فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی: بیشترین فعالیت را با هدف بهبود معیشت مردم در حوزه آب داریم

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری استان گفت: این قرارگاه بیشترین فعالیت را با هدف بهبود وضع زندگی و معیشت مردم استان و به ویژه مرزنشینان در حوزه آب و آبخیزداری دارد.
فعالیت قرارگاه در ۴ شهرستان مرزی استان
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن رجب زاده در نشست خبری روز گذشته خود با بیان اینکه ۲۰ ماه از استقرار قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در استان خراسان جنوبی می گذرد، افزود: این قرارگاه در ۲۵ اسفندماه سال ۹۵ وارد استان شد و از اول فروردین ماه سال ۹۶ با عنوان قرارگاه ثامن الائمه فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه به قرارگاه عملیاتی شهید ناصری تغییرنام یافت و حوزه فعالیت این قرارگاه در۴ شهرستان مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان می باشد و با توجه به استقرار یگان های ارتش در طول مرز، حوزه عملکردی قرارگاه قدری به سمت نقاط مرکزی متمایل شده است.
وی با اشاره به اهمیت دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر تأسیس بسیج اظهار کرد: امروز تفکر بسیجی در کشورهای اسلامی و در سطح جهان به خوبی ایفای نقش می کند و تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب نموده است.
محرومیت زدایی و مردم داری
وی با شاره به نامگذاری روز ۲۹ آبان ماه تحت عنوان روز «بسیج، محرومیت زدایی و مردمداری» در قالب هفته بسیج اضافه کرد: روز اول آذرماه نیز تحت عنوان روز «بسیج، امنیت پایدار و اقتددر» نامگذاری شده و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری استان براساس تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در هر دو عرصه فعالیت دارد.
سردار رجب زاده به حضور مستقیم و تأثیرگذار بسیج در شمال غرب، جنوب شرق و شرق کشور گفت: بیش از ۲۷۰ نفر بسیجی به صورت مستقیم جذب قرارگاه عملیاتی شهید ناصری استان شده اند و در قالب ۴گروهان رزمی این قرارگاه در ۴شهرستان مرزی خراسان جنوبی فعالیت دارند و در حوزه امنیت منشأ اقدامات خوبی شده اند و تمام تمرینات آنها در راستای آمادگی و بازدارندگی می باشد. به گفته وی امروز یگان نظامی تیپ انصارالرضا(ع) که در گذشته یگانی سرباز محور بود به عنوان یگانی مردم پایه با ۱۲گردان امام حسین(ع) و گردان فاتحین انجام وظیفه می نماید.
وی افزود: در حوزه مردم یاری و مردمداری با همکاری بسیجیان و به ویژه عشایر و مرزنشینان اقدامات قابل توجهی از جمله توزیع بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی، ۲۳هزار بسته فرهنگی و… انجام شده و در حوزه بهداشت و درمان نیز در راستای درمان بیماری های صعب العلاج پیگیری های خوبی صورت گرفته و در مقطعی بیش از ۱۵۰ پزشک متخصص، عمومی و پیراپزشک در بیمارستان شهر اسدیه به ارائه خدمت پرداختند. ضمن اینکه در بحث غربالگری نیز اقدامات موثری صورت گرفت که نتایج خوبی در پی داشته است. علاوه بر این احداث ۴۵ باب حمام و سرویس بهداشتی در روستاهای مرزی از دیگر اقدامات ما در حوزه بهداشت می باشد.
برگزاری اجلاسیه شهدای اهل سنت استان
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری استان از برگزاری همایش های وحدت آفرین با حضور ائمه جمعه و جماعات و علمای اهل تشیع و تسنن و به ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای اهل سنت که برای اولین بار در قالب کنگره ملی ۲ هزار شهید استان توسط این قرارگاه برگزار شد به عنوان برخی اقدامات فرهنگی این مجموعه نام برد و اظهار کرد: در بحث تعمیر و مرمت مساجد و مدارس، راه ها، خانه های عالم و مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز اقدامات خوبی از سوی قرارگاه انجام شده و با توجه به خشکسالی ها و معضل بی آبی با همکاری منابع طبیعی در راستای مهار روان آب ها، کارهای خوبی در حوزه آبخیزداری از جمله احداث ۸بند خاکی، ترمیم شبکه های آبرسانی و… توسط قرارگاه به انجام رسیده است. البته حضور گروه های جهادی را نیز از سراسر کشور به پشتیبانی قرارگاه در حوزه های عمرانی و بهداشتی در مناطق مختلف استان داشته ایم.
بهبود وضع معیشت مردم، لازمه ایجاد امنیت پایدار
وی در ادامه گفت: دشمن که راهبردهایش در حوزه نظامی در مقابل انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده و خودش هم به این باور رسیده، تمام توان خود را در عرصه فرهنگی برعلیه نظام اسلامی ما به کار گرفته و در آن سوی مرزهای شرقی کشور مداری را برای جذب و آموزش افراد راه اندازی کرده و با حمایت های معیشتی، تفکر وهابی را که داعش هم بخشی از آن است ترویج می کند که باید آماده مقابله با این اقدامات باشیم. وی افزود: معتقدیم که برای ایجاد امنیت پایدار نیازمند توسعه و رونق اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم هستیم و لذا در استان نیز اتاق فکری را برای تعیین نقشه راه و اولویت بندی نیازهای مردم به ویژه در حوزه معیشتی تشکیل داده ایم و با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، وظیفه قرارگاه و تمامی دستگاه ها با هدف جلوگیری از موازی کاری در راستای رفع نیازهای اصلی مردم استان مشخص خواهد شد.
مدیریت روان آب ها نیاز اول استان است
سردار رجب زاده مدیریت روان آب ها و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را براساس نیازسنجی ها، نیاز اول استان دانست و اظهار کرد: رفع معضل بی آبی در رونق کار کشاورزی که منبع درآمد بخش قابل توجهی از مردم استان است بسیار تأثیرگذار می باشد. ضمن اینکه فعالیت در توسعه صنایع دستی، پرورش دام و طیور و… نیز با پیگیری بازار فروش این تولیدات در دستور کار قرارگاه می باشد. وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر امنیت پایداری بر مرزهای شرق کشور حاکم است، گفت: تلاش می کنیم تا با نگاه توانمندسازی مردم استان به ویژه عشایر و مرزنشینان در راستای بهبود وضع معیشت و اشتغال زایی برای آنها گام های مؤثری برداریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*