برگزاری ۲۵ برنامه محوری طی هفته وحدت در استان/ تفسیر وحدت در هفته وحدت / نشست مشترک علمای تشیع و تسنن برگزار می شود

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری بیش از ۲۵ برنامه محوری به مناسبت هفته وحدت در سطح استان خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین احمد رضایی در نشست خبری روز گذشته خود ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و پیامبر رحمت با بیان اینکه هر چقدر وحدت میان دولت‌ها و ملت‌ها بیشتر باشد آرامش بیشتری بر جوامع حاکم شده و موفقیت های بیشتری نصیب مردم خواهد شد، گفت: امام از همان روزهای آغازین انقلاب به دنبال ایجاد وحدت بین آحاد ملت و بین ملت‌های اسلامی جهان بودند و ایجاد وحدت بین مسلمین جهان از شاهکارهای بصیرت امام(ره) بود و این وحدت در پیروزی و حفظ انقلاب نقش بسیار زیادی ایفا کرد و قطعا در تداوم انقلاب نیز نقش موثری خواهد داشت.
وی با ذکر اینکه پیام وحدت امام(ره) را همه کشورهای جهان دریافت کرده اند و وحدت به یک بخش بین‌المللی تبدیل شده، افزود: کنفرانس وحدت با حضور نمایندگان بیش از یکصد کشور جهان طی چند روز آینده در کشورمان برگزار خواهد شد.
وحدت سدی در مقابل نفوذ دشمن در بدنه اسلام
وی وحدت را به منزله سدی در مقابل نفوذ دشمن در بدنه اسلام دانست و با بیان این که وحدت باعث یاس و نابودی دشمن است، اظهار کرد: اندیشمندان و علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی باید در پی حفظ وحدت باشند و در این راستا تلاش کنند تا هر مسلمانی در هر کجای جهان در سایه این وحدت به آرامش برسد. حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بی‌تدبیری برخی دول اسلامی را باعث ایجاد تفرقه و برخی برادرکشی ها ذکر کرد و گفت: دلیل بی مهری ها و برادرکشی هایی که در برخی نقاط جهان رخ می‌دهد آسیب دیدن وحدت در آن نقاط است.
وحدت به زمان و هفته خاصی محدود نمی‌شود
به گفته وی هفته وحدت یک نماد است که در طول آن مباحث اتحاد، هم اندیشی ها و راه های وحدت عملی در مجامع علمی، همایش ها، کنفرانس ها و جلسات مشترک بررسی می‌شود اما در حقیقت وحدت به زمان و هفته خاصی محدود نمی‌شود و بهترین منادیان وحدت نیز معصومین علیهم السلام هستند.
همدلی جامعه اهل سنت و شیعه در استان
وی با اشاره به همدلی بین جامعه اهل سنت و شیعه در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: باید مراقب باشیم که زمینه نفوذ دشمن مشترک و بدخواهان را در بین خود فراهم نکنیم که این امر مستلزم تلاش در راستای بصیرت افزایی در بین مردم است و علما و اندیشمندان اهل سنت و شیعه و بزرگان اقوام باید در این راستا ایفای نقش نمایند ضمن اینکه تبیین آثار و برکات وحدت نیز به ویژه در شهرستان های تلفیقی بسیار موثر خواهد بود.
تأثیر اقشار تاثیرگذار جامعه در حفظ وحدت
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: به اقشار تاثیرگذار در جامعه اعم از روحانیون، مسئولین هیئت های مذهبی، مداحان و … توصیه شده از اقدامات تحریک آمیز که باعث ایجاد تفرقه در بین مسلمین می شود پرهیز کنند و در صورت مشاهده این گونه موارد شورای هیئت ها و کانون مساجد به موضوع ورود کرده و جلوی این اقدامات را می گیرند.
روز دوشنبه نشست مشترک علمای تشیع و تسنن
وی با بیان اینکه در طول هفته وحدت بیش از ۲۵ برنامه محوری در سطح استان و به ویژه در شهرستان های تلفیقی برگزار می‌شود، گفت: روز د‌وشنبه ۲۸ آبان و در شامگاه ۱۱ ربیع الاول نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان با حضور بیش از ۴۰۰ نفر در سالن غدیر بیرجند با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور و مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت مرکز استان برگزار خواهد شد. در همین روز جشن محوری آغاز هفته وحدت در مسجد النبی(ص) اهل سنت بیرجند، جشن محوری در مسجد جامع اهل سنت اسدیه در شهرستان درمیان و جشن محوری در محفل انس با قرآن در روستای اهل سنت طبسین در شهرستان نهبندان برگزار می شود.
وی افزود: روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه یادواره شهدای اهل سنت در شهر گزیک، جشن سالانه میلاد پیامبر اعظم(ص) در روستای درمیان و محفل انس با قرآن در روستای ماخونیک شهرستان سربیشه برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه ۳۰ آبان هم جشن محوری وحدت در روستای اهل سنت حسن آباد، محفل انس با قرآن در روستای اهل سنت آواز و اعزام کاروان اهل سنت استان به مشهد مقدس برای شرکت در نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان های خراسان را خواهیم داشت.
فعالیت ۴۰۰ مبلغ در طول هفته وحدت
وی اضافه کرد: روز پنجشنبه اول آذر نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان‌های خراسان در مشهد مقدس و محفل شب شعر نبوی در روستای اهل سنت هندوالان درمیان برگزار خواهد شد و روز جمعه ۲ آذر محفل های انس با قرآن در روستای بجد شهرستان بیرجند و روستای اهل سنت بهمن آباد زیرکوه برگزار می شود. حجت الاسلام والمسلمین رضایی همچنین گفت: روز شنبه ۳۰ آذر مصادف با ۱۶ ربیع الاول کنفرانس بین‌المللی وحدت در تهران برگزار می شود و در استان نیز محفل انس با قرآن در روستای بهمن آباد، جشن میلاد پیامبر و امام صادق(ع) در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، جشن میلاد در مسجد روستای حسن‌آباد تاجکوه و مسجد محمد رسول ا…(ص) اسدیه و جشن میلاد و محفل انس با قرآن در مسجد جامع شوسف و در روز دوشنبه ۵ آذر مصادف با ۱۷ ربیع الاول هم محفل انس با قرآن در روستای بجد برگزار می شود. وی در پایان گفت: تعداد ۴۰۰ مبلغ که اکثر قریب به اتفاق آنها را متولدین بومی استان تشکیل می دهند در طول هفته وحدت در سطح استان فعال خواهند بود و ۳۰ گفتمان وحدت در مدارس و مساجد مناطق تلفیقی استان برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*