اخبار کوتاه

شرایط جوی پایدار در خراسان جنوبی
امروز خراسان جنوبی – گروه خبر
شرایط جوی در خراسان جنوبی پایدار و یکنواخت پیش بینی می شود. کارشناس هواشناسی استان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر حضور امواج نسبتاً پایدار برای ۲۴ ساعت آینده در استان و آسمانی کم و بیش صاف و آفتابی است. زارعی با بیان اینکه امشب افزایش ابر در استان آغاز می شود، افزود: فردا با افزایش رطوبت منطقه، افزایش ابر و افزایش دما در استان رخ خواهد داد و از اواخر وقت بارش باران در برخی مناطق استان قابل پیش بینی است.
۲ ۱ خانه قاجاری و صفوی در بافت تاریخی بشرویه مرمت شد
مدیر پایگاه بافت تاریخی بشرویه از مرمت مشارکتی ۱۲ بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار و صفوی در بافت ارزشمند و تاریخی بشرویه خبر داد. بافت تاریخی بشرویه یکی از بافت‌های زنده و پویا محسوب می‌شود که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از مرکز استان خراسان جنوبی و در سمت شمال غربی این استان قرار گرفته است. گفته می‌شود این بافت تاریخی چهارمین بافت تاریخی خشت و گل خراسان جنوبی به شمار می‌رود.
بیستمین فرش جهت بازسازی عتبات عالیات اهدا شد
بانوان عشق آبادی بیستمین فرش برای کمک به بازسازی عتبات عالیات را بافتند و اهدا کردند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، این فرش ۹ متری را ۲۱ نفر از بانوان عشق آبادی در مدت ۱۷ ماه بافتند. ارزش این فرش اهدایی حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که برای بازسازی عتبات عالیات هزینه می شود.
نمایشگاه کتاب طبس گشایش یافت
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه کتاب، دومین نمایشگاه کتاب طبس بابیش از ۱۰ هزار جلد کتاب و ۴۰ درصد تخفیف در محل سردرب باغ گلشن گشایش یافت. در دومین نمایشگاه کتاب طبس، سه هزار عنوان کتاب با بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب با موضوعات قرآنی، مذهبی، ادبیات، کودک، نوجوان، خانواده، پزشکی، ورزشی، رایانه، تاریخی و اطلاعات عمومی با ۴۰درصد تخفیف به فروش خواهد رسید.
خرید توافقی زعفران در خراسان جنوبی آغاز شد
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: خرید توافقی گل زغفران توسط یکی از شرکت های تعاونی تولیدی کشاورزی در شهرستان قاینات در استان آغاز شده است. غلامرضا قربانی افزود: هدف از خرید توافقی گل زعفران حفظ ثبات قیمت این محصول و حمایت از تلاش زعفران کاران استان است.
مراکز معاینه فنی خودرو در استان ارزیابی می شوند
کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، گفت: ۱۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان فعالیت می کنند که با توجه به اهمیت هوای پاک مورد ارزیابی قرار می گیرند. سید هادی هاشم آبادی هدف از این ارزیابی تخصصی را ارتقای سطح کیفی خدماتی که از سوی این مراکز ارائه می‌شود و آگاهی از رعایت صحیح استانداردها عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*