نمایشگاه کتاب

دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی گشایش یافت

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حضور استاندار خراسان جنوبی و ناشرانی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه که مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، گفت: این نمایشگاه با حضور ۱۳۸ ناشر از سراسر کشور از امروز تا ۲۴ آذرماه در ۱۱۰ غرفه دایر است.
ناصر نبی زاده افزود: ساعت بازدید از نمایشگاه هر روز ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه است و این نمایشگاه روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت ۲ شیفت به روی علاقمندان به کتاب باز خواهد بود.
وی عنوان کرد: کتاب در این نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی به علاقمندان عرضه خواهد شد که این تخفیف شامل ۲۰ درصد بن و ۱۰ درصد تخفیف ناشران است، همچنین ۹۰ میلیون تومان بن خرید کتاب را توزیع می کنیم.
وی اظهار داشت: ویژگی های فرهنگی خراسان جنوبی از جمله وجود علما و اندیشمندان، مفاخر و شاعران بزرگ و سابقه طولانی دانش عالی در این استان شاکله و ساختاری را تشکیل داده که شاهد ظرفیت عظیمی در حوزه نشر کتاب باشیم.
نبی زاده با بیان اینکه هم مرزی با کشور افغانستان و پاکستان در زمینه فرهنگ ظرفیتی را برای تعاملات فرهنگی ایجاد کرده است گفت: امیدواریم در سیزدهمین نمایشگاه کتاب بخش بین المللی هم فعال شود تا شاهد حضور ناشرانی از کشورهای همسایه در این نمایشگاه باشیم.
وی افزود: تلاش ما این بوده که بستری را برای کتاب های موردنیاز دانشجویان و جامعه دانشگاهی نیز در این نمایشگاه فراهم کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در آستانه برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی قرار داریم که تاکنون در این راستا ۱۴۰ عنوان کتاب با موضوع زندگی نامه و خاطرات شهدا منتشر و چاپ شده است.
در آیین افتتاح این نمایشگاه از کتاب سیمای شیدایی برگرفته از خاطرات شهید حاج محمد شهاب و ۱۲ کتاب دیگر در زمینه ایثار و شهادت رونمایی شد.
همچنین محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با حضور در این نمایشگاه از غرفه های مختلف ناشران کتاب بازدید کرد.

 

 

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی گشایش یافت
دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی گشایش با حضور مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از دوستداران کتاب و کتابخوانی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: بعد از انتشار فراخوان دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی، ۳۶۰ ناشر برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که به دلیل فضای محدود نمایشگاه، از ۱۳۸ ناشر برای حضور در این نمایشگاه دعوت شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ساعت ۱۵:۳۰ لغایت ۲۱:۳۰ هر روز (۱۹ لغایت ۲۴ آذر) به روی علاقمندان باز است، افزود: در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز این نمایشگاه در دو شیفت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد شود.

 

وی از تخفیف ۳۰ درصدی کتب ارائه شده در این نمایشگاه هم خبر داد و گفت: ۱۰ درصد تخفیف توسط ناشران و ۲۰ درصد از طریق بن به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی عرضه خواهد شد.

 

نبی زاده با بیان اینکه ۹۰ میلیون تومان بن برای خرید کتاب در این نمایشگاه ارائه می شود، اظهار امیدواری کرد: شاخصه ها و ظرفیت های فرهنگی خراسان جنوبی به ویژه در حوزه نشر زمینه حضور کشورهای همسایه را در نمایشگاه کتاب سال آینده استان فراهم کند.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در ۲۰ آذر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت ویژه این کنگره در استان تالیف شده است.

 

 

 

همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب؛
۱۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در بیرجند رونمایی شد
۱۲ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی با رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس ظهر امروز (۱۹ آذر) در بیرجند گشایش یافت.

 

در این مراسم از کتاب «سیمای شیدایی» مجموعه خاطرات شهید حجت الاسلام محمد شهاب با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل حوزه هنری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و برادر شهید رونمایی شد.

 

همچنین در این مراسم از کتاب «آقای فرمانده» مجموعه خاطرات سردار شهید عباس شعیبی که به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، موسسه مردم نهاد آیه های استقامت و دبیرخانه کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی به رشته تحریر درآمده است و ۱۱ کتاب دیگر نیز رونمایی شد.

 

تجلیل از مولفین این کتب و فعالان حوزه نشر کتب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد:
فروش ۱۶۰ میلیون تومانی بن کتاب در دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی
رمضانی گفت: در سه روز اول برپایی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی ۱۶۰ میلیون تومان بن کتاب به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۵۰ میلیون تومان بن برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این نمایشگاه عرضه می شود، افزود: تاکنون ۱۶۰ میلیون تومان بن در سه روز اول برپایی نمایشگاه کتاب به فروش رفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه استقبال و حضور مردم در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی بسیار چشمگیر است، گفت: اما متاسفانه به دلائل مشکلات اقتصادی مردم در چند ماه اخیر، قدرت خرید کتاب بسیار کاهش یافته است.

 

رمضانی همچنین با گلایه از عدم همکاری شهرداری بیرجند در اطلاع رسانی هرچه بهتر و بیشتر دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از برخی از دستگاه ها و نهادها انتظار و همکاری بیشتری برای این مهم می رود.

 

وی از برگزاری شب فرهنگی قاین، جشن امضا، جشن شعر، شبی با دکتر پورشافعی و کارگاه آموزشی استفاده بهینه از فضای مجازی در روزهای باقی مانده از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

 

 

 

 

شب فرهنگی طبس در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی برگزار شد
شب فرهنگی طبس با برنامه های متنوع در دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی برگزار شد. 
  شب فرهنگی شهرستان طبس در اولین شب آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.

این برنامه با حضور سعید برقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس، سید علی زمزم معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و طبسی های مقیم بیرجند برگزار شد.

پخش نماهنگی از شهرستان طبس، اجرای برنامه طبل نوازی در سحرهای ماه مبارک رمضان توسط برادران آشوری و بیان تاریخ و معرفی جاذبه های این شهرستان از جمله برنامه های این مراسم بود.

شعرخوانی مریم السادات زهتاب و بیان قصه ها و ضرب المثل های محلی توسط محسنی از دیگر برنامه های شب فرهنگی طبس بود.

لازم به ذکر است: شب فرهنگی طبس با همکاری معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس و موسسه فرهنگی و هنری آوای قاصدک طبس برگزار شد.

 

 

 

 

حضور استاد دکتر راشد محصل،در در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی

حضور استاد دکتر راشد محصل،در در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی

شب گذشته ٢١ آذرماه جاری همزمان با سومین روز نمایشگاه بزرگ کتاب استان استاد دکتر راشد محصل به همراه استاد دکتر محمد مهدی ناصح مهمان ویژه بخش جنبی نمایشگاه بودند.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛استاد دکتر راشد محصل، در گفتگو با خبرنگاران به شهرت این شهرستان در کشور به «فرهنگ» آن اشاره کرد و دلیل آن را تاسیس مدارس شوکت عنوان نمود که برای اولین بار در سال ۱۲۸۶ در بیرجند تاسیس شد و تا سال ۱۳۰۰، تعداد آنها به ۲۵ عدد رسید. به دلیل این که تعداد زیادی از فرزندان این شهرستان در این مدارس تحصیل کردند توانستند بعدها به کارهای دولتی و اداری گمارده شوند. به طوری که اولین کارمندان آموزش و پرورش در شهرهایی مانند زاهدان، مشهد، گناباد و فردوس، همه از فارغ التحصیلان دانشسرای مقدماتی بیرجند بودند و به همین دلیل بود که بیرجند به شهر «فرهنگ» و شهر «معلم» شهرت یافت.

این استاد برجسته بیرجندی، در خصوص اهمیت بیرجند پژوهی اذعان نمود که در پایان دهه ۱۳۷۰، مجوز تاسیس پژوهشگاه بیرجندشناسی کسب و در بیرجند دایر گردید، اما متاسفانه بعدها منحل شد. اما با توجه به وسعت این استان و غنای فرهنگی مناطق مختلف آن، یکی از ضرورت های استان را تشکیل این پژوهشگاه عنوان کرد و افزود:برای پاسداشت مفاخر استان و نیز برای نگهداشت فرهنگ این منطقه بهتر است اتاق پژوهشی استان برای برنامه ریزی در این جهت دایر شود. ایشان همچنین به منظور ارتقای روحیه کتابخوانی و نویسندگی در جوانان به ایجاد فضای فرهنگی مناسب تاکید کرد به طوری که  فرهنگ تضاد آراء و افکار در جامعه رواج یابد. در این صورت است که جوانان انگیزه لازم را کسب می کنند.

ایشان همچنین جوانان و دانشجویان را به مساله کتابخوانی تشویق کرد و عنوان کرد:دانشگاه هم بایستی از طریق تامین مجلات و کتب مرتبط، زمینه مناسبی را برای افزایش روحیه مطالعه در دانشجویان فراهم نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اجرای شب فرهنگی قاین در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی

به مناسبت گرامیداشت روز شهرستان قاین ٢٢ آذرماه جاری مراسم شب فرهنگی قاین در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب استان در بیرجند برگزار می شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛به مناسبت گرامیداشت روز شهرستان قاین مراسم شب فرهنگی قاین در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان در بیرجند برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات با اعلام این خبر گفت:همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب استان خراسان جنوبی که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند از ١٩ الی ٢۴ آذر ماه ٩٧ برگزار می گردد مراسم شب فرهنگی قاین نیز روز پنجشنبه ٢٢ آذر از ساعت ١٩ الی ٢٠,٣٠ در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب اجرا خواهد شد.

عباس میرزنگویی اظهار داشت:در این مراسم با حضور هنرمندان نمایش و موسیقی و شعرای پیشکسوت قاین گوشه‌ای از آداب و رسوم و فرهنگ مردم شهرستان‌ قاین برای بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

 

 

 

غرفه‌ ویزه کودک و نوجوان دردوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌جنوبی

غرفه‌ ویزه کودک و نوجوان دردوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: غرفه ویژه کودکان و نوجوانان در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌جنوبی در طول برگزاری نمایشگاه فعالیت می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ناصر نبی زاده، با اعلام این خبر بیان داشت:در قالب غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب بیرجند،برنامه های متنوعی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
وی افزود: نمایش کتاب‌های بنری، آموزش و معرفی کتاب‌های آموزنده و دوست داشتنی، آموزش قصه‌گویی،کارگاه آموزش زیباخوانی و روانخوانی شعر،کارگاه نقاشی با محوریت تبلیغ کالای ایرانی،کتاب و کتاب خوانی،آسیب های اجتماعی،کارگاه آموزش نوشتن خلاق،آموزش ساختار کتاب و طرز تهیه سازه کتاب و معرفی فعالیت های کتابخانه های دارای بخش کودک و اهدای کتاب از برنامه‌های این غرفه در طول برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین آشنایی با کتاب‌‌های نقاشی و کهن ایرانی، نقاشی جلد کتاب،برگزاری مسابقه نقاشی،مشاعره و آموزش زیباخوانی و روانخوانی کتاب از دیگر برنامه‌های این غرفه است.
نبی زاده ادامه داد:برگزاری نشست‌های صمیمی با نویسندگان کتاب کودک و اهدای کتاب به کودکان توسط شخصیت‌های دوست داشتنی از دیگر برنامه‌های این غرفه است.
گفتنی است؛دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی، از ١٩ آذرماه جاری آغاز شده و تا ٢۴ آذرماه جاری،همه روزه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ٢١:٣٠ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برای بازدید عموم مردم دایر است.

 

 

 

 

استقبال از شب فرهنگی فردوس در نمایشگاه بزرگ کتاب استان

استقبال از شب فرهنگی فردوس در نمایشگاه بزرگ کتاب استان

شب فرهنگی فردوس با برنامه های متنوع در دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه ی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان طی شب هر یک از شهرستان های فردوس،طبس و قائن  به اجرای برنامه های فرهنگی هنری می پردازد که شب گذشته اجرای شهرستان فردوس با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

اسماعیل رهنی محبوب رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس  در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر ازحضور همشهریان فردوسی مقیم بیرجند در برنامه و برگزار کنندگان این مراسم گفت:برنامه شب فرهنگی که ٢٠  آذرماه  مختص شهرستان فردوس بود با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری از جمله شعر خوانی ، نمایش طنز ، نی نوازی ، شعر محلی همراه بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 محمود رمضانی  سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در پایان مراسم از حضور هنرمندان شهرستان فردوس در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان و برگزاری برنامه شب فرهنگی تشکر کرد.

بنا به این گزارش؛اجرای قوی دو مجری و هنرمند شهرستان علی تصویری و قاسم سپهری،برنامه شعر خوانی جواد فغفوری،اجرای شعر گویشی توسط حسین محمود زاده و نی نوازی محمد تیموری و همچنین اجرای پارتونل طنز چراغ علی توسط جواد مقدسی از جمله برنامه های فرهنگی هنری شب فرهنگی شهرستان فردوس بود.

 

 

 

 

 

 

۱۲۲ کتاب ایثار و شهادت در خراسان جنوبی چاپ شد

بیرجند – ایرنا – فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۱۲۲ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت چاپ شده است که در کنگره ملی ۲ هزار شهید استان رونمایی می شود.

به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی افزود: در دیدار دست‌ اندرکاران کنگره ۲ هزار شهید استان با مقام معظم رهبری، ۹۳ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت بر روی یک میز در معرض دید ایشان قرار گرفت که فرمودند در فرصت مناسب مطالعه خواهم کرد و از معظم له خواستیم در صورت امکان تقریظی هم بر کتاب ها بنویسند.
وی گفت: ابتدای برنامه ریزی برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی پیش بینی شد که ۸۵ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت چاپ شود و با همکاری فعالان عرصه فرهنگی ماکت ۱۲۲ عنوان کتاب آماده و چاپ شد که فردا در کنگره ۲ هزار شهید استان رونمایی می شود.
دبیرکل کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی افزود: ۳۰ عنوان کتاب دیگر نیز در حوزه ایثار و شهادت در دست تالیف است که به زودی منتشر می شود.
وی بیان کرد: این کتاب‌ها روایتی مستند و واقعی با موضوعات خاطره، وصایا، زندگی نامه، نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، شهدای دوران انقلاب، شهدای حادثه منا و شهدای امنیت استان است که برای معرفی بیشتر در نمایشگاه کتاب بیرجند به نمایش گذاشته خواهد شد.
سردار قاسمی گفت: سه مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، موسسه مردمی آ‌یه ‌های استقامت و حوزه هنری ذیل کمیته تدوین و ادبیات کنگره ۲ هزار شهید استان فعال بودند که موسسه آیه های استقامت کمک کرد تا بیشترین کتاب ها را آماده و منتشر کنیم.
وی اظهار داشت: نویسندگان زیادی از سراسر استان، خاطرات و زندگی نامه ایثارگران و شهدا را به رشته تحریر درآوردند که در آینده نزدیک از تلاش این عزیزان تقدیر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تالیف کتاب جیبی حوزه ایثار و شهادت، کودکان، نوجوانان و نونهالان و بزرگسالان باید همچنان ادامه یابد گفت: سه نهضت تالیف کتاب، ساخت فیلم و نذر فرهنگی به برکت برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ در بیرجند گشایش یافت تا ۲۴ آذرماه برپاست.
همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب در بیرجند، چند کتاب دفاع مقدس از جمله کتاب سیمای شیدایی رونمایی شد.

 

 

 

 

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

 

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان گفت : با طرح گرند آثار دفاع مقدس با زبان‌های روز دنیا ترجمه و عرضه می‌شود و طرح پاییزه و عیدانه کتاب که در حمایت از کتابفروشی‌ها است نیز انجام می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه در بحث حضور ناشران کشورهای همسایه می‌توانیم مراوداتی داشته باشیم عنوان کرد: انتظار می‌رود استان میزبان حداقل ۴۰۰ ناشر باشد که این امکان در سال آینده فراهم می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فصل بارش باران علم، دانش و آگاهی است گفت : این نمایشگاه آوردگاه میهمان بزرگی است و در دین و آیین ما اهمیت کتاب زیباترین بوده است و بهترین معجزه پیامبران کتاب است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کتاب غذای روح است اظهار داشت: کتاب باید در نمایشگاه تازه و نوبرانه باشد نه اینکه کتابی که بر روی دست ناشران مانده است را در نمایشگاه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کتاب فروشی‌ها حلقه پایانی حوزه نشر هستند و باید حلقه‌های دیگری وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشبختانه در شکل‌گیری همه حلقه‌ها نقش و مأموریت‌های ویژه‌ای دارد که باید به آنها بپردازد.

رضوانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه باید دست متولیان باشد افزود: ۸۰ درصد برگزاری نمایشگاه تهران را به متولیان واگذار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای نشر کتاب و کتاب خوانی اقدامات زیادی انجام می‌دهد گفت: حمایت از نویسندگان، آموزش و ایجاد رقابت در قالب جشنواره‌ها و حمایت از خرید کتاب ناشران از جمله اقدامات انجام شده است.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در ۲۶ کشور دنیا نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود گفت: طی ۵ سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان از ناشران کتاب خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برای راه‌اندازی کتاب فروشی‌ها در مناطقی که کتاب فروشی ندارد تسهیلات با سود کم ارائه می‌شود.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: متولی گرانی کاغذ سازمان فرهنگ و ارشاد نیست و در این راستا کارگروهی برای اینکه کاغذ به قیمت مناسب در اختیار ناشر قرار گیرد برگزار شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*