افزار اندرویدی در زمینه اقتصاد مقاومتی

مسؤول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی، گفت: مرکز متنای خراسان‌جنوبی به‌عنوان پرکاربردترین و پرخروجی‌ترین دفتر ارزشی و بدون کوچکترین بودجه‌ای توسط عده‌ای جوان مخلص بسیجی آتش به اختیار اداره می‌شود.

محمدرضا براتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به نقش فضای مجازی در جامعه امروزی، اظهار داشت:  امروزه فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار و بسبیج نیروهای مردمی انقلاب نقش مهمی در این عرصه دارند.

وی بیان داشت: امروزه اگر قرار است پیام خود را به دیگران منتقل و برای دفاع از انقلاب اسلامی، آرمان‌های انقلاب و حفظ آن تلاش کنیم باید از ابزار روز استفاده کنیم.

مسؤول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به شکل‌گیری مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی(متنا)، تبیین کرد: بعد از راه‌اندازی قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین تشکیلاتی به نام مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی(متنا) با رویکرد ویژه به فضای مجازی شکل گرفت.

براتی اعلام کرد: مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی(متنا) با هدف ساماندهی، آموزش و ارتقای سطح توانمندی جوانان و علاقه‌مندان به حوزه تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی اعم از پویانمایی، بازی‌های ویدئویی و تولیدات تصویری تأسیس شده است.

رویکرد مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی(متنا)

وی با بیان اینکه بخش عمده اقدامات(متنا) در حوزه فضای مجازی پویانمایی است که جامعه هدف زیادی هم دارد، عنوان کرد: رویکرد فعالیت در مرکز متنای خراسان‌جنوبی تولیدات تصویری و کلیپ‌های کوتاه، پویانمایی و جلوه‌های ویژه با رویکرد انتشاردر شبکه‌های مختلف فضای مجازی است.

مسؤول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از  تولید ۳۰۰ دقیقه برنامه در مرکز متنای استان طی شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: اولین نرم‌افزار اندرویدی در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور و تنها اپلیکیشن تولیدی توسط نیروهای انقلابی در استان با نام کالیران در اولین رویداد تخصصی بسیج استارت خورد و هم‌اکنون در مراحل پایانی کار قرار دارد.

متنا بدون کوچک‌ترین بودجه‌ای اداره می‌شود

براتی مطرح کرد: مرکز متنای خراسان‌جنوبی به‌عنوان پرکاربردترین و پرخروجی‌ترین دفتر ارزشی و بدون کوچک‌ترین بودجه‌ای توسط عده‌ای جوان مخلص بسیجی آتش به اختیار و با هدف حفظ آرمان‌های امام(ره) در انتشار ارزش‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی تمام توان خود را به کار گرفته تا پرچم ارزشمند انقلاب اسلامی را در سطح استان در فضای مجازی برافراشته نگه دارد.

وی ادامه داد: مرکز متنای خراسان‌جنوبی توانسته در زمینه انتشار و فضاسازی رسانه‌ای پیشگام باشد که ترند شدن هشتگ توئیتری «کنگره دو هزار شهید استان» و هشتگ «مدیون شهداییم» شاهد این ادعا است.

حضور پرخروش متنا را برنمی‌تابند

مسؤول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با ابراز تأسف از اینکه برخی از مراکز فعال در حوزه فضای مجازی حضور پرخروش متنا را برنمی‌تابند، اضافه کرد: وسعت کار بر زمین‌مانده فرهنگی به قدری زیاد است که اگر تمام دستگاه‌های فرهنگی استان بسیج شوند شاید نتوانند کم‌‌کاری این حوزه طی ۳۰ سال اخیر را جبران کنند.

براتی ادامه داد: متأسفانه نگاه‌های تنگ‌نظر نسبت به این مرکز وجود دارد که برادرانه از آن‌ها دعوت می‌کنیم در این مسیر که یک هدف و آرمان را دنبال می‌کند در کنار ما باشند.

تشریح برنامه‌های تولیدی متنا برای کنگره شهدا

وی با اشاره به بزرگترین رویداد فرهنگی(کنگره ملی دو هزار شهید) خراسان‌جنوبی در سال جاری، مطرح کرد: در راستای برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان آثاری نظیر مصاحبه با خانواده شهدا، تولید بیش از ۴۰۰ عدد پوستر در زمینه شهدا، تولید بیش از یک هزار عکس نوشته با موضوع شهدا و ساخت آثار پویانمایی در زمینه شهدا توسط مرکز متنا تولید و منتشر شد.

مسؤول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی مصاحبه با خانواده شهدا با محوریت زندگی‌نامه، نحوه شهادت، وصیت‌نامه و نکات ارزنده زندگی شهدا، تهیه کلیپ‌های ارزشی آموزنده درباره خاطرات شهدا در جهه در دو قالب طنز با تایتل «با شهدا بخندیم» و قالب درام با تایتل «باران معرفت»، تولید پادکست به منظور انتشار نکات ارزشی و کاربردی وصیت‌نامه شهدا، خوانش وصیت آسمانی شهید علی صمدیان توسط اصحاب رسانه، تهیه گزارش مردمی با هدف اطلاع‌رسانی مردم را از آثار تولید شده توسط مرکز متنا ذکر کرد.

براتی تهیه تصاویر شهدا در قالب نقاشی دیجیتال، طراحی بیش از ۵۰۰ پوستر ارزشی با هدف معرفی شهدا، تولید بیش از ۲۰۰ عکس نوشته با محوریت اطلاع‌رسانی، پوشش رسانه‌ای تمامی اجاسیه‌ها در کانال‌های پر بازدید، تولید تیزر اصلی کنگره، متحرک سازی لوگوی کنگره جهت پخش در برنامه اصلی، تولید بیش از ۱۱ نماهنگ و ساخت بیش از ۱۰ اثر موشن‌گرافیک با محوریت پوشش اجلاسیه‌های شهدا را از دیگر آثار تولیدی بیان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*