مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد: رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگر خارجی به استان

ورود گردشگران خارجی به خراسان جنوبی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن رشد ۳۸ درصدی داشته و بیشتر این گردشگران از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان بوده اند که از نقاط مختلف استان بویژه کویر لوت دیده کرده اند و بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی استان بیش از ۱۰۸۲ گردشگر خارجی از مهرماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری وارد استان شده اند.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی فصل گردشگری استان با توجه به کویری بودن از اواخر شهریور ماه تا پایان اردیبهشت و اواسط خردادماه است چرا که تابستان زمان مناسبی برای حضور تورهای گردشگری در منطقه نمی باشد.
رمضانی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته جهانگردی از حضور یک تور۱۴ نفره گردشگری آلمانی از ۸ تا ۱۴ آبان ماه و حضور یک تور ۱۴نفره از ملیت های مختلف در شهرستان طبس از امروز خبر داد و با بیان اینکه از محل اعتبارات دولتی در هفته گردشگری ۳۱ پروژه با اعتبار ۵/۱ میلیارد تومانی و با مشارکت بخش خصوصی ۱۲ پروژه با اعتبار ۵/۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد ، گفت : عمده پروژه هایی که با اعتبارات دولتی به بهره برداری خواهند رسید مربوط به تأمین زیرساخت های آب، برق و گاز مناطق گردشگری می باشد که از جمله می توان به پروژه آبرسانی به مجتمع آبگرم کویر لوت خوسف با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومانی اشاره کرد که تلاش داریم تا پایان سال ۲۰ کیلومتر باقیمانده مسیر دسترسی به این مجموعه را هم آسفالت کنیم.
وی آینده آبگرم لوت را در یکی دو سال آینده روشن ارزیابی کرد و افزود: برای اولین بار از محل اعتبارات شاخص های توسعه اقتصادی مناطق مبلغ ۳ میلیارد تومان بصورت اسناد خزانه در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته که برای تأمین زیرساخت های گردشگری در استان هزینه شده است. وی از تخصیص یارانه ۸۷ میلیاردی به کارمزد تسهیلات گردشگری در استان و اعطای تسهیلات ۲۵ میلیارد تومانی به حوزه گردشگری استان طی یکسال گذشته خبر داد.
بهره برداری از هتل سنتی باغ عمارت معصومیه
تا بهمن ماه
تبدیل باغ عمارت معصومیه به هتل سنتی تا بهمن ماه سالجاری دیگر خبر خوش مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در این نشست بود. رمضانی به پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد هتل سنتی در باغ عمارت شوکت آباد که فاز یک آن به بهره برداری رسیده و فاز دوی آن در عمارت نارنجستان در دست ساخت است هم بزودی افتتاح خواهد شد.
افتتاح اولین کمپ بیابانی استان در دهسلم
وی هم چنین از افتتاح اولین کمپ بیابانی استان در دهسلم نهبندان که ۸۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است خبر داد و گفت: افتتاح ساختمان پایگاه جهانی بیابان لوت، افتتاح سه دفتر گردشگری در بشرویه، بیرجند و طبس، کارگاه تراش سنگ های قیمتی در بیرجند، سفره خانه در بیرجند و اقامت بوم گردی در فردوس و طبس از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود. رمضانی هم چنین از بهره برداری از فاز یک هتل کویر در آینده نزدیک خبرداد و افزود: کلنگ زنی هتل دوستاره با سرمایه گذاری ۶۰میلیارد ریالی در فردوس از دیگر برنامه های هفته گردشگری است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی هم با تأکید بر اینکه کارهای زیر بنایی زیادی در حوزه گردشگری استان طی یکسال گذشته انجام شده، گفت: برقرسانی و احیای محور قدیم باغ شوکت آباد با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، آبرسانی به هتل کوهستان با اعتبار ۲۴۰ میلیون تومان ، برقرسانی به رباط خوشاب، رباط شور و بافت تاریخی تون و … از جمله این اقدامات بوده است.

پرداخت تسهیلات ۱۱ میلیاردی
عربی به بهسازی و محوطه سازی محدوده آبشار گیو، برق رسانی و آبرسانی به کمپ گردشگری کویرنوردی بشرویه و آبرسانی به مجتمع خدمات بین راهی قاین اشاره کرد و افزود: از محل تسهیلات عشایری و روستایی در حوزه گردشگری ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

افزایش اقامت گاه های بوم گردی
وی از صدور ۳۰ پروانه اقامت گاه بوم گردی در استان خبر داد و با بیان اینکه این تعداد تا پایان سال به ۵۰ مورد خواهد رسید، ادامه داد: امروز (۵ مهرماه) تمامی موزه های استان از ساعت ۹صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۶ الی ۱۹ بعد از ظهر بصورت رایگان به مردم خدمات ارائه می دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*