در پنجمین روز هفته دفاع مقدس و با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام شد: بهره برداری از ۶۵ پروژه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی خدمات انقلاب به آگاهی مردم برسد خراسان جنوبی جزو اولویت های قرارگاه محرومیت زدایی

همزمان با پنجمین روز هفته دفاع مقدس، ۶۵پروژه محرومیت زدایی و عام المنفعه با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه این آیین اظهار داشت: این طرح ها شامل مرمت ۳۴ رشته قنات، ۹ استخر ذخیره آب، خانه عالم، سرویس بهداشتی و مسجد هر کدام ۶ مورد، یک گلزار شهدا و یک زمین ورزشی و ۲ مدرسه است. مهدی هنری افزود: برای این طرح ها سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی، بسیج و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه هزینه شده است.وی ادامه داد: از مجموع طرح های افتتاح شده ۳۵ پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ۲۵ پروژه با هزینه کرد یک میلیارد تومان توسط قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج مستضعفان به بهره برداری رسید.گفتنی است قنات روستای مساوری بیرجند با جمعیت ۱۳ خانوار با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مرمت و احیا شده بود که دیروز به نمایندگی از ۶۵ پروژه محرومیت زدایی با حضور سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

ارتباط سپاه با محرومان و مستضعفان
زمینه ساز آبادانی پایدار در کشور است
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتباط با محرومان و مستضعفان، رمز اصلی موفقیت سپاه در ۴۰سال گذشته است، گفت: مطمئنا ادامه این روند موجب آبادانی پایدار و محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور خواهد شد. سردار سید ضیاء الدین حزنی اظهار کرد: تمامی ارگان‌های سپاه اعم از عملیاتی، دریایی، هوایی و زمینی در ارتباط با محرومیت زدایی ارتباط مستقیم دارند.وی افزود: محرومیت زدایی در کنار برقراری امنیت پایدار به عنوان مسئولیت اصلی سپاه در دستور کار است که در همین ارتباط با تمامی دستگاه‌های محرومیت زدایی در خراسان جنوبی آماده همکاری هستیم. دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آب و اشتغال، جزو اولویت‌های نخست سپاه در خراسان جنوبی است، تصریح کرد: استان‌های مرزی در اولویت کار سپاه پاسداران قرار گرفته است.حزنی افزود: در حال حاضر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، سیستان بلوچستان و جنوب کرمان در دسته یک قرارگاه محرومیت زدایی است اما آماده هرگونه همکاری با دستگاهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت خانه برای خانواده‌های محروم و دارای دو معلول به بالا در این استان هستیم. وی با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های قابل توجه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: محرومیت زدایی کار سختی نیست اما متأسفانه در برخی از موارد خودمان کار را سخت می‌کنیم.
خدمات انقلاب به آگاهی مردم برسد
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: امنیت پایدار در مسیر محرومیت زدایی است. حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، اظهار کرد: در طول تاریخ به جز مواردی استثنایی شیعه در انزوا بوده و تجربه حکومتی نداشته است.وی افزود:‌ اگر محرومیت در کشور برداشته شود به خودی خود مردم امنیت را برقرار می‌کنند بنابراین باید در نظر داشته باشیم که از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله نگیریم. وی با اشاره به اینکه سازمان‌های خدمت رسان باید به صورت مشترک به امور محرومیت زدایی بپردازند، افزود: خدمات انقلاب باید به آگاهی مدم برسد و با تجمیع اقدامات خدمت رسانی هم تعداد مراجعه نیازمندان به دستگاه‌های مختلف کم خواهد شد و هم جلوی افرادی که در مسیری می‌تازند گرفته می‌شود.
خراسان جنوبی جزو اولویت های سپاه
مشاور فرماندهی کل و دبیرقرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران در نشست خبری روز گذشته خود در بیرجند، گفت: استان خراسان جنوبی به لحاظ مرزی بودن و محرومیت جزو اولویت های اول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران می باشد هرچند که توان ما محدود است. سردار حزنی افزود: در خراسان جنوبی مشکل آب و اشتغال مهمترین دغدغه هاست و اگر معضل آب در این استان رفع شود، مشکل اشتغال هم مرتفع خواهد شد و نیمی از راه محرومیت زدایی در این استان طی می گردد. وی اظهار امیدواری کرد: در سفرهای بعدی شاهد انجام برخی پروژه ها از جمله مسکن محرومان و معلولان، مدارس، آب و اشتغال در این استان باشیم. سردار حزنی در این جلسه وعده اختصاص اعتبار برای احداث گلخانه در راستای ایجاد اشتغال برای والدین کودکان کار و زباله گردهای سطح شهر بیرجند را داد و از خبرنگاران خواست تا پیگیر ساماندهی این افراد برای رفع مشکلشان از طریق گلخانه مذکور بشوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*