اخبار علمی/راهی برای خلاصی از عطسه‌های صبحگاهی/ با این میوه اسهال کودکان را درمان کنید/ آبسه دندان شما را به کام مرگ می‌کشاند/ با روغن فندق به جنگ جوش‌های صورت بروید/گیاهی دارویی برای رفع جوش صورت؛ با «عصاره بنه» به جنگ آکنه بروید/رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب

 

۷ ماده آلرژی زا را بشناسید

اگر عطسه‌های صبحگاهی و آلرژی آزارتان می‌دهد، در مرحله اول مواد آلرژی‌زا را از خود دور نگه دارید، ممکن است یک سری از آیتم‌های غذایی وجود داشته باشد که وجود این عوامل کنار شما می‌توانند عامل عطسه باشد؛ مراقبت  و خودداری  از مصرف چنین مواد غذایی می‌تواند به کاهش آلرژی کمک کند، به محض اینکه نسبت به برخی مواد شک و تردیدهایی داشتید از آنها دوری کنید؛ غذاهای منجمد، نوشیدنی‌های یخچالی، نوشیدنی‌های گازدار، پاستا، غذاهای غنی از گلوتن، بادام زمینی و غذاهای لبنی موادی هستند که آلرژی ایجاد می‌کنند و باید از آنها دوری کرد.

////

مراقبت از ستون فقرات

اغلب مواقع به وضعیت بدن هنگام نشستن، ایستادن یا خوابیدن توجه نمی‌کنیم و به دنبال پیدا کردن روش‌های صحیح نشستن و ایستادن هم نیستیم غافل از این که همین بی‌توجهی می‌تواند عاملی  برای شروع درد در ناحیه ستون فقرات باشد؛ ورزش کردن برای حفظ ستون فقرات سالم ضروری است و می‌تواند به توان بخشی ستون فقرات زخمی کمک کند؛ ستون فقرات یک سری منحنی‌های طبیعی دارد و اگر حالت نشستن معمولی شما از این منحنی طبیعی برخوردار نباشد باعث ایجاد مشکل می‌شود، همچنین برای کمک به ستون فقرات خود پیاده روی کنید تا از شر این درد رها شوید.

////

آیا آبسه دندان می‌تواند خطرناک باشد؟

آبسه دندان در مرحله آغازین خطری برای فرد ندارد اما به مرور می‌تواند به یک خطر بزرگ تبدیل شود حتی ممکن است سلامتی فرد را به خطر بیاندازد؛ جالب است بدانید آبسه دندان اگر به فضاهای فک و صورت گسترش پیدا کند، حتی می‌تواند تنفس را مختل کند؛ در حالت خطرناک دیگر، گسترش آبسه در فضاها می‌تواند به ترومبوز سینوس کاورنوس و حتی مرگ منجر شود، در حالت‌های دیگر گسترش عفونت متعاقب آبسه می‌تواند به عفونت در خون، مننژیت و غیره منجر شود.

////

سنجد و فواید آن

سنجد، بهترین دارو برای رفع کمبود ویتامین C  و k در بدن است؛ دارای خاصیت آنتی اکسیدان قوی است همچنین از دیگر خواص آن ضد اسهال و قابض است که جوشانده برگ آن، بهترین دارو برای اسهال کودکان است؛ پودر هسته سنجد در درمان التهاب‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌کند، این میوه بهترین دارو برای درمان تب و درد است و به عنوان یک بادشکن و ضد نفخ کاربرد فراوانی دارد.

////

خواص روغن فندق برای زیبایی

فندق سرشار از فلاونوئیدهای سالم مانند کاتچین و تانین است که این مواد باعث می‌شود این مغز به یک ماده قابض بسیار موثر تبدیل شود؛ روغن فندق یکی از بهترین مواد برای رفع چین و چروک صورت است، برای درمان جوش صورت روزی ۲ مرتبه با نوک انگشت از روغن فندق روی جوش‌های صورت بگذارید، همچنین برای افزایش کارایی آن می‌توانید ژل آلوئه ورا را به این روغن اضافه کنید و این محلول را روی جوش‌های خود بگذارید تا درمان کامل شود.

////

گیاهی دارویی برای رفع جوش صورت؛

با «عصاره بنه» به جنگ آکنه بروید

آکنه

جوش صورت یا آکنه، یک بیماری پوستی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان آزار می‌دهد. پژوهشگران ایرانی برای رفع این مشکل پوستی، طی یک فعالیت پژوهشی، عصاره گیاه دارویی “بنه” را مورد آزمایش و تأیید قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، “آکنه” یک بیماری التهابی و مزمن پوستی است که با عواملی چون رژیم غذایی، سیکل قاعدگی، تعرق، نور آفتاب، شغل، استرس روحی، ژنتیک، داروها، مواد شوینده و لوازم آرایشی در ارتباط است و از شایع‌ترین عوامل مراجعه به متخصصان پوست به‌حساب می‌آید.

برای درمان این بیماری، داروهایی وجود دارد، ولی بااین‌حال همواره نیاز به معرفی روش‌های جدیدتر برای درمان آن وجود دارد. در این زمینه، فرآورده‌های گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارند و اثر بهبود بهتری روی پوست می‌گذارند.

مصرف داروهای گیاهی برای درمان، سابقه‌ای به قدمت عمر انسان دارد. برای درمان آکنه نیز، بعضی از گیاهان نظیر ریشه انگور کوهی، روغن درخت چای، ساکارومیسس و ریحان به علت اثربخشی و ایمنی زیادشان می‌توانند در آکنه خفیف تا متوسط جایگزین درمان با داروهای رایج شوند. بااین‌حال، محققان همواره در حال آزمایش مواد مؤثره گیاهان جدیدتر برای دستیابی به درمان‌های قطعی‌تر برای این بیماری بوده‌اند.

در این راستا، گروهی از محققین کشورمان از دانشگاه یزد و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی این شهر، در مطالعه‌ای پژوهشی، اثر درمانی عصاره گیاه «بَنه» که درختی شبیه به درخت پسته است را روی جوش‌های صورت یا همان آکنه بررسی کرده‌اند.

در این پژوهش، ۶۰ بیمار مبتلابه آکنه خفیف تا متوسط از بین دانشجویان دختر مقیم خوابگاه دانشگاه یزد مشارکت داشتند. برای گروهی از این افراد، به مدت ۶ هفته، یک‌بار در روز عصاره ۱۵ درصد بنه را به شکل موضعی تجویز شد، ولی گروه دیگر، درمانی را دریافت نکرد. سپس نتایج آزمایش مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که در افرادی که از عصاره گیاه دارویی بنه استفاده کرده بودند، ضایعات بیماری آکنه تا حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین میزان لطافت و شفافیت پوست دراین افراد بیشتر بود. این موضوع نشان می‌دهد که عصاره گیاه بنه را می‌توان به‌عنوان جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی جهت درمان موضعی آکنه به کار برد.

رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب

سبزیجات فارن

متخصصان تغذیه و سلامت برای داشتن قلبی سالم مصرف برخی از انواع سبزیجات را توصیه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، درصورتیکه تمامی مردم دنیا از رژیم‌های غذایی سالم و سرشار از فیبر که شامل سبزیجات است مصرف کنند از تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری خواهد شد.

گروهی از متخصصان دانشکده پزشکی ورشو دریافتند درمان با دوز پایین “تری‌متیل‌آمین ان-اکسید” (TMAO) فیبروز قلبی و نشانه‌های نارسایی قلبی را در نمونه‌های حیوانی مبتلا به فشارخون کاهش می‌دهد.

به گفته این متخصصان، افزایش سطح TMAO، ترکیبی که با مصرف ماهی، غذاهای دریایی و رژیم‌های غذایی گیاهی مرتبط است ممکن است علائم بیماری قلبی مرتبط با فشار خون را کاهش دهد.

سطح TMAO در خون به طور چشمگیری پس از مصرف سبزیجات غنی از این ترکیب و ماهی افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، کبد از تری‌متیل‌آمین (TMA) ترکیب تولید شده توسط باکتری‌های روده می‌تواند TMAO تولید کند.

به گزارش شبکه خبری ان‌دی تی‌وی، هرچند علت بالا رفتن سطح TMAO در خون و تاثیر این ترکیب بر قلب و سیستم گردش خون هنوز به درستی مشخص نیست و نتایج اولیه تحقیقات انجام شده در تناقض با یکدیگر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*