اخبار علمی/درمان بیماری‌های چشمی با خرمالو/ «سلولیت» را با روغنی طبیعی درمان کنید/ معجونی برای مقابله با چروک پوست/ با این برگ به جنگ زخم‌های عفونی بروید /خواص سرکه برای پا/متخصص تغذیه: ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

 

 

روغنی مفید برای درمان سلولیت

روغن گریپ فروت که از پوسته بیرونی این میوه گرفته می‌شود، سرشار از مواد مغذی است که قرن‌هاست به منظور کنترل افزایش وزن و کمک به التهابات مورد استفاده قرار گرفته می‌شود؛ وقتی نوبت به درمان‌های طبیعی برای سلولیت می‌رسد، قطعا روغن ضروری گریپ فروت جلب توجه می‌کند، روغن گریپ فروت به عنوان یک دیورتیک، ضدعفونی کننده، محرک، ضد افسردگی، ضد انگل و قارچ، گندزدا و تونیک شناخته شده است.

///

خرمالو و خواص آن

خرمالو تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گذارد؛ این میوه بدن را در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت‌ها مقاوم می‌کند علاوه بر این خرمالو  برای چشم و تقویت بینایی بسیار مفید است؛ خرمالو حاوی مقادیر، زیزانتین، لوتئین و لیکوپن است که همه آن‌ها در ارتقا سطح سلامت چشم موثرند، لوتئین و زیزانتین از شبکیه چشم محافظت می‌کنند و در پیشگیری از بروز دژنراسیون ماکولا و آب مروارید (که از مهم‌ترین علل نابینایی اند) موثر هستند.

///

روغن شمعدانی؛ دشمن چین و چروک

پزشکان طب سنتی برای تمیز کردن روزانه پوست روغن شمعدانی را معرفی کرده‌اند؛ این روغن  علاوه بر تقویت کردن پوست، آن را در برابر چین و چروک‌ها محافظت می‌کند، همچنین  روغن شمعدانی میزان قند خون را تنظیم می‌کند؛  چند قطره روغن طبیعی گل شمعدانی را با نصف لیوان آب معدنی مخلوط و روی پوست خشک، چرب، خشک وچرب، سوختگی، آکنه، سرمازده استفاده کنید. این روغن که خاصیت ضدعفونی کننده دارد علاوه بر بهبود بخشیدن، از عفونت نیز پیش گیری می‌کند.

///

 زخم را چگونه درمان کنیم؟

برگ درخت پاپایا یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم است؛ برای زخم‌ها و جراحت‌های عفونی می‌توان از خمیر برگ‌های ظریف درخت پاپایا به عنوان مرهم استفاده کرد، بعد از قرار دادن این خمیر می‌توان محل زخم را تمیز کرده و مقداری خمیر زردچوبه بر روی محل جراحت قرار داد و آن را بانداژ کرد،  این کار به التیام سریعتر زخم کمک خواهد کرد.

///

 

 

خواص سرکه برای پا

 

سرکه می‌تواند خاصیت حفاظتی در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر میکروب‌های مضر داشته باشد و از همین رو قرار دادن پاها درون محلول آب و سرکه خواص بالقوه برای سلامت پاها دارد.

به گزارش ایسنا، سرکه استفاده های گوناگونی از جمله در آشپزی و تمیزکاری یا به عنوان داروی جایگزین دارد، چرا که به دلیل حاوی بودن “اَسِتیک اسید” دارای خواص ضد میکروبی است.

سرکه می‌تواند به بهبود مشکلاتی مانند بوی پا، بیماری قارچی پای ورزشکاران و زگیل ها کمک کند. انواع مختلف سرکه حاوی مقادیر متفاوت استیک اسید هستند. به طور مثال سرکه سفید حاوی حدود چهار تا هفت درصد استیک اسید و سرکه سیب حاوی حدود پنج تا شش درصد استیک اسید است.

چگونه محلول سرکه را برای قرار دادن پاها در داخل آن تهیه کنیم؟

برای خیساندن پاها در محلول سرکه دستورالعمل زیر را انجام دهید:

– یک فنجان سرکه داخل یک لگن بریزید.

– دو فنجان آب گرم به آن اضافه کنید.

– اضافه کردن یک فنجان سرکه و دو فنجان آب گرم را تا جایی که لگن پر شود، ادامه دهید.

– پاها را برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه درون لگن قرار دهید.

– این روند را روزانه تکرار کنید تا مشکل پاهایتان برطرف شود.

بعید است نوع سرکه ای که فرد استفاده می کند تفاوت قابل توجهی در اثربخشی این درمان داشته باشد با این حال بهتر است از کاربرد سرکه های گیاهی و میوه ای به دلیل در برداشتن مواد اضافی اجتناب کنید.

متخصص تغذیه: ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

متخصص تغذیه گفت: احتمال بروز حملات قلبی در ساعات اولیه صبح ۴۰ درصد بیشتر از زمان‌های دیگر است.

ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه احتمال حملات قلبی در ساعات اولیه صبح ۴۰ درصد بیشتر از زمان های دیگر است عنوان کرد: در این زمان به محض بیدار شدن انسان از خواب بدن شروع به ترشح آدرنالین و سایر هورمون های استرس می‌کند که باعث افزایش فشارخون و نیاز به اکسیژن می‌شود.

وی افزود: به‌علاوه خون به خاطر کاهش اکسیژن غلیظ و پمپاژ آن سخت‌تر می‌شود و تمام این موارد به سلامتی قلب آسیب وارد می‌کند.

مظهری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این مشکل بهتر است زمانی را برای بیدار شدن از خواب و آرامش کامل در نظر بگیرید.

متخصص تغذیه گفت: اگر عادت به ورزش صبحگاهی دارید قبل از آن حتماً خود را با حرکات نرمشی آماده کنید تا استرس یکباره به قلب وارد نشود و اگر در حال مصرف داروهای رقیق کننده خون هستید قبل از رفتن به رختخواب آن را مصرف کنید.

مظهری تصریح کرد: ۲۰ درصد از حملات قلبی در صبح روز پس از تعطیلات اتفاق می‌افتد که این زمان به خصوص برای ما ایرانیان شنبه خواهد بود به این صورت که پس از استراحت و تفریح روز جمعه قرار است به کار هفتگی برگردیم و همین مسئله می‌تواند در برخی از مشاغل باعث بروز استرس شود.

وی گفت: بهتر است روز جمعه استراحت کرده و سعی کنید شب به موقع بخوابید به خصوص اگر قرار است شنبه صبح زود از خواب بیدار شویم در این صورت فشار خون بالا می‌رود زیرا بدن به دلیل کم‌خوابی خسته است، بهتر است بگوییم ساعت خواب و بیداری در تمام اوقات باید برنامه ریزی شده و منظم باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*